Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cum simtzi diferentza de cuplu?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum simtzi diferentza de cuplu?

    Cum oi fi simtit frate diferenta de cuplu ca doar nu stai cu cheia dinamometrica la roti.
    Hai ca la putere mai simt si eu ceva .. da la cuplu...???sau ma rog ...poate ai tu instinctul ma dezvoltat.
    vorba mea :
    frunza verde foaie lata ,
    cuplu se simta deodata.
    cand mai bine cand mai rau,
    il simt dupa cum vreau eu.
    brilliant
    steen

  • #2
    Originally posted by steen View Post

    Hai ca la putere mai simt si eu ceva .. da la cuplu...???sau ma rog ...poate ai tu instinctul ma dezvoltat.

    steen
    Well...cu afirmatia asta nu ai reusit doar sa te bagi in seama...dar ai si dat grosolan cu bata in balta...

    Tocmai o diferenta de cuplu o simti (mai ales cand ai o masina moderna cu un turbodiesel de cilindree mare) si o simti la reprize de genul 60-100km/h, 80-120 km/h, depasiri, sau pur si simplu la modul in care trage masina... Iar o diferenta in plus chiar si de 50 NM o simti lejer...dar in cazul unei remapari se obtine mai mult la un CDI.

    Cuplul e ceea ce conduci, puterea o vezi atingand viteza maxima constructiva...generally talking. Si apropo...faza cu cheia dinamometrica n-are nici o treaba cu cuplul motor.

    Daca taceai filosof ramaneai...dar acuma ce sa-i faci...ramai celebru in alt mod.

    Comment


    • #3
      Merci @Diesel. M-ai scutit sa-i explic domnului steen, in termeni generali cum sta treaba cu diferenta pe care o simti la cupluri diferite, fara sa ai "instincte mai dezvoltate".
      MERCEDES ML 320 CDI 2007

      Comment


      • #4
        cuplu

        Originally posted by Diesel View Post
        Well...cu afirmatia asta nu ai reusit doar sa te bagi in seama...dar ai si dat grosolan cu bata in balta...

        Tocmai o diferenta de cuplu o simti (mai ales cand ai o masina moderna cu un turbodiesel de cilindree mare) si o simti la reprize de genul 60-100km/h, 80-120 km/h, depasiri, sau pur si simplu la modul in care trage masina... Iar o diferenta in plus chiar si de 50 NM o simti lejer...dar in cazul unei remapari se obtine mai mult la un CDI.

        Cuplul e ceea ce conduci, puterea o vezi atingand viteza maxima constructiva...generally talking. Si apropo...faza cu cheia dinamometrica n-are nici o treaba cu cuplul motor.

        Daca taceai filosof ramaneai...dar acuma ce sa-i faci...ramai celebru in alt mod.

        cheie dinamometrica e gradata in NM
        cand zic:200 KW ..,ce simti
        cand zic 200CP ...ce simti
        cand zic 150 NM si caind zic200 NM esti sigur ca simti diferenta...?
        simti ceva atunci cand ai o imagine obiectiva adica universala despre un fenomen. Fara idee despre acel ceva care se intampla nu simti nimic.

        steen

        Comment


        • #5
          Steen, ma aflu printre cei care stiu ce inseamna cheie dinamometrica...

          In rest, lucrurile au fost scrise...prelungirea off-topicului nu e una din virtutile mele.

          Best of luck using the torque!

          Comment


          • #6
            Hai ca asta e o trebushoara interesanta. Cum ? Si argumentat, domnilor, fara intzepaturi, ca pe colegii mei nu-i intereseaza daca shtie vreunu dintre voi ce-i aia o dinamometrica...
            V-am facut topic separat, ca sa nu mai fitzi pe linga gard, va rog, avetzi onoarea...

            Comment


            • #7
              Well...thanks.

              Ca sa fiu foarte la obiect...

              Cuplul motor il simti (si il folosesti) la reprize de genul 60-100km/h. 80-120km, depasiri etc (Nu ma refer la situatii speciale in care remorchezi o rulota.. ).

              Il obtii intr-o anumita plaja de turatii ale motorului sau la varf de turatii (peak).
              Cuplul mare (nativ) il da un motor atmosferic de cilindree mare (3,4,5,6 litri -lista poate continua) sau in varianta supra-alimentata motoare mici, medii sau mari ( cu compresor mecanic, turbo respectiv ambele (in varianta motoarelor TSI de la VW). Astfel se ajunge ca un motoras de 1.4 dotat cu turbina si/sau compresor sa aiba un cuplu motor mult marit fata de un motor mediu de 2.0L aspirat ( vorbind de motoare benzinare). 220NM fata de 180-190NM la un aspirat modern. Basca plaja de turatii in care ai respectivul cuplu (constant sau mai putin constant) 1500,1700rpm pana in 4000-4200rpm, fata de 3600rpm (turatie de intrare la un aspirat samd). Sigur sunt doar niste exemple.

              Daca vorbim de motoare diesel...un TDI clasic de la VW de 90 CP are un cuplu motor identic cu un motor 1.8 T 150 CP (benzina) de 210NM (tot de la VW). Ambele cu turbo. A nu se intelege ca au performante identice, doar ca si un TDI de putere mica poate sa traga f bine pe o caroserie potrivita.

              Despre putere si caii putere...ce se poate spune. Pai in general puterea ajuta la timing-uri
              acceleratii de la 0-100km/h si la viteze maxime. Sau parcurgerea unui km cu plecare de pe loc (la valori sub 30 de secunde pt un km de la 0km, vorbim deja de masini care se misca decent).

              Sigur, una e sa expui teoretic si alta e sa simti practic...

              Puterea minima de a intra in clubul masinilor ce ating 200km/h este din ce am observat eu 115Cp ( Opel Calibra 2.0i 8v ca sa dau un exemplu clasic).

              Interesant este ca pt a rula cu 100km/h pt multe masini (in functie de greutatea masinii si de treapta de viteza folosita) puterea folosita efectiv este intre 17 CP si 25CP.

              Las si pe altii sa filosofeze despre cuplu motor si putere in general
              Last edited by Diesel; 04-02-2008, 16:55 PM.

              Comment


              • #8
                Nu dati cu pietre dar o formulare mai simpla nu ar fi:

                - caii putere = forta necesara de care ai nevoie pentru a trag o greutate.
                - cuplul motor = iti da acceleratia acelui motor/ capabilitatea acestuia de a accelera acea greutate.

                E bine???

                Comment


                • #9
                  Pai unii autori au "plastificat" mai bine:



                  "cuplul reprezinta capacitatea unei masini de a trece de la o viteza mai mica la una mai mare, capacitatea de a depasi anumite obstacole in teren, sau chiar posibilitatea de a-si pastra viteza in conditii de teren diferit, de la un moment la altul"

                  Oricum, Cuplul motor inseamna in fizica momentul fortei : M=F x d F=Valoarea Fortei, d=distanta dintre bratul fortei (tangent la roata) si axul de rotatie.

                  Cuplul motor se exprima ca si in fizica in Newton x Metru = Nm.

                  Comment


                  • #10
                    cuplu motor

                    Originally posted by Diesel View Post
                    Pai unii autori au "plastificat" mai bine:



                    "cuplul reprezinta capacitatea unei masini de a trece de la o viteza mai mica la una mai mare, capacitatea de a depasi anumite obstacole in teren, sau chiar posibilitatea de a-si pastra viteza in conditii de teren diferit, de la un moment la altul"

                    Oricum, Cuplul motor inseamna in fizica momentul fortei : M=F x d F=Valoarea Fortei, d=distanta dintre bratul fortei (tangent la roata) si axul de rotatie.

                    Cuplul motor se exprima ca si in fizica in Newton x Metru = Nm.

                    stimati domni,
                    toata stima pentru Diesel,si pt toti colegii care au de gand sa se implice in clarificarea acestei notiuni.
                    Este corecta formula cuplului data de coleg Diesel ,din pacate doar formula pentru ca justifcarea marimilor care intra in ecuatie este ambigua.El zice ca "bratul fortei e tangent la roata" ,lucru complet fals .Forta este tangenta la roata si perpendiculara pe bratul fortei.Cinstit cred ca si el a vrut sa spuna acelasi lucru dar s-a grabit.Dar dragi colegi ,nu asta e problema ci clarificarea
                    faptului daca "simtim " notiunea de "cuplu motor"sau nu.Se stie foarte bina ca atunci cand achizitionam o masina ,una din caracteristicile esentiale este puterea (in cai putere) ,si nu cuplul motor . De ce credeti ca se da puterea (in CP) sau chiar daca se da in KW ,toata lumea intreaba cati cai putere sant..??? .()
                    tocmai pentru ca puterea fiind o marime de esenta (ea se genereaza in "inima"
                    motorului ,in timpul fazei de detenta) poate fi traita, "simtita".Fiecare simte puterea masinii lui si nu Cuplul motor care este o marime derivata (de mana doua) si depinde de putere si turatie.Graficul pt cuplu este o curba cu max ,si deci care se modifica continuu functie de putere si turatie (mai sant si alti factori ...frecarea de ex) ,ori simturile umane ,indifrent cat de ascutie ar fi ele nu pot prinde aceasta modificare infinitezimala .
                    Aceasta forta la axul rotii nu este picata din cer ci este data de motor,de fluxul de putere care vine de la el ,daca am roti de diametru sa zicem 1500mm ,am sa stau si sa ma rog de cuplul la roata mult timp,am sa-l implor chiar ,sa-i spun ca il simt in toata fiinta mea ...el n-o sa vrea niciodata sa se miste ,pentru ca el e o marime SH ,derivata ,si nu una de baza.
                    Cam atat . Se pot spune f.multe ref.acest subiect dar vreau sa aud si parerile colegilor.

                    steen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Diesel View Post
                      Pai unii autori au "plastificat" mai bine:



                      "cuplul reprezinta capacitatea unei masini de a trece de la o viteza mai mica la una mai mare, capacitatea de a depasi anumite obstacole in teren, sau chiar posibilitatea de a-si pastra viteza in conditii de teren diferit, de la un moment la altul"
                      Convinge-ma si pe mine ca in afirmatia asta nu pot inlocui cuvantul cuplu cu ...putere. Oricum e si un pic hilara propozitia ...dar ma rog...
                      Cuplul motorului (Nm) inmultit cu numarul de rotatii rezulta puterea motorului (kw,CP). Un cuplu mare specific motorului este foarte important la turatii mici deoarece ajuta la demaraj (cel mai important lucru!!!). Asta e avantajul major al motoarelor diesel. Constructiv , si datorita aprinderii prin compresie aceste motoare sunt capabile de un cuplu foarte mare la nr. redus de rotatii... De aici se deduce si un consum redus ...si capabilitaiti de off-road sau ce ai incercat sa mai sugerezi....in schimb ele pierd mult la capitolul viteza tocmai din acest motiv ca ating cuplul maxim la turatii reduse. La turatiile maxime cuplul nu mai are valori maxime nici macar la motoarele pe benzina, iar la cele diesel chiar incepe sa scada mult...
                      Raspunsul tau pentru dl. Steen putea fi mult mai simplu si la obiect si anume - cuplul se simte in DEMARAJUL autovehicului sau capacitatea sa de a accelera intr-un regim specific de turatii (a nu se intelege burn-out sau alte prostii).
                      Cuplul motorului depinde foarte mult de solutia constructiva a motorului (linie ,V ,H, W) de cursa pistonului,lungimea bielei, se forma si echilibrarea arborelui cotit ,de cuplarea fortelor pe acesta din urma..." generally talking" ca sa zic asa...
                      Last edited by mircea_cst; 04-02-2008, 16:25 PM.
                      Ford Transit 2.5d ex
                      Mercedes 230 E ex
                      Mercedes 200 TE ex
                      BMW 320d touring

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by mircea_cst View Post
                        Convinge-ma si pe mine ca in afirmatia asta nu
                        Raspunsul tau pentru dl. Steen putea fi mult mai simplu si la obiect si anume - cuplul se simte in DEMARAJUL autovehicului sau capacitatea sa de a accelera intr-un regim specific de turatii (a nu se intelege burn-out sau alte prostii).
                        Cuplul motorului depinde foarte mult de solutia constructiva a motorului (linie ,V ,H, W) de cursa pistonului,lungimea bielei, se forma si echilibrarea arborelui cotit ,de cuplarea fortelor pe acesta din urma..." generally talking" ca sa zic asa...
                        @ Steen

                        Well...eu am citat alti autori in ce privea acea formula, nu sunt fizician si nici mecanic...daca se doreste dau si sursa citatului, nu am precizat-o pt ca nu tot ce citesti pe net e lege. Din ce stiu eu, la roata se masoara in primul rand puterea (de unde si caii putere din talon difera fata de cei masurati la roata (intervine marketingul, fiscalitatea din unele tari etc) si apoi cuplul.. Pt mine e mai relevant cuplul motor (inclusiv curba lui grafica) decat putere in cifre absolute...pt simplu fapt ca in 90% din timp "conduci" cuplul si nu puterea...


                        Explicatia mea a pornit de la intrebarea "cum simti cuplul respectiv diferenta de cuplu...

                        @mircea_cst
                        Cuplu se simte prea putin in demaraj, acolo vb puterea. In conceptia mea a demara inseamna a porni deci, o pornire (de la 0km). Deci cuplul il simti in reprize cum am spus mai sus...nu gasesc ca are rost sa ma repet. La fel, cilindreea motorului e secretul cuplului, si bineinteles si tehnica (aspirat, turbo) 16v sau 8v...etc. Bineinteles ca mai departe se poate detalia pe componente, compresii etc.
                        Si inca o chestie, un turbo diesel si un aspirat benzinar de aceeasi putere vor avea cam aceeasi viteza maxima pe aceeasi caroserie, sa spunem la 90 CP cam 180km/h viteza maxima, puterea e putere indiferent de turatia la care o obtii, ceea ce conteaza e greutatea care le poate diferentia (un motor TD e mai greu ca un benzinar aspirat).

                        Ahhh...si legat de faptul ca puterea motorului (in CP) este parametrul cel mai important, pt ca intreaba toata lumea de el, chestia asta se datoreaza si faptului ca in toate prospectele tehnice sunt trecute doar performantele ce tin de puterea motorului si anume: viteza maxima obtinuta si acceleratia de la 0-100km/h. Nu o sa gasiti nicaieri date in prospecte cu privire la reprize 60-100km/h in a 4a sau 80-120km/h in a 5a. Decat in testele comparative din revistele auto ce se respecta. Pe mine personal astfel de date ma intereseaza de 10 ori mai mult decat viteza maxima si acceleratia 0-100km/h.Tine de cultura mea auto acest lucru.
                        Last edited by Danny_bb; 04-02-2008, 18:04 PM.

                        Comment


                        • #13
                          La asta ma refer cand spun demaraj - capacitatea de a accelera, de a lua avant, indiferent cand se intampla in mers sau de pe loc.
                          Daca nu ai cuplu la motor ,nu ai putere - asta e destul de clar cred ,iar daca nu ai cuplu pe o plaja mare de turatii masina e lipsita de performante...
                          Daca un motor nu are cuplu in turatii joase poti compensa puterea, tinand motorul in ture; fiindca produsul dintre valoarea cuplului si nr. de rotatii dicteaza puterea motorului si nu altceva, dar la fiecare schimbare superioara de treapta de viteza puterea va scadea fiindca scade si nr de ture.
                          Asadar cuplul motor il simti pe demaraj ....daca poti pleca de pe loc cu o turatie mai mica la motor are un cuplu bun la regimul respectiv de turatie si implicit il simti fiindca ai destula putere pentru demaraj, dar daca trebuie sa o turezi un pic mai mult inseamna ca nu prea are cuplu si cresti puterea cu nr. de rotatii...la fel si in mers daca nu poti accelera destul de repede trebuie sa schimbi in treapta inferioara pentru a avea un nr mai mare de turatii si implicit demaraj...acolo se simte cel mai bine cuplul motorului.
                          @ Diesel - trebuie sa fii mai explicit cu reprizele...ca unii poate nu inteleg ce vreii sa spui de cuplu prin reprize... adica fizic cum il identifici, ce te face sa iti dai seama ca masina are sau nu cuplu...(60 - 100kmh;80 -120kmh) sau ce vrei sa zici prin reprize...acceleratie in interval de timp sau ce? Probabil vrei sa zic ca ai repriza ( sau rezerva de putere )datorita faptului ca motorul nu e inca turat la maxim ceea ce permite o rezerva de accelerare...
                          Iar cilindreea motorului nu este neaparat secretul cuplului ...ai spus chiar si tu treaba asta un pic mai sus comparand un motor de 1.4 cu unul de 2.0 sau ceva de genu asta.....si sper ca nu e nici un fel de suparare pentru nimeni pana acum. E un topic unde ne spunem si ne argumentam fiecare parerile , iar cat sunt de veridice pot sa spuna unii mai mult sau mai putin familiarizati decat noi, cu astfel de lucruri...Important ar fi sa invatam toti cate ceva din asta.
                          Ford Transit 2.5d ex
                          Mercedes 230 E ex
                          Mercedes 200 TE ex
                          BMW 320d touring

                          Comment


                          • #14
                            Inclin sa fiu de partea colegului Diesel, si ca sa va lamuresc de ce dau un exemplu. Pe vremea lui Nea Nicu se faceau la Brasov niste tractoare micute de vreo 60 CP, un pic mai mult ca o Dacie, care puneau la spatele lor un plug cu 3 cormane care arau pamantul la vreo 30-35 cm adancime. Dar tractoarele alea nu le-am vazut mergand cu 160 km/h. Asta ce inseamna???? Cuplu mare......
                            De asemeni pana la aceasta ora nu am vazut nici un MB de vreo 190-200 CP care sa are pe camp, tragand dupa el un plug cu 3 cormane. Tare mi-e teama ca nici macar nu-l urnesc din loc. In schimb merg lejer cu cu 160 km/h. De ce???? Pt ca au suficienti CP si cuplu suficient de mare care sa faca posibil acest lucru.

                            Ca o concluzie. Puterea se simte la acceleratii iar cuplul la roata. Importante sunt ambele.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by florineasca View Post
                              Ca o concluzie. Puterea se simte la acceleratii iar cuplul la roata. Importante sunt ambele.
                              Sunt importante, dar topicul deschis de Steen era legat de cum simti diferenta de cuplu.
                              La tractorasele respective e vorba de rapoarte mari de reductie in cutia de viteze, cu un motorul tau de MB si o cutie adecvata poti trage si 10 cormane , si la roata se simte si puterea nu numai cuplul ....Eu am ramas totusi la masini de sosea; se pare ca e un pic cam nuantzata problema .... Desi nu e nevoie de prea multa fizica treaba sta cam asa : la arbore avem un cuplu (forta de rasucire) disponibil la o anumita plaja de turatii... puterea la arbore e data de valoarea cuplului inmultita cu turatia. E matematica simpla ca daca cuplul e scazut ca valoare si puterea e mai mica ...si la fel si cu turatia e mai mica e si puterea mai mica ce mai incolo incoace, sunt direct proportionale ...iar daca ambele sunt mai mici clar si puterea e mult mai mica ....NU se poate calcula puterea motorului fara valoarea cuplului...sau a turatiei. Motorul produce in primul rand cuplu si se invarte , adica are si turatie si abia apoi putere ...binenteles prin produsul celor doua... iar de aici pentru cine vrea... se poate deduce cum se poate simti cuplul....Din nou sper ca nu am suparat pe nimeni
                              Ford Transit 2.5d ex
                              Mercedes 230 E ex
                              Mercedes 200 TE ex
                              BMW 320d touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF