Originally posted by Nelu Patrascu
View Post
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Mi-am luat un 300 SE
Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)
-
Înainte de a monta membrana nouă, asigură-te că nu mai sunt şi alte rupturi la celelalte repere, asta ca să nu lucrezi de două ori. Unge "gulerele" membranei pe interior, cu puţină pastă siliconică neagră. Etanşează mai sigur.
Stigmatizarea gazului este nedreaptă! Dacă n-ar merge maşinile cu el, n-ar fi forţat nimeni nota, propunându-l ca alternativă la carburantul clasic. Maşina mea merge bine cu gaz şi probabil cele mai multe n-au nici un fel de probleme. În această diversitate de producători, poate că sunt unele instalaţii prost concepute şi nu vor merge niciodată bine, orice le-ai face. Convingerea mea este că cele care nu merg, au vicii de montaj, sunt subdimensionate sau incorect reglate.
Comment
-
Ca sa pretinzi sa mearga bine pe gpl,trebuie sa mearga intii perfect pe benzina,ceea ce ma indoiesc....cind vei face un consum pe benzina clar,mers rotund,injectzie si aprindere perfecte,abia atunci treci pe combustibil alternativ....dar io in ceea ce te priveshte devin repetitiv,cu toata simpatia-ori te bagi sa dregi treburile daca stii,ori cheama pe unul care shtie,cu bijbiiala nu faci nimic decit daune.....cel putzin pe gaz...
Comment
-
Originally posted by DMIHNEA View PostCa sa pretinzi sa mearga bine pe gpl,trebuie sa mearga intii perfect pe benzina,ceea ce ma indoiesc....cind vei face un consum pe benzina clar,mers rotund,injectzie si aprindere perfecte,abia atunci treci pe combustibil alternativ....dar io in ceea ce te priveshte devin repetitiv,cu toata simpatia-ori te bagi sa dregi treburile daca stii,ori cheama pe unul care shtie,cu bijbiiala nu faci nimic decit daune.....cel putzin pe gaz...
Comment
-
La instalatii pe gaz mis pamant de flori, dar am tot auzit de la multi ca la Mercedes-urile astea cu motoare (mai destepte) dupa 1985, trebuie una instalatie pe gaz care costa in jur de 1.200 euro (pt. motoare 4 cilindri), daca am fost mintit nu ma scuipati, un sambure de adevar precis exista.
In figura este prezentat schematic un exemplu de adaptare a unei instalatii gpl pentru un autoturism cu injectie multipunct cu sonda lambda.
Ultra Gaz - Instalatii auto de gaz - GPL, montaj gratuit, garantie 24 luni, service GPL, calitate garantata, instalatii Italia Marini, Stefanelli, Bigas, Landi, Lovato, BRC, Autronic,Last edited by orca; 02-16-2008, 04:48 AM... ________ ..
o/____https://www.clubmercedes.ro/core/ima...ilies/cool.png____\o
(Oo\==/oO)
..U...............U.
Ma plimb dimineata ca sa fiu liber dupa amiaza si sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.
http://img99.imageshack.us/img99/342...icuminejg5.gif
Comment
-
@Bulgaru - Din ce deduc eu injectia e tip KE-Jetronic. Incearca sa dai de Razvan in Bucuresti (Dok il cunoaste).Are el un manual (sper ca il mai are) cu acest tip de injectie pe un cd..dvd, i l-am dat asta vara cand am luat galeria de la el. Sper sa gasesti acolo detalii care sa te ajute sa lamuresti problemele ...are parametri si reglaje...pe mine m-a ajutat mult...si am scos-o la capat. Din pacate e in engleza dar nu cred ca va fi o problema ...ti l-as fi trimis si pe mess sau mail dar e PDF si e prea mare (aprox 90 mb) si nu am reusit pana acum sa-l trimit nimanui ....porneste dar nu se finalizeaza transferul...Bafta!
@BULGARU - Revin cu cateva detalii, discul debitmetrului trebuie sa se miste liber, fara sa atinga corpul debitmetrului. Mai mult intre disc si corp trebuie sa fie 0.05 mm masurati cu o lera de jur imprejurul discului. O usoara reglare de concentricitate se poate face cu un surub care se gaseste in corpul potentiometrului debitmetrului . Iti spun asta fiindca concentricitatea ar fi putut afectata de rateuri mai ales ca ziceai ca aproape "sare capacul filtrului de aer".
Apoi trebuie sa stii ca valoarea turatiei de ralanti e memorata in ECU si nu se modifica oricate suruburi ai invarti.
Traseul aerului aspirat la ralanti e altul decat prin galeria de admisie, este intradevar masurat de debitmetru dar nu trece pe la clapeta de aer aceasta fiind inchisa la ralanti.Si ...mai mult acolo exista un microintrerupator care indica ECU cand clapeta e inchisa complet si cand e deschisa complet ,lucru care se poate verifica cu un tester de cabluri sau si cu un ohmetru pe mufa care vine de la clapeta de aer, miscand cu mana clapeta evident(borna de la baterie desfacuta ). Este foarte important ca microintrerupatorul sa functioneze corect sa nu "sara" aiurea intre inchis deschis atunci cand clapeta sta nemiscata ...eventual chiar si pozitia lui pozitia lui poate fi modificata pt a indica corect pozitia "clapeta inchisa"
Revin la ralanti....aerul aspirat la ralanti e masurat de debitmetru si apoi trece printr-un dispozitiv controlat de ECU ...regulator de ralanti. Este un dispozitiv electric asemanator cu un motor electric care executa rotatie doar pe 90 grade si inapoi .acesta controleaza un obturator care inchide si deschide o fanta prin care trece aerul de ralanti ....dupa regulator ...aerul ajunge in capatul galeriei de admisie chiar langa injectorul de pornire la rece. Fiecare cilindru primeste aer prin mici fante sapate in galeria de admisie chiar pe planul de imbinare dintre aceasta si garnitura ei. Ar fi bine ca aceste fante sa fie si ele curate...la fel si tot traseul aerului de ralanti respectiv furtunele de legatura dintre dispozitivele enumerate mai sus. regulatorul se verifica simplu...cu tensiune de la baterie ...sau masurand eventual rezistenta infasurarii motorasului...
Acum ...pe potentiometrul debitmetrului, cu motorul oprit si borna negativa desfacuta si evident cu mufa deconectata trebuie sa masori la pozitia de repaos pe 2 pini o valoare intre 3,2 si 4,8 k-ohmi. Asta ca sa fie functional...iar pe celalalt o valoare intre 0,56 si 1,06 k-ohmi. Aceasta din urma trebuie sa creasca lin ...fara salturi pana la peste 5 k-ohmi atunci cand apesi usor pe discul debitmetrului pana in pozitia cea mai de jos...daca e asa e bine ...Bratul discului de pe debitmetru apasa tija capului distribuitor in sus crescand astfel fluxul de benzina intr-o masura direct proportionala cu coborarea discului in corpul debitmetrului impins de aerul aspirat... Intre disc si rola care apasa tija de la distribuitor(ele fiind pe acelasi brat) se poate face un acord "fin" arcuind foarte subtil bratul cu "magnificul" surub imbus 3 la care umbla toti "meseriasii". Acesta este si asa-zis-ul reglaj de amestec, evident lasand mai mult aer la mai putina benzina ..sau invers...
Responsabil alaturi de bratul discului din debitmetru pentru amestecul aer - benzina este si actuatorul electro-hidraulic de presiune de pe capul distribuitor. E un mic electromagnet comandat direct de ECU , nu se regleaza, nu se curata ...doar se strica ..ca e bulangiu...ce-i drept nu foarte des. Acesta cuantifica fluxul continuu de benzina ce intra in rotorul distribuitorului in functie de ce stie ECU despre aerul care intra in acelasi timp in motor dar si despre starea motorului in momentul respectiv. Si anume:
-cantitatea de aer masurata de debitmetru (citita pe potentiometrul debitmetrului)
-pozitia si turatia arborelui cotit (identificata cu senzor cititor pe volanta legat si la aprindere dar si la turometru - celebrul fir galben cu verde de pe w124)
-temperatura lichidului de racire (senzor pe lichid de racire) valoarea masurata cu ohmetru pe acest senzor trebuie sa fie in jur de 3,5 -4 kohmi pe motor rece si sa scada sub 1 k-ohm la peste 50 grade celsius.Deconectarea lui sau o defectiune ...au ca rezultate de regula consumuri de cisterna...in special iarna ...
-temperatura aerului aspirat (senzor in cutia filtrului)
-pozitia clapetei de aer de la galeria de admisie(microintrerupator pe clapeta)
Acum ...la rece este imperioasa functionarea injectorului de pornire la rece (are o mufa pe el si e situat pe galeria de admisie langa furtunul care aduce aerul de ralanti). Daca acesta nu functioneaza ...iarna pornesti poate cu plecaciuni ....si chiar vara pleaca foarte greu. Se verifica destul de simplu...Sursa defectului: el insusi varza ...sau defect la releul pompei de benzina care temporizeaza acest acest injector de pornire la rece...
Restul ...fise de bujii, capac delco...bujii ...alte mizerii sunt kestii deja clasice pe care se verifica usor...
In final, daca lucrurile de mai sus sunt acceptabile...e bine ca atunci cand incepi reglarea sa ai totusi un amestec moderat imbogatit, intre aer si benzina.Daca amestecul e mai sarac ...adica mai mult aer e posibil sa dea si rateuri ...nu numai posibil dar si sigur la anumite valori...si ..sa pornesti reglarea de la 2-3 ture in sensul acelor de ceas si sa revi in sens invers usor pana la o valoare acceptabila la testerul ala de evacuare(depinde la ce pozitie e acum surubul cu imbus) Ideal ar fi ca motorul sa nu fie nici rece dar nici cald ( sa nu apuce inca sa se cupleze ventilatorul ) iar la fiecare reglare sa scoti borna de la baterie pentru mai mult de 30 sec. O pui la loc ...se masoara ...daca nu e bine la fel ..scoti borna reglezi ....dar usor cate... 1/4 ture ..eventual si mai fin...
Caderile de ralanti se datoreaza cel mai mult unei cantitati mai mari de aer decat e nevoie in acel moment ...sau aer prost masurat...
ECU stie ca la ralanti trebuie sa tina motorul la o anumita turatie...daca aceasta se modifica el incearca sa o compenseze interpretand valorile senzorilor ...daca motorul e rece se da mai multa benzina ...cu ajutorul acelui actuator ..dozeaza aerul prin acel regulator de ralanti ...daca e cald se reduce ...daca creste turatia ... dozeaza in fct de turatie si temperatura....de aici e deductibil....
Inca o kestie de stiut ar fi ca nu e indicat sa circuli timp indelungat cu rezervorul de benzina gol la sfert sa zicem....acest fapt creaza condens si coroziune in partea de sus a rezervorului mai ales iarna ...cand benzina de retur vine incalzita .... Iti dai seama ca daca faci un plin se spala toata mizeria de acolo si din pacate filtrul de combustibil e dupa pompa de benzina...aceasta din urma are mult de suferit , chiar daca exista o sita si in rezervor, cat poate oprii ea ...Poate fi si asta una din cauze ...pe GPL nu folosesti mult timp rezervorul principal.....si cand pui benzina in el...
Si nu in ultimul rand presiunea combustibilului dupa regulatorul de presiune combustibil ar trebui masurata destul de precis si sa vezi daca tine presiunea...nu cu sticla ..ca nu poti stii de ce e in stare nemernicul de regulator....Last edited by doktor4carz; 02-20-2008, 15:41 PM.Ford Transit 2.5d ex
Mercedes 230 E ex
Mercedes 200 TE ex
BMW 320d touring
Comment
-
@Mircea - iti multumesc pentru toate informatiile,le-am printat,le-am salvat si cum imi vine membrana si ma apuc de masina, o sa fac ce tine de mine: verificat rezistente,tensiuni,etc - alea cu testul de evacuare si presiunea pompei,cand o-i da de vreun baietasi, care are tester si e si destept si disponibil,ca nu ma duc la orice cioflingar.
P.S. Probabil ca o sa revin sa-ti cer mai multe detalii, cand o sa ma lovesc de ele.Sper sa nu te pisez prea tare.Last edited by bulgaru; 02-20-2008, 15:32 PM.
Comment
-
@Bulgaru - nu ma pisezi stai linistit ....id-ul meu de mess e tot asta ...mircea_cst, daca e ceva si ma prinzi pe acolo te ajut cu ce pot si eu ...stiu cum e ca si eu am tras cu ea ...de imi venea sa mor ...si nu prea am gasit pe nimeni sa ma ajute. Ca sa nu vorbesc de service ....Ford Transit 2.5d ex
Mercedes 230 E ex
Mercedes 200 TE ex
BMW 320d touring
Comment
-
Uite că Mircea a "aprins lumina" pentru tine Bulgarule.
La KE JETRONIC e puţin altfel decât la mine, în sensul că ceea ce se ajustează manual la motorul meu, la voi sunt regulatoare monitorizate de ECU. Nu sunt convins că-i mai bine, pentru noi la nivel de amator şi pentru dotările ce le avem fiecare. Sunt mai greu de depanat. Electronica maşinii (şi nu numai!) este tributară condensatoarelor electrolitice. Electrolitul conţinut de acestea, mai ales când condensatoarele sunt supuse funcţionării în medii calde sau chiar fierbinţi se usucă, denaturând încet-încet parametrii încărcaţi prin soft în ECU. Totul poate fi perfect, însă ECU "vede" altfel lucrurile.
Oricum, ai acum un punct de plecare, cu valorile ce le-ai primit.
Spor la treabă!
Comment
-
Originally posted by Nelu Patrascu View PostNu sunt convins că-i mai bine, pentru noi la nivel de amator şi pentru dotările ce le avem fiecare.
Comment
-
Originally posted by bulgaru View PostTare-as fi vrut sa fie la motorul meu ca la tine.N-am incredere deloc in tot ce e electronic,mai ales la varsta asta...Cel mai bine e sa fie mecanic totul - mai strangi un surub, mai faci un reglaj...e ceva ce iti sta la indemana.Incep sa regret ca n-am motor de 2.8l.Ford Transit 2.5d ex
Mercedes 230 E ex
Mercedes 200 TE ex
BMW 320d touring
Comment
-
Zici ca ai facut design? imaginea din avatar e facuta de tine? mai ai? baga acile sa vedem ceva poze cu masini desenate, fac acu un topic aparte!!! oki? LA OFF TOPIK..http://www.clubmercedes.ro/benzuri-d...plu-t1493.htmlLast edited by pneu; 02-22-2008, 11:30 AM.W110-2.0 D 1966
W115-2.0 D 1971
W123-2.4 D 1982
Comment
Comment