Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ba da, dar a fost sub semnul intrebarii, si asta nu e bine...




    Dragos

    Comment


    • Originally posted by Heavy D. View Post
      a fost sub semnul intrebarii...
      Nu mă las Unde era semnul întrebării??? Ăla e unul curbat, îndoios, întrebător, iar cel pus de mine la sfârșitul propoziției e drept, ferm, exclamativ, care nu te întreabă, ci te obligă să răspunzi!

      Suma respectelor!
      Lord W126 500SE -> 2.5D
      Lady W123 230C -> 240D
      W124 -> 200D
      W208 CLK200 -> 2.0

      W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
      Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
      Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

      Comment


      • OM603 aspirat scoate fum albastrui si mananca ulei.

        Buna ziua !



        De cand am inceput sa misc si 603-ul din ograda (dupa vreo patru ani de stat...), am observat ca la rece si mai rar la cald scoate fum albastru cand este in sarcina. De mancat se limiteaza la circa 1 litru de ulei la 1000km in conditiile in care fac 1600km in douazeci de ore de condus.


        Exceptand o potentiala uzura (improbabila) a motorului, suspectez trei chestii, si inca nu stiu in ce ordine sa ma iau de ele, mai ales ca nu stiu istoria motorului (circa 290000km, zice ceasul, din amintiri):


        1. Semeringuri uzate la supape.
        2. Ghidaje uzate la supape, si semeringurile nu fac fata sa tina uleiul la locul lui.
        3. Segmentii de ungere blocati pe pistoane.


        Motorul nu bate/troncane, de tras trage cu entuziasmul celor 109 - 113HP. Daca mai aveti si alte idei/sugestii, bagati aici, ca intr-o saptamana ajung iar acasa si fac motorul bucati.




        Dragos

        Comment


        • Buna seara !



          Ajung astazi langa masina, ma hotarasc sa-i dau o cheie, ca n-a miscat de vreo trei saptamani. Porneste fara probleme, canci fum, nici la relanti, nici pana pe la 2500rpm, cat m-am incumetat s-o turez cu motorul rece.


          Sa nu-i placa 10W40 de la Mobil ?


          Am mai sapat pe forumurile nemtilor, si acolo am mai gasit ceva tipic pentru OM603. Garnitura de chiulasa plesneste usurel in zona cilindrului 1, adica in fata, unde e lantul de distributie/intinzatorul. Si dupa o privire mai profunda pe partea dreapta a blocului motor, am vazut scurgeri usoare de la nivelul garniturii de chiulasa in jos... Poate e cazul si la mine, o sa vad ce se va intampla in weekend, ca am de facut 1600km in sens invers, catre casa.


          Si dupa un mail catre Victor Reinz, am aflat ca intr-adevar au fost probleme cu garniturile de chiulasa ale acestui motor, dar in spate, la cilindrul al saselea. Si acolo s-a adaugat o ranforsare, vezi mai jos:



          Victor Reinz 1.JPG



          O sa vad acasa, cand o sa dau chiulasa jos. Si o sa schimb tot ce e de schimbat, daca e cazul.






          Dragos

          Comment


          • Operatiunea SM Unlimited.

            Buna seara !



            Am revenit acasa, dupa 1600km facuti in 14 ore la 4200rpm. Din mers, masina nu fumega deloc. Dupa stat la relanti in codita la Nadlac (circa 15 minute), la reluarea turatiilor mai mari, motorul a fumegat albastru circa 10 secunde, situatia revenind ulterior la normal, adica fumless si oarecum mirosless.


            Discutand cu diversi mecanici pe tema "ulei in camera de ardere" a.k.a. "capul pistonului", am hotarat sa schimb semeringurile de pe tijele supapelor. Planificand asta din timp, pentru a evita surpizele, comandasem in prealabil cele doua chestii de mai jos:



            Presa arcuri supape.jpg Cleste semeringuri tije supape..jpg



            Astfel ca azi, pe parcursul unei ore si ceva, s-a ajuns la faza de a astepta dupa semeringurile noi si garnitura capacului de peste axul cu came.



            Seme 2.jpg Seme 3.jpg


            Seme 4.jpg Seme 5.jpg


            Seme 6.jpg Seme 7.jpg


            Seme 8.jpg



            Presa de arcuri este dedicata motoarelor OHV, si a trebuit modificata definitv si ireversibil pentru OHC-uri, asa cum sunt 601, 602, 603. Modificarea a implicat ceva incalziri de table tari spre a fi indoite fara rupere, o gaurire de 8mm a tablei indoite si redimensionarea unui element, pentru ca in final sa se ajunga la varianta asta:





            Presa arc supape 1.jpg






            Dragos
            Last edited by Heavy D.; 03-28-2017, 21:59 PM.

            Comment


            • SM Unlimited, part. 2

              Buna seara !




              Pe la 10.30 au sosit semeringurile pentru tijele supapelor si diverse alte garnituri mai mult sau mai putin necesare pentru aceasta activitate. Montarea lor in pozitie cu chiulasa nedemontata de pe bloc este usoara si nu pune probleme deosebite, daca ai presa aia de OHC-uri la indemana. Plus ceva rabdare si inca doua trei maini, o tubulara de 12mm lunga (pentru introdus noile semeringuri), tija cu magnet la un capat (pentru extras sigurantele talerelor de peste supape) si clestele de extras semeringuri marunte.



              Si daca nu ar fi sarit pompa de injectie de la punct doi dinti, ar fi fost minunat, ca am fi terminat treaba in doua ore. Cum pompa a avut chef sa sara pen' ca n-am fost eu atent, repunerea la punct a implicat demontarea radiatorului, a intinzatorului si a curelei de agregate, plus a pompei de vacuum si din nou a capacului axului cu came. Adica plus o juma' de ora de munca...



              In spirit de razbunare, pana am pus pompa la punct si am remontat toata treaba laolalta (plus o ora e munca), am sablat/lacuit transparent si cuptorizat usor capacul axului cu came. Odata venit capacul asta inapoi la mine, am spalat motorul de uleiul stropit din el la testele de "punct corect distributie", am spalat si radiatoarele (cel al motorului separat de cel al cutiei automate in cazul meu) si apoi am montat ce a mai ramas, pana ce motorul a inceput sa arate cum ca ar fi intreg.



              Aspecte din procedura:



              Locas de pompa vacuum la OM603 fara baie montata.jpg Baia de ulei a pompei de vacuum la OM603.jpg Locas de pompa vacuum la OM603 cu baia montata.jpg

              Pompa vacuum la OM603.jpg Lagar ax cu came 1 la OM603.jpg Lagar ax cu came 2 la OM603.jpg

              Lagar ax cu came 3 la OM603.jpg Garnitura capac ax cu came la OM603.jpg Capac ax cu came sablat si lacuit la OM603.jpg

              Radiator cu ventilatoare la spalat.jpg





              Observatii/concluzii trase cu treaba asta terminata:



              1. Fara presa aia pentru OHC-uri, tre' sa demontezi chiulasa.

              2. Inainte sau dupa demontarea axului cu came, se poate testa daca tachetii hidraulici (a.k.a. păhărele) își fac treaba corect sau au cedat unii din ei. Adica daca tin presiune sau nu, plus calitatea suprafetei in zona de contact cu cama. In cazul meu, toti cei 12 (numerotati inainte de demontare) sunt OK. Cu axul cu came in mana, acesta se curata cu carpa curata si se inspecteaza starea suprafetei camelor.

              3. Operatiunea incepe cu a duce la PMS pistonul 1, pozitie in care se va afla si pistonul 6. Corespunzator, PMS 2 merge cu 5 si PMS 3 cu 4. Se fac doar trei manevre de rotire a vilbrochenului pentru demontarea si montarea semeringurilor pe tijele supapelor. Ordinea de aprindere (1-5-3-6-2-4) nu are nimic de spus intr-o astfel de procedura !

              4. Dupa demontarea sigurantelor, a talerelor si a arcurilor supapelor, ultimele sunt deosebit de accesibile spre a verifica jocul tijelor in ghidajele lor. Cand nu ai joc, treci mai departe. Cand acolo este joc, vezi jumatatea a doua a frazei de la punctul 1.

              5. Jumatatile superioare ale lagarelor axului cu came sunt numerotate din fabricatie de la 1 la 7. Am pus poze doar cu primele trei lagăre, banuiesc că ajunge. Ordinea de desfacere si strangere a acestor lagăre nu este aleatorie, vezi manualul de service, asa cum am facut eu !

              6. Presa aia a mea, nefiind dedicata pe motorul asta, tindea sa-si cracaneze furca de apasa pe talerul supapei. Aceasta cracanare ar fi avut ca efect ciufulirea alezajului in care se plimba tachetii hidraulici, cu alte efecte negative posibile in cascada in cazul extrem. Dupa prima tentativa de montare de semeringuri, am ranforsat furca intr-un loc, am mai polizat din ea in altul, i-am rotunjit muchiile si am purces la treaba.

              7. Daca ai sculele corecte si piesele necesare la indemana, daca nu vorbesti la telefon de nebun si daca nu fumezi ca un VW manipulat in soft, timpul total de executie pentru asa ceva pe un OM603 aspirat ar fi cam patru-cinci ore. Asta daca nu scapi pompa de injectie de la punct, daca n-ai chef de sablat si lacuit capace de axe cu came si daca n-ai chef sa te joci cu puiul de ciobanesc german din curtea unde-ti lucrezi la masina.



              Rezultatul este cel asteptat, motorul nu mai scoate gram de fum. Maine sau poimaine ma voi ocupa de schimbarea bieletelor de directie, reglajul convergentei si montarea jantelor AMG negre cu anvelope 245/45R17. Va urma...





              Dragos
              Last edited by Heavy D.; 03-29-2017, 23:56 PM.

              Comment


              • Nu stiu exact cum sa reactionez dar...sincere felicitari. I could use someone like you arround . Caut de vreo 2 luni pe cineva sa-mi dea jos bordul si nu gasesc .
                E220 cdi W210, 2001

                E320 W210, 1997
                C180 W202, 1994
                W123 200D, 1978 cu inima de W124


                Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                Comment


                • Bielete directie and stuff.

                  Buna seara !




                  Bordul meu a fost demontat acum vreo cinci ani, cand a trebuit sa remediez urmarile montarii gresite a bornelor pe baterie. Si tot atunci am eliminat si cablajul tipic taxiurilor ale acelor ani.


                  Mai departe... De dimineata am plecat cu treburi catre Alba si Sebes. Nimic nu fumega, nimic nu bate, etc. Deci, aproape de sublim... Am vizitat un prieten ITP-ist la Dacia-Renault si l-am corupt sa cantarim Benz-ul. Pe standul clasic de ITP se poate cantari doar pe fiecare axa in parte, obtinand rezultatele de mai jos:


                  Greutate axa fata cu OM603.jpg Greutate axa spate cu OM603 si rezervor gol.jpg


                  La volan era inginerul in cauza (130kg), iar rezervorul era foarte gol, ceea ce urma sa constat pe pielea mea peste vreo 20 de minute. Adunand aceste valori nu se obtine greutatea totala, ci doar o cifra irelevanta. Urmeaza si o cantarire integrala a masinii, sa vad realitatea si abaterea fata de rezultatul adunarii de mai sus a cifrelor din imagini (1691 kg).


                  Plec de la amicul asta cu directia Sebes avand soarele in ochi, si in dreptul unei benzinarii Euroil moare motorul. Noroc cu ceva refugiu de acolo ca n-am incurcat pe nimeni. Rog doi insi sa ma ajute sa imping zece metri masina langa o pompa, fac plinul, dau doua-trei chei si totul revine la normal. Pana prostului se intampla la Mercedes doar langa pompa, se pare... Sau depinde de prost, ca eu alimentasem ultima data undeva pe langa Viena...


                  Recuperez in Sebes (Fan Courier) ceva chestii, de la Casa Auto Sebes iau cablul de kickdown nou comandat acum vreo doua saptamani si vin catre casa. Am uitat de poza cu codul cablului, dar si maine este zi...


                  Odata ajuns acasa, am schimbat bieletele de directie (nu si bratul dintre caseta si semicaseta), s-a refacut convergenta in acelasi timp cu centrarea volanului si gata.



                  Bielete directie noi.jpg Bielete directie vechi.jpg



                  Urmatoarea etapa a fost montarea anvelopelor amintite ieri pe jantele AMG, si apoi pe masina. Rezultatul final arata bine, dar AMG-urile veneau cu aripi umflate de la mama lor, asa ca am de cautat sau de creat aripile corecte, ca in fata freaca usor la viraje cand masina coboara din suspensie.



                  Benz cu jante AMG 1.jpg Benz cu jante AMG 2.jpg



                  Sa vedem ce idei imi mai vin. Adica in afara de cele legate de OM606.962 sau de OM613. OM642 este si el interesant, iar de partea intunecata a fortei un M119.975 este tentatia suprema...






                  Dragos

                  Comment


                  • Originally posted by Heavy D. View Post
                    am de cautat sau de creat aripile corecte, ca in fata freaca usor la viraje cand masina coboara din suspensie.
                    ... și în spate nu? Ce ET au jantele?
                    Lord W126 500SE -> 2.5D
                    Lady W123 230C -> 240D
                    W124 -> 200D
                    W208 CLK200 -> 2.0

                    W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                    Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                    Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                    Comment


                    • ET28, daca imi aduc bine aminte, Feri ar trebui sa stie mai bine. Pe fata rotile vireaza, si atunci apare frecusul in plasticurile de dedesubt, in marginea spoilerului si in cea a bandoului aflat imediat dupa rotile fata. La mersul in linie dreapta, freaca doar daca suspensia coboara mult.


                      Pe spate deocamdata masina sta sus, ca n-are greutate in ea. Cu greutate va freca sigur si acolo.




                      Dragos

                      Comment


                      • Jantele au 8J cu ET28...
                        Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                        W126 280SE
                        W123 280CE
                        W126 500SEC
                        W220 500L

                        'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                        Comment


                        • Stai c-acum îmi pică fisa, că-s jantele de la Ferike...
                          Originally posted by Heavy D. View Post
                          Cu greutate va freca sigur
                          Și atunci? Kit de evazare pasaje - next on the wishlist?
                          Lord W126 500SE -> 2.5D
                          Lady W123 230C -> 240D
                          W124 -> 200D
                          W208 CLK200 -> 2.0

                          W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                          Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                          Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                          Comment


                          • Sigur are deja in atelierul lui Mobil...deja il cunosc .
                            Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                            W126 280SE
                            W123 280CE
                            W126 500SEC
                            W220 500L

                            'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                            Comment


                            • Kit-urile de evazare pentru aripi gasite pana acum arata ca dracu', eu nu pun asa ceva pe masina.


                              Stiu ca prin Polonia s-ar produce ceva kit-uri cu look de AMG, dar inca nu am sapat pe problema. Ce am gasit in schimb este asta:


                              Bucsi distantoare aripa si spiler fata la W124 1.jpg Bucsi distantoare aripa si spiler fata la W124 2.JPG



                              Chestiile din poza mi le construiesc eu fara probleme, dar parca nu asta ar fi solutia ideala. Sau pe langa asta mai trebuie facut ceva...

                              Am mai gasit un set de aripi la mana a doua evazate 30mm, dar aratau urat si omul vroia 255 Euro pe ele.



                              Cablul de kickdown pentru OM603 cu automata arata asa, codul se observa in a doua imagine:


                              Cablu kickdown la OM603 cu automata.jpg Cod cablu kickdown la OM603 cu automata.jpg



                              Am mai luat o scula de masurat adancimea profilului unei anvelope, in caz ca ochiometrul meu o ia razna:


                              Subler adancime profil anvelope.jpg








                              Weekend placut !






                              Dragos

                              Comment


                              • Mai bine un kit aftermarket decat acele distantiere...parerea mea!
                                Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                                W126 280SE
                                W123 280CE
                                W126 500SEC
                                W220 500L

                                'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF