Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Transmisia automata sau manuala,argumente pro si contra pentru fiecare.
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)
-
Buna, sunt Calin de la Resita, am vb acum cateva zile la tel in lefatura cu cutia mea de pe w 140 S500. spune-mi te rog inca odata ce ulei sa bag in cutie, e o cutie in 4 trepte. si mai am si un slk 230 tot cu automata , masina e din 97 si nu are nici joja de ulei la cutie, are un dop fals dar fara lama aia care sa ajunga pana in cutie. Spune-mi daca e normal si ce ulei sa bag in cutia asta. Am rasturnat slk-ul cu rotile in sus si a pierdut ulei din cutie pana l-am pus pe roti ( cred ca pe la gaura de aerisire ), acum cand il bag in viteza trebuie sa il accelarez mai mult pana pleaca de pe loc. nu m-am carat cu el ca e in service auto dar cand l-am mutat prin service am constatat ca pleaca greu de pe loc ( ca si cum s-ar chinui sa mearga ) . IN asta nu stiu nici ce ulei sa bag si nici cat.
-
Ca un sfat, nu va luati Mercedes 4 matic si nici manuale.
Nu este necesar, de ce?
Avem cauciucuri de iarna,
Avem diferential autoblocabil,
Avem cutii automate rezistente(cu ulei bun tin minim 500.000 de km reali sigur, si schimbul se face la 60.000 km care pentru 50% din noi,e o singura data cat tin masina, pentru 25% maxim de 2 ori, pentru 20 % o data cam la 2 ani, si restul de 5% o data pe an si sincer nu cunosc pe nimeni cu masina personala sa faca asta)
Si nu in ultimul rand, avem Mercedes.
Dezavantaje la cutii automate nu sunt... Doar daca esti ghinionist si o faci praf sau o iei rea(sper sa nu patesc asa), dar daca o iei buna sau noua, nici o sansa.
Ca dai in medie 600 lei pe schimbul de ulei? asta o data la 2-3 ani? hai sa fim seriosi. Sa zicem ca o iei la 200.000 de km reali si nu a fost schimbat la 180.000 si o faci tu, de cate ori? Maxim de 2 ori ca nu o tii mai mult si daca ai avea manuala? si bagi un kit de ambreiaj complet cat costa? Eu zic ca chiar triplu decat 2 schimburi de ulei si sigur se va duce ambreiajul sau renumitele volante cu masa dubla intre 150.000 si 300.000 cum sunt majoritatea masinilor de la noi, si cred ca nu sunt probleme mai des la o automata ca la o manuala...
Consumul? e cum vrei tu, poate sa fie ca la manuala daca mergi ca cu o manuala ca poti exact la fel, (schimbat pana in 2000 de ture, scos la liber la semafor, fara 4000 de ture tot timpul) si inca mai mult de atat, poti scoate si mai mic daca mergi lejer cu ea. Pot scoate oricand sub 6,5 cu un motor de 3000 si asta cu o viteza medie de peste 80 km/h. Daca tragi de masina consuma si manuala si automata.
Dezavantaje 4 matic?
Asta la comparatie intre e 280cdi 4 matic si a mea e 320 cdi.
Consum (cu 1,7 litri mai mare pe acelasi traseu, unul dupa altul si culmea ca el a stat tot timpul in spatele meu)
Doar 5 trepte in loc de 7.
Greutate mai mare.
Avantaje 4 matic? nu prea am vazut, in curbe stau la fel, nu am sange in mine sa accelerez la intrarea in curba nici cu una nici cu alta asa ca e tot una...
P.S. Toti care va plac Mertanele sau ziceti ca va plac, atunci obisnuiti-va cu automatele ca manualele dispar de tot daca nu si automatele ca vin motoarele electrice care nu mai au nevoie de cutie de viteze, planetare, diferentiale, discuri, placute de frana si altele, ca 4 motoare asincron sunt si frane si motoaresi asta de la 0 km/h pana la 300 km/h si cuplu aproape de la 0. Numai sa ne tina retelele electrice
Last edited by Dj Sky; 11-29-2011, 01:26 AM.
Leave a comment:
-
Originally posted by NinjaV12 View PostAh si am uitat: aia de spun ca, automata e naspa, si feelingul de condus il ai numai cu manuala sunt oameni care au in general masina cu tractie fatza dupa conceptul ca "cea cu spate te fura", dar viseaza la o integrala, si de obicei cu motor diesel si si pana in 2000cmc.....garantat 80% din acestia sunt asa cum i-am descris mai sus....n-ai cu cine domle!si ei vreau 4 mo ca le-am dat lectii cu cobra si cauciucuri bune
ca de la jumatatea pentii cu o inclinatie de vreo 35 de grade eu ma bucuram ca s-a lasat greutatea pe spate iar ei racaiau stanga dreapta, si sa revenim la topic, sa vad eu cum pornesti cu manuala in panta pe un polei de nu stai in picioare langa masina. Chestia e ca pana nu patesti nu stii si eu am invatat fara sa vreau cu automata(de w 124) pe cobra. Am mers pana la un loc, masina s-a oprit, a derapat pana pe margine si m-am dat jos sa vad cum naiba se invart rotile fara sa se miste nici intr-o parte si pe cand m-am dat jos, masina a inceput sa mearga milimetric in fata apucand incet viteza. Apoi am descoperit: Patinezi? nu-i nimic, o lasi pe D, daca vrei te dai jos la o tigara(care fumati) si te uiti cum urca incet. Cu manuala cum lasi ambreiajul cum polizeaza
Cat despre frana de motor? Ce pot sa zic ca la motoare mari ca numai de astea am condus automate(intre 2,8 l si 4500) au frana de motor arhisuficienta.
Pe transfagarasan a fost singurul loc unde mi-am pus pe manual in treapta a 3-a 7GTronicul si asta nu din necesitate ci doar ca nu am vrut sa tot calc frana, asa lasam acceleratia inainte de curba cam cu 50 de metri si rar ma atingeam de frana(doar daca intalneam unul cu cutie manuala si cu frana de motor)
Leave a comment:
-
Buna seara, tuturor pro , contra sau indecisi , automata, manuala, semiautomata, tiptronic, shiftronic, motronic, multitronic,toate variantele cu TRONIC,si DSG.
Avand atatea variante de masini cu tot atatea variante de transmisii , cred ca este destul de greu sa te decizi ce anume vrei sa cumperi sau sa conduci.
Transmisiile sunt automate sau manuale , restul ..... marketing .
Toate se defecteaza,mai mult sau mai putin, si in cazul manulelor si in cazul automatelor, reparatia costa ...cu mici diferente .
Nu am vazut pe nimeni sa discute ce motor ai pe o cutie manuala si ce motor pe una automata, toti se refera la cutii ca sunt asa sau asa , dar nimeni nu isi pune intrebarea ,,ce motor se preteaza pentru o cutie manuala si ce motor pentru una automata??.
Nimeni nu face diferenta dintre benzina si diesel , dintre cutie manuala si motor pe benzina , sau cutie automata si motor diesel, sau invers,
Cati dintre voi se uita la turometru la viteza de 100km/h, sa vada cate turatii are motorul , sau cati isi fac calculul cate kg are masina si ce capacitate are motorul , majoritatea vor un motor mai mic (taxe+consum)DAR sa fie masina spatioasa, confortabila si daca se poate sa nu coste mai nimic intretinerea masinii.
Nu se poate sa fie si laptoasa si devreme acasa, ori ai un motor peste 2500 cu cutie automata, greutatea casoseriei max1500 kg, care te scote din necaz cand ai nevoie , SAU un motor sub 2500+cutie manuala,greutatea caroseriei 1600-1800 kg ,care sincer se cam chinuie cand schimbi pe la 2000 rot/min, sa nu pun la socoteala pasagerii +bagaje+aer conditionat
Pentru a savura placerea unei masini cu o cutie automata , motorul musai trebuie sa fie peste 2500cm, altfel nu simti nimic , chiar te enervezi cand se chinuie motorul si face galagie degeaba .Last edited by automaticul; 11-28-2011, 22:38 PM.
Leave a comment:
-
Originally posted by sorin_ncs View Post1. CVT nu prea am vazut decit la scutere, motorete, masini din alea fara permis etc. Mai toate sint cu curea, sau lant sau parca am mai vazut si niste chestii conice cu frictiune. NU prea vad eu un CVT pus pe o masina mai mare..mai serioasa intrucit nu cred ca poate duce un cuplu prea mare. In plus de asta sa aud motorul la turatie constanta absolut tot drumul cred ca m-ar termina nervos
2 Intimplarea face ca spre surprinderea unora chiar stiu sa schimb si treptele de viteza fara sa debraiez. NU ca as recomanda cuiva sa faca asa ceva, oricum si asa pina te inveti o sa cam cirii cutia de viteza si o sa ii cam barbieresti pinioanele, dar e bine sa stii si sa faci acest lucru intrucit nu se stie cind vei avea nevoie. Am condus in felul acesta, intr-un caz de urgenta de la Ploiesti pina la Bucuresti deoarece era sparta placa de presiune si nu mai puteam debraia.
De altfel daca ma gindesc si mai bine ce trebuie sa controleze conducatorul auto pentru a "conduce" ? Pai doua chestii mari si late: directia masinii (ok pt asta avem volanul) si viteza. Pentru a controla viteza trei pedale si o maneta sint cam multe chestii. Doua pedale e mai uman...Dar oare chiar este nevoie de doua? Nu s-ar putea cu una? Din cite stiu tancurile au doar o singura pedala...iar cind ai luat piciorul de pe ea tancul se opreste instant!
3. Vaccinurile de multe ori chiar fac mai mult rau decit bine..dar o dam in offtopic. Exista destule resurse pe net unde se pot cauta informatii referitoare la acest lucru.
4. Si motorul cu ardere interna este chestie depasita moral...dar na alternativele se lasa asteptate ca oricum nu se vor introduce pe piata la preturi acesibile publicului larg pina nu vor fi luate 7 piei de pe oameni cu preturile astea vesnic crescinde la carburanti. Exista la ora actuala unele incercari de masini electrice sau hibride dar pur si simplu au niste preturi in asa fel gindite incit sa nu fie o concurenta seriosa pentru masinile "conventionale". Am dat-o in offtopic rau de tot aici
5. GM rullz, dar nici Mercedes nu e rau.
We learned at an early age that FWD sucks.
Acum totusi ii inteleg pe cei care vor masina cu motor pina in 2000 cmc. E din cauza impozitului perceput de iubitul nostru stat. Pentru mine insa masina ca lumea e ceva GM mai vechi cu motor V8 benzina, cutie hidramata si evident RWD.
2. Si la motociclete eu numai asa schimb.....inca mai usor si mai bine intra fara decat cu la schimb in sus.
3.Am facut doar o paralela ca sa evidentiez mai tare cat de mult rau pot face chestiile de siguranta electronice.
4.Alternative sunt, dar din prea mare lene si din alte interese nu se vrea!
5.Bine, dar aia sa nu mai indrazneasca sa se autointituleze pasionati auto! Cand esti pasionat de ceva dai si ultimul leutz pt a-ti satisface complet pasiunea!
Leave a comment:
-
Originally posted by NinjaV12 View Post1. Nu mai bine atunci un CVT? Am condus scootere cu asa ceva si transmisia asta face minuni pt motorasele mici cu care vin atelajele alea...
2.Pai cam da, arta condusului se rezuma la dozarea gazului si franei concomitent cu schimbarea directiei de mers...nici daca schimbi fara ambreaj, sau daca in timp ce conduci poti butona casetofonul sau vb la tel nu te poti numi un sofer mai bun!
3.Chestiile astea mai ales electronic comandate sunt la fel de utile invatarii condusului la fel ca si imunizarea impotriva racelii care in prima faza duce la o raceala crancena de 2 sapt dupa care tot esti mai sensibil decat cineva care munceste in frig afara.
4. Cutia de viteza a fost introdusa pt a imbunatatii semnificativ dinamica vehiculului propulsat de un MAI, respectiv precum si pt optimizarea consumului si rularea la o viteza de croaziera mare la o turatie cat mai mica si astfel uzura cat mai mica a motorului.....intr-adevar un motor electric sau cu aburi de aceeasi putere maxima cu echivalentul sau cu ardere interna, cu piston si cicluri de functionare NU are nevoie de cutie de viteza...dar pana atunci ce sa facem, ne chinuim inca cu MAI-urile astea deja cam depasite moral ca tehnologie....
ON: Intre manuala si automata, prefer si eu automata mai ales pt ca m-am cam saturat de changalit si ambreaj, dar as prefera numai Mercedes sau un GM mai vechi.....decat automata mai noua(si cu semiautomata sau tiptronic sau cum le-o mai spune) mai plina de fire decat de metal chiar nu as prefera in detrimentul manualei!
2 Intimplarea face ca spre surprinderea unora chiar stiu sa schimb si treptele de viteza fara sa debraiez. NU ca as recomanda cuiva sa faca asa ceva, oricum si asa pina te inveti o sa cam cirii cutia de viteza si o sa ii cam barbieresti pinioanele, dar e bine sa stii si sa faci acest lucru intrucit nu se stie cind vei avea nevoie. Am condus in felul acesta, intr-un caz de urgenta de la Ploiesti pina la Bucuresti deoarece era sparta placa de presiune si nu mai puteam debraia.
De altfel daca ma gindesc si mai bine ce trebuie sa controleze conducatorul auto pentru a "conduce" ? Pai doua chestii mari si late: directia masinii (ok pt asta avem volanul) si viteza. Pentru a controla viteza trei pedale si o maneta sint cam multe chestii. Doua pedale e mai uman...Dar oare chiar este nevoie de doua? Nu s-ar putea cu una? Din cite stiu tancurile au doar o singura pedala...iar cind ai luat piciorul de pe ea tancul se opreste instant!
3. Vaccinurile de multe ori chiar fac mai mult rau decit bine..dar o dam in offtopic. Exista destule resurse pe net unde se pot cauta informatii referitoare la acest lucru.
4. Si motorul cu ardere interna este chestie depasita moral...dar na alternativele se lasa asteptate ca oricum nu se vor introduce pe piata la preturi acesibile publicului larg pina nu vor fi luate 7 piei de pe oameni cu preturile astea vesnic crescinde la carburanti. Exista la ora actuala unele incercari de masini electrice sau hibride dar pur si simplu au niste preturi in asa fel gindite incit sa nu fie o concurenta seriosa pentru masinile "conventionale". Am dat-o in offtopic rau de tot aici
5. GM rullz, dar nici Mercedes nu e rau.
Originally posted by NinjaV12 View PostAh si am uitat: aia de spun ca, automata e naspa, si feelingul de condus il ai numai cu manuala sunt oameni care au in general masina cu tractie fatza dupa conceptul ca "cea cu spate te fura", dar viseaza la o integrala, si de obicei cu motor diesel si si pana in 2000cmc.....garantat 80% din acestia sunt asa cum i-am descris mai sus....n-ai cu cine domle!
Acum totusi ii inteleg pe cei care vor masina cu motor pina in 2000 cmc. E din cauza impozitului perceput de iubitul nostru stat. Pentru mine insa masina ca lumea e ceva GM mai vechi cu motor V8 benzina, cutie hidramata si evident RWD.
Si acum ca sa revenim la oile noastre, eu personal, desi daca e nevoie conduc orice turism inclusiv trabant, prefer automata...dar din aia veche, clasica hidramata.Last edited by sorin_ncs; 11-26-2011, 01:26 AM.
Leave a comment:
-
Ah si am uitat: aia de spun ca, automata e naspa, si feelingul de condus il ai numai cu manuala sunt oameni care au in general masina cu tractie fatza dupa conceptul ca "cea cu spate te fura", dar viseaza la o integrala, si de obicei cu motor diesel si si pana in 2000cmc.....garantat 80% din acestia sunt asa cum i-am descris mai sus....n-ai cu cine domle!
Leave a comment:
-
Originally posted by sorin_ncs View Post
1.Dupa mine cutia automata nu reprezinta VIITORUL. Cutia automata e de mult pe piata, chiar din anii 50 de fapt. Deci din punctul meu de vedere cutia automata reprezinta trecutul, prezentul si viitorul. Cutia manuala e o chestie depasita inca de cind a fost inventata, dar refuza sa dispara pentru ca mai sint multi care "nu se simt soferi" daca nu schimba ei vitezele.
2. Nu vreau masina care sa se conduca singura. Consider ca un volan si doua pedale sint suficiente pentru a-mi da senzatia de control asupra masinii. Tin sa mentionez din nou ca soferia, conform opiniei mele se refera la abilitatea conducatorului auto de a manevra ROTILE masinii (prin directie, acceleratie si frina) nu de a asculta motorul si a schimba la nesfirsit rapoartele de transmisie.
3.Nu vreau de asemenea nici ABS, ASR, ESP etc...sint eu mai retrograd si conservator de felul meu. Consider ca inveti mult mai bine sa SIMTI masina fara aceste ajutoare electronice. Dar vreau cutie automata. Schimbatul vitezelor si pedalatul la ambreiaj imi par niste corvoade complet lipsite de sens. Am vazut multi care sustineau ca un sofer adevarat conduce numai manuala...iar ei se speriau cind derapa spatele masinii si nu stiau sa o redreseze. Intreb atunci ce fel de "soferi" erau aceia? Nu ca as vorbi despre vreuna din persoanele de fata.
4.Si apoi sa nu uitam un lucru...
2.Pai cam da, arta condusului se rezuma la dozarea gazului si franei concomitent cu schimbarea directiei de mers...nici daca schimbi fara ambreaj, sau daca in timp ce conduci poti butona casetofonul sau vb la tel nu te poti numi un sofer mai bun!
3.Chestiile astea mai ales electronic comandate sunt la fel de utile invatarii condusului la fel ca si imunizarea impotriva racelii care in prima faza duce la o raceala crancena de 2 sapt dupa care tot esti mai sensibil decat cineva care munceste in frig afara.
4. Cutia de viteza a fost introdusa pt a imbunatatii semnificativ dinamica vehiculului propulsat de un MAI, respectiv precum si pt optimizarea consumului si rularea la o viteza de croaziera mare la o turatie cat mai mica si astfel uzura cat mai mica a motorului.....intr-adevar un motor electric sau cu aburi de aceeasi putere maxima cu echivalentul sau cu ardere interna, cu piston si cicluri de functionare NU are nevoie de cutie de viteza...dar pana atunci ce sa facem, ne chinuim inca cu MAI-urile astea deja cam depasite moral ca tehnologie....
ON: Intre manuala si automata, prefer si eu automata mai ales pt ca m-am cam saturat de changalit si ambreaj, dar as prefera numai Mercedes sau un GM mai vechi.....decat automata mai noua(si cu semiautomata sau tiptronic sau cum le-o mai spune) mai plina de fire decat de metal chiar nu as prefera in detrimentul manualei!
Leave a comment:
-
Originally posted by kriket View PostPuteti zice ce vreti despre cutiile automate dar asta este viitorul si nu aveti ce face.
Originally posted by alex.marian View PostSalutare tuturor. Conduc de mai bine de 20 de ani fara acidente (cu si fara permis, vezi vechile cluburi de carting) si vreau sa spun urmatoarele: mai intai de toate conteaza cum te simti tu la volan si nu ce fac americani sau ce traditi sant! Domnilor, cand te urci la volan conduci , pt asta sant facute masinile. . . Cand vrei sa dormi stai acasa iar cand vrei sa socializezi te duci in cafenele, nu la volan. Cutia de viteze manuala te ajuta sa controlezi masina, sa conduci in adevaratul sens al cuvantului. Cutia automata protejaza masina de tine ,,soferule'', precum toate sistemle noi de siguranta. In curand te urci la volan si nu mai atingi nimic ... Sa auzim de bine.
Nu vreau masina care sa se conduca singura. Consider ca un volan si doua pedale sint suficiente pentru a-mi da senzatia de control asupra masinii. Tin sa mentionez din nou ca soferia, conform opiniei mele se refera la abilitatea conducatorului auto de a manevra ROTILE masinii (prin directie, acceleratie si frina) nu de a asculta motorul si a schimba la nesfirsit rapoartele de transmisie.
Nu vreau de asemenea nici ABS, ASR, ESP etc...sint eu mai retrograd si conservator de felul meu. Consider ca inveti mult mai bine sa SIMTI masina fara aceste ajutoare electronice. Dar vreau cutie automata. Schimbatul vitezelor si pedalatul la ambreiaj imi par niste corvoade complet lipsite de sens. Am vazut multi care sustineau ca un sofer adevarat conduce numai manuala...iar ei se speriau cind derapa spatele masinii si nu stiau sa o redreseze. Intreb atunci ce fel de "soferi" erau aceia? Nu ca as vorbi despre vreuna din persoanele de fata.
Si apoi sa nu uitam un lucru. Cutia de viteze a fost introdusa NUMAI si NUMAI pentru a compensa o mare imperfectiune a motorului cu ardere interna. Si anume aceea ca functioneaza optim doar intr-o plaja destul de redusa de turatii. Spre exemplu avem un motor care are cuplu suficient pentru a se misca ok masina intre 2000 si 4500 rpm. Daca cu acea masina vreau sa pot merge cu viteze intre 5 si 200 Km/h evident va fi nevoie sa pot schimba rapoartele de transmisie. Si de aceea s-a introdus cutia de viteze. Daca s-ar fi putut realiza un motor care sa dea cuplu constant intre 0 si 10.000 rpm (cum au de exemplu motoarele electrice asincrone trifazate), cutia de viteze ar fi devenit complet inutila, in acest caz varierea vitezei masinii facindu-se numai si numai prin varierea turatiei motorului. Dar pentru ca un asemenea motor cu ardere interna nu exista a fost necesara introducerea cutiei de viteze, care este de fapt un rau necesar. Din moment ce e un rau necesar si de fapt nici nu ar fi trebuit sa existe, atunci nu cumva e mai bine sa fie automata? Iar eu ca si conducator auto sa "pretind" ca nu exista? De retinut din nou ca doar vehiculele dotate cu motoare cu ardere interna au cutie de viteze, aceasta neregasindu-se nici la vehiculele cu motoare electrice (tramvaie, troleibuze) nici la cele cu motoare cu abur (vechile locomotive). Doar motorul cu ardere interna necesita monstruozitatea asta de cutie de viteze. Bine totodata motorul cu ardere interna este tot singurul care necesita si un STARTER care poate fi electric (electromotor) sau o sfoara, nici motoarele electrice, nici cele cu abur neavind nevoie de asa ceva, dar asta este o alta poveste care nu face obiectul de discutie al acestui topic.Last edited by sorin_ncs; 11-25-2011, 04:48 AM.
Leave a comment:
-
Am permis de 1 an și jumătate și prima mea mașină a fost un Golf 3, iar acum am un W202 1.8L automat și nu aș da-o pentru nimic în lume.PRO automată.
Leave a comment:
-
Salutare, Vad ca pe aici parerile sunt impartite... parerea mea este ca omului ii este frica de ceea ce nu cunoaste si de aici reticenta (motivul principal) fata de cutiile automate. Am un MB W203 coupe de 230 k cutie SSG (semi automata 6 trepte). E prima masina cu cutie automata pe care am avut-o, reticent la inceput, dar nu prea aveam de ales(mi s-a varat masina pe gat poveste lunga cu datorii).Am schimbat tot ce era de schimbat pompa hidraulica ulei in cutie de la mama lui si.... nu am avut nici macar o problema cu ea...e teribil de comoda, te obisnuiesti cu kick-down-ul si e o adevarata placere. Ziceau unii ca nu poti conduce sportiv, pe manual e o joaca de copii motorul avnd viata in el e o placere sa il auzi cum urla la 4000-5000 de turati cand comuti de pe automata direct intr-o viteza inferiorara... e beton. Plus ca la conducul de zi cu zi, protejeaza mai bine motorasul si ii chiar prelungeste viata...totusi fiind un MB vioata lunga si gustul....sunt acolo..
Leave a comment:
-
Salutare tuturor. Conduc de mai bine de 20 de ani fara acidente (cu si fara permis, vezi vechile cluburi de carting) si vreau sa spun urmatoarele: mai intai de toate conteaza cum te simti tu la volan si nu ce fac americani sau ce traditi sant! Domnilor, cand te urci la volan conduci , pt asta sant facute masinile. . . Cand vrei sa dormi stai acasa iar cand vrei sa socializezi te duci in cafenele, nu la volan. Cutia de viteze manuala te ajuta sa controlezi masina, sa conduci in adevaratul sens al cuvantului. Cutia automata protejaza masina de tine ,,soferule'', precum toate sistemle noi de siguranta. In curand te urci la volan si nu mai atingi nimic ... Sa auzim de bine.
Leave a comment:
-
Votez automata! Desi nu detin nici o masina automata ci am avut doar manuale, de curind am inceput sa fiu mai deschis la minte si sa inteleg eficienta, comoditatea si eleganta unei cutii automate. Pentru cei care sustin ca prefera cutia manuala deoarece sint conservatori as tine sa la precizez ca daca ar fi conservatori cu adevarat ar preferea automata deoarece cutii automate exista de prin anii 40 si nu vei vedea o adevrata masina CLASICA de COLECTIE cu cutie manuala ci doar automate. La americani a prins cutia automata, la europeni nu. Ca doar europenii stiu sa conduca iar americanii nu..Poate este asa..sau poate nu. Mai sint multi care sustin ca "nu simt" masina daca e automata, ca face parte din placerea condusului schimbatul vitezelor. Si apoi tot unii mai sustin ca "de gustibus..." Dar ar fi foarte indicat si sa vedem cam ce experiente la volan au cei care sustin un fel de cutie sau altfel de cutie. Intrucit eu personal cunosc pe cineva cu experienta de 1.500.000 Km care a condus orice fel de masina existenta si recomanda....CUTIA AUTOMATA. Apoi vin unii care se cred "soferi experimentati" si in realitate au 30-50.000 Km care sustin ca daca nu schimba ei vitezele nu simt masina...si ca "de gustibus...". Ce intiietate poate avea cel cu experienta de 30-50.000 Km in fata celui cu 1.500.000 Km? Personal prefer sa merg pe mina celui cu mai multa experienta si sa consider ca parerea celui cu mai putina experienta nu este relevanta si ca gusturile acestuia se pot discuta, in timp ce ale celui cu multa experienta nu. Fratilor eu chiar sint conservator din fire...vrei sa simti masina? ok...fara ABS, fara ASR, fara EBD si asa mai departe. Schimbatul vitezelor insa nu are nimic de-a face cu "simtitul masinii". Este pur si simplu un efort complet inutil. Apoi pentru cei care spun ca masina automata e doar pentru femei...am cunoscut un cuplu o data (foarte bogati) care aveau un VW Touareg si o KIA Sportage..una automata si una manuala...ghiciti cine conducea masina automata si cine o conducea pe cea manuala. Daca veti spune ca doamna o conducea pe cea automata va insealati. Deci pro automata for ever...momentan nu am nici o masina automata si nici nu vreau sa imi cumpar vreo alta masina dar sper sa pot monta la masina existenta o cutie automata.
Leave a comment:
-
Votez categoric pentru cutia automata; unul din motivele pentru care americanii iubesc cutia automata - parcurg distante foarte mari si automata asigura confortul necesar.
Personal am cutie automata pe w 210/2001, sunt satisfacut pentru ca poti merge atat in maniera clasica (ceva in jur de 100 km/h + - 20) cat si sport respectiv faci suta in vreo 7-8 sec. Cu bine
Leave a comment:
-
Originally posted by Dj Sky View PostInca nu am auzit pe nimeni care a avut cutie automata sa isi cumpere manuala... Inclusiv euUp automatele!!!
Ar trebui pus un poll de vot!
View Poll Results: Ce preferati?
automata 195 76.47%
manuala 60 23.53%
Voters: 255. You have already voted on this poll
Intre timp s-a curatat si topicul de mizerii, userului a3ds i s-a ridicat banul abuziv.
Leave a comment:
Leave a comment: