Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Unghi convergenta spate.

    Buna seara !



    Dupa drumul cel lung de acum cateva zile (1600km), cum la un moment dat am simtit tendinte gen acvaplanare/valsare a puntii spate de vreo doua ori cand eu as fi considerat ca nu era cazul, azi am saltat masina pe elevator ca sa ma benoclez la dedesubturile ei mai de aproape.


    Situatie de valsat spate am mai avut acum vreo cinci ani si pe uscat, dar atunci problema a fost generata de bratele/bucsile spate uzate. Banuiam ca s-au dus intre timp bratele respective, speram sa nu am dreptate. Si n-am avut, ca la brate/bucsi spate totul e OK. Sau aproape totul, vezi cauza valsarii mai jos:


    Toyo Proxes cu vedere la sarme.jpg


    Ce se vede acolo e anvelopa dreapta spate, care e sarmoasa pe circa 35% din circumferinta marginii interioare, restul de 65% al respectivei margini fiind "doar" uzat pana la faza de slick. Iar anvelopa stanga spate nu are vedere la sarme, dar tot pe marginea interioara e uzata complet. Deci aveam pe spate semi-slick-uri semi-sarmoase Toyo Proxes CF1, 205/65R15...


    DOT-ul fiind 2011, anvelopele fusesera NOI in momentul montarii pe jante tot NOI, echilibrate corect cu foarte putini plumbi si rulate doar intre martie si octombrie anual, pentru restul de an avand set complet de roti de iarna. Deci niciodata demontate de pe jante de peste cinci ani. Si totusi, timpul si cei circa 60000km trecuti peste ele fara abuzuri de-ale mele si-au facut simtit efectul.


    Intre timp am gasit de pus in locul celei catastrofale din poza un Continental ca nou primit la pret de cadou, si mai caut inca o anvelopa de aceeasi dimensiune, nu neaparat si marca, pen' ca tre' sa reziste si sa ruleze doar inca vreo trei saptamani, dupa care trec pe rotile de iarna, ca voi pleca din nou la job si ma intorc in decembrie.


    Intre timp am sapat pe potentiale cauze ale acestui tip de uzura, mai ales ca un unghi exagerat de negativ de cadere, o convergenta prea deschisa sau o combinatie a celor doua ar fi putut cauza aceasta problema. In cazul meu, cu bratele alea montate acum cinci ani, pot doar sa injur unghul de cadere, nu sa-i fac altceva, ca nu e nici un reglaj acolo. Cu convergenta insa, treaba sta altfel...


    Azi am stat vreo zece minute cu mintea calare pe axa spate ca sa-i pricep miscarile la cursa cap/cap a suspensiei in cazul unei convergente gresite. Dupa care am trecut la specialist pentru o eventuala confirmare a concluzie trase si s-a dovedit ca virgula convergenta era asimetrica cu circa 2 grade de la roata la roata, cea dreapta fiind totusi foarte aproape de ideal si cea stanga aburita rau.


    Caderea fisei s-a produs totusi oarecum imediat, ca am vazut capetele cu excentric ale bratele care dau convergenta spate. In acel moment mi-am adus aminte ca acum cinci ani, cand cu schimbarea bratelor respective, la pozitia excentricelor vechi s-au facut doar semne pe partea de caroserie. Cele noi au fost montate doar luand ca reper aceste semne, reglajul final pe stand urmand a doua zi. Se pare ca o tinere proasta de minte poate altera trecerea timpului, pentru ca intre cele doua zile consecutive au trecut cinci ani si ceva...


    Astfel si anvelopele de iarna, tot NOI la momentul montarii pe jante de tabla impecabile, s-au uzat si ele cam la fel de stramb. Nu asa tare, ca-s doar 195-uri, dar tot cam 60000km au si ele, sper sa mai mearga iarna asta.


    Ca efect secundar oarecum asteptat, dar nu chiar la nivelul la care se intampla de fapt, este ca acum, cu o convergenta spate corecta si doar o anvelopa uzata corect, s-a schimbat pozitia de mijloc a volanului. De ce are influenta convergenta spate asupra pozitiei de centru a volanului ? Simplu, daca ai idee de capitolul compuneri de forte si de vectori al fizicii:


    Pe fata, cand totul este setat la unghiuri corecte si ai volanul pe mijloc, spatele nu-l verifica nici dracu', mai ales daca masina pare ca merge drept. Spatele il consideri de fapt corect, el nefiind, impingand masina aiurea pe drum, lucru compensat de fata cu un reglaj de unghiuri pseudo-corect, care mai mult repara ce strica spatele. Deci si pozitia de centru a volanului este si ea tot pseudo-corecta, pen' ca se raporteaza la valori gresite ale spatelui, rezultatul de moment fiind o masina care merge oarecum drept, dar va uza aiurea anvelopele. Fata mai putin si aproape uniform, spatele mai mult si asimetrico-neuniform, adica exact ce s-a intamplat la mine, pozitia de "centru" a volanului de pana azi, transformandu-se dupa reglaj in ora 11 in loc de 12...


    Pentru ca inca nu am gasit a doua anvelopa uzata uniform ca s-o pun pe stanga spate, inca nu are rost sa ma apuc de corectat pozitia volanului, ca poate iar se schimba ceva si muncesc de doua ori in loc de odata...



    Caut anvelopa de vara 205/65R15 uzata 70 - 90% si o tinere de minte mai buna...






    Dragos

    Comment


    • Releu bujii incandescente. And more stuff...

      Buna ziua !



      Am rezolvat problemele anterioare, gume pereche pe spate, montat, echilibrat, totul OK. Am recentrat volanul grosso-modo, reglajul de finete ramanand pe saptamana viitoare.



      Legat de titul postului acum, am observat ca de la schimbarea bujiilor incandescente pe OM603-ul din dotare, releul care le trezeste la viata si le tine in priza parca n-ar functiona chiar corect, pentru ca becul martor de "bujii active" sta cel mult doua secunde aprins si pornirea motorul merge asa cum trebuie abia la a treia-patra tentativa bujiistica. Bujiile astea au fost schimbate prin octombrie trecut si am folosit piese de marca, dar nu mai stiu ce.


      Socul (electronic) automat nu este deloc legat in sistem, cablul fiind demontat, din motive "pentru ca" le discutam alta data. Si un motor de sase cilindri nici nu prea are nevoie de asa ceva, de fapt...


      Am avut o discutie cu un electrician auto, ramanand cu doua informatii noi, din care prima imi da cam cu virgula:


      1. Nu in toate situatiile (marca de autovehicul/model/electrica afererenta), timpul de "bujii active" are legatura pefect proportionala cu timpul de "martor bujie din bord aprins". Dubios, nu ?


      2. La schimbarea de bujii, cand se foloseste alta marca/model/specificatii, pot aparea incompatibilitati cu releul de comanda, probleme ca a mea fiind foarte posibile.



      The old one (OEM) and the new one (HÜCO:


      Releu vechi bujii.jpg Releu nou bujii.jpg



      Rezultatul a fost peste asteptari, pen' ca dupa cinci minute de montaj alternate cu cinci minute de priviri dupa picioare lungi (de dama...) miscandu-se natural in pantaloni scurti aproape ilegali, am dat prima cheie la "rece" cu noul releu. Se pare ca bujiile se "stinge" abia cand motorul incepe sa se invarta, si nu temporizat, cum ar trebui. Sau n-am avut eu rabdare sa stau sa se "stinge", dar vara nu-i ca iarna, daca-mi aduc eu bine aminte...



      Oricum, cu o "temporizare" manuala de circa cinci-sase secunde, motorul pleaca hotarat si fara ezitare. Nu e chiar ce trebuie, dar astept idei legate de potentiala influenta pe care ar putea s-o aiba lipsa completa din sistem a cablajului de soc automat...









      Dragos

      Comment


      • Salut Dragos

        Din cate vad eu, releul alternativ de la HUECO e : 132033 si nu 132037 cum ai tu. Indiferent de model, ar trebui sa tina aprox 9 secunde deschis circuitul, ceea ce e mai mult decat destul ptr bujii. Verifica cu un voltmetru cum sta treaba.

        Comment


        • Salutari !



          Unde anume este de gasit echivalenta asta intre OEM si 132033 ? Ai vreo trimitere la un tabel de echivalente ?





          Dragos

          Comment


          • Intre timp am gasit pe pagina celor de la HÜCO echivalenta in cauza, si intr-adevar, piesa de care am eu nevoie se cheama 132033, iar cea 132037 nici nu exista. Sa vedem, poate ma descurc cu Beru 0201010072 sau cu Hella 4RV008188031, in caz ca nu gasesc 132033.



            Multumesc pentru informatii, va tin la curent cu situatia de fapt.






            Dragos

            Comment


            • Eu țin minte greșit ca mașina era de fapt un 200D? Acum deja în 2 postări am văzut 300D respectiv 6 cilindri... Am ratat ceva conversie?
              E220 cdi W210, 2001

              E320 W210, 1997
              C180 W202, 1994
              W123 200D, 1978 cu inima de W124


              Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

              Comment


              • Buna seara !



                In viata mea exista mai multe W124. Doua, deocamdata, in curand trei. Primul a primit anul trecut motorul 603, cutia 722.4, cardanul si diff-ul cu 2.88 de pe al doilea, devenind daily driver si France Shuttle. Cel de-al doilea va primi motorul 601, cutia 722.4 si restul cu care a venit de la ma-sa.


                Cel de-al treilea, tranzactie aflata la 20% din evolutie, vine cu 603 aspirat plus 722.X, avand tapiterie de velur si clima, masina fiind din luna mai 1987.


                Idei despre problema mea cu releul de bujii incandescente ?







                Dragos

                Comment


                • Pe mine personal treaba asta cu releul de bujii ma depășește puțin. Eu sunt în learning - mode pe acest topic. Sper sa ii dai de cap.
                  E220 cdi W210, 2001

                  E320 W210, 1997
                  C180 W202, 1994
                  W123 200D, 1978 cu inima de W124


                  Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                  Comment


                  • Pai ai putea sa faci urmatoarea chestie, dar mai ai nevoie de cineva:
                    - iei un voltmetru si ii pui + pe contactul unei bujii si - undeva pe caroserie
                    - dai cheie si masori cate secunde alimenteaza releul bujiile. Asa vezi daca in primul rand iti alimenteaza bujiile sau doar se face. In mod normal ar trebui sa ai undeva pe la 12-14V cand alimenteaza si in rest 0.

                    Daca alimenteaza, se poate sa fie prea scurt intervalul.
                    Daca nu alimenteaza atunci ori nu iti vine comanda in releu, ori e stricat releul, ori nu e alimentat cum trebuie plusul(ori pana in tablou unde e releul ori de la releu la bujii).

                    Comment


                    • Cu releul OEM, bujiile se alimenteaza prea putin timp, pentru asta nu am
                      nevoie de voltmetru, nici de a doua persoana, desi ar ajuta. Cu releul HÜCO, bujiile se alimenteaza tot timpul pana ce motorul porneste.


                      Am returnat azi releul HÜCO cu codul incorect, peste doua zile vine cel care trebuie. Si dupa aceea voi anunta aici cum s-au desfasurat ostilitatile.





                      Dragos

                      Comment


                      • Releu bujii incandescente

                        Buna seara !



                        Astazi pe la 16.30 a sosit releul de bujii cu codul corect:



                        Releu HÜCO 2033 2.jpg Releu HÜCO 2033 1.jpg



                        Pentru ca au aparut urgente odata cu releul, n-am apucat sa-l montez, dar maine dimineata la o ora rezonabila si la umbra, treaba se va intampla. Pe cel OEM nu-l consider inca defect, ci doar incompatibil cu actualele bujii, si-l voi desface ca sa vad ce si cum si daca...







                        Dragos

                        Comment


                        • Originally posted by Heavy D. View Post
                          Cel de-al doilea va primi motorul 601, cutia 722.4 si restul cu care a venit de la ma-sa.
                          Mergi cu 603 ºi vrei 601?? Eºti sigur? Mie îmi vine uneori sã trag pe dreapta, sã dau capota peste cap ºi sã îl sparg cu barosul... deºi motorul funcþioneazã fãrã greºealã fiind la mine din 2011; am douã 603 turbo pe care le-aº putea pune în locul lui. 124T cu 601 - never again.
                          Motocicleta mea cu ataº ºi cardan trage mai bine.

                          Comment


                          • Buna seara !



                            Astazi s-a intamplat montajul releului corect. Si considerand starea oxidata a pinilor releului OEM, am folosit spray de contact si ceva aer comprimat pe mufele cablurilor.


                            Rezultatul este cel asteptat/sperat, bujiile sunt active exact cat trebuie, problema este rezolvata. Mai jos se vede cum arata in interior releul de bujii OEM, multe elemente servisabile acolo:




                            Releu bujii OEM 1.jpg Releu bujii OEM 2.jpg Releu bujii OEM 3.jpg Releu bujii OEM 4.jpg Releu bujii OEM 5.jpg Releu bujii OEM 6.jpg







                            Dragos

                            Comment


                            • Destul e bine arata pentru varsta lui considerabila :d
                              Bine ca ai rezolvat problema

                              Comment


                              • Filtrare and stuff.

                                Buna seara !




                                Intr-adevar, despre un releu de bujii incandescente care si-a facut treaba timp de 31 de ani s-ar putea afirma ca si-a scos banii... Azi am gasit si ambalajele bujiilor actuale, montate anul trecut in locul celor OEM, sunt BERU.



                                Mai departe... Cum maine ma asteapta un drum de 1600km, mi-am pregatit masina de iarna, pentru ca de intors pe meleaguri romanesti nu va fi vorba mai devreme de decembrie. Ca atare, am trecut la rotile de iarna, am scuturat de incheieturi/brate/articulatii/rulmenti si m-am declarat satisfacut. Si apoi am purces la schimbarea filtrelor. Legat de aceasta activitate, am si imagini, si comentarii:




                                Pregatiri iarna 2017 1.jpg Pregatiri iarna 2017 2.jpg Pregatiri iarna 2017 3.jpg Pregatiri iarna 2017 4.jpg Pregatiri iarna 2017 5.jpg



                                In poza a treia si a patra se observa o mana bine intentionata care, cu ajutorul unei surubelnite mici, indica doua O-ringuri importante. Este vorba de cele de pe surubul care trece prin centrul filtrului de ulei motor, si care la mine erau coapte. Cum in kit-ul de filtru ulei (MANN, made in Czech Reublic) au venit doar doua saibe de cupru (una intre surubul asta si capacul filtrului, a doua pentru busonul baii) si un O-ring de vreo 100mm in diametru (pentru capacul filtrului de ulei), cele doua piese necesare au fost organizate dintr-un set mare de O-ringuri de diverse diametre/grosimi care era la indemana in atelier.


                                Povestea se repeta oarecum si la filtrul de motorina, dar de aceasta data cele doua O-ringuri necesare au venit in kit-ul de filtru MAHLE (made in Austria). N-am poze, pen' ca desi am fost curat pe maini pana in acel moment, datorita optiunii de motostivuitor cu care unii zic ca sunt dotat din nastere, am fost solicitat sa dau doua maini de ajutor la montatul unei cutii de viteze pe ceva utilitara VW ridicata pe elevatorul de alaturi. Iar mainile "care munceste" uneori " se murdareste", iar intre timp filtrul era deja montat.


                                Legat de filtrul de aer, tot MAHLE, made nu mai stiu unde, pe ambalajul sau scria ca ar mai potrivi pe ceva GMC si pe anumite motostivuitoare STILL...




                                Mai am o imagine interesanta pe tema "nimic nu mai e cum era odata". La reparatia executata acum cateva zile pe balamalele laptop-ului meu, la un moment dat au trebuit marite niste gauri din acestea pentru a face loc la suruburi mai mari. Vezi starea burghiului dupa prima tentativa de gaurire, precum si balamaua ucigasa de burghie:


                                Burghiu stramb.jpg Balama laptop.jpg


                                Aspectul negativ este un burghiu decalit, decalibrat si de-spiralat, iar cel pozitiv fiind "din ce mama dracu' e facuta balamaua ma-sii ?". Pentru patru gauri am avut nevoie de trei burghie, noroc ca le aveam pe stoc...



                                Iar mai jos se vede logo-ul firmei unde se monteaza, printre altele, cutiile cu noua viteze ale actualelor modele Mercedes. Eram la ei in curte, invitat la ceva discutii, poza fiind facuta de la volanul propriului meu Benz:



                                In curte la StarAssembly Sebes.jpg









                                Dragos
                                Last edited by Heavy D.; 09-05-2017, 21:09 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF