Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cum simtzi diferentza de cuplu?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by steen View Post
    P=M.n=F.d.n=m.a.d.n de aici det. acc. a=P/m.d.n
    Astept interpretari...dar un lucru e sigur...Puterea...
    steen
    Steen
    nu stiu cat vei fi de sigur dupa exemplul care urmeaza:
    Avem un motor care la N=1500rpm are un cuplu de C=100Nm, puterea (P) = 100x1500/7023= 21,36 CP , cutia de viteze are rapoartele in tr.I 4:1 si in tr.IV 1:1 , iar diferentialul 3:1 => raportul total in tr.I este 12:1 si in tr.IV 3:1.
    Sunt 2 cazuri:
    1. In treapta I cuplul la roti va fi de 12 ori mai mare decat cuplul motorului si turatia rotii de 12 ori mai mica, deci:
    PrI (puterea la roti in treapta I)= (12xCxN/12)/7023=CxN/7023=21,36 CP
    2. In treapta IV cuplul la roti va fi de 3 ori mai mare decat cuplul motorului si turatia rotii de 3 ori mai mica, deci:
    PrIV (puterea la roti in treapta IV)=(3xCxN/3)/7023=CxN/7023=21,36 CP
    De aici rezulta ca puterea la roti va fi aceeasi si in tr.I si in tr.IV. Daca masina sta V(viteza)=0km/h , motorul turat la 1500rpm(unde ai cuplul 100Nm si P=21,36) si lasi ambreiajul rapid in care din cele doua cazuri pleaca masina, adica va fi V>0(cu alte cuvinte se accelereaza) ??? Puterea dezvoltata la roti in ambele cazuri e 21,36CP , dar CUPLUL(tot la roti) IN tr.I VA FI DE 4 ORI MAI MARE DECAT IN tr.IV (in tr.I - 1200Nm , tr.IV - 300Nm)
    Deci ce te accelereaza(de la 0 la 5km/h sa zicem) CUPLUL sau PUTEREA ?
    In toate socotelile astea nu s-a tinut cont de pierderi in lantul de transmisie si altele ...
    Last edited by ic252; 04-11-2008, 21:14 PM.
    MB 380SE 2.6

    Comment


    • cum simti cuplu

      Originally posted by ic252 View Post
      nu stiu cat vei fi de sigur dupa exemplul care urmeaza:
      Avem un motor care la N=1500rpm are un cuplu de C=100Nm, puterea (P) = 100x1500/7023= 21,36 CP , cutia de viteze are rapoartele in tr.I 4:1 si in tr.IV 1:1 , iar diferentialul 3:1 => raportul total in tr.I este 12:1 si in tr.IV 3:1.
      Sunt 2 cazuri:
      1. In treapta I cuplul la roti va fi de 12 ori mai mare decat cuplul motorului si turatia rotii de 12 ori mai mica, deci:
      PrI (puterea la roti in treapta I)= (12xCxN/12)/7023=CxN/7023=21,36 CP
      2. In treapta IV cuplul la roti va fi de 3 ori mai mare decat cuplul motorului si turatia rotii de 3 ori mai mica, deci:
      PrIV (puterea la roti in treapta IV)=(3xCxN/3)/7023=CxN/7023=21,36 CP
      De aici rezulta ca puterea la roti va fi aceeasi si in tr.I si in tr.IV. Daca masina sta V(viteza)=0km/h , motorul turat la 1500rpm(unde ai cuplul 100Nm si P=21,36) si lasi ambreiajul rapid in care din cele doua cazuri pleaca masina, adica va fi V>0(cu alte cuvinte se accelereaza) ??? Puterea dezvoltata la roti in ambele cazuri e 21,36CP , dar CUPLUL(tot la roti) IN tr.I VA FI DE 4 ORI MAI MARE DECAT IN tr.IV (in tr.I - 1200Nm , tr.IV - 300Nm)
      Deci ce te accelereaza(de la 0 la 5km/h sa zicem) CUPLUL sau PUTEREA ?
      In toate socotelile astea nu s-a tinut cont de pierderi in lantul de transmisie si altele ...
      stimate domn,
      iata ce scrie prof. universitar Berthold Grumwald in "calculul si constructia mot cu ardere interna" pag 36,citez:Standardele pentru motoare de autovehicule (stas 6335-76) prevad numai determinarea curbei Pei,care la MAS se determina cu obturatorul complet deschis..." Pei =adica putere efectiva.
      deci stimate coleg ...puterea spune totul ,poti sa pui ce convertizor de cuplu vrei ...in spatele lui trebuie sa fie ceva esential ...!!! adica Putere
      mai mult la pag 321 acelasi curs din cate imi amintesc pentru calculul elementelor Fundamentale ale unui motor se pleaca ...tot de la puterea efectiva.. deci ce te accelereaza ???Hai sa te intreb ce se intampla cand tragi apa la fantana cu sistemul cu ciuturi si scripete sau poate cu manivela si tambur??? aici transmisia este deja executata deci raport constant. Ce faci ca sa maresti viteza ciuturii care urca in conditiile date?
      Apelezi la o sfortare suplimentara (daca mai poti,adica daca mai ai o leaca de putere).Am putea folosi o forma 'filosofica " Cuplu e ceva care asteapta energie sa fie pus la treaba .Cuplul este ceva mort care poate fi inviat ,ai vazut in legende ,film cand ceva este activat ...?I se insufla energie,putere
      pe baza ei personajul isi revine si incepe sa se miste... Acum sa te vad daca ai inteles cine te accelereaza ....???

      cu stima
      steen
      Last edited by steen; 04-12-2008, 19:43 PM.

      Comment


      • Originally posted by steen View Post
        I se insufla energie, putere
        Cu asta sunt de acord si eu ...daca asta incerci sa spui prin putere. sau care dintre cei doi termeni e cel preferat?
        Last edited by mircea_cst; 04-13-2008, 00:17 AM.
        Ford Transit 2.5d ex
        Mercedes 230 E ex
        Mercedes 200 TE ex
        BMW 320d touring

        Comment


        • Se pare ca la acealsi numar de cai putere,acelasi model de masina,demareaza mai repede varianta diesel decat varianta cu benzina!Am cautat date si am gasit spre comparatie:320cdi si 280benzina la clasa E atat la w210 cat si la w211,
          In ambele cazuri,motorul 280 benzina este dat cu un nr de cai mai mare(224cp la w210,231cp la w211) fata de 320cdi(197cp la w210,224cp la w211).In ambele cazuri insa,masina dotata cu motorul diesel scoate timp mai bun la 0-100km/h.Sa fie din cauza cuplului puternic la turatii mici?
          Pt W211:
          Motor: E 280
          - Putere maxima(CP@RPM): 231@6000
          - Cuplu maxim (NM@RPM): 300@2400-5000
          - Viteza max (km/h): 250
          - Acceleratie 0-100km/h (s): 7,3
          - Carburant: benzină
          Motor: E 320 CDI
          - Putere maxima(CP@RPM): 224@3800
          - Cuplu maxim (NM@RPM): 510@1600-2800
          - Viteza max (km/h): 250
          - Acceleratie 0-100km/h (s): 6,8
          - Carburant: diesel
          Ce parere aveti de asta dragi kolegi?
          MÃREAȚA COBRA

          Comment


          • Originally posted by steen View Post
            stimate domn,
            iata ce scrie prof. universitar Berthold Grumwald in "calculul si constructia mot cu ardere interna" pag 36,citez:Standardele pentru motoare de autovehicule (stas 6335-76) prevad numai determinarea curbei Pei,care la MAS se determina cu obturatorul complet deschis..." Pei =adica putere efectiva.
            deci stimate coleg ...puterea spune totul ,poti sa pui ce convertizor de cuplu vrei ...in spatele lui trebuie sa fie ceva esential ...!!! adica Putere
            mai mult la pag 321 acelasi curs din cate imi amintesc pentru calculul elementelor Fundamentale ale unui motor se pleaca ...tot de la puterea efectiva.. deci ce te accelereaza ???Hai sa te intreb ce se intampla cand tragi apa la fantana cu sistemul cu ciuturi si scripete sau poate cu manivela si tambur??? aici transmisia este deja executata deci raport constant. Ce faci ca sa maresti viteza ciuturii care urca in conditiile date?
            Apelezi la o sfortare suplimentara (daca mai poti,adica daca mai ai o leaca de putere).Am putea folosi o forma 'filosofica " Cuplu e ceva care asteapta energie sa fie pus la treaba .Cuplul este ceva mort care poate fi inviat ,ai vazut in legende ,film cand ceva este activat ...?I se insufla energie,putere
            pe baza ei personajul isi revine si incepe sa se miste... Acum sa te vad daca ai inteles cine te accelereaza ....???

            cu stima
            steen
            Conform citatului din Berthold Grumwald reiese ca stasul prevede determinarea Pei ("...prevad numai determinarea curbei Pei..."), de-aici nu demonstrezi in nici un fel ca puterea sau cuplul accelereaza masina, in stasul respectiv intereseaza doar determinarea curbei Pei si atat... Ca un automobil sa mearga cu 100km/h in panta, cu vant puternic din fata este nevoie de o anumita energie sau putere, exemplu 100kw(136CP) , dar tu te urci in masina aia in mers la viteza aia ? Buun, deci te urci cand sta pe loc (viteza=0km/h) si apoi pornesti, pornesti in treapta IV-a,unde-i raportul de transmisie 1:1? sau tu crezi ca, cutia de viteze iti multiplica puterea? (wow inseamna ca se poate construi un perpetuum mobile, n-ar mai exista nici Electrica.... )
            Da, de obturator (clapeta de acceleratia sau acceleratie ) reglezi Puterea de care ai nevoie de un anumit regim de mers, accelerarea(propriu zisa,mai buna sau mai slaba...) masinii este data de cuplul motorului si prin convertizorul de cuplu... Tu defapt in mers simti cuplul motorului nu puterea, cand spui ca accelereaza bine - ARE PUTERE -e un fel de a spune. Arata-mi tu o specificatie de motor termic(diesel sau benzina) in care puterea e data pe o plaja de turatii (ex. 136CP/ 2000-5000rpm ... ). N-o sa gasesti. In schimb cuplul o sa-l gasesti frecvent, mai ales la motoare diesel. Idealul la un motor termic ar fi sa aiba cuplul constant pe toata plaja de turatii (de la 0 pana la turatia de putere maxima). Idealul asta este realitate la un motor electric(am mai scris despre asta intr-un post anterior). In cazul acesta n-ar fi nevoie de cutia de viteze(convertizorul de cuplu).
            Un alt exemplu: daca la un motor termic de 100kw(136CP) legi un generator de 100kw (nu tinem cont de pierderi) cum o sa pornesti motorul cu generatorul in :
            A.sarcina (sa zicem 1000 de becuri de 100w) sau in
            B.gol(il turezi pana la turatia de putere 100kw si apoi aprinzi cele 1000 de becuri) ???
            iti spun eu in primul caz n-o sa porneasca fiindca nu are suficient cuplu sa roteasca axul generatorului(sa accelereze de la 0 la 2000rpm axul generatorului)...
            De multe ori a avea putere e un fel de a spune, daca stai si o buchisesti un pic si mai tii cont si de legile fizicii, totul are o logica, o sa afli ca in spatele unor fenomene stau cu totul alte elemente ... eu nu stau sa caut citate nerelevante sau care sa-mi convina punctului meu de vedere.
            Poate totusi gresesc , dar atunci argumenteaza logic, nu cu ... puterea ... e cea mai puternica ...
            Last edited by ic252; 04-13-2008, 10:13 AM.
            MB 380SE 2.6

            Comment


            • cum simti

              Originally posted by ic252 View Post
              Conform citatului din Berthold Grumwald reiese ca stasul prevede determinarea Pei ("...prevad numai determinarea curbei Pei..."), de-aici nu demonstrezi in nici un fel ca puterea sau cuplul accelereaza masina, in stasul respectiv intereseaza doar determinarea curbei Pei si atat... Ca un automobil sa mearga cu 100km/h in panta, cu vant puternic din fata este nevoie de o anumita energie sau putere, exemplu 100kw(136CP) , dar tu te urci in masina aia in mers la viteza aia ? Buun, deci te urci cand sta pe loc (viteza=0km/h) si apoi pornesti, pornesti in treapta IV-a,unde-i raportul de transmisie 1:1? sau tu crezi ca, cutia de viteze iti multiplica puterea? (wow inseamna ca se poate construi un perpetuum mobile, n-ar mai exista nici Electrica.... )
              Da, de obturator (clapeta de acceleratia sau acceleratie ) reglezi Puterea de care ai nevoie de un anumit regim de mers, accelerarea(propriu zisa,mai buna sau mai slaba...) masinii este data de cuplul motorului si prin convertizorul de cuplu... Tu defapt in mers simti cuplul motorului nu puterea, cand spui ca accelereaza bine - ARE PUTERE -e un fel de a spune. Arata-mi tu o specificatie de motor termic(diesel sau benzina) in care puterea e data pe o plaja de turatii (ex. 136CP/ 2000-5000rpm ... ). N-o sa gasesti. In schimb cuplul o sa-l gasesti frecvent, mai ales la motoare diesel. Idealul la un motor termic ar fi sa aiba cuplul constant pe toata plaja de turatii (de la 0 pana la turatia de putere maxima). Idealul asta este realitate la un motor electric(am mai scris despre asta intr-un post anterior). In cazul acesta n-ar fi nevoie de cutia de viteze(convertizorul de cuplu).
              Un alt exemplu: daca la un motor termic de 100kw(136CP) legi un generator de 100kw (nu tinem cont de pierderi) cum o sa pornesti motorul cu generatorul in :
              A.sarcina (sa zicem 1000 de becuri de 100w) sau in
              B.gol(il turezi pana la turatia de putere 100kw si apoi aprinzi cele 1000 de becuri) ???
              iti spun eu in primul caz n-o sa porneasca fiindca nu are suficient cuplu sa roteasca axul generatorului(sa accelereze de la 0 la 2000rpm axul generatorului)...
              De multe ori a avea putere e un fel de a spune, daca stai si o buchisesti un pic si mai tii cont si de legile fizicii, totul are o logica, o sa afli ca in spatele unor fenomene stau cu totul alte elemente ... eu nu stau sa caut citate nerelevante sau care sa-mi convina punctului meu de vedere.
              Poate totusi gresesc , dar atunci argumenteaza logic, nu cu ... puterea ... e cea mai puternica ...
              Daca ai fi citit mai atent ...am dat un exemplu destul de"babesc" si chiar "logic" atunci cand scoti apa din fantana (cand tragi de lant si scoti o ciutura plina cu apa )
              Daca stiintific nu te convinge???,logic.. nu te convinge,..?(?)"babeste "nu te convinge...?? am incercat chiar si pe cale mistica !!!..."de multe ori puterea e un fel de a spune"....ce concluzie jalnica !! ia sa te vad desupra unei prapastii agatat de o creanga ...fara pic de putere ...O sa vina ratatul ala de cuplu 'mort "sa te salveze ...??? ,daca nu gasesti in tine puterea de a iesi la suprafata .Dar asta e ...se pare ca doar civilizatiile cu acelas grad pot intra in contact...restul... exclus !!!nici nu ar fi recomandat ..nu s-ar putea intelege..
              cu stima
              steen

              Comment


              • Se cade in offtopic...

                Cum simtiti domnilor, daca aveti capacitatea sa simtiti...?

                Dar am impresia ca s-a scris cam tot ce era scris...si acum cadem in exemple "desantate"...pentru a explica...nu stiu ce.

                Comment


                • Originally posted by steen View Post
                  ...Hai sa te intreb ce se intampla cand tragi apa la fantana cu sistemul cu ciuturi si scripete sau poate cu manivela si tambur??? aici transmisia este deja executata deci raport constant. Ce faci ca sa maresti viteza ciuturii care urca in conditiile date?
                  Apelezi la o sfortare suplimentara (daca mai poti,adica daca mai ai o leaca de putere).Am putea folosi o forma 'filosofica " Cuplu e ceva care asteapta energie sa fie pus la treaba .Cuplul este ceva mort care poate fi inviat ,ai vazut in legende ,film cand ceva este activat ...?I se insufla energie,putere
                  pe baza ei personajul isi revine si incepe sa se miste... Acum sa te vad daca ai inteles cine te accelereaza ....???

                  cu stima
                  steen
                  Am sa-ti raspund si la exemplul tau "babesc": "sistemul cu ciuturi si scripete sau poate cu manivela si tambur" este deja un multiplicator de cuplu, adica tu invarti cu o anumita turatie si pe un anumita raza de cerc si lantul/franghia se infasoara pe tambur cu o viteza mai mica (chiar mult mai mica) in schimb se ridica o greutate(apa) care fara sistemul de scripeti n-ai putea ridica sau te lasa "puterile" mai repede. Este adevarat, ca sa ridici o anumita cantitate de apa,intr-un anumit ritm (l/min,sa zicem) ai nevoie de o anumita putere (in sensul din fizica,exprimata in KW sau CP , 1KW=1,36CP), ca sa o ridici mai repede (mai multi l/min) ai nevoie de o putere mai mare, dar sa treci de la primul ritm la al doilea (sa accelerezi !!!) iti trebuie un cuplu pe masura, care il ai disponibil sau multiplici ce ai (mai pui un scripete, maresti bratul de la manivela...). Ca sa demonstrezi (prin cifre) puterea asta dezvoltata de muschi este destul de complicat ( si e si diferita... de la muschi la muschi ), daca folosesti un motor electric iar nu o sa fie concludent pentru ce vrem sa demonstram (importanta cuplului) deoarece motorul electric are cuplul constant pe toata plaja de turatie... daca folosesti un motor termic, am mai scris in celalalte posturi, ce si cum, si nu ma mai repet fiindca o fac degeaba, cel putin asa observ in cazul tau.
                  Daca vrei poti sa ma contrazici, dar fa-o mai la obiect prin demonstratii logice si avand la baza fizica ( nu trebuie sa pui aici pagini intregi de fizica ca sa ma lamuresti ca nu-i asa cum zic eu, altii se plictisesc... ), nu cu povesti cu prapastii si crengi ....
                  Eu am incercat sa interpretez exemplul tau "babesc" , incearca sa-mi explici si tu mie rolul cutiei de viteze, daca e altul si nu cel care am zis eu.
                  De ce o masina cu un motor de 400CP(294KW), putere nu gluma, nu porneste direct in treapta a IV-a (sau aV-a,unde o fi raportul 1:1,fara demultiplicare) desi la relanti(sau, ma rog, pe la 700-1000rpm) are, poate, atata putere cat un Tico la turatie maxima ??? eu zic ca 30-50kw(din cei 294) ar fi suficienti sa imprime o anumita viteza . De ce? E o intrebare pentru steen , dar poate sa-l ajute si altii.
                  Ii dau dreptate lui Diesel , eventual sa formuleze cineva o concluzie...
                  Last edited by ic252; 04-13-2008, 19:03 PM.
                  MB 380SE 2.6

                  Comment


                  • cum simti dif

                    Originally posted by ic252 View Post
                    Am sa-ti raspund si la exemplul tau "babesc": "sistemul cu ciuturi si scripete sau poate cu manivela si tambur" este deja un multiplicator de cuplu, adica tu invarti cu o anumita turatie si pe un anumita raza de cerc si lantul/franghia se infasoara pe tambur cu o viteza mai mica (chiar mult mai mica) in schimb se ridica o greutate(apa) care fara sistemul de scripeti n-ai putea ridica sau te lasa "puterile" mai repede. Este adevarat, ca sa ridici o anumita cantitate de apa,intr-un anumit ritm (l/min,sa zicem) ai nevoie de o anumita putere (in sensul din fizica,exprimata in KW sau CP , 1KW=1,36CP), ca sa o ridici mai repede (mai multi l/min) ai nevoie de o putere mai mare, dar sa treci de la primul ritm la al doilea (sa accelerezi !!!) iti trebuie un cuplu pe masura, care il ai disponibil sau multiplici ce ai (mai pui un scripete, maresti bratul de la manivela...). Ca sa demonstrezi (prin cifre) puterea asta dezvoltata de muschi este destul de complicat ( si e si diferita... de la muschi la muschi ), daca folosesti un motor electric iar nu o sa fie concludent pentru ce vrem sa demonstram (importanta cuplului) deoarece motorul electric are cuplul constant pe toata plaja de turatie... daca folosesti un motor termic, am mai scris in celalalte posturi, ce si cum, si nu ma mai repet fiindca o fac degeaba, cel putin asa observ in cazul tau.
                    Daca vrei poti sa ma contrazici, dar fa-o mai la obiect prin demonstratii logice si avand la baza fizica ( nu trebuie sa pui aici pagini intregi de fizica ca sa ma lamuresti ca nu-i asa cum zic eu, altii se plictisesc... ), nu cu povesti cu prapastii si crengi ....
                    Eu am incercat sa interpretez exemplul tau "babesc" , incearca sa-mi explici si tu mie rolul cutiei de viteze, daca e altul si nu cel care am zis eu.
                    De ce o masina cu un motor de 400CP(294KW), putere nu gluma, nu porneste direct in treapta a IV-a (sau aV-a,unde o fi raportul 1:1,fara demultiplicare) desi la relanti(sau, ma rog, pe la 700-1000rpm) are, poate, atata putere cat un Tico la turatie maxima ??? eu zic ca 30-50kw(din cei 294) ar fi suficienti sa imprime o anumita viteza . De ce? E o intrebare pentru steen , dar poate sa-l ajute si altii. Eu am incercat sa-i raspund....
                    Ii dau dreptate lui Diesel , eventual sa formuleze cineva o concluzie...
                    Ca sa scoti apa din fantana mai repede ,nu trebuie sa folosesti nici un alt convertizor de cuplu ,ca nu stai cu cutiile de viteza langa fantana (tu ai tras vreodata apa ?) trebuie doar sa invartesti mai repede de manivela ,sau sa tragi de lant ,si se poate sa treci de la un ritm la altul foarte usor ,...daca vrea muschii mei pot sa invartesc de manivela de zece ori mai repede.Normal ca viteza ciuturii va creste proportional ,pentru a pastra raportul de tr. ct. Nu trebuie sa demonstrez nimic ca am putere in muschi ca se vede cu ochiul liber ca daca trag de lant mai repede ,ciutura se va misca mai repede,deci daca folosesc putere in plus voi avea viteza mai mare ,si cand creste viteza inseamna ca am acceleratie...
                    Am spus de atatea ori ca orice motor MAS sau MAC ,la turatia la care este proiectat Nu dezvolta cuplu pentru a putea urni din loc un automobil.Si nici nu ar fi practic (forte de inertie mari ...distrug organele vitale) ,Fara transf de cuplu ar insemna sa pleci BRUSC ,sa zicem cu 1000 ture /min.Si atunci s-a gasit solutia folosirii CV ,care nici nu mareste energia nici nu o creeaza (e un dispozitiv mort),ci doar modifica anumiti parametrii in ecuatia flux de putere (nu tinem cont de pierderi).Si asta numai in cateva cazuri speciale ,
                    ca dupa ce am prins viteza si am trecut la raport unitar nici nu mai am nevoie de CV.
                    Cunosc caracteristica Cuplu turatie la mot,electrice ...dar asta e alta problema poate cand se va discuta de HIBRID DRIVE
                    cu stima
                    steen
                    Last edited by steen; 04-13-2008, 20:30 PM.

                    Comment


                    • CONCLUZIA ar fi dupa mine ca s-a deschis un topic despre ceva complex,ce in viziunea fiecaruia reprezinta lucruri diferite....faceti bataturi la degete

                      Comment


                      • Originally posted by ionutz_ng View Post
                        Se pare ca la acealsi numar de cai putere,acelasi model de masina,demareaza mai repede varianta diesel decat varianta cu benzina!Am cautat date si am gasit spre comparatie:320cdi si 280benzina la clasa E atat la w210 cat si la w211,
                        In ambele cazuri,motorul 280 benzina este dat cu un nr de cai mai mare(224cp la w210,231cp la w211) fata de 320cdi(197cp la w210,224cp la w211).In ambele cazuri insa,masina dotata cu motorul diesel scoate timp mai bun la 0-100km/h.Sa fie din cauza cuplului puternic la turatii mici?
                        Pt W211:
                        Motor: E 280
                        - Putere maxima(CP@RPM): 231@6000
                        - Cuplu maxim (NM@RPM): 300@2400-5000
                        - Viteza max (km/h): 250
                        - Acceleratie 0-100km/h (s): 7,3
                        - Carburant: benzinã
                        Motor: E 320 CDI
                        - Putere maxima(CP@RPM): 224@3800
                        - Cuplu maxim (NM@RPM): 510@1600-2800
                        - Viteza max (km/h): 250
                        - Acceleratie 0-100km/h (s): 6,8
                        - Carburant: diesel
                        Ce parere aveti de asta dragi kolegi?
                        La prima vedere pare sa fie asa cum spui tu ,dar acceleratiile celor doua te contrazic . daca cele doua auto ar avea mase egale desi mai e vorba aici si de raportul de transmitere ,sincer nu cred ca dieselul ar depasi benzinarul.
                        Daca la timpul zero cele doua mobile ar pleca fara viteza initiala cu acceleratiile de 7,3 respectiv 6,8 m/s.2 atunci conform calculelor din cinematica benzinarul ar trebui sa ajunga la 100 KM/h in 3,79 sec ,iar dieselul in 4,07sec ...???

                        steen

                        Originally posted by DMIHNEA View Post
                        CONCLUZIA ar fi dupa mine ca s-a deschis un topic despre ceva complex,ce in viziunea fiecaruia reprezinta lucruri diferite....faceti bataturi la degete
                        Dmihnea ,treaba e ca fiecare are o anumita perceptie pe nu vrea sa si-o schimbe...mai ales dupa o anumita varsta ...Daca vii si demonstrezi stiintific nu e bine ...citezi din carti,daca vii si explici 'babeste" se supara ca de ce explici asa ,daca expui o parere personala ...ca de ce nu demonstrezi,mai mult eu am vrut sa demonstrez cum se "simte "cuplu si pe cale 'Mistica"
                        dar nu m-a bagat nimeni in seama ,probabil nu au inteles ce e cu 'misticul " asta sau si-au zis ca nu sant normal la bibilica...Cert e ca foarte putini au reusit sa-si depaseaca "colivia" si sa isi largeasca orizontul.

                        cu respect
                        steen
                        Last edited by doktor4carz; 04-13-2008, 20:26 PM.

                        Comment


                        • Oare cuplu asta-i di vina ca te baga-n scaun cand calci pedala din stanga? Si de ce nu s-ar putea masura cu cheia dinamometrica? ....aplicand cheia in locul cu pricina binenteles

                          Comment


                          • Dragilor , in discutiile voastre ati omis un lucru foarte simplu :ceea ce ni se prezinta in prospecte ca puterea unui motor e de fapt puterea lui maxima. In rest, cele doua marimi, cuplu si putere pot fi deduse una din alta, etc..., tot ceea ce ati spus e ok dar nu relevant pentru subiectul propus. Pentru a va face o idee despre "senzatiile" oferite de o masina este de interes graficul puterii functie de turatie. Ca sa va dau un exemplu, inainte de Mertz am avud un audi nefericit cu motor 1.6 benzina a carui putere maxima de 102 cai se "dezlantuia " la 4250 rpm. La 2500 rpm insa, turatia "cuminte" de mers prin oras, avea doar 38 de cai ...

                            Comment


                            • Originally posted by dr_liviu_marcu View Post
                              Dragilor , in discutiile voastre ati omis un lucru foarte simplu :ceea ce ni se prezinta in prospecte ca puterea unui motor e de fapt puterea lui maxima. In rest, cele doua marimi, cuplu si putere pot fi deduse una din alta, etc..., tot ceea ce ati spus e ok dar nu relevant pentru subiectul propus. Pentru a va face o idee despre "senzatiile" oferite de o masina este de interes graficul puterii functie de turatie. Ca sa va dau un exemplu, inainte de Mertz am avud un audi nefericit cu motor 1.6 benzina a carui putere maxima de 102 cai se "dezlantuia " la 4250 rpm. La 2500 rpm insa, turatia "cuminte" de mers prin oras, avea doar 38 de cai ...

                              Hmm...pai si cuplul din specificatii are o valoare maxima. Cat despre motorasul de pe Audi, senzatia de putere pe care o aveai dupa 4250rpm era data de cuplul masinii care avea o valoare maxima in plaja respectiva de turatii.

                              Comment


                              • Am inceput sa citesc si mi s-a facut rau. Tot felul de legende de la bloc sau de unde dumnezau au mai aparut, capacitate de accelerare puterea iti da cuplu nu iti da... bullshit. Eu sunt inginer auto si am avut dilema asta in liceu cand la fel am auzit legendele cu cuplu. Nu mai puneti Puterea si Cuplul ca 2 rivali, ca nu e asa. Puterea conteaza. Daca zici cuplu la turatie e tot putere. Va fac o echivalare cu un obiect simplu pe care sper ca-l intelege toata lumea bine. Roata e puterea. Ea are janta si cauciuc, care la alegere sunt forta si turatia. Adica nu conteaza forta (cuplul) sau turatia, ci ele impreuna exprima o noua marime fizica numita Putere, care masoara un proces dinamic. Cum sa accelerezi cu cuplu, cand aceasta e o forta statica N*m. Daca la aceasta se adauga si timpul atunci e ceva ce poti folosi. Sa-mi spuna mie cineva care a accelerat sau a facut o repriza fara timp. Nu exista. Ce conteaza mai mult e puterea folosita. Adica un motor de 1000 de cai la 2000 rpm va avea doar ~500 cai daca nu ajungi cu el decat la 1000 rpm si aici intervine transmisia. Sa ai tot timpul o treapta de viteza care sa-ti permita sa folosesti motorul la puterea lui maxima. Dar asa ceva e greu de realizat. Cutia cu variatie continua pare sa fie raspunsul dar nu e perfecta pt ca nu duce forte mari si nu rezista in timp, datorita constructiei bazata pe frecare.
                                BENZ G, altceva ce ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF