Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Subwoofer OE sau aftermarket W211 sedan facelift

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subwoofer OE sau aftermarket W211 sedan facelift

    Salutare,

    Intrucat am activat ceva timp in domeniul car audio, ma mananca rau de tot sa imi montez un subwoofer in locul de la luneta. Masina mea nu a avut de fabrica subwoofer fiind echipata cu un aps 50 asa ca va rog sa ma ajutati cu cateva informatii legate de cele doua tipuri de subwoofere montate de fabrica pe W211.
    Am cautat pe net si pe forum insa informatiile legate de subwooferele OE sunt cam vagi :

    1. Subwooferul HK are doua bobine de 2 ohmi sau de 4 ohmi? ce putere rms are 140w?
    2. Subwooferul "simplu" are de asemenea doua bobine insa nu stiu daca sunt de 4 sau de 2 ohmi? ce putere rms?
    3. Ce inaltime de montaj are subwooferul? 8cm 10cm? poate merg pe aftermarket shallow mount?
    4. Este diferenta mare de claritate/putere intre sub-ul HK si cel simplu?

    Urmeaza sa achizitionez unul si as fi preferat un OE pentru usurinta la montaj insa vreau sa stiu si parerea voastra referitoare la calitatea basului, nu vreau sa tremure oglinda sau alte alea pentru ca am trecut de faza cu DB Drag si SPL, vreau sa completeze sistemul de acum, dar daca tot ma deranjez macar sa fie ceva ok.


    In usi am dif-uri originale cred, se aud decent si sunt amplificate de un player win ce destul de ok. Urmeaza sa montez o statie pentru subwoofer cu semnal luat de pe iesirea dedicata insa ce statie? ca depind de ohmii difuzoarelor!

    Va multumesc.

  • #2
    HK nu am ascultat, dar cel standard nu mi se pare ca are ceva special fata de un subwoofer de 8" care il iei la 300-400lei cu amplificator incorporat si cu intrare de nivel mare.
    Poate e si asta de luat in considerare cand dai peste cate un vanzator de piese care crede ca orice cu sigla mercedes se vinde de parca ar fi aur.

    Cat despre difuzoarele standard, ce sa zic, daca le gaseam pe un logan, pe un ford, nu comentam, dar de la un mercedes ma asteptam la mai mult.
    Suna ok, pana cand nu behaie vreo solista si simti cum iti parge urechile, Semn clar ca au ceva cone break-up destul de urat si nu sunt echipate cu vreun filtru sa previna asta.
    Probabil motiv sa vanda optiunea HK la un pret mai mare, desi ma gandesc ca raportat la costuri de implementare probabil vorbim de vreo 5$ per difuzor, paote nici atat.
    Pana la urma masina e ca sa o conduci, nu sa faci auditie, dar parca as fi vrut ceva mai mult decat nivelul de calitate al unui sistem home-theater de o mie de lei.
    Tehnologia tot cam aia era si acu 10-15 ani. Nu s-a inventat si nu s-a ieftinit nimic in domeniul audio.
    Last edited by Sharky; 01-07-2019, 23:49 PM.

    Comment


    • #3
      Da, nu stiu ce sa zic, slabe sanse sa ma insel insa la mine chiar se aud ok dif-urile din portiere, cand spun ok crede-ma ca am ceva experienta in spl si sql (a nu se considera lauda de sine). Foarte posibil sa fie schimbate de fostul proprietar odata cu headunit-ul pentru ca imi coboara foarte mult, suficient cat sa trepideze intr-o hala unele table iar inaltele/medii pe unele trackuri sunt chiar de laudat, eu le-am considerat stock pentru ca nu am ascultat un e200 insa am ascultat multe masini de-a lungul timpului si nu e rea deloc(stage ok, medie ok, bas ok)

      Cautam si acum ceva dat legate de sub-urile oe, as fi vrut un hk insa cer pe ele ca si cand ar fi aur, nu piese din dezmembrari. Nu cred sa aiba mai mult de 150w rms dat fiind amplifu hk de putere relativ redusa.
      Ma gandeam ca hk fata de cel simplu duce mai mult si mai clar insa iau in calcul si un custom install insa tre sa fac ceva masuratori sa vad ce imi intra acolo fara tai tabla.

      Comment


      • #4

        Si eu am destula experienta cu boxe, facu filtre prin masuratori, etc.
        Dar eu vb de greseli grosonale, adica aud clar cone break-up, plus nici tweeterele nu-s cele mai detaliate, is la nivelul unor tw de casa de sub 20E. Ba as zice ca gasesc si unele de 5E daca e sa le caut bine! Preturile fiind de retail, nu de cum le ia mercedes la container, care probabil e sub jumatate.
        Acu posibil ca de vina sa fie amplificatorul in clasa D la partea de TW, dar la difuzoare e clar cone break-up, sau poate zdrangane plasticul, desi n-as crede, ala are alta tonalitate.
        Pune ceva voce de femeie si vezi cum te inteapa in urechi.
        Uite, daca nu uit voi face o masuratoare, am tot ce trebuie, sa vedem ce iese, revin cu rezultate.

        Nu ma intereseaza sa le schimb, doar atrag atentia asupra componentelor standard, in sensul ca daca de crapa vreuna, se pot inlocui, in perechi, cu orice potriveste in gaura si suna decent.
        Tu ai facelift, poate intre timp au schimbat componentele.

        Despre sub, ti-am zis, eu i-am facut cadou fratelui meu un blaupunkt in incinta inchisa, de 8" cu amplificator incorporat.
        Am dat pe el 400lei, iar incinta e mica.
        Daca e sa reglez cum trebuie butoanele nu e mare diferenta in sunet. HK nu am idee cum suna, dar a meu nu pot sa zic ca suna rau.
        E si asta de luat in calcul, zic eu, fata de unul vandut la pret aberant care in sine ma indoiesc sa fie cine stie ce.
        Atata ca e plug and play, dar tot ai o gramada de cabluri de tras, asa ca avantajul scade.

        Eu sa cauta ceva difuzor care merge in incinta mai mare, adaptezi o placa care sa o prinzi sub luneta, de cadrul de acolo.
        Totul e sa aiba magnetul cat mai plat sa nu te incurce si probabil Qts mare ca incinta va fi in genul panoului infinit mai degraba.
        BR poti face dar e prea necontrolabil, volumul din portbagaj fiind puternic variabil.
        Desi practic tot un fel de BR iese, ca ai scapari intre portbagaj si habitaclu.
        Last edited by Sharky; 01-08-2019, 11:28 AM.

        Comment


        • #5
          O sa insonorizez placa, mai am ceva materiale prin boxa blocului. To be continued...

          Comment


          • #6
            Pe langa compresie, band pass si bass reflex mai exista ceva ce se cheama free-air sau open-air subwoofer. Studiati pe tema, eu cu asa ceva lucrez in W124. Doua bucati de 10" (din amintiri) cu propriul lor amplif de 2x200W RMS, semnal mic (nu mare) de bass dintr-un HU Alpine destept rau...



            Dragos

            Comment


            • #7
              Clar vorbim de free air, nu ma apuc de incinta nici sa ma bati.
              Daca imi iese izolarea portbagajului bine, se va comporta ca o incinta...destul de mare, insa trebuie sa mai tin cont de fluxul de aer de la clima, pentru ca mi-am invat lectia la fosta masina, probleme cu aburirea lunetei dupa izolarea plansei, lipsa locurilor prin care aerul iese din masina si-a spus cuvantul.

              Comment


              • #8
                Free air, daca e ala care il pui la luneta, e panou infinit, cat timp ai portbagajul gol, practic ce am scris in postul meu.
                De acolo se transforma in BR daca ai scapari prea habitaclu sau inchisa daca e spre etans si volumul scade de la portbagajul incarcat

                Pt asta ai nevoie de un dif cu qts mare, alege 0.7+. Altfel vei avea o cadere naturala care va cere mai mult Eq.
                Si s-ar putea sa sune cam sec. Pana la urma e trial and error si fara un cross care sa aiba taierea reglabila nu m-as apuca.

                Cu izolatia nu mi-as bate capul prea tare. Important e sa sune. bine.
                MAsoara impedanta in final si te prinzi din cum arata ce a iesit, BR(2 rezonante) sau panou infinit (una destule de apropiata de Fs dif, la asa volum mare).
                Poti folosi un laptop si arta ca si soft. Versiune mocca ajunge cat sa te lamuresti.


                Nu am idee cum e panoul de la luneta la tine, dar sper ca nu faci vreo tiganie sa il tai sa pui o cratita auto acolo.

                Apropos, de iei semnal mare de pe difuzoare, grija sa nu il iei de pe cele din spate ca posibil sa faci vreo microfonie.

                De incinte doar de iei ceva gata facut, eu asta as face, ca sa prinzi un difuzor de tablia aia si sa arate bine, nu va fi usor.
                Last edited by Sharky; 01-09-2019, 01:03 AM.

                Comment


                • #9
                  Am pus pe a mea nu de mult sistem HK subwoofer,difuzoare,amplificator.Pe partea de putere diferenta nu e chiar wow avand in vedere ca aveam si inainte subwoofer OM la luneta dar totusi se cunoaste diferenta. La tine cum nu ai subwoofer diferenta va fi mult mult mai mare.
                  La HK basul este ceva mai tare,mai natural si mult mai patrunzator,mai placut ,nu il simti ca vine din spate ca la cel non HK ci ai impresia ca se aude de peste tot. In orice pozitie ai conduce il simti la fel de tare si chiar simti destul de bine vibratiile si in stomac . In schimb cel fara HK basul cel mai bine il simteam daca ma aplecam spre fata catre difuzorul din bord si la stomac nu imi umbla deloc )
                  Dar diferenta principala intre standard si HK este pe partea de calitate voce,adica medii si inalte diferenta fiind foarte mare. Daca inainte nu puteam asculta melodii ce se axau pe partea de voce si nu pe cea de instrumental din cauza ca pur si simpku nu imi placea cum suna,acum situatia s-a schimbat.
                  Last edited by ioonak88; 01-09-2019, 03:23 AM.

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc .

                    Comment


                    • #11
                      Cat ai dat pe sistemul HK?

                      Comment


                      • #12
                        1500 lei 7 difuzoare ,4 tweetere, subwoofer,amplificator,microfonul de la oglinda si cablajele aferente din care am avut nevoie doar de cel pt.microfon si cel de la difuzoarele surround de pe subwoofer restul fiind pe masina.
                        Daca va asteptati ca dupa aia sa bubuie de bas toata masina,mai bine renuntati. Cu banii aia iti cumperi un amplificator puternic si un subwoofer pt.portbagaj si vei avea o masina galagioasa cu un sunet slab calitativ pe frecventele ce nu au treaba cu basul.
                        Inainte de a-mi monta sistemul HK chiar ma tineam ca masina sta bine bine pe partea audio,de la HK avand asteptari doar pe partea de putere si bas. Sincer dupa ce am montat totul avand asteptari mari pe partea de putere in comparatie cu cel de baza am ramas putin dezamagit,revenindu-mi dupa ce am ascultat ceva melodii mai ritmate sau mai clasice.
                        Diferenta cea mai mare am simtit-o cand m-am urcat intr-o masina similara a unui prieten care avea audio cum aveam eu inainte unde sincer am observat ca diferentele sunt foarte mari in principal pe partea de voce si frecvente inalte. Un alt plus fiind ca,pe setarea Logic 7 sunetul masinii e axat mai mult pe difuzorul din bord decat inainte iar difuzoarele surround din spate dau un efect placut in functie de fiecare melodie in parte.

                        ​​​​​
                        Last edited by ioonak88; 01-09-2019, 12:52 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Inainte am avut o alfa 166 cu audio standard difuzoare doar in portiere pe care de nevoie am montat un subwoofer in portbagaj. In acel timp la cate cunostinte audio aveam ziceam ca se aude f.bine,simtindu-se oarecum ca basul vine din spate. Subwoofer-ul nu era cel mai puternic dar nici de aruncat reusind sa imi faca oglinda retrovizoare sa tremure.Dupa aia am trecut la o masina identica dar cu audio cu DSP ceva gen HK de pe Mercedes. Cu toate ca nu mai aveam subwoofer in portbagaj ci 2 woofere mici de 16.5 la luneta diferenta era mare.La fel ca la HK basul il simteam mai bine si mult mai placut neavand senzatia ca se aude doar din spate ca inainte plus ca nu mai tremura asa urat oglinda.
                          Ca si diferente intre HK si similarul de pe Alfa 166 sunt apropiate.Pe partea de bas medii si inalte HK castiga,pe partea de intensitate volum diferenta fiind foarte mica in favoarea HK. Iar pe partea de reglaje Alfa castiga detasat,avand in plus pe langa cele de la HK egalizator pe frecvente si presetari audio:classic,pop,rock etc.plus functia loud.
                          Apropo masina o dezmembrez,daca stiti pe cineva ce are nevoie...
                          Last edited by ioonak88; 01-09-2019, 13:34 PM.

                          Comment


                          • #14
                            Am tras niste masuratori rapide, toate nearfield. Nu stau sa fac diagrame polare si alte povesti ca n-are sens. Doar rapid.
                            Ca amplif bineinteles am folosit aux in-ul de la unitate.

                            Ignorati partea de joase, subwooferul bubuie in toata masina si in mod sigur a suplimentat zona de sub 60Hz.

                            Break-upul nu e asa rau pe cat credeam, dar se vede clar si in grafic ca exista.
                            Nu m-am gandit sa masor si plasticul, poate plasticul rezoneaza asa urat, cine stie.

                            Nu luati de bun raspunsul pt inalte pt ca am boost setat din EQ.
                            Probabil e prea tare, dar urechiometric radio-ul suna bine, cd-ul e prea strident. N-am mai stat sa reglez, cazanu meu are ecranu cd player ars, asa ca nu pot regla decat dupa ureche, nu stiu unde e ZERO.
                            Important e ca se vede cam in ce zona lucreaza, sau eventuale mizerii.

                            Difuzoarele spate sunt identice cu fata din ceea ce se vede.

                            Mijlocul ma asteptam sa fie mai agresiv, dupa cum il auzeam, dar ce sa ii faci, din ce am vazut pe youtube e un FR, nu are cum sa le faca pe toate bine.

                            Totodata e lipsa clara de inalte in scaunele din spate, dar nu prea stau eu acolo ca sa confirm.
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 6 photos.
                            Last edited by Sharky; 01-16-2019, 22:20 PM.

                            Comment


                            • #15
                              Cu ce ai masurat?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF