Am mai facut niste calcule, nu cred ca fura la pompa, sau nu chiar asa de mult.
Altfel, conform consumului, ar consuma mai putin pe gaz decat pe benzina.
(in caz ca in loc de 51L ar fi fost doar 45)
Inseamna ca efectiv am bagat peste 80% din volumul buteliei. Pe viitor o sa fac plinul doar cand stiu ca ies din oras la drum lung si butelia se va goli.
Am verificat bujia noua de GPl si una veche, curatata.
Arata bine, nu au urme de supra incalzire chiar daca din poze se vede ca bujia bosch recomandata pt GPL are electrodul principal mai scos inafara cu un 1mm.
O voi mai inspecta dupa mai multi km.

LEgat de bombanit, am reusit sa imi dau seama clar cum pot sa scap de el, acum trebuie doar sa ii gasesc cauza.
Dupa ce trag bine de motor, gen urc feleacul tot la 4mii-5mii ture, nu mai bombane. Motorul toarce lin, abia il mai auzi, indiferent de turatie si sarcina. Un murmur discret si gata.
DAca e sa cobor feleacul pana in centru, tot in frana de motor, pe masura ce se raceste apa, motorul iar incepe sa bombane in sarcina. E ca si cand cineva mi-ar schimba tobele.
Nu simt diferente in functionare in niciunul din cazuri, doar zgomotul e cel care ma deranjeaza. Face la fel indiferent de combustibil, benzina 95/98 sau gpl.
Variatia apei ma face sa cred ca termostatul e cu buba.
Exemplu, pana la 60-70C urca relativ repede, mergand lejer pe drum drept. De acolo se chinuie sa ajunga la 80C chiar si cand urc la deal.
Trece de 80 doar daca merg mai energic, sau daca urc dealul incet la 40kmph dar in v2.
Cred ca termostatul nu mai deschide la temperatura care trebuie, adica 87C.
Am mai diagnosticat ce imi cloncane la axul cardanic, e vorba de cuplajul elastic de guma dintre cutie si ax. Nu stiu ce firma sa aleg, in principal original sau aftermarket? Vreau sa ma tina, nu sa il schimb zilnic.
Altfel, conform consumului, ar consuma mai putin pe gaz decat pe benzina.

Inseamna ca efectiv am bagat peste 80% din volumul buteliei. Pe viitor o sa fac plinul doar cand stiu ca ies din oras la drum lung si butelia se va goli.
Am verificat bujia noua de GPl si una veche, curatata.
Arata bine, nu au urme de supra incalzire chiar daca din poze se vede ca bujia bosch recomandata pt GPL are electrodul principal mai scos inafara cu un 1mm.
O voi mai inspecta dupa mai multi km.

LEgat de bombanit, am reusit sa imi dau seama clar cum pot sa scap de el, acum trebuie doar sa ii gasesc cauza.
Dupa ce trag bine de motor, gen urc feleacul tot la 4mii-5mii ture, nu mai bombane. Motorul toarce lin, abia il mai auzi, indiferent de turatie si sarcina. Un murmur discret si gata.
DAca e sa cobor feleacul pana in centru, tot in frana de motor, pe masura ce se raceste apa, motorul iar incepe sa bombane in sarcina. E ca si cand cineva mi-ar schimba tobele.
Nu simt diferente in functionare in niciunul din cazuri, doar zgomotul e cel care ma deranjeaza. Face la fel indiferent de combustibil, benzina 95/98 sau gpl.
Variatia apei ma face sa cred ca termostatul e cu buba.
Exemplu, pana la 60-70C urca relativ repede, mergand lejer pe drum drept. De acolo se chinuie sa ajunga la 80C chiar si cand urc la deal.
Trece de 80 doar daca merg mai energic, sau daca urc dealul incet la 40kmph dar in v2.
Cred ca termostatul nu mai deschide la temperatura care trebuie, adica 87C.
Am mai diagnosticat ce imi cloncane la axul cardanic, e vorba de cuplajul elastic de guma dintre cutie si ax. Nu stiu ce firma sa aleg, in principal original sau aftermarket? Vreau sa ma tina, nu sa il schimb zilnic.
Comment