Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

care din cele 2 uleiuri il recomandati sau care este cel potrivit si de ce?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Va salut.

    Schema de mentenanta este personala dupa cum am observat ca este necesar. Mai jos exemplific.

    Schimb ulei motor si filtrul: in cartea tehnica scrie 'Functionare normala 40000 km' 'Functionare in conditii dificile 20000 km'; la reprezentanta mi-l schimbau pe la 25000 km, eu il schimb intre 15000 si 20000 km depinzand de cand este disponibila masina. Pun ulei Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30, ulei ce respecta norma MB 229.51. Filtre foloseam Mahle, dar acum am trecut pe Hengst.

    Schimb ulei transmisie cutie de viteze: in caietul de service scrie 'O data la 10 ani sau dupa parcurgerea a maxim 320000 km'; eu schimb la 100000 km cu Liqui Moly Hochleistungs-Getriebeöl (GL3+) SAE 75 W-80 ulei ce respecta MB 235.10, 235.11; la mine cutia a avut initial o cantitate mica de ulei, eu am umplut pana la nivelul gaurii de umplere si functioneaza excelent; in specificatie cred ca scrie 2,5 l, dar nu am masurat, pur si simplu am pus ulei pana cand a curs de pe gaura de umplere.

    Schimb ulei transmisie diferential spate: in caietul de service scrie 'O data la 10 ani sau dupa parcurgerea a maxim 320000 km', eu schimb la 100000 km cu LM Hypoid-Getriebeöl TDL SAE 75 W-90 ulei ce este conform MB 235.0.

    Referitor la aditivul pentru uleiul de motor, pun 3 'doze' la 11 l de ulei pentru ca o 'doza' de 300 ml se pune in 5 l de ulei, asa scrie pe cutie. Gasiti in link fisa tehnica. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/m...a%20Tec_EN.pdf

    Comment


    • #17
      Referitor la uleiul din servodirectie, nu il chiar inlocuiesc total, il reimprospatez doar. Golesc doar rezervorul pompei, probabil se inlocuieste vreo 30..40% din ulei. Dar e ok.

      In servo este ATF, initial probabil de la Fuchs Petrolube. Eu pun Liqui Moly Top Tec ATF 1200 care printre altele respecta MB 236.9, 236.10, 236.11.

      Comment


      • #18
        Este laudabil ca "te-ai cultivat" si respecti specificatiile aprobate de Mercedes . Multi nu o fac .

        In ceea ce priveste folosirea complementara a aditivilor in uleiul pentru motor , eu nu am gasit ( cu toate ca am cautat ) o fisa tehnica , a unui producator renumit de uleiuri , care sa recomande folosirea acestor aditivi . Nici in manualele de service , editate de Mercedes , la care am avut acces , nu am gasit recomandari pentru folosirea de aditivi .

        Faptul ca ei ( aditivii ) exista pe piata , o consider tot o treaba de marketing .

        Binenteles , fiecare procedeaza dupa cum "observa ca este necesar" .

        Comment


        • #19
          Originally posted by edot View Post
          Referitor la uleiul din servodirectie, nu il chiar inlocuiesc total, il reimprospatez doar. Golesc doar rezervorul pompei, probabil se inlocuieste vreo 30..40% din ulei. Dar e ok.

          In servo este ATF, initial probabil de la Fuchs Petrolube. Eu pun Liqui Moly Top Tec ATF 1200 care printre altele respecta MB 236.9, 236.10, 236.11.

          Aici ar fi un pic de discutat
          Daca inlocuiesti numai 30-40% , eu cred ca il strici pe tot .
          Sper ca de filtru nu ai uitat , sau Sprinterele 2007 nu au asa ceva ? .

          Pentru servodirectie , catalogul OIL MAG , recomanda ulei cu specificatia 236.3 . Cantitatea 1 L .

          Consultand lista BeVO cu specificatii pentru fluide aprobate de Mercedes-Benz , am inteles asa :

          236.9 - lubrifianti lichide
          236.10 - lubrifianti lichizi
          236.11 - lubrifianti lichizi

          Aceasta specificatie este mai clara

          236.3 - uleiuri de transmisie de carma ( de directie ) .

          Tu decizi daca "e ok" .

          Comment


          • #20
            Originally posted by nstoe View Post
            Aici ar fi un pic de discutat
            Daca inlocuiesti numai 30-40% , eu cred ca il strici pe tot .
            Sper ca de filtru nu ai uitat , sau Sprinterele 2007 nu au asa ceva ? .

            Pentru servodirectie , catalogul OIL MAG , recomanda ulei cu specificatia 236.3 . Cantitatea 1 L .

            Consultand lista BeVO cu specificatii pentru fluide aprobate de Mercedes-Benz , am inteles asa :

            236.9 - lubrifianti lichide
            236.10 - lubrifianti lichizi
            236.11 - lubrifianti lichizi

            Aceasta specificatie este mai clara

            236.3 - uleiuri de transmisie de carma ( de directie ) .

            Tu decizi daca "e ok" .
            Va salut.

            http://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_231_2.pdf

            La pagina 10 'MB Power Steering' ATF e bifat 236.2, 236.3, 236.6, 236.7.

            Aici fisa de la ce pun eu in servo: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/m...%201200_EN.pdf

            Eu zic ca e ok. Chiar mai bine decat 236.3. : )

            Comment


            • #21
              Este ciudat lucru , faptul ca esti foarte meticulos cu specificatiile si schimburile de fluide ( foarte bun ) , dar la servo inlocuiesti numai 30-40% din toata cantitatea de 1 L .
              Asa cum am mai scris , nu "reimprospatezi" nimic .
              Un lucru bun , este inlocuirea totala a uleiului + filtru .
              Last edited by nstoe; 06-01-2012, 00:53 AM.

              Comment


              • #22
                Originally posted by nstoe View Post
                Este laudabil ca "te-ai cultivat" si respecti specificatiile aprobate de Mercedes . Multi nu o fac .

                In ceea ce priveste folosirea complementara a aditivilor in uleiul pentru motor , eu nu am gasit ( cu toate ca am cautat ) o fisa tehnica , a unui producator renumit de uleiuri , care sa recomande folosirea acestor aditivi . Nici in manualele de service , editate de Mercedes , la care am avut acces , nu am gasit recomandari pentru folosirea de aditivi .

                Faptul ca ei ( aditivii ) exista pe piata , o consider tot o treaba de marketing .

                Binenteles , fiecare procedeaza dupa cum "observa ca este necesar" .
                Intradevar unii aditivi sunt doar apa de ploaie, doar marketing cum spuneti.

                Avand pregatire tehnica si fiind idealist din fire, am studiat putin lucrurile. Spre exemplu bisulfura de molibden si nitratul de bor (ce se afla in Ceratec) sunt folosite peste tot in industrie, iar proprietatile acestor compusi au fost dovedite stintific inca de prin 1950.

                Vedeti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide
                http://www.cometox.it/ROMENO/rumeno.htm
                http://en.wikipedia.org/wiki/Boron_nitride

                Pe parcursul timpului am utilizat tone de ulei comercial gen Mobil 1, Castrol, BP, Elf, Aral ...

                Dar am ales doua marci care le folosesc in ultimii ani si am constatat ca nu departamentul de marketing alege compozitia acestor uleiuri ci inginerii chimisti; aceste doua marci sunt Liqui Moly (Liqui Moly Gmbh) si Fuchs (Fuchs Petrolube AG). Am auzit lucruri foarte bune si despre Divinol (Zeller+Gmelin GmbH & Co. KG) insa nu am folosit.

                Marcile mainstream consider ca majoritatea produselor sunt 'snake oil'.

                Comment


                • #23
                  Lucrand ani de zile intr-un institut de cercetare si proiectare masini unelte si agregate , la compartimentul CTC , am ramas din fire pragmatic "robul' documentatiilor si al manualelor tehnice . De aceea , pentru mine este "sfant" ce indicatii emite fabricantul automobilului .

                  Referitor la uleiuri , nu am nici un fel de incredere in cea ce ofera comertul nostru , drag si scump .

                  Mi-a facut placere , micul nostru schimb de idei ! .
                  Toate bune ! .

                  Comment


                  • #24
                    De ce s-a sters postarea mea? Ce are uleiul Ravenol?

                    N-are nimic, doar ca ma irita reclama propriilor marfuri, in afara Bursei. Daca ai ceva concret si interesant de spus pe topic, spune, daca nu, vanzare faci la Bursa, nu aici. Panimaeshi?
                    Last edited by cutaresku; 06-01-2012, 20:56 PM.

                    Comment


                    • #25
                      On: Am folosit 3 ani Mobil 1 made in USA, 0w-40.
                      Off: Uleiul schimbat la jumatate din termenul indicat de producator este cel mai bun. Parerea mea.
                      PS: folosesc LM 10W40 cu MOS2, la urmatorul schimb pun original MB, este singurul pe care as vrea sa-l incerc ca alternativa la LM.
                      Last edited by cutaresku; 06-01-2012, 21:03 PM.
                      https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Mihutz View Post
                        De ce s-a sters postarea mea? Ce are uleiul Ravenol?

                        N-are nimic, doar ca ma irita reclama propriilor marfuri, in afara Bursei. Daca ai ceva concret si interesant de spus pe topic, spune, daca nu, vanzare faci la Bursa, nu aici. Panimaeshi?
                        Hmm.In tara asta nu e bine daca nu se baga pumnul in gura.Daca faceam reclama stiam si eu de bursa.Am invatat macar sa citesc inainte de a intra pe un forum.Mai bine nu ma pricep.Am zis ca renunt la forum dar nu ma lasa inima.Totusi iubesc marca asta.Dar trebuie sa fie si anumite persoane care .....
                        Last edited by Mihutz; 09-04-2012, 20:11 PM.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by cutaresku View Post
                          On: Am folosit 3 ani Mobil 1 made in USA, 0w-40.
                          Off: Uleiul schimbat la jumatate din termenul indicat de producator este cel mai bun. Parerea mea.
                          PS: folosesc LM 10W40 cu MOS2, la urmatorul schimb pun original MB, este singurul pe care as vrea sa-l incerc ca alternativa la LM.
                          Uite ca a mai trecut ceva timp si sunt curios: ai trecut de la LM la MB? Pana la sfarsitul lunii va trebui sa-mi fac schimbul de ulei la motor. Voi renunta la mobil 1 si voi trece pe LM.

                          PS: Din moment ce n-ai precizat presupun ca nu folosesti aditivi la ulei.
                          Nemultumitului i se ia darul!

                          Comment


                          • #28
                            Va salut cu respect.

                            Imi bag si eu nasul putin.

                            MoS2 Leichtlauf 10W-40 este deja un ulei aditivat, cu bisulfura de molibden (MoS2). Liqui-Moly au promovat asta in europa prin 1950; inclusiv pe partea industriala. Este o chestie demonstrata, vezi wiki sau alte surse.

                            In legatura cu aditivi; eu spre exemplu, pentru Merc, folosesc ulei TopTec 4200 (229.51) impreuna cu Ceratec pus la fiecare 50000 km; plus diesel spulung la fiecare schimb de ulei care il fac la aprox 20000 km.; pentru motoarele merc cu DPF.

                            Comment


                            • #29
                              Eu am renuntat la LM MOS2, a coincis cu problema majora P1470. Am revenit la Mobil 1. Valabila zicala: ce e bun nu trebuie schimbat.
                              https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                              Comment


                              • #30
                                Va salut.

                                De serviciu, azi? : )

                                La ce motor ati avut codul respectiv? La turbina?

                                Uleiul cu MoS2 de obicei nu merge la modelele noi.

                                Chestia cu Mobil1, este ca si Castrol la VAG. Exclusiv comerciala. : )

                                Exxon Mobil Co. : )

                                Daca as fi in State, probabil as folosi Amsoil.

                                Aici in Europa; cu siguranta, in ordine: Liqui-Moly, Fuchs, Ravenol.

                                Chiar nu e nici un ban aici, de la vreo reprezentanta Daimler din ro? : )
                                Last edited by cutaresku; 02-02-2013, 03:24 AM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF