De la cazan la mertzan...
Cum era cazul sa imi schimb vechea masina(Vectra din 92
, 1.6 benzina, 75 cai, aproape nici o optiune) care m-a servit cu nadejde timp de 7 ani am intrat si eu in familia MB. Sper sa nu regret.
Acum 3 saptamani l-am luat, un E din 2003 M112 2.6 benzina.
L-am luat de la colegul Slavik, din Iasi.
Am ales MB deoarece in pretul asta nu gaseam la alte marci aceste dotari si atentie la detalii.
Eram satul de oameni care cereau 6mii E pe un opel vectra din 2007-2008 cu ~200mii km.
De alte marci gen BMW sau gama VW nici n-are sens sa vb. Ori cheala si 2006-2007 ori dotata si intertinuta dar maxim 2004.
Gasisem alte masini bune, dar vanzatorii s-au razgandit. Ma rog, asta e viata.
Cei 3-5 ani diferenta nu mi se par o diferenta majora, iar comparatii intre ce ofera unii vs ce am in acest mercedes nici nu are rost sa le aducem in discutie.
Plus exemplarul pare ca mai are viata in el. Cat a mai fi 'om vedea in timp.
Joi i-am platit taxa, cu maxim de ura in suflet la adresa politicienilor nostri. Saptamana viitoare o inmatriculez.
Pentru cine intreaba de dimensiuni roti si cum se trec in carte, pur si simplu la RAR am cerut sa imi fie trecute toate dimensiunile care sunt scrise pe capacul de la benzina.
Adica au adaugat 205 60 16 (sunt mai ieftine cu 100 lei) si 245 45 17 pe langa 225 55 16, cele deja existente.
Toate pt suma de 20 lei, fara ca sa fie nevoie sa le duc vreo hartie/certificat/spaga.
Ca impresii, ce sa zic, e clar peste alte masini mai noi care le gasesti tot in banii aia sau mai scumpe.
Fata de masina mea anterioara e racheta.
Ca si consum, cum eu nu fac oras nu e de speriat. Se poate scoate 8% inafara daca esti cuminte.
La o mica intrecere(cu bun simt, fara teribilisme) pe autostrada am scos 10%, viteza intre 150 si 200.
Mai mult nu m-au lasat gumele sa merg.
In orice caz sunetul motorului v6 e demential, dar totodata e potolit de tobele masinii, exact cum imi place, fara cocalarisme de neam prost.
Nu inteleg cei care se plang de acest motor si lipsa de putere.
Ori sunt maniaci cu puterea ori nu stiu cand sa retrogradeze.
In orice caz, e un pic mai sprinten decat un A4 B8 2.0 tdi de 150 cai pe cutie multitronic sau un 318i E90.
Testat pe autostrada, din mers de la 80 pana la 200, rezultatul a fost fara nici un dubiu.
Va urma incet incet sa il aduc la gloria lui de altadata.
Voi posta ce mai mesteresc pe la el.
Cam toate operatiunile au fost si vor fi efectuate de subsemnatul. Incet si cu rabdare, cand am timp mai repar cate ceva.
Timp de inca 6 luni voi mai avea vechea masina, asadar nu depind de asta.
Momentan am inceput cu ceea ce arde:
-PArbriz nou Pilk 500 lei, standard elegance, verde senzorii de ploaie si lumina functioneaza in continuare
Cel vechi era crapat si plin de zgarieturi care noaptea infloreau.
- O bucata capat de bara (80 lei TRW), va urma si bieleta(50 lei TRW) cand m-oi duce sa ii reglez directia , momentan experimentez.
Momentan am reglat directia empiric, volanul sta drept, masina merge drept, gumele dupa 300km nu prezinta uzuri anormale.
Pe fata am niste gume vai de capul lor, numia bune de sacrificat in caz ca ceva nu merge bine.
Daca totul se prezinta ok, pun gumele de pe spate care mai au vreu 3mm pe fata si iau o pereche noi pt spate.
- pivotul de la bratul mic are burduful crapat, dar l-am spalat bine cu benzina, pus o noua vaselina, carpit burduful cu aluband (smoala) asigurat cu soricei.
Pana nu da semne de nasol nu schimb bratul. Momentan nu scartaie si nu am jocuri.
Bucsa de la celalalt brat pare indoita. Va trebui sa vad daca e rupta sau daca nu cumva cineva nu a montat bratul corect, cu rotile pe podea...
- curatat motorul la suprafata, ca era plin de ulei curs de la epuratorul de gaze de deasupra capacului de supape
- curatat capacele de la motor si reetansat epuratorul de gaze. M-am uitat cat am putut in capacul de supape prin gauri, pare curat, fara depuneri.
- schimbat furtunurile imbatranite si devenite crapacioase (de vacuum si cele de recuperare a gazelor)
- schimbat ulei si filtru
- inspectat bujiile accesibile, par ok, au cam 1.05-1.1mm distanta intre electrozi.
Nu-s noi, dar mai duc ele pana cand ma hotarasc daca sa ii trag gaz sau nu. Se vede cum materialul a migrat inspre electrodul de masa.
- inspectat fisele, nici una nu e intrerupta si nu e crapata, nu pierde scanteie.
- verificat cablaj sonde lambda de dupa cat. Sunt ok, vine tensiune PWM pt incalzire si tensiune de polarizare.
Planuri de viitor, fie apropiat, sau indepartat, dupa caz:
Mai intai partea functionala, apoi chestiile de moft.
- lichid de frana
- Fulia, rolele si cureaua. Fulia are o bataie cam de 0.9mm varf la varf, masurat cu comparatorul
- polish la faza scurta si lunga. PAradoxal ceata e ok. Probabil cineva inaintea mea le-a spart, masina avand urme de impact usor in partea de jos.
- revizie clima
- ulei cutie si grup
- discuri, placute, verificat glisiere etrieri, burdufuri, regresat glisierii.
- curatat/remediat piele
- montare incalzire in scaune
- pompa de apa (are un mic joc, plus 13 ani ii cam ajung), antigel, termostat
- sondele de dupa catalizator (din ce vad cu scaner ODB motorul merge f bine fara ele)
- caseta de directie are un mic joc sus-jos pe partea soferului, asta e, n-am fost destul de atent cand am verificat-o. Probabil va trebui remediat.
- timoneria prezinta uzura, dar daca o cunosti, te asculta.
- Bratele mici fata vor trebui inlocuite candva, alea mari mai duc
- bielete antiruliu fata, guma pare imbatrania, dar nu au joc prea mare. Mie nu mi se pare pericol iminent sa sara.
- remediat LCD navigatie sau daca nu reusesc inlocuirea cu o unitate cu android.
- GPL, daca voi face mai mult de 6mii km pe an (circul f putin cu masina, rar am nevoie de ea)
- inca o pereche jante aluminiu si gume noi
- reparat senzori parcare
- remediat 3-4 pete de rugina, nimic grav.
- sa imi cumpar un star
Intr-un cuvant, ma tine ocupat mai bine de un an.
Poze si alte detalii maine.

Cum era cazul sa imi schimb vechea masina(Vectra din 92

Acum 3 saptamani l-am luat, un E din 2003 M112 2.6 benzina.
L-am luat de la colegul Slavik, din Iasi.
Am ales MB deoarece in pretul asta nu gaseam la alte marci aceste dotari si atentie la detalii.
Eram satul de oameni care cereau 6mii E pe un opel vectra din 2007-2008 cu ~200mii km.
De alte marci gen BMW sau gama VW nici n-are sens sa vb. Ori cheala si 2006-2007 ori dotata si intertinuta dar maxim 2004.
Gasisem alte masini bune, dar vanzatorii s-au razgandit. Ma rog, asta e viata.
Cei 3-5 ani diferenta nu mi se par o diferenta majora, iar comparatii intre ce ofera unii vs ce am in acest mercedes nici nu are rost sa le aducem in discutie.
Plus exemplarul pare ca mai are viata in el. Cat a mai fi 'om vedea in timp.
Joi i-am platit taxa, cu maxim de ura in suflet la adresa politicienilor nostri. Saptamana viitoare o inmatriculez.
Pentru cine intreaba de dimensiuni roti si cum se trec in carte, pur si simplu la RAR am cerut sa imi fie trecute toate dimensiunile care sunt scrise pe capacul de la benzina.
Adica au adaugat 205 60 16 (sunt mai ieftine cu 100 lei) si 245 45 17 pe langa 225 55 16, cele deja existente.
Toate pt suma de 20 lei, fara ca sa fie nevoie sa le duc vreo hartie/certificat/spaga.
Ca impresii, ce sa zic, e clar peste alte masini mai noi care le gasesti tot in banii aia sau mai scumpe.

Fata de masina mea anterioara e racheta.
Ca si consum, cum eu nu fac oras nu e de speriat. Se poate scoate 8% inafara daca esti cuminte.
La o mica intrecere(cu bun simt, fara teribilisme) pe autostrada am scos 10%, viteza intre 150 si 200.
Mai mult nu m-au lasat gumele sa merg.
In orice caz sunetul motorului v6 e demential, dar totodata e potolit de tobele masinii, exact cum imi place, fara cocalarisme de neam prost.
Nu inteleg cei care se plang de acest motor si lipsa de putere.
Ori sunt maniaci cu puterea ori nu stiu cand sa retrogradeze.
In orice caz, e un pic mai sprinten decat un A4 B8 2.0 tdi de 150 cai pe cutie multitronic sau un 318i E90.
Testat pe autostrada, din mers de la 80 pana la 200, rezultatul a fost fara nici un dubiu.
Va urma incet incet sa il aduc la gloria lui de altadata.
Voi posta ce mai mesteresc pe la el.
Cam toate operatiunile au fost si vor fi efectuate de subsemnatul. Incet si cu rabdare, cand am timp mai repar cate ceva.
Timp de inca 6 luni voi mai avea vechea masina, asadar nu depind de asta.
Momentan am inceput cu ceea ce arde:
-PArbriz nou Pilk 500 lei, standard elegance, verde senzorii de ploaie si lumina functioneaza in continuare
Cel vechi era crapat si plin de zgarieturi care noaptea infloreau.
- O bucata capat de bara (80 lei TRW), va urma si bieleta(50 lei TRW) cand m-oi duce sa ii reglez directia , momentan experimentez.
Momentan am reglat directia empiric, volanul sta drept, masina merge drept, gumele dupa 300km nu prezinta uzuri anormale.
Pe fata am niste gume vai de capul lor, numia bune de sacrificat in caz ca ceva nu merge bine.
Daca totul se prezinta ok, pun gumele de pe spate care mai au vreu 3mm pe fata si iau o pereche noi pt spate.
- pivotul de la bratul mic are burduful crapat, dar l-am spalat bine cu benzina, pus o noua vaselina, carpit burduful cu aluband (smoala) asigurat cu soricei.
Pana nu da semne de nasol nu schimb bratul. Momentan nu scartaie si nu am jocuri.
Bucsa de la celalalt brat pare indoita. Va trebui sa vad daca e rupta sau daca nu cumva cineva nu a montat bratul corect, cu rotile pe podea...
- curatat motorul la suprafata, ca era plin de ulei curs de la epuratorul de gaze de deasupra capacului de supape
- curatat capacele de la motor si reetansat epuratorul de gaze. M-am uitat cat am putut in capacul de supape prin gauri, pare curat, fara depuneri.
- schimbat furtunurile imbatranite si devenite crapacioase (de vacuum si cele de recuperare a gazelor)
- schimbat ulei si filtru
- inspectat bujiile accesibile, par ok, au cam 1.05-1.1mm distanta intre electrozi.
Nu-s noi, dar mai duc ele pana cand ma hotarasc daca sa ii trag gaz sau nu. Se vede cum materialul a migrat inspre electrodul de masa.
- inspectat fisele, nici una nu e intrerupta si nu e crapata, nu pierde scanteie.
- verificat cablaj sonde lambda de dupa cat. Sunt ok, vine tensiune PWM pt incalzire si tensiune de polarizare.
Planuri de viitor, fie apropiat, sau indepartat, dupa caz:
Mai intai partea functionala, apoi chestiile de moft.
- lichid de frana
- Fulia, rolele si cureaua. Fulia are o bataie cam de 0.9mm varf la varf, masurat cu comparatorul
- polish la faza scurta si lunga. PAradoxal ceata e ok. Probabil cineva inaintea mea le-a spart, masina avand urme de impact usor in partea de jos.
- revizie clima
- ulei cutie si grup
- discuri, placute, verificat glisiere etrieri, burdufuri, regresat glisierii.
- curatat/remediat piele
- montare incalzire in scaune
- pompa de apa (are un mic joc, plus 13 ani ii cam ajung), antigel, termostat
- sondele de dupa catalizator (din ce vad cu scaner ODB motorul merge f bine fara ele)
- caseta de directie are un mic joc sus-jos pe partea soferului, asta e, n-am fost destul de atent cand am verificat-o. Probabil va trebui remediat.
- timoneria prezinta uzura, dar daca o cunosti, te asculta.
- Bratele mici fata vor trebui inlocuite candva, alea mari mai duc
- bielete antiruliu fata, guma pare imbatrania, dar nu au joc prea mare. Mie nu mi se pare pericol iminent sa sara.
- remediat LCD navigatie sau daca nu reusesc inlocuirea cu o unitate cu android.
- GPL, daca voi face mai mult de 6mii km pe an (circul f putin cu masina, rar am nevoie de ea)
- inca o pereche jante aluminiu si gume noi
- reparat senzori parcare
- remediat 3-4 pete de rugina, nimic grav.
- sa imi cumpar un star

Intr-un cuvant, ma tine ocupat mai bine de un an.

Poze si alte detalii maine.
Comment