Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Tractiune fatã sau spate ?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by 300zxtt View Post
    Iarna, tractiunea fata face minuni. E mult mai stabila la schimbari bruste ale directiei, si mai ales la manevre bruste de evitare a unor colegi din trafic. Poti sa ai mama cauciucurilor de iarna, o dacie de exemplu o sa fie mult mai stabila pe gheata decat orice mercedes pana in anii 95. Dara pe suprafete cu aderenta buna, tractiunea spate e ideala.Mai ales daca ai la roata peste 100cp.
    Intr`adevar e mare diferenta iarna intre tractiune fata si spate. Dar daca pe jos e sticla, cum a patit si domnul Steen... poti sa ai si 4x4 si toate sistemele din lume ca tot saniuta te duci daca intreci masura. Daca pe jos este doar zapada cu un cauciuc de iarna rezolvi treaba indiferent de tractiune... si bineinteles in limita bunului simt, nu cum fac unii cu Jeeeeeep`uri de merg cu 120 pe zapada si se infig in pom sau in alti participanti la trafic!

    Comment


    • #47
      Eu spun ca indiferent de tipul tractiunii , cel mai important este ce ,,piesa'' e intre volan si scaun.Daca aceea e buna , nu ai nici o problema . Daca insa vrei sa fii grozav , nici mama tractiunii de la roata de rezerva nu te scapa de belea. Eu am avut masini si cu tractiune fata si cu tractiune spate . Avantaje si dezavantaje sunt la amandoua totusi, cel mai important este sa fii constient cand apesi pedala de acceleratie ca ultima apasare va fi tot frana.Toata lumea stie sa mearga ,,tare'' dar din pacate nu toata lumea se si opreste in siguranta.Si siguranta nu este doar pentru cel care o face lata , mai sunt si cei din masina si chiar cei din afara ei, nevinovati desigur. Deci nu cred ca tractiunea este atat de importanta cat cel care conduce.

      Comment


      • #48
        Foarte tare poezioara steen. Imi place despre ea...daca ai sti sa si canti (nu zic ca nu sti) am avea un "pavel stratan" al forumului. Legat de tractiuni eu pot sa spun doar ce stiu, si anume am vazut mercedes SEC nu stiu sa zic exact anul cu motor de 4200 controlat pe zapada ca in filme sau la raliu. Soferul e cumnatul meu si am tendinta sa cred cand spune: cu tractiune spate, cu cauciucuri de iarna bune si cu servo ti masina pe sosea pana in 100 de km/h. Peste astea poti incerca si vezi ce iasa. Am prins si eu ierni cu cobra si nu am derapat nici odata macar. Asta pentru ca nu am mers tare si nu am facut prostii. In final poti derapa si cu frana de motor daca e pana acolo. Cred ca tractiunea "perfecta" tine de preferinta, de ceea ce iti place mai mult si de ceea ce poti sa "intelegi" cand esti la volan. Personal prefer tractiunea pe spate pentru ca sunt obisnuit cu ea dar asta nu inseamna ca e superioara.
        Oricum ar fi subscriu la ce a spus ashantes: soferul conteaza cel mai mult.
        E220 cdi W210, 2001

        E320 W210, 1997
        C180 W202, 1994
        W123 200D, 1978 cu inima de W124


        Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

        Comment


        • #49
          Tractiunea fata este mult mai simplu de controlat decat tractiunea spate indiferent ce se zice pe aici.

          Ce pot spune din experienta este ca toate derapajele (pe drum uscat) si problemele pe drumuri dificile (gheata, zapada) le-am avut cu masini cu tractiune spate (W123 break - de fiecare data am derapat la Rm. Valcea, W126 - derapat cu accident iarna pe Rasnov, W210 - fugit spatele de mai mare frumusetea din cauza unui pumn de nisip intr-o curba, ESP si alte panarame au ajutat fix 0 - mai mult faceau galagie, aprindeau becuri in bord decat sa redreseze placinta aia de masina).

          Pe un drum cu zapada stransa pe mijloc, gheata sau balti situatia devine de-a dreptul periculoasa. Am pierdut o masina pe tema asta asa ca stiu cum este sa iti fuga spatele fara sa mai poti face mare lucru in timp util. Treaba respectiva a culminat cu un accident deosebit de urat si un mert "agatat" in sant care desi mai mergea planetarele spate ofereau tractiune 0 in conditiile in care o roata era in aer.

          Sunt situatii de'a dreptul haioase (pe noroi, gheata sau nisip) cand o masina cu tractiune spate este pur si simplu neajutorata si buna de tractat in conditiile in care una cu tractiune fata ar "scapa" fara probleme. Cele mai vechi (W123 sau W126) nici macar nu le mai poti misca din loc daca o roata pierde aderenta. Celelalte nu stiu dar n'as mai vrea sa incerc. Prefer sa raman in randul "muritorilor" care se bucura de o masina cu tractiune fata fara sa mai adaug si stresul invartitului in jurul propriei axe.

          Pe scurt nici o masina cu tractiune fata nu m-a tradat pana acum in situati dificile (pietris, gheata, zapada, samd) in schimb cele cu tractiune spate te lasa cand ti-e lumea mai draga. Apropo, pentru curbele de la Rm. Valcea nu-ti trebuie 120Km/ora sa-ti fuga spatele cu o tractiune spate...
          Last edited by MIR; 01-13-2009, 16:46 PM.
          Aerodynamics are for people who can't build engines.
          Enzo Ferrari

          Comment


          • #50
            Hei... vb colegului de mai sus ashantes... mai conteaza si piesa aia dintre scaun si volan Intr`adevar tractiunea spate e periculoasa pe drumuri alunecoase... dar daca stii putina soferie si nu te aventurezi ca chioru` cu 200 la ora cand nu trebuie si stii sa iti controlezi masina eu zic ca scapi nevatamat... am patit`o si eu cu cobra de vre`o 2 ori am zis ca praf ma fac... recunosc ca am avut si noroc dar vina fusese a mea am apasat prea tare acceleratia... si nu era decat apa pe jos, apa de ploaia intr`o primavara cu temperaturi de peste 15 grade... dar m`am invatat minte si stiu cum sa dozez acceleratia acum in functie de anotimp si starea carosabilului... pun mana in foc ca daca mergi cu viteaza adecvata nu patesti nimic... am mers pe zapada cu gheata dedesupt cu cauciucuri de vara si nu am patit nimic... e adavarat ca nu mergeam mai tare de 30 la ora dar... conteaza viteza? prefer sa ajung cu 3 ore intarziere decat sa nu ajung deloc !

            Comment


            • #51
              Totul spate

              300zxtt gresesti aproape tot timpul. Cand tii cu Nissan cand cu Toyota desi 300zx e Mitsubishi si totusi ei sunt concurenti intre ei ca si BMW si BENZ. Mai ramane sa vii cu revelatia ca Honda a facut prima distributie variabila ca-i dat-o in bara rau. Anul 1950 Mercedes Benz SLR motorul 8 in linie de 3 litri cu distributie desmodromica variabila.
              Nissan Skyline cel mai bun 4x4 si mai e si primul ? De cand ?. Nu s-a auzit de Porsche 959? Exact sistemul lui 4x4 e copiat de Skyline dar totusi mult dupa aparitia 4-Matic de la Benz. Nu e deloc frumos sa faci afirmatii false asa in speranta ca nu-si va da seama nimeni.
              Porsche 959 4x4 nepermanent adaptabil. Masina are o electronica de invidiat pentru anul 1987 si 450 cp si 0-100 3,7 sec. Electronica care comanda cuplarea puntii fata si blocarea diferentialului spate tine cont de acceleratia comandata, viteza, unghiul volanului, garda la sol pe spate. Adica la plecarea de pe loc in tromba blocheaza tot. La fel o face si Nissanul asa ca meritul nu-i revine. Blocarea diferentialului spate este folosita si pentru stabilitate in curbe.
              Mercedes 4-Matic foloseste un ambreiaj pt a cupla tractiunea fata si inca unul pt blocarea diff spate. Dar criteriile difera putin de Porsche, fiind vitezele relative ale rotilor. Daca apar diferente de turatii intre rotile spate si fata se cupleaza 4x4, si daca in continuare patineaza se comanda si blocarea diff spate. Sistemul e foarte diferit de un control al tractiunii care nu face altceva decat sa franeze rotile cu viteza mai mare.
              BENZ G, altceva ce ?

              Comment


              • #52
                QUOTE=STEFAN V8;82124]300zxtt gresesti aproape tot timpul. Cand tii cu Nissan cand cu Toyota desi 300zx e Mitsubishi [/QUOTE]
                300zx e model fabricat de Nissan .Pt ca asa scrie in talon, cred ca sigur au gresit cei de la RAR.

                Originally posted by STEFAN V8 View Post
                Mai ramane sa vii cu revelatia ca Honda a facut prima distributie variabila ca-i dat-o in bara rau. Anul 1950 Mercedes Benz SLR motorul 8 in linie de 3 litri cu distributie desmodromica variabila.
                ''Honda, e cel mai bun fabricant de motoare ,dezvoltand cele mai inovative tehnologii si a declansat dezvoltarea a sisteme omoloage si de catre alti producatori de masini (MIVEC de la Mitsubishi, VVTL-i de la Toyota, VarioCam Plus de la Porsche, VANOS de la BMW, VVL de la Nissan, samd) si implicit generatii intregi de motoare performante''
                "VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) is a valvetrain system developed by Honda to improve the volumetric efficiency of a four-stroke internal combustion engine. This system uses two camshaft profiles and electronically selects between the profiles. It was invented by Honda R&D engineer Ikuo Kajitani.[1] It can be said that VTEC, the original Honda variable valve control system, originated from REV (Revolution-modulated valve control) introduced on the CBR400 in 1983 known as HYPER VTEC.[2] VTEC was the first system of its kind, though other variable valve timing and lift control systems have been produced by other manufacturers (MIVEC from Mitsubishi, VVTL-i from Toyota, VarioCam Plus from Porsche, VANOS from BMW, VVL from Nissan, etc)."

                Stefan,iara faci confuzie. Cand Honda folosea in serie motoarele multisupapa, restul constructorilor le foloseau numai pe modele exclusiviste si doar produse de Cosworth ,de ex Mercedes (vezi 190 2.3 16V sau 2.5 16v). iar in legatura cu valvele desmodromice iara faci o confuzie, distributia variabila e ceva diferit fata de valvele desmodromice folosite atunci de SLR in anii 50.Si, oricum, acest sistem nu este inventat de catre Mercedes. Corect?Si nici nu a mai fost folosit de Mercedes, asa ca ,cu ce ma avantajeaza in momentul actual? Era scump, nefiabil, greu de intretinut si mai e folosit in ziua de azi doar de Ducati, pa cand ideile Honda au fost preluate de multi fabricanti sile folosesc si in ziua de azi, iara sistemul V-tec si-a fost demonstrat fiabilitatea in multe milioane de bucati vandute si fara ca macar o unitate sa cedeze. Asta spune multe, nu?

                Originally posted by STEFAN V8 View Post
                Nissan Skyline cel mai bun 4x4 si mai e si primul ? De cand ?. Nu s-a auzit de Porsche 959? Exact sistemul lui 4x4 e copiat de Skyline dar totusi mult dupa aparitia 4-Matic de la Benz. Nu e deloc frumos sa faci afirmatii false asa in speranta ca nu-si va da seama nimeni.
                Da,are cel mai performant sistem de tractiune, dar unde am spus ca e primul? Skyline R34 SPEC II e catalogat cu cea mai buna tractiune integrala iar GT-R-ul nu are rival.Si mai ales la pret, si practic a adus noi standarde in ceace priveste performanta. Absolut geniala masina.Gresesc?

                Comment


                • #53
                  Originally posted by STEFAN V8 View Post
                  300zxtt gresesti aproape tot timpul.
                  Unde mai gresesc, domnul inginer?

                  Comment


                  • #54
                    Va salut pe toti , acesta este primul meu post pe acest forum , va citesc de ceva timp in special aria dedicata W126 si W202.

                    On : Si eu vreau sa imi iau o masina si sunt pe ganduri , sa aleg un W202 (nu stiu ce motor inca mai citesc ) tractiune spate sau ceva de la VAG cu tractiune fata . Din cate am citit pe forumuri si din discutii cu prieteni care sunt fani tractiune spate am ajuns la concluzia ca daca ai gume potrivite sezonului , un ESP si daca esti responsabil si nu "te mananca" nu prea ai ce sa patesti.

                    Off : Sunt un mare fan al tractiunii integrale din pacate nu imi permit acum o astfel de masina , dar totusi sa nu uitam de AUDI , iei au cam fost primi si au facut legea un pic .

                    Comment


                    • #55
                      Concluzia asta s-a mai spus si o repet : cu tractiunea spate masina derapeaza mai usor din spate, dar se poate stabiliza tot la fel de usor prin corectia directiei, iar tractiunea fata derapeaza mai greu, insa cand derapeaza nu prea ai ce sa-i faci decat sa iesi cu masina in afara carosabilului, pentru ca rotile directionale sunt si motoare.

                      Comment


                      • #56
                        Pt masinile cu puteri pana la 100-120cp, tractiunea fata e ideala. Pt puteri mai mari, spatele e solutia. Multi nu luau in vedere faptul ca la o propulsie spate apar ceva pierderi de putere prin cardan si diff spate.La puteri mari, nu se observa, dar la motoare mici, pierderea e vizibila. La o putere echivalenta, fata castiga si la demaraj si la consum fata de spate. Pierderile sunt mai mici la planetarele fata.

                        Comment


                        • #57
                          Ceva interesant, mai ales ca a venit iarna.......http://www.youtube.com/watch?v=ydva0...eature=related . Merita vazut!

                          Comment


                          • #58
                            Povesti

                            Nu stiu de ce tot laudati tractiunea pe spate?! Daca este zapada moale de 2 cm pe jos, intr-o panta medie, iar masina-i goala si cu cauciucuri nu foarte de iarna, la tractiune spate trebuie sa scoti calul din portbagaj. Am fost la Lepsa cu neamurile. Cumnatul meu are un C200. Facea fundul in toate felurile. Toate ESP si ASR-urile se chinuiau sa tina masina pe directie. Pana la urma si-a pus lanturi. Noi, cu tractiune fata, n-aveam nici o treaba. La fel face si pe dealuri noroiase.
                            Altul cu BMW tot cu tractiune pe spate, iarna isi pune 2 saci cu ciment in portbagaj si cica pe urma nu mai are treaba. Deci tractiunea spate este buna vara, pe sosea asfaltata.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by gamiteh View Post
                              NDaca este zapada moale de 2 cm pe jos, intr-o panta medie, iar masina-i goala si cu cauciucuri nu foarte de iarna, la tractiune spate trebuie sa scoti calul din portbagaj
                              Merg cu RWD de mai bine de 2 ani. Cu cauciucuri decente SH n-ai treabă. Asta dacă știi să controlezi mașina... Ce spui tu acolo e foarte subiectiv.

                              Eu cu W210 am mers pe drumuri forestiere închise, drumuri de munte etc. Nu mi se pare așa tragedie dacă ai niște cauciucuri de iarnă cu minimul de striații pe ele.
                              ...

                              Comment


                              • #60
                                Hai sa va spun o situatie nefericita:
                                Panta la ~15gr, din aia buna de dat cu sania, lunga de 50-60m.
                                Vi de sus un ai virat dreapta, si masina pierde aderenta ca totul e sticla pe jos, in poalele partiei trebuie sa faci neaparat stanga; iar in masina ai inca 3 destepti cu morcovul adanc bagat.
                                La un momendat iei hotararea sa iesi pe camp, dar in dreapta sant si apoi curtea omului, in stanga masina vroia doar semnul indicator si copacii.(masinia avea vointa).
                                Ce credeti ca ma salvat?Frana de mana care vroia sa o traga desteptul din treapta? iar eu cu o mana il tineam pe el sa nu ridice levierul si cu cealalta invarteam de volan in disperare.
                                M-a salvat treapta 1 pe care cand am bagat-o am zis ca se rupe cutia.
                                Masina era o DACIE 1310 cu anvelope noi pe fata.

                                Sa-l vezi la semafor pe ala din fata ta ca ii danseaza fundul si tot mai vine spre tine, incepi sa te uiti in retrovizoare sa dai inapoi.
                                Cu fata e altfet, virezi de volan spre o portiune cu zapada/gheata macinata si patinezi pana pleci, ai greutate pe puntea motoare.

                                Vara as vrea si eu tractiune spate cu o automata, dar iarna nu renunt pentru nimic la cea pe fata+manuala.Cu automata nu stiu cum e iarna ca nu am avut ocazia.
                                Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
                                https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF