Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cum sa iti inmatriculezi masina ca oldtimer?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MdEnt
    replied
    Eu am gasit o masina in stare buna. Cu mici retușuri a trecut fara probleme de inspectia retromobil. Am platit taxa si acum astept atestatul ca sa pot merge la RAR, apoi înmatricularea si declararea la primarie.

    Leave a comment:


  • george_b_20
    replied
    Da, exact.
    Doar ca tu, suplimentar fata pasii mai sus, intrucat cumperi masina din UE, mai ai omologarea la RAR.

    Una peste alta, succes mai departe !
    Vei avea o satifactie de nedescris la final, desi pe parcurs vei avea emotii, vei investi timp si bani, poate vei fugari vre`un mecanic prin hala, aruncand cu cheia franceza dupa el (glumesc !)

    Bafta si spor ! Tine-ne la curent !

    Leave a comment:


  • Penuasu.M
    replied
    Si pentru reinmatriculare presupun ca este acelasi proces ca in cazul oricarui alt autoturism.
    Va multumesc frumos baieti pentru elucidare. Sincer, impozitul era singurul impediment care ma oprea sa incep un proiect.
    Am sa revin cand ma apuc de treaba.
    Toate cele bune si drumuri fara incidente!

    Leave a comment:


  • Sharky
    replied
    Legat de impozit, orice masina o poti radia din circulatie la politie, apoi cu dovada si cu un act de spatiu de depozitare faci cerere la primarie sa o scoata de la impozit.
    o poti tine de gratis cat vrei tu atat vreme cat nu e pe domeniul public.
    Totodata impozitul se plateste la inceput de an iar datoria revine celui care a avut la momentul respectiv masina.
    ​​​​​
    Asadar nu trebuie sa va faceti griji ca aveti de platit ceva.

    Leave a comment:


  • george_b_20
    replied
    Da, ai inteles bine !
    Iei din afara, ai ragazul necesar si lucrezi si 10 ani la dansa.
    Cumperi din tara, timpul curge altfel.

    F.Important:
    - asigura-te ca motorul si cutia sunt cele originale si NU SUNT precum cele pe care le gasesti la noi: W126 500 SEL cu motor de 2.5 Turbo Diesel. N-ai ce cauta la Retromobil cu asa ceva, chiar daca este declarat in CIV si totul a fost facut legal.
    - sa-ti construiesti un buget realist, setat pe maxime si nu pe minime; cand desfaci, oricand apar suprize, de cele mai multe ori neplacute si scumpe. Faptul ca o cumperi din afara, nu reprezinta nicio garantie ca vei avea parte de un proiect facil, totul va curge lin si fara stress.
    - contacteaza reprezentatul tau local RETROMOBIL - intri pe site, vezi echipa si acolo dai de dansul; incepe sa comunici: buna ziua ma numesc .... ce vreau sa fac este...., ce parere aveti, dati-mi un sfat, care-i procedura de atestare, poate iti face legatura cu alti posesori din club cu modele similare, etc. Aici depinde de tine, sa tragi in barca ta un personaj cheie in proiectul tau.

    Succes si spor in toate !

    Leave a comment:


  • Penuasu.M
    replied
    Din cate am inteles pana acum:
    • Daca aduc masina din afara o pot tine pe bara pana e gata de retro. Cei de la taxe nu stiu ca mi-am luat masina, o declar/inmatriculez odata cu atestarea.
    • Daca o cumpar din tara, atunci trebuie sa o si declar (implicit impozit) intrucat comorasii stiu cand a survenit schimbarea proprietarului.
    Oricum, in Europa sunt intretinute mai bine. Plus ca mare parte de pe la noi tot de acolo au fost aduse. Doar ca au mai avut parte si de cate un safari pe la noi.

    Necesit ilucidare. Fie ca masina are sau nu numere de inmatriculare, fie ca trece ITP sau nu (pentru a avea drept de circulatie), taxa merge in continuare. Fiindca am preluat-o pe un act de vanzare-cumparare. Iar Zanul Maselut stie unde stau.
    Am inteles corect?

    Repet, ideea este de a nu plati impozit pentru masina in conditiile in care ea va fi complet eviscerata/inutilizabila. Asta e si ideea inmatricularii ca retro. Sa ne bucuram si noi de motoare gurmande fara sa platim un sfert din valoarea masinii pe an. De asa ceva se ocupa statiile de alimentare deja.

    motivul editarii: o cacofonie si cateva majuscule. :-)
    Last edited by Penuasu.M; 07-08-2020, 14:26 PM.

    Leave a comment:


  • grizzlee
    replied
    Eu am reconditionat masina, fara sa fie inmatriculata. Am adus-o acasa pe platforma si de acolo carata pe unde mai trebuie cu platforma/remorca sau altele. Fiind in aceeasi situatie ca si voi nu am stiut cat o sa dureze tot procesul si am ales sa ramana neinmatriculata. Oricum, daca vrei sa te apuci de ea serios, o desfaci bucati si nu o poti misca pe rotile ei.

    La inmatricularea in regim retro mi-au cerut poze foarte detaliate, de la serii pana la interior/motor/bord/consola/etc + toate actele masinii.
    Intr-un final au zis ca nu sunt ok jantele si a trebuit sa iau ceva table originale.
    Toata povestea a durat vreo luna buna, dupa care a urmat procedura standard cu rar/polizei si restul. La masina platesc doar asigurare momentan, impozit si vinieta sunt 0.

    Leave a comment:


  • Penuasu.M
    replied
    Multumesc frumos pentru promptitudine.
    Am trei ani intrucat sunt marinar si deh...mare parte plecat de acasa.
    Nu intentionez sa imi iau o epava doar de dragul ca e mai ieftina. Intr-un final tot mai scumpa va fi.
    Da, cu un buget corespunzator si putin noroc, intr-un concediu o pun inapoi pe roti.
    la o adica, asa cum ai spus si tu. A lua in calcul un an de impozit pentru orice eventualitate, nu strica.

    Multumesc inca o data pentru sfaturi. Voia urmari in continuare postarea sa vad ce mai viseaza/realizeaza si altii.

    Si doar de curiozitate, care a fost optiunea ta? Ce masina ai ales?

    Va salut baieti !
    Last edited by Penuasu.M; 07-08-2020, 11:15 AM.

    Leave a comment:


  • george_b_20
    replied
    Salut,

    Subsemnatul mi-am achizitionat o masina din Romania, cu motor destul de marisor.

    Ma folosesc de urmatoarea "facilitate fiscala"
    Pasi:
    1. - am achizitionat masina si in secunda 2 am si declarat-o la fisc; practic ai si obligatia legala de a o declara. Intrucat si vanzatorul a scos-o din evidenta si a declarat ca tu ai achizitonat-o.
    2. - intre timp a inceput restaurarea din temelii
    3. - impozitul curge mai departe, dar va fi scadent la anul pentru anul in curs (practic un an de zile mergi gratis); similar taxe si impozite pentru societati comerciale daca ai; impozitele pentru luna in curs sunt scadente in luna viitoare. Idem Impozit auto. Anul viitor va fi scadent pentru anul in curs.

    Eu in 2-3 luni imi propun sa obtin mentiunea in CIV - "VEHICUL ISTORIC" si cu ea vreau sa merg din nou la fisc pentru a obtine facilitatea la impozit.
    Nu m-am interesat in detaliu, dar exista posibilitatea ca un numar de X luni sa-mi ia impozit normal, apoi diferenta pana la 12 luni sa fiu scutit.
    Dar e posibil sa nu fie asa.
    O sa ma interesez si eu.
    Dar ca sa stau linistit am prevazut in proiect un an de impozit.

    Eu mi-am desfacut masina in reprezentanta pana la metal. Practic acum mai este metalul pe ea si geamurile.
    Am achzitionat-o in Ianuarie si cu putin noroc in 2-3 luni e la strada.
    Repet - pana la metal, o poti urmari posturile mele. S-a lucrat printre picaturi, nu am pus presiune pe oameni. Intre timp a mai fost si epidemia COVID si chiar s-a subtiat ritmul.
    Daca nu iti cumperi o "rugineala" sau o "cazatura accidentata", nu are cum sa dureze 3 ANI o restaurare, decat daca lucrezi tu personal sau nu gasesti piese, etc.


    Tu vei achizitiona masina din UE, sa zicem.
    Pe de o parte va trebui sa faci omologarea si apoi inca o vizita pentru mentiunea VEHICUL ISTORIC.
    Intereseaza-te poate poti faci 2 operatiuni cu aceeasi vizita.
    SFAT -
    1) scoate-ti numerele rosii atunci cand este nevoie de probe mai lungi de drum dupa asamblarea inapoi si ca sa ajungi la RAR.
    2) cu cat e mai veche masina, cu atat sunt piesele mai scumpe.
    In cazul meu, W124 este lejer. Piese pe toate drumurile, oricand pot cumpara o epava donatoare si nu dau bugetul peste cap (nu a fost cazul, dar m-am gandit si la asta)
    Dar am si experienta unei motocliclete care face 57 ani anul acesta si .... e deranj maxim !
    Te-as sfatui sa mergi catre W140 in detrimentul W126.

    Succes si spor in toate !

    Leave a comment:


  • Penuasu.M
    replied
    Va salut stimabililor.
    Observ ca a trecut ceva timp de la ultima postare insa ideea inmatricularii unui vehicul ca fiind de epoca va ramane mereu in voga; drept urmare imi exprim nedumerirea.
    De asemenea doresc un W126 500/560SEC sau un W140 SEC/SEL (evident V12, 6L).
    Slabe sanse sa gasesc un asemenea exemplar in stare conforma. In consecinta, va trebui restaurat/retusat. Bineinteles ca asta necesita timp, nu vorbim de buget. Ci timp.

    Acum, cat timp o tin in garaj pentru aceste lucrari masina practic trebuie sa fie deja inmatriculata/inregistrata.

    Intr-un cuvant.
    Din momentul in care masina a trecut granita eu trebuie sa o declar si implicit sa platesc taxa pentru ea. Care sare lejer de 6000Ron.
    Exista vreo metoda sa o pot tine in garaj (fara a circula) pentru lucrari pana la obtinerea atestatului H? Ideea e ca daca Imi trebuiesc 3 ani (spre exemplu) sa lucrez la ea(timp/buget/disponibilitate piese) si trebuie sa platesc taxa pentru toata perioada asta ...3 X 6000RoN. Cam mult. Poate constitui bugetul de restaurare.

    Vreo sansa sa inmatriculez autoturismul direct cu atestatul RCR chiar si dupa cativa ani de la import, evitand astfel taxa?

    Leave a comment:


  • Dont_ana
    replied
    Cat timp e valabil ITP pentru un oldtimer?

    Leave a comment:


  • MAC99
    replied
    Originally posted by kay View Post
    ce masina ai atestat ?
    w126 500sec

    Leave a comment:


  • Kay
    replied
    Ce masina ai atestat ?

    Leave a comment:


  • MAC99
    replied
    Am reusit sa inscriu o masina ca vehicul istoric.
    Procedura este urmatoarea:
    - inainte de achizitionarea vehiculului cel mai bine este sa va consultati cu cei de la retromobil pe adresa (comisiatehnica@retromobil.ro). Ar trebui trimise niste poze cu masina (interior/exterior) si eventual cu actele masinii (talon) iar ei raspund destul de repede daca o pot atesta sau nu si eventualele lucruri care trebuie schimbate inaintea eliberarii atestatului.
    - dupa ce se cumpara masina se trimite catre retromobil o cerere tip, pozele cerute de ei si actele masinii iar daca totul este in regula se va stabili o intalnire cu unul din membri pentru inspectia masinii (in Bucuresti vin ei unde este nevoie). Apoi se plateste o taxa de 50euro pentru masinile inmatriculate in Romania si 200 pentru cele de afara
    - urmeaza eliberarea atestatului (se elibereaza pe 15 ale fiecarei luni)
    - se merge la RAR, cu o programare in prealabil la numarul 0212027002 (secretariatul din Grivita). In principiu se poate alege orice data/orice ora
    - dupa eliberarea cartii se merge la Administratia Financiara pentru fisa fiscala si inregistrarea masinii cu impozit 0
    - apoi, daca masina este din UE trebuie mers la ANAF (avand brieful tradus) pentru eliberarea Certificatului in scop de TVA conform caruia nu se plateste TVA. Nu este nevoie ca vreo adeverinta ca nu se achita Timbrul de Mediu. Nu se plateste "Acciza de lux" pentru vehiculele importate din UE ce depasesc 3000cmc (daca masina este inmatriculata deja in Romania nu este nevoie de acest certificat)
    - urmeaza DRPCIV cu dosarul complet ca pentru orice alta masina (asigurare, taxa inmatriculare, taxa talon, taxa numere)

    Leave a comment:


  • nstoe
    replied
    Directiva 2014-45-UE ! .

    Modificarea legii privind inmatricularea vehiculelor de interes istoric :

    Leave a comment:

Working...
X
Logan | Dacia Logan |Anulare DPF