Originally posted by steen
View Post
Avem un motor care la N=1500rpm are un cuplu de C=100Nm, puterea (P) = 100x1500/7023= 21,36 CP , cutia de viteze are rapoartele in tr.I 4:1 si in tr.IV 1:1 , iar diferentialul 3:1 => raportul total in tr.I este 12:1 si in tr.IV 3:1.
Sunt 2 cazuri:
1. In treapta I cuplul la roti va fi de 12 ori mai mare decat cuplul motorului si turatia rotii de 12 ori mai mica, deci:
PrI (puterea la roti in treapta I)= (12xCxN/12)/7023=CxN/7023=21,36 CP
2. In treapta IV cuplul la roti va fi de 3 ori mai mare decat cuplul motorului si turatia rotii de 3 ori mai mica, deci:
PrIV (puterea la roti in treapta IV)=(3xCxN/3)/7023=CxN/7023=21,36 CP
De aici rezulta ca puterea la roti va fi aceeasi si in tr.I si in tr.IV. Daca masina sta V(viteza)=0km/h , motorul turat la 1500rpm(unde ai cuplul 100Nm si P=21,36) si lasi ambreiajul rapid in care din cele doua cazuri pleaca masina, adica va fi V>0(cu alte cuvinte se accelereaza) ??? Puterea dezvoltata la roti in ambele cazuri e 21,36CP , dar CUPLUL(tot la roti) IN tr.I VA FI DE 4 ORI MAI MARE DECAT IN tr.IV (in tr.I - 1200Nm , tr.IV - 300Nm)
Deci ce te accelereaza(de la 0 la 5km/h sa zicem) CUPLUL sau PUTEREA ?
In toate socotelile astea nu s-a tinut cont de pierderi in lantul de transmisie si altele ...
Comment