Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz E Klasse > Discutii despre model - E Klasse

OM 651 (2143 cmc CDI) - Distributie + service

Discutii despre model - E Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-18-2015, 10:01 AM   #1
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default OM 651 (2143 cmc CDI) - Distributie + service

Deschid acest topic in vederea informarii detinatorilor acestui tip de motor, cat si pt cei care vor achizitiona acest motor, in speta 2.2 CDI - OM 651.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
- La ce interval se schimba uleiul la acest motor in conditiile in care folosesti ulei cu norma recomandata MB 229.51 ?
- Intinzatorul de la distributie trebuie schimbat mai repede decat distributia asa incat sa tina cat mai bine lantul intins sau se schimba odata totul?
- La cati km se schimba distributia la acest motor? Se schimba doar intinzatorul si lantul sau intinzator, lant, roti dintate, patine ?
- La cati km apar probleme serioase la acest motor? De ex: injectoare, turbina, etc.
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 01:19 AM   #2
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Din experienta mea pe cateva ( multe) taxi-uri aduse de prin Germania, Olanda, Franta, cu peste 400K km pot relata urmatoarele.

Uleiul il schimbau intre 35K si 50K km, lantul, intinzatorul si pinioanele de la axe la 220-260 km - de cateva ori chiar mai devreme ( operatie simpla direct pe masina), iar pe la 380- 420K km schimbau si patinele operatie care necesita demontarea motorului de pe masina.

La masinile care nu sunt taxi, uleiul se schimba cam.la 25K km, distributia simpla pe la 160-200K km iar cea cu patine cu tot inca odata pe la 300K km.

Diferenta consta in faptul ca taxiurile primesc mult mai putina 'talpa' insa si mult mai putine si mai sarace revizii.

In opinia mea motorul OM651 este cel mai fiabil dupa cele de pe Cobra.

Modelele de 136CP sunt absolut cele mai fiabile, recordul il detine ( la noi in atelier) unul cu 535K km si care merge perfect. Talpa insa nu ii place deloc.

Cele de 170 CP sunt cele mai populare si sunt un compromis perfect intre suportabilitatea la talpa si fiabilitate.
Cele de 204CP sunt absolut superbe, talpa cat te tin suspensiile, insa reviziile ceva mai severe. 204CP cu km multi ( peste 300K, mai rar am intalnit).

Probleme gen turbina, injectoare cred ca sunt folclor. Mai degraba se rotesc cuzinetii in bloc decat sa crape vre-o turbina, iar noi nu am schimbat pana acum nici macar un injector ( repet, lucram zilnic de catva ani w212 taxi).

Injectoarele la modele 220 si 250 le-a schimbat MB gratis, dar probabil mai mult sa nu ajunga unde a ajuns VW.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

Last edited by cl600; 11-19-2015 at 01:24 AM.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 13:30 PM   #3
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Multumim pentru informatii !
Sunt foarte pretioase!
Este interesant ce spuneti, ca OM 651 e foarte fiabil.
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 13:39 PM   #4
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Spuneati in alt topic ca se rupe distributia pe la 400 000 km.
In ce context se rupe? N-a fost schimbata niciodata sau de ce? In caz ca se rupe distributia ce defectiuni suplimentare pot apare?
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 15:06 PM   #5
b97dmt
Senior Member
 
b97dmt's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: Bucuresti
Motorizare : w 204 200 cdi/ w 212 250 cdi 4matic
Age: 39
Posts: 2,803
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by cl600 View Post
Din experienta mea pe cateva ( multe) taxi-uri aduse de prin Germania, Olanda, Franta, cu peste 400K km pot relata urmatoarele.

Uleiul il schimbau intre 35K si 50K km, lantul, intinzatorul si pinioanele de la axe la 220-260 km - de cateva ori chiar mai devreme ( operatie simpla direct pe masina), iar pe la 380- 420K km schimbau si patinele operatie care necesita demontarea motorului de pe masina.

La masinile care nu sunt taxi, uleiul se schimba cam.la 25K km, distributia simpla pe la 160-200K km iar cea cu patine cu tot inca odata pe la 300K km.

Diferenta consta in faptul ca taxiurile primesc mult mai putina 'talpa' insa si mult mai putine si mai sarace revizii.

In opinia mea motorul OM651 este cel mai fiabil dupa cele de pe Cobra.

Modelele de 136CP sunt absolut cele mai fiabile, recordul il detine ( la noi in atelier) unul cu 535K km si care merge perfect. Talpa insa nu ii place deloc.

Cele de 170 CP sunt cele mai populare si sunt un compromis perfect intre suportabilitatea la talpa si fiabilitate.
Cele de 204CP sunt absolut superbe, talpa cat te tin suspensiile, insa reviziile ceva mai severe. 204CP cu km multi ( peste 300K, mai rar am intalnit).

Probleme gen turbina, injectoare cred ca sunt folclor. Mai degraba se rotesc cuzinetii in bloc decat sa crape vre-o turbina, iar noi nu am schimbat pana acum nici macar un injector ( repet, lucram zilnic de catva ani w212 taxi).

Injectoarele la modele 220 si 250 le-a schimbat MB gratis, dar probabil mai mult sa nu ajunga unde a ajuns VW.
Chiar eram curios sa vad parerea colegului cl600 despre aceste motoare.

Imi permit, sa-l rog ,sa ne detalieze despre kdm(recall-ull) pe partea de injectoare efectuat de MB.

Ca si parere personala , am beneficiat si eu de inlocuire injectoare , am senzatia ca a crescut consumul pe urban/extraurban.

Este doar o senzatie sau mai sunt si altii care sa se planga.

PS : ca si posesor de om651 de 136 cp si de om651 de 204 cp , cel de 136 are un sound metalic , senzatie de usor submotorizat , cel de 204 cp suna f bine , cuplul se simte din plin la demaraj , trage foarte bine , se impaca de minune cu 7gtronic.

Last edited by b97dmt; 11-19-2015 at 15:11 PM.
b97dmt is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 17:57 PM   #6
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Despre KDM pot spune ca intr-adevar erau ceva probleme electrice la injectoarele piezo daca ajungeau sa mearga aproape de 100K km.

De mers mergeau senzational, motorul OM651 a fost creat pt aceasta tehnologie. Intr-adevar piezo consuma si suna mai bine decat solenoid.


De ce a renuntat MB la piezo, nu am de unde sa stiu, sa nu ajunga ca VW probabil sau nu.

In opinia mea, cele tip 'solenoid' care sunt acum in trafic isi fac treaba exemplar. Software-ul care le gestioneaza este undeva 10 ani peste orice concurenta si poate si asta este un motiv pt care rata de schimb a injectoarelor 'solenoid' este inimaginabil de mica.

Expresia 'probleme la injectoare' chiar nu isi are sensul la OM651.

Mai mult decat atat, EGR, clapeta de acc sau chiar galeria de admisie ( clapetii) sunt iar niste piese care zac in magazia mea, greu gasesc motiv temeinic sa le inlocuiesc. Cateva debitmetre am mai schimbat, insa prea putine sa pot sustine vre-o teorie.

Cel mai adesea, insa este aproape normal, schimbam furtune intercooler, pompe de apa, carcase la filtrul de motorina, senzori DPF, furtunele, milulele..

La 250, se intampla sa schimbam ceva mai des diverse actuatoate vacumatice, insa iar mult sub media celor din generatiile mai vechi.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 18:49 PM   #7
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Multumim pt lamuriri, colegule cl600 !
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 18:50 PM   #8
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by cri.2002 View Post
Spuneati in alt topic ca se rupe distributia pe la 400 000 km.
In ce context se rupe? N-a fost schimbata niciodata sau de ce? In caz ca se rupe distributia ce defectiuni suplimentare pot apare?
Care sunt semnele ca trebuie schimbata distributia in afara aspectului ca zornaie lantul (intinzatorul slab) ?

Si legat de aceste intrebari ce ne puteti spune?
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2015, 21:25 PM   #9
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Rontaitul dimineata este primul semn si care nu trece nicidecum cu schimbarea intinzatorului daca masina se apropie de 200K km.

Zgomotul respectiv il face lantul cand loveste intr-o buza a chiuloasei, unde bineinteles lasa urme si produce span.

Asta in cazul in care se aude doar dimineata, cand insa se aude de mai multe ori pe zi, atunci lantul are o ' burta ' suficient de mare si ricoseaza intre chiuloasa si capacul de aluminiu al distributiei, care este f subtire. Acesta la randul lui se sparge la un moment dat si lantul impreuna cu uleiul din motor sar afara si abia atunci apare posibilitatea ruperii.

Managementul monitorizeaza pozitia axelor cu came fata de vibrochen si atunci cand defazarea devine periculoasa, motorul nu mai porneste.

Am expus mai multe situatii, care apar in diverse stadii, reprezentand de fapt exceptiile, adica o diagnoza gresita sau 'lasa ca merge si asa' , etc.

Diagnoza corecta, este f simplu de facut mai ales pt ca exista o scula speciala care masoara f precis intindere ( burta ) lantului. Astfel cu masuratoarea impreuna cu un tabel si mai ales cu valoare corecta a kilometrajului ( in 90% din cazuri aici apare problema) se stabileste ce trebuie schimbat.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 11-20-2015, 09:51 AM   #10
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Am inteles.
Eu am 180.000 km si rontaie numai dimineata la prima pornire timp de 3-4 sec apoi nu se mai aude.
De ce lantul loveste buza chiuloasei, pt ca e larg, nu?
Mie, personal, ce recomandare imi faceti pt W212?

Mai am un W203 2.2 CDI OM 911, 175.000 km reali, nu se aude absolut nimic in niciun stadiu,
merge impecabil.
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-20-2015, 18:11 PM   #11
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Pt OM651 cu180K km la care se aude numai dimineata 3-4 sec, recomand schimbarea cel putin a lantului, pinioanelor si intinzatorului, de indata. Spanul produs, de multe ori trece de filtru....si patinele primesc aceleasi plesnituri din partea lantului ca si buza chiuloasei.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 11-20-2015, 19:21 PM   #12
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Am inteles.
Cat ar costa informativ aceasta interventie in service la dvs? (piese + manopera)

Si de ce motorul vechi de 2.2 OM 911 nu zornaie la pornire in aceleasi conditii, nr de km etc?
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-20-2015, 23:24 PM   #13
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Noi lucram doar cu piese originale, inclusiv suruburi, saibe, garnituri, etc si ajumge destul de scump, imi trimiti seria de caroserie si fac un deviz.
Operatia a ajuns destul de comuna, gasesti kit-ul de distributie la jumate de pret pe afterrmarket.

Experienta mea f limitata sub Euro 5, imi este grru sa raspund la intrebarea despre OM 911. Poate are lant dublu ( habar nu am, ma pot uita ), sau mai degraba din cauza managementului mult mai putin agresiv.

Motoarele Euro 5 functioneaza intr-un regim neuniform complet, pe deoparte alternatorul, compresorul de clima, servodirectia il streseaza maxim prin opririle/pornirile bruste si dese, pe de alta parte managementului propriu care schimba regimurile multe si mult mai agresive.
Euro5 pe langa relanti, sarcina partiala si sarcina maxima cum era pana acum, are diverse alte combinatii gen :
-cruising (viteza constanta ),
-sailing ( mers in inertie fara accelaratie sau franare brusca - atunci cand cutia 7g+ trece singura in N si motorul sta ca blegul undeva la 1000 de ture. Gandeste-te ce soc ia saracul cand atingi o pedala, cutia fuge rapid in treapta corecta si motorul schimba ritmul instant.
- utilizarea mult mai eficienta a lock-up clutch-ului (ambreiajul din interiorul convertizorului ) Probabil multi utilizatori de 7g+ cu OM651 au observat un fenomen ciudat ( f vizibil mai ales la 250), anume dupa ce schimba o treapta masina inca accelereaza in timp ce turometrul scade.... Tehnic, putin inainte sa schimbe treapta clutch-ul aluneaca astfel incat turatia sa creasca exact atat cat ii trebuie ca dupa ce schimba treapta sa cupleze din nou lockup-ul astfel acceleratia masinii pastrandu-se de fapt constanta.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

Last edited by cl600; 11-20-2015 at 23:27 PM.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 11-21-2015, 18:52 PM   #14
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Foarte interesante explicatiile tehnice! Multumim pt ele!
Eu folosesc W212-le doar ocazional, la drumuri lungi, la 2-3 saptamani, nu-l chinui prin oras. In oras folosesc W203-le.

Seria W212-ului meu este: WDD2120021A282853.
Astept raspunsul dvs.
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 11-21-2015, 19:17 PM   #15
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by cri.2002 View Post
Am inteles.
Cat ar costa informativ aceasta interventie in service la dvs? (piese + manopera)

Si de ce motorul vechi de 2.2 OM 911 nu zornaie la pornire in aceleasi conditii, nr de km etc?
Este vorba de OM611, nu 911. Imi cer scuze!
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2015, 23:13 PM   #16
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Colegule cl600, vreau sa va intreb cateva aspecte pe care eu nu le cunosc legate de zornaitul lantului timp de 3-4 sec la prima pornire din zi pe care motorul meu 651 il are:
1. Daca ar fi intinzatorul slab nu ar trebui sa zornaie in permanenta atat timp cat motorul functioneaza sau zornaie doar la pornire pana cand lantul se unge cu ulei? Va intreb asta sa inteleg cat mai bine ce se intampla cu distributia mea;
2. E normal zornaitul lantului timp de 3-4 la prima pornire? Dupa primele 3-4 sec nu se mai aud zgomote "patologice" sa le zic asa. Dupa experienta dvs. vis-a-vis de OM 651 ce-mi puteti spune?
3. Care este diferenta intre lant dublu la distributie si lant simplu? OM 651 ce lant are?

Last edited by cri.2002; 12-07-2015 at 23:19 PM.
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 08:19 AM   #17
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Pai e aceeasi situatie din postul #10?
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 08:36 AM   #18
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Da, aceeasi situatie + niste intrebari suplimentare.
Multumesc!
cri.2002 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 10:07 AM   #19
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Ma rog, opinia mea referitor la primele puncte o regasesti in postul #11.

OM651 are lant simplu - Single Sleeve-Type Chain
Attached Images
File Type: jpg double.jpg (40.3 KB, 950 views)
File Type: png Single Sleeve-Type Chain.png (6.7 KB, 941 views)
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 14:35 PM   #20
cri.2002
Senior Member
 
Join Date: Dec 2013
Location: Focsani, VN
Motorizare : 2.2 CDI
Age: 32
Posts: 276
:
[Senior Member]
Default

Pai daca schimbam toata distributia la 180.000 km care mai este diferenta intre distributia pe lant si cea pe curea? Care mai este diferenta intre Mercedes si restul? Atunci imi iau Logan si gata, daca am ajuns sa schimb toata distributia la 180.000 km la Mercedes.
cri.2002 is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
2143, 651, cdi, cmc, distributie, service


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 12:49 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF