Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

E240 W211 - rejuvenation in progress

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut, si eu ma apropii de 3 ani de cand am actualul MB si problemele pe care le-am avut le numar pe degete. Masina am luat-o din Germania, eu, nu samsarii. Toate masinile pe care le-am luat din Germania le-am cumparat eu personal si s-au dovedit de fiecare data mai fiabile decat cele cumparate de aici. Coincidenta sau nu, asta e realitatea.
    De asemenea, preturile la noi sunt mai mici decat cele din DE...ce naiba sa mai zici aici?
    Parerea mea este ca daca vrei stare perfecta, mai bine o iei de la inceput asa, cred ca imi dai dreptate aici.

    La ce am citit eu pe topicul tau, cred ca si daca ai lua una noua tot nu o sa fii multumit

    Eu unul am patit mai putine belele de cand am inceput sa vad mai relaxat partea de masini si anume sa le folosim noi pe ele si nu ele pe noi, oricat de mult mi-ar placea sa o pastrez "ca noua".

    Comment


    • Eu am luat-o din Germania la kilometrii care-i stii si ai vazut cum kompressorul de supraalimentare a decis intr-o zi sa se autoconsume.. M-am uitat in el recent si palele is harsaite intre ele. Asta este, is masini vechi si deja apartin unei ere in care producatorii isi dadusera seama ca nu prea e bine sa le faca sa tina prea mult. A mea de bine de rau pana sub 200.000 cred ca mai tine s-o vand si eu la un pret mai apropiat de al pietei s-o ia careva, ca acuma nici la 9000 nu s-a dat, tot imi propuneau combinatii cu alte jeguri si harburi. Dar la 7-8000 se dadea ca painea calda, zeci de oferte de samsari. Doar ca merita mai mult si m-am enervat, n-o dau pe cat vor ei.

      Am schimbat parbrizul, acuma incerc sa-i diagnostichez un tagadagadagadaga înfundat, pusesem un link pe youtube. Ipoteze pana acum in ordinea costului de reparatie:
      -ceva la cardan (rulment intermediar / suport)
      -suporți cutie viteze (desi au doar 1 an)
      -lant de distributie intins care zornaie iar zgomotul e amplificat de incinta convertizorului de cuplu cand e in drive/reverse
      -lockup la convertizorul de cuplu care scapa (nu tine bine), dar parca e prea ritmic si tot timpul acolo..
      ​​​​
      Ipoteze emise toate de mine, ca astia la service-uri stiu doar ulei si filtre. In rest fac orice daca le ceri si ai bani, cu documentatia in fata, dar sa nu-i pui la prea multe investigatii ca nu prea au ipoteze.. De lant au zis si ei ca huruie la pornire, dar pare caracteristica tehnica la motorul meu..

      Am ignorat cu desavarsire si continui sa ignor orice zgomot de suspensie. La un moment dat scartaia ceva pe fata, am lasat-o asa si in doua luni n-a mai facut. La fel si pe spate. E ca Wolverine din Xmen, se vindeca singura. Am facut o geometrie ca tragea oleaca dreapta. Pana nu cloncane zdravăn sau nu sta intr-o rana, nu ating nimic.

      Dar asa e cand esti perfectionist si te deranjeaza fiecare zgomot ca pe noi..

      ​​​​​Problema e alta: ce iei pe urma? Ca eu in mitul Honda/Toyota/Mazda nu prea mai cred, s-au prins si baietii cum stau treburile..
      Last edited by dkmg; 04-10-2019, 18:17 PM.

      Comment


      • Civic 1.8 gen 8 FL aveam in plan, dar m-o mancat in dos sa iau mercedes.
        Stiu doua care merg stas, poti intreba pe oricine, masinile alea merg de te saturi. Schimbi la ele chestii relativ simple nu trebuie sa faci pe specialistul ca sa le tii in viata.
        Mercedesu in schimb te transforma in mecanic.
        Am vazut destule chipurile impecabile, asta la lauda proprietarului. Cand le iei la bani marunti, au destule hibe si chestii de pus la punct, chiar daca merg.
        Mercedesu nu e opel sau logan sa spui ca il repari una doua. Reparatul in sine e un puzzle laborios, documentatie lipsa, multe chstii unde dai gres.
        Bine ca merge, sa vedem cat timp...

        Cred ca revin la plan, sa vedem concret daca nevasta ramane cu mercedesul, si noua masina va fi pt mine atunci fie civicul poate chiar type R, sau poate ma intind la una sport mai noua gen type R turbo, i30n sau ceva de genul. Si mercedesul va deveni cazanul de serviciu, care pana nu cloncane urat nu se schimba nimic.

        Comment


        • Am scos istoricul din baza de date RAR, aplicatia e lansata de cateva luni.
          S-ar putea km sa fie reali, deoarece masina a avut un proprietar in acte pana in 2010.
          Ma indoiesc ca omul sau altii s-au apucat sa dea inapoi inainte de fiecare itp km, iar trendul se cam respecta, nr de km/ ITP per utilizator e constant.
          E suspecta lipsa din data de 2 Iunie 2010 pana in 23 August acelasi an.
          Dar cat se putea circula in alea aproape 3 luni?
          Plus km se dau inapoi inainte nu dupa vanzare.
          Sa fi facut omul ITP, apoi da fi dat km la 50k.
          Mai putin nu avea sens, adica daca avea 88k la itp nu ii da nimeni inapoi cu 10k, dai serios la 30-50k.
          Iar in 3 luni nu ajunge nimeni de la 50 la 96. Cel putin nu cu masina asta.
          Un om care cumpara asa ceva de nou nu cred ca face mizerii dinastea, dar posibil sa fie un intermediar, ca nah, Romania...

          Schimbarea de SBC pare sa se incadreze ca si km si date cu ce scrie la RAR.

          Doar o singura concluzie se poate trage cu privire la fiabilitatea unor componente...
          Adica la 200k am joc mare in schimbator, joc in canelurile cardanului, huruit de diferential (cred), 3 arcuri rupte din 4, lantul intins desi e dublu si multe altele care le-am mentionat pana acum.
          Ce-i drept pompa de apa inca e aia originala, termostatul era aproape bun, sondele lambda inca merg ok, in sensul ca gazele ies.

          Intre timp s-a produs o rasturnare de situatie.
          Am dus passat-ul socrilor sa faca ce cred cu el, fiind-ul sparta caseta de directie.
          Eu speram sa il includa la rabla, din moment ce isi schimba masina, dar din pacate l-au reparat cat pt urmatorii 10 ani.
          Acu sa fie bine primit si din moment ce am masina de rezerva, in curand ma apuc de distributie, probabil dupa pasti.
          Apoi in functie de rezultate si cum mai merg lucrurile poate telescoape spate si gume de 245 pt jantele de 18 spate.

          Asa ca achizitia altei masini va fi amanata, din pacate.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Plictiseala de weekend:
            - ulei diferential (de 2 luni statea pe raft) 85w90 aral aprobat 345.0. Cel din diferential era negru si mai subtire ca cel care l-am bagat.
            Nu stiu ce tip era inauntru, dar mirosea, am inteles ca cel sintetic nu miroase asa tare.
            Nu imi dau seama daca am scapat de sunet, sunetul apare pe caldura si in weekend a fost cam rece.
            Poze din parti ca eram murdar pe maini de ulei.

            Operatiunea e simpla, nu e nimic de explicat, doar ca masina sa stea dreapta pt ca nivelul la umplere sa fie cel corect.
            Scule, imbus de 14, obligatoriu pompa de ulei (costa vreo 20-30lei), fara cred ca e chinul de pe lume.
            Si bidonul ar fi bine sa il tineti in apa calda, altfel prea greu va curge uleiul.
            Urmeaza sa ii pun un magnet pe buson, candva. Le-am verificat pe ambele, nu-s magnetice.

            Am identificat bataia de pe dreapta, scutul nu era prins bine, rugina a afectat niste suruburi, a mancat filetul.
            Scutul cum nu e prins direct fier pe fier, are niste distantiere intermediare, suna fix ca un zgomot de bucsa dusa.

            Reglat schimbator de viteze.
            Era reglat si inainte, dar acu e mai bine. Credeam ca e cutia obosita dar nici vorba.
            Nu am avut un algoritm de reglaj, pur si simplu colegul a mutat reglajul dinte cu dinte pana cand schimbatorul a mers cum trebuie.
            In prima faza e bine sa notati pozitia si apoi sa incercati pozitiile adiacente.

            Chiar daca vitezele stau tot la locul lor, ca si pozitie a levierului, acu totul merge mai usor.
            Deci ce mi s-a spus ca e cutia uzata sau ca trebuie schimbat uleiul si alte povesti sunt...povesti.
            Uleiul il voi schimba, dar dupa ce rezolv distributia, daca o rezolv.

            Jocul din levier e singurul care a ramas, dar asta ma tem ca doar prin inlocuire se poate scoate.


            Reglaj directie cu sfori pt a determina unghiul sasiului fata de rotile din spate.
            IMG_20190414_2008261.jpg
            Vroiam sa incerc demult asta dar acum a ajuns pe lista in ordinea prioritatilor.
            Nu il recomand pt ca e mai greu de facut calumea si de masurat corect. Pare simplu, dar pana se obtin rezultate repetabile dureaza f mult.
            E obligatoriu ca cele doua sfori sa fie paralele intre ele cat si cu axa masinii, data de centrele rotilor LUAND IN CONSIDERARE diferenta de ecartament!
            Distanta dintre ele cu un profil gros, rigid pus la 90 grade. Altfel o burta, cat de mica, a profilului iti adauga 1-2mm in plus si toata masuratoarea e degeaba.
            Evident suprafata trebui sa fie plana si sforile sa fie la aceeasi inaltime, intinse bine.
            Ce masoara aia pe youtube cu ruleta e degeaba. Adica reglajul e ok cat sa circuli, dar nici vorba sa poti pune la specs.

            Ce am aflat e ce credeam:
            - unghiul de convergenta spate nu se imparte egal intre stanga si dreapta. Stanga era cam asa | si dreapta \ .
            - dreapta mai trebuie un pic cracanata, cu 1mm.
            - unghiurile nu variaza daca misc masina fata spate, deci probabil bucsele sunt ok

            Sa vedem ce iese, ma asteapta un drum de Cz, am timp sa observ cum se comporta.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Noul parbriz, pilkington atermic in toate culorile, 1300 lei, bonus, senzor de ploaie nefunctional si stampile negre de degete pe stalpi.
              MEsterii mi-au zis sa trec pe la ei, dar dupa sarbatori, poate daca mai potrivim senzorul va merge. Daca nu star.
              In functie de lumina/unghi e albastru de avantgarde, e mov de renault, gri inchis sau chiar transparent.
              De dinauntru se vede ca unul transparent usor inchis, culorile sunt mai seci.
              Verdele de elegance e mult mai bun dpdv estetic, asta e un fiasco.
              Plus daca ai ochelari polarizati, nu ii poti folosi, apar umbre ciudate in anumite situatii.

              In schimb ca si confort termic e rege. Am lasat masina in soare bordul a stat destul de rece aproape la fel de rece ca lateralele.
              Cel verde sau cu cel original bordul se facea plita, iar soarele te ardea prin el.

              Zgomotul diferentialului s-a redus, dar inca se mai aude. La consum nu am remarcat diferente.
              Janta care era stramba, invartita pe masina era perfect dreapta, masurata cu comparatorul.
              Asadar i-am mai taiat pe altii de pe lista de vulcanizari competente, ce o fi vazut aia nu stiu, bine ca nu i-am ascultat.

              Directia spate reglata dupa sfori si ulterior crescut conv la stanga s-a dovedit buna pana acum.
              E la 2.5-3mm (16'-20') toe in total spate (cu roata dreapta usor mai inauntru decat stanga, stg 1mm, dr 1.5-2mm), fata la 2mm (12', asa cum am lasat-o de anul trecut!).
              Cat am circulat pe ea la viteza mare pare ok.
              Nu da urme de tzopaiala, dar volanul e usor rotit spre dreapta, probabil din cauza asimetriei.
              Acum mai cracanez dreapta pana la un total de 2-2.5mm (12'-16') pt a avea simetrie si sa speram ca va fi ok.
              Deja se aduna aproape 18k cu directia reglata in regim propriu. Daca pana acum nu am uzura, eu zic ca nu mai apare.

              Poza cu bara de reglat directia, un reper e fix, altul e ajustabil.
              Linia subtire e o taietura cu lama de traforaj subtire, se alinieaza cu reperele de pe roata.

              Passatul in loc sa ajunga la remat din pacate a fost inviat din morti de catre parintii nevestei. Ei nu vor sa renunte la masina.
              Reparat din toate suruburile asa ca avand a doua masina ma pot apuca linistit de distributie in scurt timp, deocamdata planuiesc o excursie prin Cz.
              Dar cum dorelul e dorel pana la capat, desi a beneficiat de reglaj de directie, la manevre de parcare am constatat ca in stanga volanul se invarte o tura si in dreapta o tura si 3/4.
              Plin de mesteri de calitate!
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 6 photos.

              Comment


              • Senzorul de ploaie si-a revenit ca prin minune. Nu stiu care e explicatia, eu nu i-am facut nimic.
                PArbrizul se simte ca te protejeaza mai bine de soare, chair mai bine ca geamurile laterale cand soarele bate direct.

                La drum lung cu vinteza mare diferentialul suna ca inainte, deci uleiul nu a ajutat la nimic. Poate la rece sunt diferente, dar odata incalzit sunetul se aude.

                Spre/prin/dinspre Cehia, total 2800km, parcursi fara probleme majore, consum de 11.5% pe GPL si 1.5% pe benzina (am preferat sa merg pe benzina romaneasca decat sa alimentez din Hu, pretul la gpl e imens acolo) mers preponderent pe autostrada. La bani iese un consum de aprox 6% la pret de cehia si 7% la pret de Romania.

                Ca probleme minore, evident ca pe autostrada am constatat ca masina are o vibratie destul de enervanta inter 135 si 140, adica fix in zona in care ai vrea sa mergi folosind cruise control.
                Dar problema se ignora, e mai ieftin sa inlocuiesc amortizoare decat sa schimb gume sau sa pierd vremea la vulcanizari unde dai peste mesteri unu si unu.

                Ca directie se pare ca nu scutul batea, e bine prins si acum, cred ca un pivot si-a facut joc. Poate asta e sursa vibratiei, ramane de vazut.
                DAca tot eram la 2 pasi de Germania am dat o tura sa testez cazanul la viteza mare, e clar, nu e de umblat asa repede cu suspensia confort decat daca cunosti bine masina si traficul e liber.
                Poate ca prindea si mai mult, dar in departare se zareau masini si cel mai sigur e sa incetinesti. ORicum de la 210 in sus viteza urca tare greu si schimbi in v6.


                Placutele de frana fata inca rezista desi eu deja mai bine de 35kkm rulati. Dupa cum arata la 45k vor fi gata.
                Nu stiu daca e mult sau putin la masina asta, eu ca sofer incerc sa folosesc frana cat mai putin.

                Mergand pe autostrada distanta f lunga am avut timp sa reglez gazul, dar mare lucru nu aveam ce regla.
                Doar o eroare de principiu am corectat-o si anume eu am considerat ca cel mai bine e sa setez gazul asa incat LTFT si STFT (pe cat posibil) sa tinda spre zero.
                Ceea ce e ok daca masina ar merge numai pe gaz.
                Dar chestia e ca masina mea merge si pe benzina iar pe benzina LTFT in in zona de sarcina si turatie mare cere 5% LTFT.
                Am corectat acest neajuns, scazand din amestec din harta 3d, iar acum am acelasi LTFT in toata plaja atat pe benzina cat si pe gaz.
                Ca sofer evident nu simt nici o diferenta.

                Alta scihmbare pe gaz a fost mutarea pragului din zona de trecere din frana de motor in zona de incalzire a catalizatoarelor.
                Sub 1400 ture, chiar si in frana de motor masina injecteaza benzina.
                Injectoarele sunt deschise scurt cam 2.6-2.8ms fata de relanti unde cere cam 3.2-3.3ms.
                Ei, in zona asta pe gaz STFT devenea -15-20% in anumite situatii, semn ca amestecul era mult prea bogat.
                PRobabil injectoarele de gaz sunt prea lente pt deschideri asa scurte si scapa prea mult.
                Asa ca am taiat mult din timpii de injectie in zona de <2.5ms si <1400rpm.

                Alta problema e ca la timpi de injectie mici in functionare normala, gen 3-6ms, la orice turatie mai mare decat relantiul gazul devine insuficient.
                Adica STFT creste la 5-8% daca turez masina pe loc (~3ms 1000-3000rpm)
                Asta dadea o oarecare ezitare in anumite situatii la reglajul anterior unde nu faceam o distinctie prea buna intre frana de motor si imbogatirea necesara pt turatia in gol mai ridicata.

                DAr acum din moment ce am o delimitare clara intre cele doua masina nu mai ezita cand o bruschezi din acceleratie sub 1500 ture. La turatii mai mari facea, dar era greu sa iti dai seama.

                COmportamentul respectiv ar face orice mecanic cu tigara in coltu gurii si cu 100 la bord sa zica: e de la bujii sau fise domne. De parca mercedesu e dacie sa trebuiasca sa cureti platina.
                Acum merge fix cum trebuie.
                Dai talpa pana la fund direct din frana de motor in v1 si nu ezita deloc, o ia fix ca pe benzina!

                Imi stadea demult gandul sa fac asta, dar mi s-a facut lehamite.
                Dar asa ca am plecat cu nevasta la drum lung, ii pun laptopul in brate si ii spun ce sa modifice, ca deja oricum stiu setarile din cap.
                LE testez instant, doar pista pana la destinatie e destula.


                IAr cum nu se putea sa nu treaca o luna fara probleme, a aparut faimoasa defectiune la maneta de semnalizare.
                Stergatoarele nu mai merg decat cand semnalizez dreapta, sau dau spritz pe parbriz.
                Maine desfac maneta sa vedem ce iese din treaba asta, si daca tot am passatul, ma apuc si de distributie pe weekend.
                Lantul l-am nituit de proba cu scule rudimentare, ceva ghidaj cat sa il trag dupa cel vechi nu e mare lucru de facut.
                Sa speram ca scap de carait, daca nu asta e, oricand poate fi mai rau, vezi poza.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.
                Last edited by Sharky; 05-08-2019, 20:38 PM.

                Comment


                • Si eu am avut bai la maneta de semnalizare, nu mai mergea stergatorul de pe luneta. Din pacate, la mine era incapsulata partea de contacte si nu am reusit sa o desfac fara sa o rup. Am luat ceva sh si s-a rezolvat. Sa ai la indemana un loctite sau ceva solutie de lipit, sa pui un strop pe filetul de la piulita volanului.

                  Si al meu cotetz e limitat de la 200 kmh in sus, oricum la varsta lor nu mai sunt sigure.

                  Cat despre diferential, cred ca trebuie sa il deschizi si sa vezi daca ai span in el. Daca nu ai, atunci poti sa schimbi doar rulmentii. Culmea e, ca am un vecin cu un w211, cu aceeasi problema. Lui i s-a zis de la service ca e complicat, ca trebuie echilibrat totul si nu pot oferi garantie pe reparatie. In concluzie si-a luat unul sh.

                  Comment


                  • Am rezolvat azi maneta, merg acum toate functiile manetei. Am lipit doua fire, am prins bine, am curatat. Un fir era rupt de tot si doar cand semnalizam dr mai facea contact.
                    Bumbul manetei se poate trage afara, initiam am vrut sa schimb toate firele, dar nu are sens, prea bine stau.
                    Doar la incheietura din poza cedeaza din cauza torsionarii in timpul semnalizarii. DAca a tinut pana acum sigur mai inca vreo 10 ani lipit si intarit.

                    ESP-ul si SRS system au dat eroare, iar de la mercedes ma astept sa ma lase fara toate aibag-urile chiar daca numai unul are eroare.
                    Nu stiu ce am putut gresi la senzorul din volan, l-am pus la loc exact la semn, nu l-am dat peste cap sau ceva.
                    SA fi tras de el prea tare? Cu surubelnita l-am impins de fund, jur imprejur, in pasi mici.

                    Airbag-ul nu e prima oara cand il scot. L-am mai scos de 2 ori si a ajuns sa scot borna bateriei. E drept ca la senzorul de volan nu am umblat si prin el trec mufele. S-o fi stricat acolo ceva.
                    In rest merg toate manetele, toate butoanele.

                    Experienta mercedes, rezolvi un lucru crapa alte 2.
                    Maine o desfac pt distributie astea le las pe mai tarziu, daca distributia nu iese cum trebe n-are sens sa le mai repar.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Distributia a iesit, cu mici peripetii, adica 2 dinti decalati deci alte 6 ore de lucru pt remediere.
                      https://www.clubmercedes.ro/forum/li...rma-schimbarii
                      Am tras un lant nou dupa ala vechi.
                      Pinioanele si ghidurile sunt inca bune la prima vedere, ce mi-au propus alte service-uri gen scos motor, dat jos baie, schimbat pinioane, ghiduri era aberant de scump.
                      Asa 270lei lantul si vreo 20 ore de lucru (puteau fi mai putine daca nu greseam si nu stateam sa schimb bujii si sa schimb garniturile de la ulei si altele.

                      Acu in sfarsit merge bine motorul, nu mai e plin de ulei in zona filtrului, am castigat ceva cuplu la ture joase iar frana de motor e mai puternica.
                      Lantul avea o zala in plus ca si intindere, 7 grade defazaj unghi vibrochen pt cama din dreapta masinii. Era labartat, acu e intins bine chiar si cu intinzatorul desfacut.
                      Am peste 1000km, totul merge brici.

                      Consumul tot ala cred ca e, iar acum partea de avans scanteie pt gpl merge, nu mai da misfire. Nu stiu daca ajuta la ceva.
                      La relanti motorul merge mai rotund pe gaz cu avans mai mare si consumu clar e mai mic, dar odata bagat in sarcina nu simt diferente nici ca sofer nici in engine load sau MAF.

                      In sarcina la ture mari motorul nu mai suna, inainte suna f fioros. Probabil desincronizarea camelor era responsabila pt zgomot.
                      Acu motorul e mut.

                      Airbag-ul tot nu inteleg de ce s-a aprins din moment ce am lucrat cu borna scoasa. Poate trebuiau decuplate ambele baterii.
                      Resetat cu tester delphi, ala de 100e care e prin toate service-urile, nu e nevoie de star.
                      Esp-ul si-a revenit, era cauzat de mine, am uitat sa montez o piesa. Dorel level +10.

                      Am inlocuit celalalt brat simplu fata dreapta. acu 30k schimbasem bucsa din el, in ultimii 4kkm canta pivotul la fiecare gropita.
                      Am schimbat si bieleta directie dreapta cu ocazia asta, era originala, joc nu avea, dar la mana misca destul de usor.
                      Oi schimba si stanga altadata, deocamdata nu simt joc la mana si nu se aude vreo bataie.

                      Trecut la gume de 18 e alta masina in curbe, desi departe de una sport, sta destul de bine, iar gropile nu sunt chiar asa deranjante. Sper sa nu tai vreo guma, in rest o forjez cat pot.

                      O pereche de gume michelin de 16, dupa un rulaj de 30k DOAR pe puntea spate a ajuns la 3.5mm pe mijloc si exterior si 2mm pe interior.
                      Camber este de -2grade pe spate, toe a fost tot timpul setat aproape paralel, vreo 10-15' max.
                      Asadar treaba cu camberul care provoaca uzura inegala e poveste de adormit copiii.
                      1.5mm diferenta la capatul vietii gumelor e irelevanta.

                      Perechea fata de 16 e uzata aproape egal, la 4.5mm, tot dupa acelasi rulaj, numai pe fata. Camber static de -1grad si 30' parca, toe catre paralel.

                      Alte vesti bune, am recuperat taxa, fara dobanda, ca doar de ce sa nu imprumutam statul pe gratis daca tot avem bani.
                      Deci na, pot sa zic ca am mai recuperat din paguba, dar na, concluzia e ca tot o masina rulata si intretinuta romaneste este dupa care tragi de te saturi.
                      Ma si mir la ce scoruri ajungeam de faceam asta prin service-uri.

                      Mai am de schimbat filtru de benzina, discurile spate cand or ajunge placutele la fier sa montez senzorii de parcare cumparati si in rest sa trag de ea pana crapa. )
                      Sa speram ca nu degraba.
                      In stilul asta in care in fiecare an arunc cu 1000-1500e in ea, sau mai mult cred ca puteam alege cu incredere un taxi la 3mii E ca tot aia era.
                      Rable intretinute romaneste...greu scoti masina din ele.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 9 photos.
                      Last edited by Sharky; 06-09-2019, 19:33 PM.

                      Comment


                      • La urmatoarea masina o sa fii doctor , la cata munca ai prestat pt E-u .
                        Unii din noi bagam o gramada de bani , in manopera ( la tine este 0 ) si piese.
                        Bravo

                        Comment


                        • Oi fi acu mai cu experienta, dar nu asta era scopul.
                          Greu am invatat si eu ca singurii care te stiu consilia la o achizitie nu sunt mecanicii, ci samsarii.
                          Ala stie cat e pretu corect raportat la starea masinii, dupa ce o vede tehnic la un specialist.
                          Mecanicul te incurajeaza sa repari, dar scopul nu e sa repari dupa altii, ci sa alegi o masina care merita luata, nu masini lucrate, lasate in plata domnului si vandute de rele. Pe asta scria mare nu cumpara, dar na...
                          Ma rog, prea tarziu acum, cat de cat am scos-o la liman, incepe sa poata fi considerata masina, pana acum era doar cazan tipic de Romania.

                          Am mai facut tot felu la masina.
                          Bielete directie noi, ca cele vechi(originalele) erau cam obosite, joc nu aveau dar prea usor miscau la mana, iar piesele la oferta zaceau de mai bine de un an in dulap.
                          Bujii noi, reinspectat lantul, niturirea arata perfect. Pus garnitura noua si inchis forever, asta daca nu se apuca vreun tachet de batut.
                          Nu prea e diferenta cu noile bujii, parca la fel merge, dar na, stiu o treaba.
                          Folii anti IR si UV pe geamurile fata - efectul e aproape zero, pe spate nu pun ca nu-s multumit, iar geamurile nu vreau sa le fac negre.

                          Ceasul in bord arata 215k, consumul la pompa/bord a crescut cu aproximativ 1L de cand cu gumele de 18.
                          Dar altfel sta masina in curbe, dar doar cu 2.4bar spate 2.7 bar fata. De pui cat cere cartea pe fata adica 2.1 stabilitatea e praf si masina subvireaza la greu.
                          Confortul nu e rau, scutura mai tare, dar nu deranjant pe drumuri decente.
                          Atat doar ca pe drumuri proaste merg incet sa nu indoi vreo janta.
                          Cu 16 aram gropile fara probleme.

                          Am rezolvat senzorii de parcare, aveam vreo 4 defecti, i-am inlocuit f usor, direct de pe bara.
                          Am tras si o curatare de AC cu spray-ul, destul de simpla treaba.

                          Mai am de montat discurile noi spate si placutele, dar le las pe toamna/primavara, deocamdata mai am 1mm de ros din placute, deci vreo 4-5mii km mai duc.

                          Iar pt pivotii fata astept sa se intoarca mecanicul din concediu. Suspectez ca sunt obositi ca la anumite gropi am niste trancaneli.
                          Asta sau caseta, ca nah, cazanu e cazan.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Nu mai pot edita, am schimbat si senzorul de axa came, preventiv, urmeaza si cel de la vibroche, le-am luat pe ambele bosch, acelasi cod si firma ca originalu. Pretul a fost mega bun, de la un prieten care lucreaza la bosch. Decat sa raman in drum pt 200 lei, mai bine asa.

                            Alternatorul mai vreau sa il RK, preventiv, macar releul, ca rulmentii is tacuti deocamdata. DAr inca nu m-am lamurit daca merge sa pun orice releu. Original e 780, la banii aia cumpar un alternator nou.

                            Comment


                            • Am rezolvat alternatorul, releu hitachi/huco, la 170lei parca, arata de proasta calitate dar merge.
                              A incercat cineva sa inlocuiasca alternatorul sau regulatorul de tensiune la alternator la w211? Alternatorul merge inlocuit cu orice tip de alternator bosch care se gaseste in comert? Detalii tehnice cine vrea poate sa le ignore: Conform documentatiei codul original de regulator este: A0031545406 dar e minim 700 lei, la bani

                              Piesa originala ramane in masina, de rezerva, o pot schimba pe marginea drumului destul de simplu.
                              Ar mai fi mers minim 50k.


                              Din faptul ca n-am gasit mecanici sau preturi aberant de mari gen 200lei manopera(strict sa dea jos pivotu cu presa) plus piesa luata de la ei la supra pret, am desfacut eu masina.
                              Si cum pe mine ma manca undeva, m-am apucat de schimbat toate si curatat oale telescoape si dat cu insonorizant.
                              In zona unde aparatorile ocolesc telescopul e tabla vopsita, fara un fel de protectie la pietricele.
                              Evident acu dupa 16 ani incep sa apara urme.
                              Polizat, grund, vopsea cauciucata.

                              Nu pivotii bateau (lemforder schimbati de vreo 70-80k) ci bratul swag (270) schimbat acu 30k.
                              Acu am mers pe brat meyle HD 460lei. Sa vedem cat tine, important e ca nu bate caseta!
                              Dar cum am desfacut totul am schimbat bucsa telescop (singura ramasa neschimbata din brat) si pivotul principal.
                              De bucsa imi era frica ca nu stiam sa o montez, dar a mers mega usor, bratul are o buza de centrare care aduna bucsa, doar terbuie presata si intra usor.
                              Iar pivotul nu avea nici pe dracu, dar cum aveam fuzeta data jos...
                              Plus imi era sa nu patesc ca si colegul ROV, ca la mana pivotu parea bun, dar avea joc lateral.

                              Am mai schimbat si bucsele de la bratul de sus 70lei ambele. Bucsele mai mergeau, aveau crapaturi in ele de vreo 3-4mm, dar nesemnificative.
                              Dintre toate astea au iesit cel mai greu, le-am taiat, presarea necesita forta mare si imi era frica sa nu indoi bratul.

                              Si cand te manca si te scarpini, numai te manca mai tare.
                              ASa ca daca tot am avut telescopu jos, l-am desfacut in ideea sa mai scurtez din arc.
                              Pasul 1, experimente pe arcurile vechi, cel inca nerupt.
                              Taiat nu se paote monta, ciotu ramas nu e plat, impinge flansa stramb solicita telescopu stramb, nu merita incercat.
                              ASa ca trebuie indoit capatul cu flacara.
                              Se indoaie in partea care sta apasata pe flansa, nu in partea activa a arcului.
                              Treaba merge de minune, cu flacara doar o zona ingusta se face rosie, iar la 5cm distanta temperatura abia urca la 150C asa ca sigur nu e afectat.
                              Arcurile de avantgarde au fix acelasi diametru atat ca spira cat si infasurare, atat ca au o spira in minus.
                              Vezi poza.

                              Dar apoi au inceput dubiile, daca totusi se rupe, daca nu le fac la fel...
                              Asa ca am luat 2 arcuri noi bilstein la 340lei perechea, varianta de avantgarde.
                              S-a adeverit, arcurile alea sunt arcurile de elegance, au acelasi diametru al spirei si infasurarii, doar ca au o spira in minus.
                              Asta ar intari arcul cu 15%.

                              Socotelile nu mi-au iesit, am pus taleru prea sus (cam la jumatate) si masina sta fix la fel de ridicata ca inainte.
                              Roata sta la 3.3cm fata de arcada, dar eu as lasa mai jos cu vreo 1.5cm, mai ales ca noul arc e mai rigid.
                              Sa se mai aseze arcurile si mai vedem. Deocamdata simt ca masina e un pic mai rigida.
                              Am dat o tura de inaugurare pe transfagarasan prin zapada, sa prind parada retromobil.

                              N-am idee cat ar fi costat toate astea, eu am lucrat cand am avut chef, in general seara o ora, doua, dupa lucru.

                              IAr acum am schimbat discuri si placute spate, Evident ca etrierul s-a blocat si tine roata usor infranata. va trebui sa ii fac RK.
                              LAsam pe saptamana viitoare operatie completa, furtunuri si rk.
                              SA rezolv si asta ca sa stiu ca de cealalta parte sa nu ma apuc degraba. )

                              Parafrazand zicala despre femei, e usor sa scoti o masina din moldova, e greu de scos moldova din masina.

                              CE o fi fost in capul meu cand am luat-o nici acum nu stiu, dar na, dupa 5mii bagati in ea, e mai simplu sa o scot la liman decat sa o dau la gunoi.
                              Vedem mai departe ce iese si ce surprize apar, un lucru e clar, o las balta cu esteticul si upgrade-urile ajunge cata vreme pierd sa o tin in viata.
                              Attached Files

                              Comment


                              • N-am mai scris demult.

                                Am dres si cealalta parte la cazan. Toate bucsele, pivotul, bratul l-am lasat ca inca nu da semne. Cred ca el e desi are abia 7k. Swag, sinonim cu jaf deci o sa crape.
                                Curatat tabla bine de tot, dar cu grund si antifon din belsug, preventiv.

                                Intre timp am constatat ca amortizoarele fata erau de fapt de avantgarde standard, iar arcurile anterioare de elegance confort.
                                Asadar diferenta de amortizare consta in faptul ca am pus amortizoare mai rigide, iar cele vechi probabil erau decente probabil pt o masina de romania.
                                Calculat dupa numarul de spire, la aceeasi grosime iese ca ar fi cu 15% mai rigid.

                                Cat timp mergi cuminte e cam fara sens, doar iti dai seama ce drumuri de cacao avem. Elegance e mai buna.
                                Diferenta se simte doar la condus agresiv si cu viteza mare. Ceea ca eu cam fac. Nu mai strangi din dinti la viteza mare si invarti mai cu incredere de volan.

                                Personal combinatia amortizor standard avantgarde si arc elegance confort (cel de 12.4 gorsime si 440 inaltime) mi se pare un compromis bun, e manevrabila la viteze suficient de mari, dar absoarbe bine gropile.
                                Nu stiu in ce stare erau amortizoarele originale, dar erau mult prea moi pt gustul meu sau pt mers repede.
                                Ma gandesc ce o sa fie la vara cu rotile de 18...Vom vedea.

                                Bancheta din spate in schimb e de vis, ca pasager, pluteste, arcurile confort si telescoapele confort originale.
                                Partea proasta e ca pe spate fiind cu arcurile de confort, am freccenta de rezonanta mai ridicata in fata decat pe spate si masina nu se mai aseaza cum trebuie la gropi.
                                Notiunea de flat-ride s-a pierdut.

                                Flat ride pe scurt cere o frecventa de rezonanta mai rigida in spate asa incat oscilatia botului sa fie cat de egala ca valoare instantanee cu oscilatia spatelui, incluzand aici defazajul dat de ampatament.
                                In felul asta sasiul ramane drept, nu se inclina fata-spate la gropi ceea ce e f enervant.
                                Cand ai flat ride fata cade in groapa, dar spatele fiind mai rapid o ajunge din urma si sasiul se pastreaza oarecum drept.
                                Evident nu putem vorbi de o sincronizare pt ca e vb de 2 frecvente diferite, dar macar maximele primelor oscilatii sa fie sincronizate cat de cat, ca urmatoarele oricum sunt puternic amortizate.

                                Asa ca vor urma si alte arcuri si amortizoare de avantgarde si in spate, candva.

                                Masina e ceva mai joasa, talerul telescopului e reglat la a 4-a pozitie numarata de jos. Inca nu am reusit sa lovesc tampoanele, deci cred ca e ok, a ramas cursa destula.
                                Ca pozitie sunt cam 2-2.5cm intre aripa si roata, fix cum arata bine.
                                Unghiul de cadere l-am lasat pe standard, pozitia de mijloc, rotile stau in jur de -2 negativ.
                                Dar acum cu rotile de 16 de iarna masina supravireaza. O fi de la caderea prea mare in fata, de la garda mai joasa, sau de suspensia moale de pe spate (teoria zice ca ultima sigur nu).
                                Cert e ca daca vreau pot lua niste curbe acum care inainte nici nu visam ca masina le poate lua desi am niste gume inguste de iarna.
                                Pe de alta parte n-as da masina pe mana nevestei sa o conduca agresiv ca sigur se invarte cu ea.
                                Vad eu la schimbul de ulei cand voi pune caderea la loc daca asta e cauza, parca as reveni la un setup mai neutru din motive de siguranta.

                                Am schimbat si discul/placute restante de pe spate dreapta, furtunuri noi, garnituri etrier.
                                Etrierul mergea chiar ok, dar nu strica o reimprospatare daca tot aveam piesele.
                                Tot aici am aflat ce pocnea cand ridicam masina pe cric, un brat nu era suficient strans si scapa cand suspensia se intindea in jos.

                                Gumele de iarna care credeam ca au facut boalfe se pare ca sunt perfect rotunde.
                                Am schimbat vulcanizarea, aia fiind sursa defectelor inchipuite si a vibratiilor la viteza mare. Nu erau in stare sa centreze calumea o roata in aparat.

                                Am cam terminat cu lucrarile tehnice la masina, vor mai urma maruntisuri si consumabilele dar neimportante.
                                Am ajuns la 222K, cu directia reglata de mine de mai bine de 20k fara a avea uzuri pe gume asa cum cobesc toti negativistii...
                                Attached Files
                                Last edited by Sharky; 01-29-2020, 20:40 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF