Parlamentul de la Sofia va adopta în curând anumite amendamente legale care vor face imposibila ca o masina al carei proprietar are domiciliul într-o alta tara sa continua sa poarte un numar de înmatriculare din Bulgaria, a dezvaluit Borislav Bogoev, vicepresedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiara de la Sofia.
Noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat sa-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile dupa achizitionare.
Dupa expirarea a doua saptamâni de la achizitionare, vechiul numar de înmatriculare a vehiculului îsi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român sa-si cumpere un autoturism din Bulgaria si sa continue sa-l conduca în tara sa fara sa-i schimbe numarul de înmatriculare.
Reprezentantii sectoarelor de asigurari din România si Bulgaria s-au reunit, marti, în capitala bulgara pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto în cadrul conferintei "Asigurarile auto în Sud-Estul Europei: Solutii pentru probleme transfrontaliere".
Probleme cu politele de asigurare
Borislav Bogoev, vicepresedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiara de la Sofia, a declarat cu aceasta ocazie ca, prin modificarile legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat sa-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile dupa achizitionare. Dupa expirarea a doua saptamâni de la achizitionare, vechiul numar de înmatriculare a vehiculului îsi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român sa-si cumpere un autoturism din Bulgaria si sa continue sa-l conduca în tara sa fara sa-i schimbe numarul de înmatriculare. Urmeaza sa fie modificat si regimul de emitere a procurilor prin care cetatenii bulgari transfera dreptul de conducere a masinii unei persoane terte, a mai spus oficialul.
Reprezentantii sectorului de asigurari din Bulgaria au notat ca cea mai mare problema pentru ei este ca media primelor de despagubire în România este mult mai mare fata de cea din Bulgaria. În acelasi timp, pretul politelor de asigurare în Bulgaria este mai mic decât în România. O alta problema ar fi ca asiguratorii nu au cum sa faca o evaluare personala a riscului când este vorba de un sofer român deoarece nu detin nici un fel de informatii despre persoana respectiva.
Din punctul de vedere al asiguratorilor din România, problema cu masinile înmatriculate în Bulgaria este faptul ca ei platesc despagubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi îsi încaseaza banii cu o mare întârziere.
Sursa:
Noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat sa-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile dupa achizitionare.
Dupa expirarea a doua saptamâni de la achizitionare, vechiul numar de înmatriculare a vehiculului îsi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român sa-si cumpere un autoturism din Bulgaria si sa continue sa-l conduca în tara sa fara sa-i schimbe numarul de înmatriculare.
Reprezentantii sectoarelor de asigurari din România si Bulgaria s-au reunit, marti, în capitala bulgara pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto în cadrul conferintei "Asigurarile auto în Sud-Estul Europei: Solutii pentru probleme transfrontaliere".
Probleme cu politele de asigurare
Borislav Bogoev, vicepresedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiara de la Sofia, a declarat cu aceasta ocazie ca, prin modificarile legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat sa-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile dupa achizitionare. Dupa expirarea a doua saptamâni de la achizitionare, vechiul numar de înmatriculare a vehiculului îsi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român sa-si cumpere un autoturism din Bulgaria si sa continue sa-l conduca în tara sa fara sa-i schimbe numarul de înmatriculare. Urmeaza sa fie modificat si regimul de emitere a procurilor prin care cetatenii bulgari transfera dreptul de conducere a masinii unei persoane terte, a mai spus oficialul.
Reprezentantii sectorului de asigurari din Bulgaria au notat ca cea mai mare problema pentru ei este ca media primelor de despagubire în România este mult mai mare fata de cea din Bulgaria. În acelasi timp, pretul politelor de asigurare în Bulgaria este mai mic decât în România. O alta problema ar fi ca asiguratorii nu au cum sa faca o evaluare personala a riscului când este vorba de un sofer român deoarece nu detin nici un fel de informatii despre persoana respectiva.
Din punctul de vedere al asiguratorilor din România, problema cu masinile înmatriculate în Bulgaria este faptul ca ei platesc despagubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi îsi încaseaza banii cu o mare întârziere.
Sursa:
Comment