Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

E240 W211 - rejuvenation in progress

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masina a mai primit o baterie noua, daca tot am gasit-o la 450lei, bosch S5 echivalent cu varta S3, practic is aceeasi baterie.
    Bateria veche probabil ar fi cedat iarna asta, asa ca am folosit-o la ups, mai are vreo 15Ah masurat in ea.

    Ce m-am mai distrat fata de alti ani a fost ca am bagat-o prin zapezi serioase, mers in dunga pe drumuri in zapezite de distractie.
    O fi tractiunea spate naspa, dar cu 2 handralai care sar in portbagaj lasam in urma tot felul de broaste te de i cu tractiune fata care abia se urneau la deal.
    Si cum toata distractia se termina odata, iesirea prin zapezi s-a terminat cu tractarea colegului caruia i-a crapat diferentialul.

    Am gasit in sfarsit ornamente pt cotiera, sa il inlocuiesc pe cel lipsa, culmea, de la un binevoitor din Brasov care nici macar nu a vrut sa accepte bani pe ele.
    DAca e aici il salut si ii multumesc inca o data pe aceasta cale!
    Attached Files

    Comment


    • Mai completez file in istoria cazanului moldovenesc care cu greu devine cazan ardelenesc ajuns la 223k. )
      Ca de la stadiu de cazan greu sa il mai scot...

      L-am dus pe circuit la Cerghid weekendul trecut, unde a repurtat o victorie asupra altor prieteni cu un civic 1.8, un a4 b8, un corvette LS2(soferului ii era frica sa nu se invarta) si altora care desi avea masini, nu le stiau conduce. Nu ca eu as fi prea grozav...
      Ma rog, scopul era sa nu ies chiar ultimul. Cursa evident am facut-o pe benzina, nu pe gaz.
      Fiind un eveniment pt amatori, se facea doar o tura in forta, cu pauze lungi, asadar masina nu a fost solicitata prea tare.
      Cat am urmarit apa nici macar nu s-a ridicat peste 97C (valoarea din meniul de clima).


      Personal mi-a prins bine experienta, cunosc mai bine masina, ce poate/nu poate si mai ales care sunt solutiile de a iesi dintr-o situatie delicata sau ce sa nu fac ca sa nu ajung in situatia aia in primul rand.
      Teorie e multa, dar practica ne omoara... Mi-au luat vreo 3 ture de pista sa cunosc masina cum trebuie si sa imi intre miscarile adaptate masinii mele in reflex.
      Si nu sunt la prima experienta, am un curs acreditat de raliu la activ si m-am mai dat si cu alte masini puternice, dar e drept ca pe un drum public cu masina altuia nu intinzi coarda asa mult.

      Barca e tare greu de controlat, se inclina excesiv si nu mentine pata de contact corecta pe suprafata. La sfarsitul unei ture exteriorul gumei era mai cald ca interiorul si mijlocul, iar peretele lateral plin de julituri semn clar ca nu se aseaza corect.
      IMG_20200315_1220383.jpg IMG_20200315_1221111.jpg
      Degeaba am urcat presiunea in ele, nu e destul.
      Ma temeam ca unghiul de cadere e excesiv la -2(ochiometric, e >= spatele care e la -2 pe masurate), nici vorba, franarea dupa mine este eficace, iar dupa cat se inclina barca, -2 e chiar o valoare extrem de cuminte.

      La franari e beton, daca e sa tii cont ca pe traseu am doar 4 franari violente, deci nu apuc sa supraincalzesc franele.
      Gumele de 245 sunt net superioare, acum am revenit la 225 55 16 din nevoia de a urca borduri.
      Se vede in poze ca nu genereaza suficienta aderenta si masina nu se inclina asa tare, deci uzura pe ele in curbe nu ajunge pe peretele lateral.
      IMG_20200316_1712076.jpg
      Deci nu e doar subiectiva senzatia.
      Nu imi vine sa cred cat de prost merge masina cu ele, daca e sa o impingi la limita, desi gumele sunt michelin, care acu 3 ani erau noi...


      Nu stiu care spunea ca w211 e mega stabil mai ales la viteze mari, ce sa zic, in comparatie cu ce? Cu un logan?
      E masina de domni care merg normal, daca e sa o dai cu viteze mari gen 180 sau mers in forta, nici vorba.
      Iar daca ai suspensia elegance confort, chiar ar fi bine sa nu te avanti, ca esti pericol public.
      E drept ca si eu eram entuziasmat de masina mai demult, dar odata ce prind experienta si mai vezi altele...


      Urmeaza sa schimb bucsele cadrului spate, ca se vad ceva crapaturi mai nasoale, si pe standul de bucse toate bratele sunt solide doar cadrul misca fata de caroserie.
      Cu gume de 18 a aparut ceva bataie pe spate dreapta pe care gumele de 16 o mascheaza.
      Sa speram ca bucsele cadru vor rezolva problema, daca nu mai sapam, poate sunt bucsele oscilante.
      Cu ocazia asta schimb si arcurile spate cu cele standard si poate mai scap de ruliu excesiv. Iar dupa telescoape noi spate. Pe rand sa vad fiecare modificare ce efect are.

      Pe viitor mai am de gand sa ma duc pe circuit, macar cat sa testez noile modificari ale suspensiei.

      Placutele ceramice inca mai au 3-4mm desi au fost montate acum aproape 50k asa ca ma declar multumit de alegerea facuta. IAr la cum opreau masina cu fluieraturi de gume de la 160 la 60 la ora, nici vorba ca sa nu fie eficiente in caz de folosire normala.
      Discuri ATE montate acu 30k, nu s-au ovalizat, nu s-au mancat.

      Bujiile au fost si ele schimbate alea 2 care au mai ramas. anul trecut cand facusem distributia nu aveam destule bujii la indemana si pana cand a venit comanda mi s-a facut lehamite sa umblu iar. Ce se vede in poza au peste 100k de activitate, din care 50 pe gaz. IMG_20200307_1640208.jpg IMG_20200307_1639509.jpg
      N-am simtit nici o diferenta de vreun fel sau altul.
      Puterea si consumul tot cam alea sunt.
      Attached Files

      Comment


      • poza facuta mai profi, de pe margine:
        90693166_2954922077888196_5671664907490164736_n.jpg

        Comment



        • Continuam runda de reparatie a cazanului si ajungem cu totalul reparatiilor(fara consumabile) la 2900E cu multa manopera gratis care daca ar fi sa o socotesc ar fi jale.

          E drept ca din ele doar vreo 800 de euro erau cele strict esentiale cat sa fii masina functionala pe moment, in stadiul de cazan moldovenesc cat sa te poti lauda prietenilor ca ai mercedes, desi masina e vai de steaua ei.
          PRactic sa o tin cum am luat-o, dar nu ma intrebati de ce am luat-o...ca sincer nu stiu nici eu ce a fost in capul meu sa iau o masina de la un om care a umblat 4 ani cu acelasi parbriz spart.

          De la 800 pana la 1500E ar fi sa ai o masina intr-o stare decenta, ii schimbi lantul, ii pui alte amortizoare, garnituri sa nu musteasca ulei, ii pui alt vas de expansiune ca ala vechi era copt.
          Cat sa te poti duce linistit cu el fara sa te gandesti ca te lasa in drum si sa nu te miri ca un logan nou sta mai bine pe sosea ca masina ta.

          Iar restul de la 1500 la 2700 mofturi, inceput de "boala" aseamanatoare cu a colegului nostru b97dmt...un fel de antonim al intretinerii de pana acum. )
          Adica speri sa faci masina buna din ea, sa aiba cat de cat legatura cu ce a iesit odata pe poarta fabricii.
          La astea adaugi 2600E consumabilele, si deja ajungi la o suma aberant de mare pt o masina de 17 ani, dar macar incepe sa semene tehnic a mercedes si nu a cazan moldovenesc.
          Estetic nici nu ma gandesc ca deja oricum e aberant pretul.

          A meritat? Evident ca nu, dar asa e cand incepi de la o baza proasta.
          Am invatat lectia pe pielea mea.

          Dar sa revenim la detalii:
          Am inlocuit senzorul de la vibrochen cu bosch, care il aveam de mai bine de 2 ani in portbagaj.
          Inlocuire, preventiva, de data asta cu cel corect, ca se pare ca fusese deja schimbat, evident nu cu ce trebuie, probabil pe ideea "mere si asa, da=mi ce-i mai ieftin".
          Cu ocazia asta am curatat clapeta, care era curata...

          IAr piesa de rezistenta a fost bucse cadru spate si oscilantele din brate.

          Pus lemforder si cu ocazia asta arcuri de pe modelul avantgarde standard. cel scurt si cu spira de 14.5mm Sachs SACHS 994 083, luate la 250lei ambele, noi evident.
          Am scos o saiba din palaria arcului si cred ca am exagerat deoarece acum masina sta cu aripa la un deget de roata.
          CAm jos pt gustul meu, dar cum masina e tot timpul goala nu ma deranjeaza.
          Saiba are 4mm, parghia roata-arc are raportul de 2, deci s-au dus 8mm din inaltime. Cred ca era mai bine sa nu le scot.

          Arcurile noi se simt, spatele acum e mai bine sincronizat cu fata, cand sare peste gropi, sare/cade toata masina deodata, nu desincronizat.
          Din toamna pana acum, cu arc tare pe fata, moale pe spate, sarea defazat si o simteai tare ciudat, ca si o salupa care sparge valurile.
          LA drum lung la curbe luate in viteza e cu totul alta poveste.
          Sta mai bine plantata, nu se mai inclina asa tare, dar tot barca e daca e sa o agiti. SA fie telescoapele spate de vina?
          Iar gropile de pe drum le simti, inainte nu stiai ca e drumu prost.

          Amortizoarele spate sunt inca cele originale, confort.
          De cand am lasat masina amortizoarele au devenit mult mai dure.
          Va urma schimbarea candva sa ma documentez intai ce sa aleg.

          Cu noile bucse cadru si oscilantele in bratele spate masina nu mai vireaza cu rotile din spate aleator acum vireaza la fel in ambele parti.
          Inainte spatele lua cumva curba spre exterior pe virajele spre stanga si dadea impresia ca a plecat fundul masinii, era enervant si trebuia corectat din volan.
          Ce a fost interesant e ca toti "specialistii" INAFARA DE Cristi Ciobanu din Iasi spuneau ca nu domne, bucsele alea is bune alea nu se strica niciodata, ca arata bine etc.
          Degeaba le-am aratat pozele si filmul cand am tras cu ranga de bucse, ei ziceau ca e totul normal si ma trimiteau le reglaje inutile de directie.
          Cristi de la achizitie mi-a spus ca-s obosite si ca vor urma schimbate.
          Stie omul meserie si cu ce se mananca mercedesul.

          Tot cu ocazia asta am descoperit inceput de rugina la conductele frana, curatat si revopsit, protejat.
          Chiar in zona dinspre spate, unde se termina aparatorile de sub praguri.
          N-am mai pozat fiind murdar pe maini, dar aceeasi solutie, peste ultimul strat de veopsea o tona de vaselina si invelit cu spirala de cabluri.
          Merita investigat si protejat preventiv cat timp e totul in faza incipienta.

          Sa vedem ce se mai strica pe viitor, in mod sigur mai cere bani.
          DAr pana una alta astept Duminica pe circuit sa testez suspensia noua.
          Dar un lucru e clar, urmeaza alta masina cum se mai strang bani la buget.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 10 photos.

          Comment


          • Sigur vei simti diferenta . Orice piesa inlocuita la suspensie se “simte” la volan . Dispar zgomote , apar altele ....din pacate toate se rezolva cu bani.

            Cu o masina noua o iei de la capat .

            Comment


            • Alta treaba, cat am masurat eu cu rigla atat a zis si standul ca are.
              ma dusesem pentru spate ca acolo nu pot regla axa de drum.
              Asadar Convergenta totala merge stas in regim propriu.

              Iar caderea e la -2.2 pe fata (valoarea maxima) si -2.1pe spate.
              Uzura e decenta, si altfel sta pe curbe nu mai subvireaza asa urat.
              Iar tu iti faci griji ca ai 10 minute in plus.

              Imi iau o masina mai de curse. Asta e barca de drum lung.
              Ma duc sa ma distrez cu ea acum in weekend si apoi pun stop proiectului.

              Cost manopera pe cadru spate 400 (dar am lucrat si eu), oscilante 200, piese bucsele 400, oscilantele 100, lemforder totul.

              Inafara de telescoape spate, e cam la zi. Numai bine sa trag de ea.
              Last edited by Sharky; 06-06-2020, 15:30 PM.

              Comment


              • Sper ca nu te trage atza spre bavaria ...

                Comment


                • Imi place f30-ul unui prieten, dar la ce sume cere cand e sa ceara, mai bine pas.
                  E90 sigur nu, e46 e prea vechi. Deci cam asa e treaba cu be am veul..

                  Ceva cazan vechi vreau din motive de buget, nu sunt hotarat pe ceva anume.
                  Ma gandeam la un type R gen 7 sau un swift poate o miata, ca sa am tractiune spate.
                  Ma mai gandisem si la un ficat coupe varianta turbo, dar e naspa rau de reparat, ma rog, avand in vedere ca banii i-am canalizat spre altceva, am vreme sa ma gandesc ce imi cumpar multa vreme. )

                  Comment


                  • Japonezele dupa cum stii stau bine la fiabilitate , cu bmw-ul este cam aceeasi treaba vs mercedes.Tot acolo o sa fii in aceeasi lume ( piese scumpe , fiabilitate fragila ).
                    Nu te grabi , piata auto e varza , poate apare o oferta de nerefuzat .

                    Comment


                    • Am fost pe circuit unde gratie motorului m-a pus pe pista cu baietii mari, 911 964, ferrari, penultimul corvette, E63 amg asta nou, supra, opel manta de grupa B.
                      IMG_20200607_1141374.jpg
                      Eram printre ei ca prostu' scolii.
                      Asta pana cand am vazut ca unii desi au masini, nu le stiu conduce. Altfel nu imi explic cum o tura intreaga am presat un camarro v8 dupa sunet si reprize.
                      Pe linie dreapta ma lasa bine in urma, pana venea prima curba... Altii nici macar trasa optima nu o tineau.
                      In schimb era fain sa vezi cum pleaca un ferrari sau e63 amg de langa tine...Aia putere.

                      Reglaje directie cadere -2.1 pe fata, -2.1 pe spate, uzura mult mai buna la rotile fata in regim de circuit, pe spate nu am schimbat nimic legat de unghiuri, deci acelasi efect, uzura pe perete.
                      IMG_20200607_1707070.jpg IMG_20200607_1707070.jpg

                      Diferente cu arcurile noi pe spate e ca nu se mai inclina atat si nici nu se lasa in accelerari.
                      Totodata arcurile fiind pereche, la o denivelare masina sare sincron fata-spate.
                      Ori arcul, ori caderea mai mare pe fata, dar in curbele lungi la viteza mare nu mai subvireaza decat la viteze mai mari ca inainte.
                      Poate niste telescoape noi spate ar fi utile, dar e vreme, actualele fiind ceva mai tari in noua pozitie mai merg asa.
                      Spatele era usurat, am scos tot ce aveam in portbagaj, rezervorul o treime si bancheta jos.
                      S-a inaltat ceva masina:
                      IMG_20200607_1451373.jpg

                      Franele standard, placute ferodo premier eco friction, spatele disc bosch cu ate ceramic, lichid schimbat fara STAR, doar din conducte, etrieri si din vas.
                      LA 2 ture forta si una in v6, mers fara frana nu s-a intamplat sa simt ca nu mai opreste, putea bloca roata fara probleme.
                      La final s-au dus 4mm de pe placute fata si 0.3mm de pe disc. Discurile ATE de acum 35k nu s-au ovalizat, nici cele bosch.
                      Pe spate nu am reusit sa masor uzura, e nesemnificativa.
                      Tind sa cred ca temperatura ridicata din timpul franarii le-a consumat.
                      Franele au ramas incinse si dupa o tura de racire si venit usor la boxe, inca indicau 260 grade.

                      Apa nu a urcat peste 102, in meniul de clima din bord. Iar cum intram in tura de racire imediat scadea apa la 96.

                      Consum bun, zic eu, cursa plus drumul pana acolo 16%, 14% cand am ajuns acasa, dar am mers cam repede, drum liber.
                      Cu alti ochi privesc acum cazanul, cand l-am birjarit bine si m-a tinut pe drum.
                      Mi-am facut si damblaua asta, am pus la loc rotile de 16, cu 18 nu era de circulat, simteam fiecare gropita, desi cu ele si cu caderea mare e cu totul alta masina in viraje.

                      Alta tura nu cred ca mai dau ca masina nu e pt asa ceva.
                      Apropos de asta, cand am intrat in parc mi-a spus unul din organizatori ca sa o las mai in spate in locul de vizitatori si m-a intrebat pe care concurent am venit sa il ajut ca sa ma caute in lista.
                      I-am spus ca n-a inteles, eu sunt concurentul, asta e masina. )

                      Ma gandeam sa iau o miata pt asa ceva, dar dupa o proba la fata locului mi-am dat seama ca nu incap in ea, ori stau cocosat, ori dau cu capul in tavan sau in prinderea hardtopului.
                      Mai e pana sa ma decid, deocamdata oferta aparent buna am acceptat-o in domeniul imobiliar asa ca prioritar e reimprospatarea si stingerea rapida a creditului.

                      Si ca sa mai fac si ceva util, am desfacut rola de pe intinzatorul vechi deoarece avea rulemntul inca f tzapan si fara zgomot si am inlocuit vaselina.
                      Nu am idee daca rola in sine e cea cu care a venit masina sau fusese deja inlocuita, intinzatorul sigur e cel original, dupa cod si anul stantat.
                      IMG_20200609_1853001.jpg

                      Ca directie inca nu e ok.
                      Se pare ca plecatul de spate tine oarecum si de unghiuri. Mai studiez, mai cresc convergenta spate sa vad ce se intampla.
                      Mai ales cu gumele de 16 parca vireaza mai tare de spate si supravireaza. Inainte sa ajung la reglajul de directie, aveam convergenta de 40' si era mai stabila, dar e cam exagerata ca valoare.
                      Va trebui sa gasesc un compromis. Si totodata sa scad caderea de pe fata pt ca e exagerata pt mersul normal si ma tem ca se lasa cu uzura pe termen lung.
                      Attached Files
                      Last edited by Sharky; 06-15-2020, 20:58 PM.

                      Comment


                      • Si cu geometrie de fabrica , pe circuit se “mananca” anvelopele.
                        Hai ca se tine extrem de bine agregatul , mai ales ca pe circuit apar mult mai repede uzurile .

                        Daca te dai cu ea si dupa aia pleci acasa “pe roti “ masina e ok .

                        Comment


                        • N ai inteles, cu geometrie de fabrica(roti verticale) mai a dracului manca gumele. Cu rotile cracite pe fata e chiar ok pt uzura si mai ales comportament in viraje.
                          dar sigur apare uzura de circul asa zi de zi.
                          ​​​​​​

                          Nu am solicitat o asa tare. 2 ture de mers in forta, deci vreo 4 minute si ceva cred ca e capabil orice motor serios sa reziste.
                          Plus ca din alea 4 minute vreo 20 secunde esti in viraje unde nu accelerezi maxim ca te invarti.
                          Racire este, termostatul are 3 ani, antigel bun, motorul e stock, e de asteptat sa reziste, sa fim seriosi.
                          Sigur s a gandit neamtzul ca o ia vreun nebun, o suie pe autostrada si o tine minute in sir talpa sa vada cat prinde.

                          Comment


                          • Update legat de directie.
                            Am dat o tura prin tara mai lunga, (am dus cazanul la Cazanele Dunarii si in Cheile Nerei) si cum ma grabeam nu am apucat sa scad caderea de pe fata la limite normale.
                            Evident s-a vazut ceva uzura pe interior si totodata masina e mai sensibila la denivelari, parca te agatau ceva mai tare, iar inclinkatia drumului te tragea spre margine.

                            Dupa ce am refacut caderea la valoarea din carte, convergenta pusa tot pe acolo, masina tine mult mai usor directia.
                            Nu m-as fi asteptat ca asa de mult sa influenteze caderea.

                            Din pacate pe spate nu o pot corecta decat cu modificari constructive sau sa o ridic ceea ce nu am chef.
                            Altadata.
                            Last edited by Sharky; 07-28-2020, 22:27 PM.

                            Comment


                            • Vara lunga prelungita in toamna, drumuri prin tara, 11mii km de cand ne-a dat drumul din casa si pana acum.
                              Transalpina in sistem hibrid (cu bicicleta prima data si apoi cu masina), Transfagarasan, Delta si toata Dobrogea in lung si in lat.
                              Fara probleme tehnice, mai putin ca am palit un caine, deci va urma sa schimb bara fata la primavara, daca imi fac chef.
                              Momentan am carpit-o si am schimbat senzorul de temperatura.

                              Despre senzor: cea mai ieftina varianta la 20lei.
                              Un banal NTC in carcasa aia, dar care de la impact a ramas fara un picior, s-a rupt fix din capsula, defect iremediabil.
                              Fata de cel original NTC-ul neoriginal avea rezistenta mai mica.
                              Fata de un senzor calibrat profi bordul arata 2C in plus la 0C real si 2C in minus la 30C.
                              N-am idee cat ar fi aratat senzorul original ca n-am avut asa curiozitati pana acum.
                              In rest intre aceste valori e sub eroarea de masurare.

                              In August am mai luat o piatra in parbriz, dar am astupat gaura prompt, in regim propiu cu kit de la dedeman.
                              Deocamdata rezista si abia se vede carpeala.

                              Ma declar multumit de placutele ferodo eco friction, nu m-au lasat nici pe circuit, nici pe Transalpina, pe inserate cand soseaua era libera...
                              E mult peste cazul normal de utilizare, pt niste placute de 160lei(daca e sa le iei la pretul corect).
                              De scartait nu prea scartaie, auzi vreo 1-2 scartaituri pe saptamana cand apesi frana fff usor si se aliniaza planetele.
                              Ce-i drept cu ceramicele n-am auzit un scartait vreodata.
                              Tot legat de frane, lichidul l-am schimbat doar in primul an in service, aerisire cu star.

                              DAr de atunci fac alta manevra, la 1-2 ani:
                              -golesc vasul cu siringa, pun lichid nou
                              -dau drumul la aerisitor pana cand curge lichid curat (se aeriseste ce e pe conducte si in etrieri doar)
                              -imping placutele cu aerisitorul deschis
                              -apas frana cu contactul pus si aerisitorul inchis
                              -mai dau drumul inca o data la aerisitor si mai iese o tura de lichid vechi, probabil cel din SBC cand s-a apasat frana si a trebuit sa traga lichid nou.
                              O fi bine, o fi rau, cine stie.
                              Lichid frana ATE SL6 DOT 4+, low viscosity.

                              Schimb de ulei la 9mii km, a doua spalare facuta cu Total 5w40, schimbul de dinainte a fost la 6mii.
                              Ce am remarcat e ca daca mergi ca un om normal masina nu papa mai deloc ulei.
                              Am parcurs 3mii km la regim mega lejer, admirat peisajul, rareori depasea motorul 2500 ture.
                              Consumul a fost greu de masurat, maxim 0.1L in 3mii km conform indicatiei din bord.

                              Am trecut printr-un set de gume Michelin primacy 3.
                              45k rulati(am notat indexul la fiecare schimbare), primii 20k cu directia pe stand, restul in regim propriu.
                              Uzura pe fata decenta avand in vedere unghiul mare de cadere, 0 pe interior, 2.5mm pe mijloc.
                              Sa vedem ce voi pune la vara.
                              Momentan ma gandesc la hankook ventus prime 3, GY efficient perf..
                              Asta dupa review-urile de pe net.
                              Raman la gumele de 16 din motive de comoditate chiar daca 18 sta mai bine pe drum, nu pot urca borduri, iar la gropi strang din dinti.
                              Asa ca stau degeaba la conservare in beci.

                              Garda la sol mai scazuta fata de ce aveam inainte (cam 15cm) la prag nu ma deranjeaza.
                              N-am patit vreodata sa nu pot urca/trece de ceva. Se vede poza cu masina incarcata cu 4 persoane, mai putin eu care eram in spatele camerei.
                              De aratat arata mai bine, dar asta e subiectiv.

                              A venit mosu mai devreme cu promotia de piese.
                              - bilstein B4, spate pt modelul standard sau sport la 300 lei bucata.
                              - suporti motor - 180 bucata
                              Din pacate chef de lucru nu mai era pe stoc, sa vedem la primavara...

                              Sa speram ca va sta ceva mai inchegata cu noile amortizoare.
                              Acu ce ma deranjeaza e ca la viteze mari gen 150 fata ramane plantata, spatele incepe sa oscileze in ritmul lui.
                              Diferenta e cam enervanta, in rest la viteze mici e ok.

                              Daca tot am scos=o cat de cat la capat cu toate am retapitat volanul, era restant demult.
                              Ar mai fi cotiera din portiera, dar e vreme.
                              E primul an in care cheltuielile cu cazanul nu au depasit 1000E.
                              O fi mult, o fi putin, e drept ca dpdv tehnic masina se tot ridica, nu coboara.
                              Sa speram ca asa va ramane o buna bucata de vreme.

                              Am mai facut niste teste cu un prieten cu o kia ceed 1.4 140cai, cu 6mii km, luata de noua.
                              De la 60 la 140 pe autostrada incet incet castig teren, daca e sa luam datele 140 cai 1.3 tone(declarate) vs 177cai 1.6tone(masurate) sunt cam egale.
                              Deci motorul meu inca mai are vlaga in el.

                              Raman de montat amortizoarele, un brat dreapta care il am din primavara si candva un ecran la navi (nu ca ar folosi la ceva) si piele noua la cotiera.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 6 photos.
                              Last edited by Sharky; 11-13-2020, 15:49 PM.

                              Comment


                              • Volanul cred ca iesea mai bine vopsit.
                                Se tine bine..
                                Suportii motor, care ar fi simptompe? Dar cutie?
                                Să știi să lupți când vrei să ai.
                                Să nu regreți când pierzi sau dai

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF