If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
care din cele 2 uleiuri il recomandati sau care este cel potrivit si de ce?
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
MObil esp formula 5w-30.Pt motorul cu filtru de particule acesta se foloseste pt ca se infunda filtrul de particule de la altele.Cati km are masina ta?
Salut.Vezi si liqui moly top tech 4100.Este fabricat si imbuteliat in De.(nu este made in eu).Un copy paste:
,,Ulei special in toate sezoanele, pentru motoarele pe benzina si motorina cu tehnologie multi-valve si turbosuflanta, cu sau fara racire pe aer. Special pentru vehiculele cu EURO IV. Top Tec 4100 intampina cele mai noi cerinte ale masinilor cu Euro 4 si este specificat ca fiind singurul ulei folosit in masinile BMW si Mercedes-Benz cu filtru de particule de funingine (standard:10/05).Aprobari: MB 229.31.''
Are continut redus de sulf.Eu am un 316 cdi din 2006,cutie automata cu 750.000km.
Atentie la intervalul de schimbare a uleiului , in special la motoarele diesel Euro 5 , dotate cu filtru de particule . Uleiul are tendinta sa se uzeze mai repede , ceea ce duce la o uzura prematura a motorului .
Recomandarea este ca schimbarea uleiului sa se faca la fiecare 7500 km parcursi , si nu la 10 - 15 000 km ca la restul dieselelor .
MObil esp formula 5w-30.Pt motorul cu filtru de particule acesta se foloseste pt ca se infunda filtrul de particule de la altele.Cati km are masina ta?
94000 km
multi mi-au spus sa folosesc mobil delvac xhp le 10w40 ca asa baga si ei la repr. mb.
eu am un sprinter 315 din 2007 si primii doi ani (230000 de mii de km) am folosit mobil 1 esp formula 5w-30 dupa care am trecut la mobil delvac xhp le 10w-40
Eu am un sprinter 315 din 2008 si am folosit mobil esp formula 1 5w-30, dar acum un an am scos filtru de particule si am trecut la mobil 5w-40.
Momentan masina sta pe dreapta pt ca mi-a aruncat o biela prin bloc.Masina are 380.000km.
Eu am un sprinter 315 din 2008 si am folosit mobil esp formula 1 5w-30, dar acum un an am scos filtru de particule si am trecut la mobil 5w-40.
Momentan masina sta pe dreapta pt ca mi-a aruncat o biela prin bloc.Masina are 380.000km.
Cum se scoate filtrul?Ce implica si ce se pune in loc?
Am fost si eu de 2 ori la reprezentanta, dar m-am convins de ei. Romani in toata regula, 100% autohtoni si balcanici, nu au nici o legatura cu originea saxona a marcii.
Am Sprinter 906 315 CDI din 2007. La inceput (vreo 2 schimburi) am mers pe Mobil 1 ESP 5W-30, ca asa era marketing-ul la ei. Apoi am citit si eu in stanga si dreapta, 'm-am cultivat' in a-mi intelege masina, mai ales ca imi place Mercedes de orice fel.
Acum folosesc doar Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30, inainte am folosit Liqui Moly Top Tec 4600, il schimb intre 15000 si 20000 km impreuna cu filtru aer, filtru clima, filtru ulei, toate Hengst. La 50000 km adaug aditiv in ulei Liqui Moly Ceratec (2 doze si jumatate pentru 11 l de ulei). Filtru de motorina doar Mahle la 80000 km. La 100000 km schimb uleiul in cutie (manuala) si in diferential, 235.10 respectiv 235.0, Liqui Moly bineinteles. Tot pe la 100000 km golesc cu o seringa vasul de la servo si completez cu fluid proaspat Top Tec 1200 ATF conform MB 236.11.
Este important si cine face schimbul consumabilelor, nu doar ce consumabile se folosesc. Deasemenea conteaza cine conduce masina si cum o conduce. Mentenanta preventiva este cea mai ieftina.
Nu fac reclama la marca, dar am o obsesie cu asta, recunosc. : ) Folosesc si alte marci de lubrifianti precum Fuchs si Divinol dar prefer LM.
Consider ca masina ar merge aproape la infint fara reparatii majore, daca reusesti sa o intelegi si sa o respecti.
480000 km (90% extraurban), nici o problema semnificativa, inafara de cureaua de accesorii, alternatorul si filtrul de particule care a fost inlocuit (nu taiat si anulat) doar o singura data. Acum, la noi parbrizul in consideram consumabil.
Ah, era sa uit; combustibil de la Mol in ro si de unde apuc inafara. La 10000 km aditiv Liqui Moly Diesel-Spulung pus in rezervorul plin.
Schemele de service si mentenata , prezentate de tine sunt din cartea tehnica a masinii , auzite de pe la prieteni sau personal asa consideri ca trebuie procedat ? .
Te intreb , pentru ca , de exemplu , uleiul de motor este deja aditivat de catre fabricant , intr-o formula specifica fiecarui producator . Intervenind peste formula fabricantului cu "doua doze si jumatate de aditiv" la 11L , risti sa destabilizezi uleiul in loc sa-l imbunatatesti .
E cam corect ce spune colegul nstoe...
Ai niste intervale ciudate acolo: schimbul filtrului de combustibil la 80.000km?!
In fine, asa cum spui, fiecare-si "intelege" masina.
Cand filtrul nu mai permite debitul normal de motorina se aprinde martorul din bord.Dar din acel moment motorul intra in limitare,iar filtrul se astupa foarte rapid si se mai poate circula asa limitat doar cateva sute de km.Apoi aproape ca nu mai poti porni masina din loc daca motorul e cald,calculatorul taie motorul.Cu motorul rece te lasa sa mergi,probabil ca"crede"ca e motorina ingrosata de la frig.
Utilizarea pana la limita a filtrului are insa un avantaj,pe masura ce se colmateaza filtrul,filtrarea devine din ce in ce mai fina.Cu filtre schimbate prea des se ramane mereu pe filtrarea mai grosiera de inceput.In cartea masinii mele scrie sa schimb filtrul la 60 000km.Dar filtrul anterior,dupa cam 50 000 km s-a infundat.
Omiti un singur lucru . Cartea masinii da aceste indicatii , pentru filtrele si motorina din Germania . Personal , am avut probleme , iarna , cu motorina ( nimeni nu cunoaste compozitia standard ) si cu filtrul de combustibil cumparat din comertul nostru capitalist ; sanchi , cica era original MANN .
Pentru filtrul de ulei pentru motor , citez din manualul de specialitate :
"In momentul in care filtrul de ulei ajunge la capacitatea maxima de absorbtie , presiunea din interiorul sau creste rapid , ceea ce poate duce la ruperea acestuia .
Daca se fac schimburi repetate de ulei , dar se pastreaza filtrul vechi , uleiul nou poate disloca depozitele de mizerie din filtrul uzat si le va introduce in motor " .
Deasemeni , multi au motoare uzate , cu consum ridicat de ulei , si adauga mereu cu ulei nou , crezand ca imbunatatesc ungerea .
Gresit ! . Uleiul nou va fi deteriorat de cel vechi , si nu invers .
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment