Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

nu accelereaza

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Rol EGR, pe scurt;
    The concept of EGR has been introduced as a way to decrease NOx
    production. Since NOx is mainly produced under high pressures and
    high temperatures, it is possible to control its formation, by either reducing
    the compression or the temperature in the combustion chamber.
    When using EGR, it is mainly the maximum combustion temperature
    that is affected. EGR mixes cooled exhaust gas, burned gases, into the
    intake air stream. This helps to lower the maximum combustion temperatures
    because the burned gases dilute the normal, unburned gases
    that are ready for combustion.
    One of the drawbacks with EGR is that it decreases the combustion
    stability. Because you don't want to loose driveability, i.e. power
    output, EGR is only active during low load conditions. The amount of
    EGR diesel engines can tolerate before misre is up to 40 percent. The
    use of EGR reduces the formation of NOx up to 30 percent.
    https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

    Comment


    • #62
      S-ar pare ca am avut dreptate cind am zis ca reduce temperatura gazelor de evacuare:
      When using EGR, it is mainly the maximum combustion temperature
      that is affected. EGR mixes cooled exhaust gas, burned gases, into the
      intake air stream. This helps to''''''' lower the maximum combustion temperatures'''''''''.
      Cauta si articole despre puncte de incadescenta..... (o sa vezi de ce e bine sa nu ai esapamentul prea fierbinte).
      Sincer cred ca ar trebui sa te reinventezi.........
      Ajuta la atitudine

      Comment


      • #63
        Eu am dat-o la chill, tu continui... Inca un post jignitor si ne vedem de drum linistiti.

        Doi, temperatura de combustie scade, evident, cand deschide EGR si baga gaze sarace, n-am negat asta niciodata. Insa tu, inginer, nu-mi poti dovedi niciodata ca EGT la EGR off e mai mare, decat, probabil, cu senzor dedicat implantat pe evacuare. Iti pot garanta ca un de-cat (sa-mi arati si mie ce senzori ai tu pe cat la cdi2) + EGR off are EGT mai mic decat cat si EGR stock.
        https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

        Comment


        • #64
          Imi pare rau ca ai intrepretat ca post jignitor si evident ca am verificat diferenta de temperatura daca mi-am permis sa dau cifre... In plus daca o sa ai amabilitatea sa te interesezi o sa vezi ca foarte multe turbine se distrug datorita temperaturilor mari de combustie si implicit celor din evacuare... Nu mai vorbesc de chiuloase fisurate , motoare busite, senzori defecti, disconfort si bani pierduti.......

          Comment


          • #65
            Probabil evoci evenimente la motoare pe benzina, nu la diesel unde temperaturile (combustie, evacuare) sunt mult mai mici. Similar, back pressure-ul la diesel e mult mai putin relevant decat la benzina.
            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

            Comment


            • #66
              Originally posted by ambra0 View Post
              Se poate anula? trebuie setat ceva din computer? Oricum la ITP trebuie activat ca nu va iesi la fum testul
              Am vazut ca nu stii de diagnoza prin Brasov asa ca iti zic eu

              Daca vrei sa il anulezi, suna la 0721.553.554, lucreaza la iesirea spre Zizin, Din centrul civic mergi pe zizinului, treci de podul ala peste linia ferata, la sensul giratoriu de pe centura, tot inainte spre zizin, la 300 m ai un pod si la 200 m dupa pod faci la stanga pe un drum de piatra si imediat pe dreapta e o hala mare, service auto, acolo este un meserias foarte bun in electronica cu star.
              Pentru orice fel de problema mecanica, cum intri dinspre feldioara in Brasov, la sensul giratoriu de la podul ce se construieste la centura, mai mergi 100 m spre oras si pe dreapta ai un service auto foarte bun la pret la star si manopera, unde lucreaza un fost mecanic de la Mercedes, tot cu star diag dar stie si mecanica foarte bine, 0766.459.086 e nr lui.
              La cluj, cu star diag e un alt baiat, super electronist, 0740.695.528.
              Pe oricare il suni, spunei ca ai nr de la Marius, cu E Class-ul gri de la Mures.

              Comment


              • #67
                Originally posted by Dj Sky View Post
                Am vazut ca nu stii de diagnoza prin Brasov asa ca iti zic eu .......
                Mii de multumiri.

                Comment


                • #68
                  Teoretic dintr-un post vecin cam asta ar fi rolulu egr-ului:
                  Valva EGR – Rol, functionare


                  Ca ºi motoarele pe benzinã, motoarele diesel sunt supuse unor norme de depoluare foarte severe. Emisiile poluante ale acestor motoare sunt în principal urmãtoarele:

                  Oxidul de azot (NOx)
                  Monoxidul de carbon(CO)
                  Particulele solide.
                  Mijloacele utilizate pentru gestionarea poluãrii sunt similare celor de la motoarele pe benzinã, dar strategiile de comandã sunt diferite.

                  Oxizii de azot (NOx)
                  Oxizii de azot (NOx) sunt poluanþi care provin dintr-o ardere la temperatura ridicatã. Aceastã creºtere de temperaturã poate fi consecinþa mai multor fenomene:

                  Un exces de aer
                  Un reglaj de avans aproximativ
                  O presiune de supraalimentare foarte importantã
                  Un raport volumetric greºit.

                  Douã mijloace permit diminuarea conþinutului de NOx din gazele de eºapament:
                  Calculatorul optimizeazã punctul de avans în funcþie de sarcinã ºi de regimul motor.
                  Sistemul E.G.R. (Reciclarea Gazelor de Eºapament) coboarã temperatura de ardere prin înlocuirea excedentului de oxigen cu gazele de eºapament (gaze inerte).
                  Principiul de funcþionare al EGR-ului.
                  E.G.R.-ul permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eºapament prin admisie pentru a scãdea temperatura de ardere (gazele de eºapament iau locul oxigenului).
                  Calculatorul piloteazã o electrovanã în mase secvenþiale.Gestionarea electronicã permite obþinerea unei rate de recirculare variabilã care poate fi cartografiatã în funcþie de mai mulþi parametri. În anumite cazuri, va fi posibilã buclarea sistemului controlând poziþia realã a vanei EGR.

                  În cazul gestionãrii electronice a vanei E.G.R, anumite informaþii sunt esenþiale pentru calculator:

                  Sarcina:

                  Informeazã calculatorul de cererea de sarcinã determinând comandarea E.G.R.-ului numai la sarcini joase ºi interzice comanda vanei în deceleraþie (se evitã emisiile de fum).

                  Viteza vehiculului:

                  Informeazã calculatorul despre viteza vehiculului pentru strategia E.G.R-ului; de exemplu dacã viteza vehiculului este nulã ºi pedala acceleraþie ridicatã sau viteza motorului la relanti, atunci E.G.R se va dezactiva; când viteza devine mai mare de 40km/h E.G.R. este din nou activatã; aceasta pentru a evita ancrasarea supapelor.

                  Regimul motor:

                  La fel ca ºi la informaþia vitezã vehicul, utilã la strategia de comandã a vanei E.G.R.; în majoritatea cazurilor E.G.R.-ul nu mai este comandat peste 3000tr/min ºi sub un regim de minim 800 tr/min pentru a evita calarea motorului.

                  Temperaturile apei, aerului ºi motorinei:

                  Aceste informaþii servesc la strategia de comandã a E.G.R.-ului; de exemplu dacã temperatura apei de rãcire este prea micã se limiteazã rata de gaz reciclat, altfel s-ar limita creºterea temperaturii motorului; în plus la rece existã mai puþin NOx.

                  Presiunea atmosfericã:

                  Informeazã asupra altitudinii pentru activarea vanei; cu creºterea altitudinii oxigenul se rarefiazã, temperatura de ardere scade, deci nu mi este utilã comandarea vanei.

                  Poziþia vanei:

                  La vanele E.G.R. electrice, poziþia vanei este controlatã printr-un captor de tip potenþiometru care este integrat în aceasta. Acesta informeazã calculatorul de poziþia exactã a vanei, calculatorul determinând deschiderea realã precum ºi funcþionarea vanei. În caz de defectare a acestui captor vana nu mai poate fi comandatã.

                  Debitmetrul de aer:

                  Este util la funcþionarea în buclã E.G.R. ( debitmetru aer)

                  1 - Calculatorul defineºte debitul de aer necesar bunei funcþionãri a motorului.

                  2 - Calculatorul comparã acest debit de aer necesar cu debitul de aer admis ºi mãsurat prin debitmetru. Se poate determina ºi cantitatea de gaze de eºapament care poate fi reciclat fãrã sã influenþeze performanþele motorului.

                  3 – Se controleazã raportul de deschidere a vanei cu debitmetrul (dacã existã prea mult gaz reciclat, debitul de aer consumat va scãdea).

                  Comment


                  • #69
                    Cu oarece amendamente corect:
                    1 egr-ul functioneaza la sarcini partiale
                    2 calculatorul in functie de dorinta soferului (driver wish)incepe sa calculeze cantitatea injectata in functie de mai multi factori printre care si semnalul de la debitmetru
                    3 Captatorul nu e mai un potentiometru si mercedes n-a avut niciodata solutia asta
                    Viteza nu este interesanta pentru calculator ci este interesant cuplul motor
                    Last edited by cutaresku; 03-20-2013, 00:29 AM.

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by papi View Post
                      Presiunea atmosfericã:

                      Informeazã asupra altitudinii pentru activarea vanei; cu creºterea altitudinii oxigenul se rarefiazã, temperatura de ardere scade, deci nu mi este utilã comandarea vanei.
                      O intrebare: presiunea atmosferica e calculata online sau este determinata doar la pornirea motorului?
                      Intreb pentru ca mi se pare util sa stiu daca urc 1000m in altitudine de exemplu, ecu foloseste valoarea reala sau cea determinata la pornire, caz in care ar putea fi bun un stop and start.

                      Comment


                      • #71
                        Interesanta observatia. Cum ar putea fi pacalit ECU ca presiunea atmosferica e mai mare sau mai mica decat real? Presupun ca va comanda mai mult sau mai putin combustibil si in functie de variabila asta.
                        Si eu sunt curios, determinarea presiunii atmosferice se face initial, la pornire, direct de catre ECU sau prin MAP si MAF, cu adaptare continua?
                        https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                        Comment


                        • #72
                          Presiunea atmosferica e masurata de senzorul de presiune atmosferica situat in calculatorul de cdi. Ea este verificata la pornire cu ajutorul senzorului map si a senzorului de presiune de intrare aflat pe filtru de aer ( la modelele edc-16 in sus)

                          Comment


                          • #73
                            Multumesc de raspuns. Eu am Delphi 3.10, cred ca e la fel ca la EDC 16.

                            Comment


                            • #74
                              Si la EDC15 C6?
                              https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                              Comment


                              • #75
                                Buna seara dragi colegi, doresc sa va impartasesc patania mea...poate pe viitor va fi de folos cuiva .
                                Weekendul trecut am fost intr-o mini vacanta in Turcia cu masina , un E class 2007, CVA, motor 280 CDI...am mers continu 700km de la Bucuresti pana la Istanbul...totul perfect , petrec weekendul , duminica dimineata o iau spre casa, alimentez in Turcia pe autostrada...intru in Bulgaria, trec de Stara Zagora ,ajung in zona muntoasa pe serpentine...toate bune si frumoasa pana atunci in ceea ce priveste comportamentul masinii , ajung in spatele unui camion si incerc sa-l depasesc la fel cum depasisem zeci pana atunci dar cu stupoare observ ca apas pedala de acceleratie degeaba masina nu accelera deloc....o las mai usor gandindu-ma ca e posibil sa fie masina mai grea (cumparaturi multe, 4 persoane in masina) , zona muntoasa in urcare, nici un martor aprins in bord.... poate obosise , ajung la zona de campie apas pedala de acceleratie ...degeaba abia accelera ca o gloaba obosita. Trec cutia de viteza pe schimbare manuala a treptelor si observ o schimbare in bine a accelerarii dar in acelasi timp turometrul nu sarea de 3000 rotatii
                                Opresc la un peco in Romania, pun masina in P apasa acceleratia .....fara probleme se accelera pana la 5000 rotatii.
                                Imi dau seama ca ceva este in neregula cu masina dar nu puteam stii ce deoarece nu aveam nici o eroare in bord. Ajung acasa, ninge,viscoleste 2 zile , eu aveam cauciucuri de vara ...nu am mai circulat cu masina. Dupa vreo4 zile pornesc masina si instantaneu martorul de motor se aprinde in bord.
                                Ajung la un tester apare un mesaj ce spunea ceva de admisie...aer turbina....etc
                                Mecanicul imi explica din prima ca motorul ce il am eu pe masina (2987 cm3 v6) este pus si pe Sprinter dar cu o alta "configuratie" si din experienta motorasul care comanda tija de la clapetele de aer ale admisiei , fiind plasat sub intrarea tubulaturii in turbina este plin de ulei ce s-a scurs din turbina, probabil de la o garnitura si mai mult ca sigur s-a defectat si trebuie inlocuit. , dar ca o sa dureze....nu atat de mult motorasul cat garnitura care vine doar pe original. Dintr-un mare noroc am gasit motorasul pe stocul Autonet din localitatea unde era service-ul cu acelasi cod / model/marca ca si cel original defect (pierburg parca...nu stiu denumirea exacta) , deasemenea si garnitura aceia rosie si mare de la intrarea in turbina am gasit-o pe stoc la un magazin de piese (cineva o comandase dar nu o ridicase la timp) si dintr-un mare noroc am ajuns cu masina in service la 8 dimineata cu ea defecta fara a stii cineva defectul si la ora 14 (pauzele de tigara si cea de masa incluse) am plecat cu garnitura de la turbina si motorasul ce actioneaza tija clapetelor de la admisie schimbate noi si originale. Deasemenea toata admisia curatata cu spray si diluant ....ca noua arata.
                                Test cu masina....zbura....toate bune si frumoase .... 150 lei Garnitura de la care a plecat totul pentru ca daca nu se rupea nenorocita nu mai curgea ulei pe motoras ca sa-l defecteze....(l-am desfacut si motorasul era plin de ulei...inclusiv placa electronica din interior) 570 lei motorasul ....100 lei manopera la mecanic + diluant si spray (vreo 2-3 tuburi)...80 lei = 900 lei tot deranjul.
                                Cum credeti ca este ....mult? putin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF