Salutare la toata lumea. Imi cer scuze anticipat pentru postul lung si le multumesc celor ce il vor citi
1) Introducere
- intentionez sa fac o achizitie undeva in februarie-martie 2019
- am decis sa apelez la experienta voastra pentru niste sfaturi si sper ca urmarind piata 2-3 luni sa reusesc sa fac o alegere inteleapta
- postul este structurat in 7 parti: introducere, detalii despre mine & cum vreau sa folosesc masina, buget, optiuni obligatorii, optiuni preferabile, motorizare si incheiere
2) Folosinta:
- 25 ani, 40% din timp voi conduce singur, 40% cu cineva in dreapta, 10-20% cu masina plina inclusiv portbagaj
- 50 km / zi in Bucuresti L-V, 500 km in 2 weekend-uri / luna in afara orasului, plus concedii / neprevazut 5000 km => aprox. 30k / an
- doresc sa pastrez masina undeva intre 3 si 5 ani
- nu sunt vreun Schumacher insa am momente de condus sportiv
- pun pret mai mare pe cuplu decat pe top speed caci nu prea avem sosele pentru asa ceva, ideal ar fi ca motorul sa poata livra suficient cuplu cat sa decolez din spatele cuiva in depasiri la viteze sub 100 km / h
- parcurg des Dealu Negru DN7 deci motorul trebuie sa se descurce bine si in rampa sa apuc sa devansez tirurile pana in urmatoarea curba, nu sa dea senzatie ca "se sufoca"
- pun accent pe interior, as dori ca uzura sa nu fie chiar vizibila, nu sa simt ca ma urc intr-un ursulet din '80
3) Buget:
- exceptand carburantul, impozitul si asigurarea, as fi dispus sa platesc pentru intretinerea masinii undeva intre 2000 si 3000 de lei pe an, presupunand ca as fi suficient de norocos incat sa nu pice vreo piesa, ci doar sa fac diverse schimburi la consumabile
- bugetul de achizitie este in jur de 18k EUR, pot face un efort pana la 20k doar daca e vorba de o negociere de la sa zicem 21-22k si efortul sa merite intr-adevar
4) Obligatoriu:
- W212 FL (2013-2016)
- maxim 240.000 km
- minim 168 hp (deci exclud motorul 2.0 CDI de 134 hp)
- interior integral din piele
- senzori parcare fata, spate + camera parcare spate
- cutie automata cu padele pe volan
- maxim 10% urban, maxim 7% extra-urban
5) Preferabil:
- in jur de 150.000 km cu istoric in reprezentante MB
- <8% in oras, <6% in afara
- <=2600 cm3 (la 3.0 impozitul sare pe la 2200 RON, as fi dispus sa dau banii astia daca as sti ca nu se duc la statul roman)
- cutia 9G am vazut ca e disponibila doar pe 350 BlueTec deci luand in calcul cele 2 liniute de mai sus, scot din ecuatie 9G-ul; ce diferente sunt fata de 7G?
- nu ar fi rau nici tractiunea integrala, dar atentie: daca mareste pretul prea mult sau ma forteaza sa aleg o motorizare mai putin avantajoasa (vezi 6) Motorizare), atunci as renunta la 4matic
- pielea sa fie perforata
- incalzire + ventilatie in scaune
- panoramic roof
- drive assistance: blind spot assist, collision detection, lane assist + optiunea care te tine in scaun la viraje, nu stiu cum se cheama
6) Motorizare
- luand in calcul punctele 1-5 de mai sus, din ce motorizari am gasit pe wikipedia disponibile pentru W212, mi-au sarit in ochi trei
- 250 CGI BlueEfficiency -- cod M274 DE20 LA (1991cm3 @ 208hp, 350Nm)
- 220 CDI BlueEfficiency -- cod OM651 DE22 LA (2143cm3 @ 168hp, 400Nm)
- 250 CDI 4Matic BlueEfficiency -- cod OM651 DE22 LA (2143cm3 @ 201hp, 500Nm)
- in prima faza prima ma atrage cel mai mult deoarece am condus doar benzina pana acum si as mai scuti 600 lei / an dati degeaba statului roman
- in alta ordine de idei, cunostintele mele sunt 0 in materie de motoare asa ca daca pentru W212 este de preferat diesel-ul ca fiabilitate spre ex, m-as orienta spre celelalte doua
- la diesel as opta pentru 4matic chiar daca pe wikipedia pare mai lenes la 0-100km/h; cuplul de 500Nm + faptul ca nu mai rupe aderenta la fel de usor ca RWD cred ca ar compensa
- in ultimul rand daca 4matic-ul creste pretul prea tare, nu ar fi rea nici varianta cealalta de diesel care tot conform wikipedia consuma cu 1 litru mai putin la suta de km (4.8 vs 5.8 la 4matic)
7) Incheiere
- credeti ca am facut alegeri proaste, ceva nu se potriveste sau ar fi putut fi gandit mai bine?
- ce anume pot incadra de la punctul 5) Preferabil astfel incat sa ma incadrez in buget? evident scopul nu este sa cheltui ultimul leu, daca se poate sa ma descurc in 17k spre exemplu, cu atat mai bine, practic imi doresc sa ajung la cel mai bun raport (dotari + motorizare) / pret, unde pret < 18k, maxim 20k dupa cum spuneam in punctul 3) Buget
- Germania vs Romania?
- probleme de care sa ma feresc? altceva ce ar trebui sa stiu?
- date fiind toate aceste detalii, ce parere aveti? raspunsurile pot varia de la "propun sa faci upgrade la S class" pana la "nici cu tramvaiul nu e rau sa stii"
- daca aveti vreo cunostinta sau va ocupati personal cu asa ceva, sunt dispus contra cost sa apelez la servicii de consultanta cand o sa merg sa cumpar masina
1) Introducere
- intentionez sa fac o achizitie undeva in februarie-martie 2019
- am decis sa apelez la experienta voastra pentru niste sfaturi si sper ca urmarind piata 2-3 luni sa reusesc sa fac o alegere inteleapta
- postul este structurat in 7 parti: introducere, detalii despre mine & cum vreau sa folosesc masina, buget, optiuni obligatorii, optiuni preferabile, motorizare si incheiere
2) Folosinta:
- 25 ani, 40% din timp voi conduce singur, 40% cu cineva in dreapta, 10-20% cu masina plina inclusiv portbagaj
- 50 km / zi in Bucuresti L-V, 500 km in 2 weekend-uri / luna in afara orasului, plus concedii / neprevazut 5000 km => aprox. 30k / an
- doresc sa pastrez masina undeva intre 3 si 5 ani
- nu sunt vreun Schumacher insa am momente de condus sportiv
- pun pret mai mare pe cuplu decat pe top speed caci nu prea avem sosele pentru asa ceva, ideal ar fi ca motorul sa poata livra suficient cuplu cat sa decolez din spatele cuiva in depasiri la viteze sub 100 km / h
- parcurg des Dealu Negru DN7 deci motorul trebuie sa se descurce bine si in rampa sa apuc sa devansez tirurile pana in urmatoarea curba, nu sa dea senzatie ca "se sufoca"
- pun accent pe interior, as dori ca uzura sa nu fie chiar vizibila, nu sa simt ca ma urc intr-un ursulet din '80
3) Buget:
- exceptand carburantul, impozitul si asigurarea, as fi dispus sa platesc pentru intretinerea masinii undeva intre 2000 si 3000 de lei pe an, presupunand ca as fi suficient de norocos incat sa nu pice vreo piesa, ci doar sa fac diverse schimburi la consumabile
- bugetul de achizitie este in jur de 18k EUR, pot face un efort pana la 20k doar daca e vorba de o negociere de la sa zicem 21-22k si efortul sa merite intr-adevar
4) Obligatoriu:
- W212 FL (2013-2016)
- maxim 240.000 km
- minim 168 hp (deci exclud motorul 2.0 CDI de 134 hp)
- interior integral din piele
- senzori parcare fata, spate + camera parcare spate
- cutie automata cu padele pe volan
- maxim 10% urban, maxim 7% extra-urban
5) Preferabil:
- in jur de 150.000 km cu istoric in reprezentante MB
- <8% in oras, <6% in afara
- <=2600 cm3 (la 3.0 impozitul sare pe la 2200 RON, as fi dispus sa dau banii astia daca as sti ca nu se duc la statul roman)
- cutia 9G am vazut ca e disponibila doar pe 350 BlueTec deci luand in calcul cele 2 liniute de mai sus, scot din ecuatie 9G-ul; ce diferente sunt fata de 7G?
- nu ar fi rau nici tractiunea integrala, dar atentie: daca mareste pretul prea mult sau ma forteaza sa aleg o motorizare mai putin avantajoasa (vezi 6) Motorizare), atunci as renunta la 4matic
- pielea sa fie perforata
- incalzire + ventilatie in scaune
- panoramic roof
- drive assistance: blind spot assist, collision detection, lane assist + optiunea care te tine in scaun la viraje, nu stiu cum se cheama
6) Motorizare
- luand in calcul punctele 1-5 de mai sus, din ce motorizari am gasit pe wikipedia disponibile pentru W212, mi-au sarit in ochi trei
- 250 CGI BlueEfficiency -- cod M274 DE20 LA (1991cm3 @ 208hp, 350Nm)
- 220 CDI BlueEfficiency -- cod OM651 DE22 LA (2143cm3 @ 168hp, 400Nm)
- 250 CDI 4Matic BlueEfficiency -- cod OM651 DE22 LA (2143cm3 @ 201hp, 500Nm)
- in prima faza prima ma atrage cel mai mult deoarece am condus doar benzina pana acum si as mai scuti 600 lei / an dati degeaba statului roman
- in alta ordine de idei, cunostintele mele sunt 0 in materie de motoare asa ca daca pentru W212 este de preferat diesel-ul ca fiabilitate spre ex, m-as orienta spre celelalte doua
- la diesel as opta pentru 4matic chiar daca pe wikipedia pare mai lenes la 0-100km/h; cuplul de 500Nm + faptul ca nu mai rupe aderenta la fel de usor ca RWD cred ca ar compensa
- in ultimul rand daca 4matic-ul creste pretul prea tare, nu ar fi rea nici varianta cealalta de diesel care tot conform wikipedia consuma cu 1 litru mai putin la suta de km (4.8 vs 5.8 la 4matic)
7) Incheiere
- credeti ca am facut alegeri proaste, ceva nu se potriveste sau ar fi putut fi gandit mai bine?
- ce anume pot incadra de la punctul 5) Preferabil astfel incat sa ma incadrez in buget? evident scopul nu este sa cheltui ultimul leu, daca se poate sa ma descurc in 17k spre exemplu, cu atat mai bine, practic imi doresc sa ajung la cel mai bun raport (dotari + motorizare) / pret, unde pret < 18k, maxim 20k dupa cum spuneam in punctul 3) Buget
- Germania vs Romania?
- probleme de care sa ma feresc? altceva ce ar trebui sa stiu?
- date fiind toate aceste detalii, ce parere aveti? raspunsurile pot varia de la "propun sa faci upgrade la S class" pana la "nici cu tramvaiul nu e rau sa stii"
- daca aveti vreo cunostinta sau va ocupati personal cu asa ceva, sunt dispus contra cost sa apelez la servicii de consultanta cand o sa merg sa cumpar masina
Comment