Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Probleme la W126 300SE

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Revin cu problema mea (sper sa nu se supere nimeni ca postez la rand):
    Se poate duce in cap debitmetrul sau in prima faza ar trebui sa incerc sa schimb senzorul ?
    Ce pica de obicei ? Senzorul sau debitmetrul cu totul ?
    Imi poate cineva explica poza de mai jos ? Care e debitmetrul si daca se vede in poza mufa unde intra senzorul ...
    Multumesc
    Attached Files
    Last edited by Orvo; 07-19-2008, 13:07 PM.

    Comment


    • #92
      UP

      un sfat, ceva ...

      Comment


      • #93
        Salut Răzvan!

        ÃŽn imaginea din penultimul tău post este debitmetrul de aer, cu capul distribuitor (partea din dreapta, acolo unde intră conductele de alimentare a injectoarelor). Corpul debitmetrului este cel care are multe şuruburi de 10 pe contur. Se mai vede acolo discul actuator al debitmetrului (parţial acoperit de eticheta aia legată cu sârmă) Aici se opresc similitudinile cu debitmetrul care-l am eu pe motorul M 110. La partea de jos în dreapta imaginii, văd piesa aia de plastic neagră sau ebonită, care la mine lipseşte. Bănuiesc că acolo e senzorul.
        ÃŽn condiţii normale de exploatare, debitmetru nu pică niciodată. Este o pârghie, acţionată de curentul de aer aspirat de admisie. La celălalt capăt al pârghiei, acţionează un pistonaş care măreşte debitul de benzină, în concordanţă cu cerinţele motorului.

        Comment


        • #94
          Senzorul debitmetrului e partea opusa "piesei de ebonita" - nu se vede in poza,dar ai vazut-o sigur cand i-ai scos mufa - iar el,propriuzis, este un potentiometru care este actionat de axul discului actuator.Daca umblii pe-acolo,ca sa cureti lamele,sau carbunele potentiometrului,mare atentie la pozitia initiala - cel mai bine fa-i o poza! - ca pe urma iti dai peste cap reglajul.Dar de ce umbli acolo?

          Comment


          • #95
            Ultima poza nu e de pe masina mea, am gasit agregatul respectiv pe ebay, vroiam sa stiu cat ma costa daca e dus. Revin cu explicatia probleme:
            Legat de debimetru, de unde sa incep ? Dupa cum am zis, mufa are joc mare in locas, iar cand am scos-o, garnitura s-a dezintegrat. E clar ca debimetrul nu functioneaza, pentru ca daca scot/bag mufa motorul merge exact la fel, nici cea mai mica diferenta.
            Spuneti-mi va rog de unde sa incep in remedierea problemei.
            Mufa din poza atasata in postul asta ce e ? E senzorul debitmetrului ? Despre asta ziceam eu ca daca o scot sau bag motorul merge la fel. Sigur asta e senzorul ? Am cautat pe net si am gasit senzorul respectiv, cred eu, si se numeste "Oxygen Sensor". Ala sa fie oare ?
            Multumesc.
            Attached Files

            Comment


            • #96
              Nu stiu ce intelegi tu prin "senzorul debitmetrului".Daca speri ca doar ala controleaza debitmetrul,esti prea optimist.Nici la mine senzorul ala n-are nici un efect (vizibil ,sau sesizabil),dar nu el,sau nu in mod determinant el,controleaza debitmetrul.
              Citeste cu atentie asta: (citat din "mirecea_cst")


              Revin cu cateva detalii, discul debitmetrului trebuie sa se miste liber, fara sa atinga corpul debitmetrului. Mai mult intre disc si corp trebuie sa fie 0.05 mm masurati cu o lera de jur imprejurul discului. O usoara reglare de concentricitate se poate face cu un surub care se gaseste in corpul potentiometrului debitmetrului . Iti spun asta fiindca concentricitatea ar fi putut afectata de rateuri mai ales ca ziceai ca aproape "sare capacul filtrului de aer".
              Apoi trebuie sa stii ca valoarea turatiei de ralanti e memorata in ECU si nu se modifica oricate suruburi ai invarti.
              Traseul aerului aspirat la ralanti e altul decat prin galeria de admisie, este intradevar masurat de debitmetru dar nu trece pe la clapeta de aer aceasta fiind inchisa la ralanti.Si ...mai mult acolo exista un microintrerupator care indica ECU cand clapeta e inchisa complet si cand e deschisa complet ,lucru care se poate verifica cu un tester de cabluri sau si cu un ohmetru pe mufa care vine de la clapeta de aer, miscand cu mana clapeta evident(borna de la baterie desfacuta ). Este foarte important ca microintrerupatorul sa functioneze corect sa nu "sara" aiurea intre inchis deschis atunci cand clapeta sta nemiscata ...eventual chiar si pozitia lui pozitia lui poate fi modificata pt a indica corect pozitia "clapeta inchisa"
              Revin la ralanti....aerul aspirat la ralanti e masurat de debitmetru si apoi trece printr-un dispozitiv controlat de ECU ...regulator de ralanti. Este un dispozitiv electric asemanator cu un motor electric care executa rotatie doar pe 90 grade si inapoi .acesta controleaza un obturator care inchide si deschide o fanta prin care trece aerul de ralanti ....dupa regulator ...aerul ajunge in capatul galeriei de admisie chiar langa injectorul de pornire la rece. Fiecare cilindru primeste aer prin mici fante sapate in galeria de admisie chiar pe planul de imbinare dintre aceasta si garnitura ei. Ar fi bine ca aceste fante sa fie si ele curate...la fel si tot traseul aerului de ralanti respectiv furtunele de legatura dintre dispozitivele enumerate mai sus. regulatorul se verifica simplu...cu tensiune de la baterie ...sau masurand eventual rezistenta infasurarii motorasului...
              Acum ...pe potentiometrul debitmetrului, cu motorul oprit si borna negativa desfacuta si evident cu mufa deconectata trebuie sa masori la pozitia de repaos pe 2 pini o valoare intre 3,2 si 4,8 k-ohmi. Asta ca sa fie functional...iar pe celalalt o valoare intre 0,56 si 1,06 k-ohmi. Aceasta din urma trebuie sa creasca lin ...fara salturi pana la peste 5 k-ohmi atunci cand apesi usor pe discul debitmetrului pana in pozitia cea mai de jos...daca e asa e bine ...Bratul discului de pe debitmetru apasa tija capului distribuitor in sus crescand astfel fluxul de benzina intr-o masura direct proportionala cu coborarea discului in corpul debitmetrului impins de aerul aspirat... Intre disc si rola care apasa tija de la distribuitor(ele fiind pe acelasi brat) se poate face un acord "fin" arcuind foarte subtil bratul cu "magnificul" surub imbus 3 la care umbla toti "meseriasii". Acesta este si asa-zis-ul reglaj de amestec, evident lasand mai mult aer la mai putina benzina ..sau invers...
              Responsabil alaturi de bratul discului din debitmetru pentru amestecul aer - benzina este si actuatorul electro-hidraulic de presiune de pe capul distribuitor. E un mic electromagnet comandat direct de ECU , nu se regleaza, nu se curata ...doar se strica ..ca e bulangiu...ce-i drept nu foarte des. Acesta cuantifica fluxul continuu de benzina ce intra in rotorul distribuitorului in functie de ce stie ECU despre aerul care intra in acelasi timp in motor dar si despre starea motorului in momentul respectiv. Si anume:
              -cantitatea de aer masurata de debitmetru (citita pe potentiometrul debitmetrului)
              -pozitia si turatia arborelui cotit (identificata cu senzor cititor pe volanta legat si la aprindere dar si la turometru - celebrul fir galben cu verde de pe w124)
              -temperatura lichidului de racire (senzor pe lichid de racire) valoarea masurata cu ohmetru pe acest senzor trebuie sa fie in jur de 3,5 -4 kohmi pe motor rece si sa scada sub 1 k-ohm la peste 50 grade celsius.Deconectarea lui sau o defectiune ...au ca rezultate de regula consumuri de cisterna...in special iarna ...
              -temperatura aerului aspirat (senzor in cutia filtrului) (Asta cred ca e sonda de care intrebi - nota bulgaru)
              -pozitia clapetei de aer de la galeria de admisie(microintrerupator pe clapeta)
              Acum ...la rece este imperioasa functionarea injectorului de pornire la rece (are o mufa pe el si e situat pe galeria de admisie langa furtunul care aduce aerul de ralanti). Daca acesta nu functioneaza ...iarna pornesti poate cu plecaciuni ....si chiar vara pleaca foarte greu. Se verifica destul de simplu...Sursa defectului: el insusi varza ...sau defect la releul pompei de benzina care temporizeaza acest acest injector de pornire la rece...
              Restul ...fise de bujii, capac delco...bujii ...alte mizerii sunt kestii deja clasice pe care se verifica usor...
              In final, daca lucrurile de mai sus sunt acceptabile...e bine ca atunci cand incepi reglarea sa ai totusi un amestec moderat imbogatit, intre aer si benzina.Daca amestecul e mai sarac ...adica mai mult aer e posibil sa dea si rateuri ...nu numai posibil dar si sigur la anumite valori...si ..sa pornesti reglarea de la 2-3 ture in sensul acelor de ceas si sa revi in sens invers usor pana la o valoare acceptabila la testerul ala de evacuare(depinde la ce pozitie e acum surubul cu imbus) Ideal ar fi ca motorul sa nu fie nici rece dar nici cald ( sa nu apuce inca sa se cupleze ventilatorul ) iar la fiecare reglare sa scoti borna de la baterie pentru mai mult de 30 sec. O pui la loc ...se masoara ...daca nu e bine la fel ..scoti borna reglezi ....dar usor cate... 1/4 ture ..eventual si mai fin...
              Caderile de ralanti se datoreaza cel mai mult unei cantitati mai mari de aer decat e nevoie in acel moment ...sau aer prost masurat...
              ECU stie ca la ralanti trebuie sa tina motorul la o anumita turatie...daca aceasta se modifica el incearca sa o compenseze interpretand valorile senzorilor ...daca motorul e rece se da mai multa benzina ...cu ajutorul acelui actuator ..dozeaza aerul prin acel regulator de ralanti ...daca e cald se reduce ...daca creste turatia ... dozeaza in fct de turatie si temperatura....de aici e deductibil....
              Inca o kestie de stiut ar fi ca nu e indicat sa circuli timp indelungat cu rezervorul de benzina gol la sfert sa zicem....acest fapt creaza condens si coroziune in partea de sus a rezervorului mai ales iarna ...cand benzina de retur vine incalzita .... Iti dai seama ca daca faci un plin se spala toata mizeria de acolo si din pacate filtrul de combustibil e dupa pompa de benzina...aceasta din urma are mult de suferit , chiar daca exista o sita si in rezervor, cat poate oprii ea ...Poate fi si asta una din cauze ...pe GPL nu folosesti mult timp rezervorul principal.....si cand pui benzina in el...
              Si nu in ultimul rand presiunea combustibilului dupa regulatorul de presiune combustibil ar trebui masurata destul de precis si sa vezi daca tine presiunea...nu cu sticla ..ca nu poti stii de ce e in stare nemernicul de regulator....

              Imi cer scuze administratorilor ca am copiat asta,dar se pare ca al nostru coleg nu a citit postul asta.(daca nu e bine ce am facut,rog stergeti)
              Last edited by bulgaru; 07-23-2008, 11:56 AM.

              Comment


              • #97
                Multumesc pentru raspuns. N-am zis nimic pana acuma pt. ca inca incerc sa asimilez tot ce mi-ai scris.

                Comment


                • #98
                  Am reusit in sfarsit sa gasesc o scula de muzica potrivita pentru masina mea. Tineam la originalitate, dar ma saturasem de casetofon si modulator fm ... Dar nici n-am vrut sa bag in masina o chestie colorata cu milioane de luminite ...
                  Inainte: Becker Mercedes Special
                  Acum: Becker Mercedes Traffic Pro (chiar daca nu-mi foloseste navi, macar e CD si suna bine).

                  Si oricum cass-ul Becker Special care l-am avut in masina nu cred ca era cel original de pe 126. Cred ca vine de pe o balena ...
                  Attached Files
                  Last edited by Orvo; 08-08-2008, 18:47 PM.

                  Comment


                  • #99
                    Ca sa revenim la treburi serioase, imi tzacanea tot mai tare la relanti. Am crezut ca e dusa vreo rola, dar se pare ca era dus telescopul de la rola intinzatoare, care facea un zgomot incredibil. L-am schimbat (150 Lei - SWAG). Daca tot s-a dat jos radiatorul pentru schimbarea telescopului respectiv, il duc maine la lipit, ca-mi picura slab de tot, adica in vreo opt mii de km am completat odata cu 0,5L de apa. Dar daca tot e jos ...
                    Pentru cei interesati, codul telescopului de la rola intinzatoare e: 103 200 01 14. Si totodata am schimbat si fisa centrala, ca nu-mi placea cum arata (50 Lei - BERU), avea o zona de vreo 2 cm in care invelisul era carbonizat... oare care o fi explicatia ?

                    Comment


                    • Discul debitmetrului trebuie sa se miste liber, fara sa atinga corpul debitmetrului. Mai mult intre disc si corp trebuie sa fie 0.05 mm masurati cu o lera de jur imprejurul discului. O usoara reglare de concentricitate se poate face cu un surub care se gaseste in corpul potentiometrului debitmetrului.
                      Atasez o poza cu clapeta debitmetrului. Se misca liber dar nu are aceeasi distanta de jur imprejur intre clapeta si pereti. Prima poza e cu intreaga clapeta, a 2-a e cu partea din stanga unde clapeta atinge peretele si a 3-a e cu partea din dreapta unde are distanta. Ce parere aveti ? Sa-mi bag nasul la surubul acela de reglaj ?
                      O usoara reglare de concentricitate se poate face cu un surub care se gaseste in corpul potentiometrului debitmetrului.
                      Attached Files
                      Last edited by Orvo; 08-25-2008, 10:08 AM.

                      Comment


                      • Nu merge rotund la relanti ...
                        Am reglat si clapeta cu lera la 0,05 de jur imprejur. Cam cu aproximatie ca n-am reusit s-o fac perfect, dar oricum, arata centrata acuma. Am reusit sa scot si fisele pe rand, sa vad daca simte motorul diferenta si le simtea pe toate. Ultima n-am putu s-o scot, de intepenita era. Daca scot mufa de la debitmetru face urat motorul, deci o simte si pe aia. De surubulelul de reglaj de sub filtrul de aer am invartit putin dar nu mai mult de 360grade, si n-am simtit nici o diferenta, asa ca l-am lasat cum era. Atasat o poza: masina statea de 30 minute pe loc la relanti cu clima pornita.Vi se pare normala pozitia acelor ? Ce sa mai incerc cu relanti-ul asta ???
                        Attached Files

                        Comment


                        • N-ai incercat ce trebuie...

                          Comment


                          • Originally posted by doktor4carz View Post
                            N-ai incercat ce trebuie...
                            Clar ... am simtit eu ca surubu' se lasa, da mi-a fost frica sa fortez
                            Dupamasa-l iau iara la imbus.

                            Comment


                            • Am reusit ieri sa reglez vestitul shurub cu imbus prin "Asistenta On-line" de la Dok.
                              Prin comparatie, cu motorul cald, clima pornita la relanti mi-a mai scazut consumul conform acului de consum.
                              Poza before/after.
                              Urmeaza verificatul vacuumurilor ...
                              Attached Files

                              Comment


                              • Pe langa vacuumuri (am instructiuni pas-cu-pas de la Dok - multumesc pt. ele) o sa incerc sa parcurg pasii de aici: http://www.thomconsulting.de/MB/gemischeinstellung.htm

                                Mai cateva poza de la motor:




                                Oare W126 are filtru de polen ?
                                Last edited by doktor4carz; 09-01-2008, 13:28 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF