De sãptãmâna trecutã am început sã-mi facã figuri la pornire dupã ce stã ceva timp opritã.
Problema a apãrut când eram la un grãtar. Mașina a mers foarte bine, pe la 13:00 am parcat la umbrã, și seara când am vrut sã plec n-a vrut decât pe la a zecea cheie (cred - n-am numãrat).
Am mai încercat a doua zi, pe la prânz și seara a fãcut la fel. Am lãsat-o câteva zile iar apoi a plecat din prima (am pus contactul de mai multe ori înainte sã o pornesc). Acum am încercat iar și face ca în video:
vezi pe youtube
Dupã vreo douã minute de mers, pornește din prima.
Istoric:
Mașina merge bine. Nu se plafoneazã. Scoate puțin fum, dar numai când o calc blanã. Nu afumã spoilerul nici dupã 3000km de autostradã. Are galerie de admisie nouã, baterie nouã, alternator recondiționat acum câteva luni, filtre și ulei schimbate la timp (10k km). Am doar douã injectoare care dau puțin pe retur (în Star apar cu 0.7 și 1.0-1.2), dar astea sunt așa de vreo 2 ani jumate de când am mașina. Bujiile au fost schimbate prin februarie (sunt toate noi Beru). O-ring-urile (garniturile) de la furtunele de motorinã au fost schimbate acum 2 ani cred (dar nu curge pe nicãieri - exceptând mizeria ce se adunã pe la pompa de `nalte).
Ce am observat:
Se vede și în filmuleț cã dacã pun contactul de mai multe ori (fãrã sã scot cheia neapãrat), pleacã din prima apoi.
Astã iarnã am observat cã deși am bujiile noi, trebuie sã aștept ceva mai mult cu contactul pus ca sã porneascã. Dacã nu așteptam pânã se stinge și martorul SRS, nu eram sigur cã pleacã din prima.
Când am pornit-o a doua zi dupã primul incident, m-am uitat la furtunele transparente. Nu am vãzut deloc aer în ele. Ce-i drept nu m-am uitat foarte atent, dar bãnuiesc cã nu erau minuscule.
Pompa de `nalte are mizerie pe ea (transpirã), dar nu mult. Mizeria adunatã pe ea (ce se vede în pozã) e de vreo lunã acolo (când am spãlat-o ultima oarã - și singura datã de pânã acum). Și la fel, e așa de când am luat-o, fãrã sã se agraveze.
----
Sãptãmâna viitoare o sã merg la diagnozã cu Star (cred cã în week-end). Am mai fost și când îmi fãcea probleme înainte de schimbarea bujiilor, tot pentru pornire, însã nu apare nici o eroare.
Mai am 3 sãptãmâni pânã plec în vacanțã și n-am chef de bãtãi de cap cu ea. Chiar dacã nu face nici o figurã în mers, mi se pare penal sã-mi facã din astea pe la 1000km de casã sau poate sã nu mai porneascã deloc.
De aceea mi-aș dori sã identific problema cât mai repede, sã am timp sã o repar (dacã e de comandat vreo piesã). Orice sugestie e binevenitã, sã nu cumva sã-mi scape ceva neverificat.
Problema a apãrut când eram la un grãtar. Mașina a mers foarte bine, pe la 13:00 am parcat la umbrã, și seara când am vrut sã plec n-a vrut decât pe la a zecea cheie (cred - n-am numãrat).
Am mai încercat a doua zi, pe la prânz și seara a fãcut la fel. Am lãsat-o câteva zile iar apoi a plecat din prima (am pus contactul de mai multe ori înainte sã o pornesc). Acum am încercat iar și face ca în video:
vezi pe youtube
Dupã vreo douã minute de mers, pornește din prima.
Istoric:
Mașina merge bine. Nu se plafoneazã. Scoate puțin fum, dar numai când o calc blanã. Nu afumã spoilerul nici dupã 3000km de autostradã. Are galerie de admisie nouã, baterie nouã, alternator recondiționat acum câteva luni, filtre și ulei schimbate la timp (10k km). Am doar douã injectoare care dau puțin pe retur (în Star apar cu 0.7 și 1.0-1.2), dar astea sunt așa de vreo 2 ani jumate de când am mașina. Bujiile au fost schimbate prin februarie (sunt toate noi Beru). O-ring-urile (garniturile) de la furtunele de motorinã au fost schimbate acum 2 ani cred (dar nu curge pe nicãieri - exceptând mizeria ce se adunã pe la pompa de `nalte).
Ce am observat:
Se vede și în filmuleț cã dacã pun contactul de mai multe ori (fãrã sã scot cheia neapãrat), pleacã din prima apoi.
Astã iarnã am observat cã deși am bujiile noi, trebuie sã aștept ceva mai mult cu contactul pus ca sã porneascã. Dacã nu așteptam pânã se stinge și martorul SRS, nu eram sigur cã pleacã din prima.
Când am pornit-o a doua zi dupã primul incident, m-am uitat la furtunele transparente. Nu am vãzut deloc aer în ele. Ce-i drept nu m-am uitat foarte atent, dar bãnuiesc cã nu erau minuscule.
Pompa de `nalte are mizerie pe ea (transpirã), dar nu mult. Mizeria adunatã pe ea (ce se vede în pozã) e de vreo lunã acolo (când am spãlat-o ultima oarã - și singura datã de pânã acum). Și la fel, e așa de când am luat-o, fãrã sã se agraveze.
----
Sãptãmâna viitoare o sã merg la diagnozã cu Star (cred cã în week-end). Am mai fost și când îmi fãcea probleme înainte de schimbarea bujiilor, tot pentru pornire, însã nu apare nici o eroare.
- Ce credeți cã ar putea fi? Și cum pot verifica?
- Ce ați recondiționa/repara prima oarã? Pompa sau injectoarele? (toți mecanici au zis cã n-are rost sã umblu la ele pânã nu se agraveazã)
- Senzorul de presiune în rampã se poate verifica vizual dacã e demontat (se vede dacã sunt garniturile duse sau ceva)?
- Senzorul de la axa cu came se manifestã așa? Cum se poate verifica?
Mai am 3 sãptãmâni pânã plec în vacanțã și n-am chef de bãtãi de cap cu ea. Chiar dacã nu face nici o figurã în mers, mi se pare penal sã-mi facã din astea pe la 1000km de casã sau poate sã nu mai porneascã deloc.
De aceea mi-aș dori sã identific problema cât mai repede, sã am timp sã o repar (dacã e de comandat vreo piesã). Orice sugestie e binevenitã, sã nu cumva sã-mi scape ceva neverificat.
Comment