Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cum simtzi diferentza de cuplu?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    diferenta de cuplu

    Originally posted by orca View Post
    Eu pot sa-ti dau exemple din ceea ce zice constructorul referitor la viteza maxima in treapta a 5-a si a 6-a, pentru exemplu luam W210...
    Benzinare :
    Typul_vit.5_vit.6
    E200 = 209_208
    E200k= 232_225
    E240 = 224_219
    E280 = 230_225

    Diesel :
    Typul....._vit.5_vit.6
    E200CDI = 199_198
    E220CDI = 204_213
    E270CDI = 204_225
    Multumesc Kolegu ,eu am mers cu seat toledo ,motor diesel ,deci exista si varianta ca vit 6 sa fie mai mare ,dar nu asta e problema ,ci rezerva de putere pentru depasire...aceasta era obiectul discutiei .
    Din pacate am observat ca unii tin cu tot dinadindul sa nu invete nimic di aceste discutii .Interesante exemplele date ,de aici am dedus ca decat sa mergi cu 200 la ora cu v5,mai bine mergi cu v6 dar cu turatie si deci consum mai mic.
    toata stima
    steen

    Comment


    • #62
      Constat ca incet-incet, discutzia aluneca pe panta pe care trebuia sa o urmeze de la bun inceput. Boooooon....
      Balenozauru a zis ceva interesant. Hai sa vedem acu, pe exemplul lui, la W210 (sau "cobra imperiala"). Cine completeaza acea lista a lui Orca si cu caracteristica de putere si de cuplu ?

      Comment


      • #63
        Pai la aceeasi viteza de rulare pe autostrada, ai mai putine turatii in a-6a decat daca ai rula in a 5-a, implicit consumul e mai mic. Ce nu s-a inteles? Raportul vitezei a 6-a e diferit si de aceea vitezele maxime se ating in viteza a 5a si nu in a 6a in majoritatea masinilor.

        Comment


        • #64
          Originally posted by doktor4carz View Post
          Cine completeaza acea lista a lui Orca si cu caracteristica de putere si de cuplu ?
          Pai daca v-am dat rahat sa va dau si lingura

          Benzinare :
          Typul_vit.5_vit.6= putere_rpm = cuplu_rpm de la-pana la
          E200 = 209_208 = 136ps_5500 = 190Nm_3700-4500
          E200k= 232_225 = 187ps_5300 = 260Nm_2500-4800
          E240 = 224_219 = 170ps_5900 = 225Nm_3000-5000
          E280 = 230_225 = 204ps_5700 = 270Nm_3000-5000

          Diesel :
          Typul....._vit.5_vit.6= putere_rpm = cuplu_rpm de la-pana la
          E200CDI = 199_198 = 116ps_4200 = 250Nm_1400-2600
          E220CDI = 204_213 = 143ps_4200 = 315Nm_1800-2600
          E270CDI = 204_225 = 170ps_4200 = 370Nm_1600-2800
          Last edited by orca; 04-06-2008, 18:28 PM.
          .. ________ ..
          o/____https://www.clubmercedes.ro/core/ima...ilies/cool.png____\o
          (Oo\==/oO)
          ..U...............U.
          Ma plimb dimineata ca sa fiu liber dupa amiaza si sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.
          http://img99.imageshack.us/img99/342...icuminejg5.gif

          Comment


          • #65
            diferenta de cuplu

            Originally posted by orca View Post
            Pai daca v-am dat rahat sa va dau si lingura

            Benzinare :
            Typul_vit.5_vit.6= putere_rpm = cuplu_rpm de la-pana la
            E200 = 209_208 = 136ps_5500 = 190Nm_3700-4500
            E200k= 232_225 = 187ps_5300 = 260Nm_2500-4800
            E240 = 224_219 = 170ps_5900 = 225Nm_3000-5000
            E280 = 230_225 = 204ps_5700 = 270Nm_3000-5000

            Diesel :
            Typul....._vit.5_vit.6= putere_rpm = cuplu_rpm de la-pana la
            E200CDI = 199_198 = 116ps_4200 = 250Nm_1400-2600
            E220CDI = 204_213 = 143ps_4200 = 315Nm_1800-2600
            E270CDI = 204_225 = 170ps_4200 = 370Nm_1600-2800
            foarte bine koleg Orca ,haideti sa comentam:
            ex:E220 CDI
            vit 5max =204km/h Se observa ca puterea este maxima (143 HP) la o anumita turatie 4200 rot/min ....dar nu si cuplul max.Cuplul max este intr-un interval mic de turatii 1800-2600 . atentie..! foarte important ??? adica ce inseamna :ca daca avem nevoie de cuplu si nu santem intre cele doua turatii cuplul va fi mai mic .Deci ne plasam undeva pe la mijloc 2200 si vom fi siguri ca avem cuplu max .Nu e recomandat sa modificam turatia ca iesim din plaja si nu mai urcam panta sa zicem.Pe de alta parte alta caracteristica interesanta :Observam ca am putere max la 4200 ,dar la aceasta turatie cuplul poate scadea semnificativ ,dar pot avea o viteza superioara si nu am nevoie de cuplu.Vedeti dar ca problema cuplului maxim se pune la turatii mici
            deci la viteze mici,iar problema de Putere se pune turatii mari viteze mari si cupluri nu asa de mari .Mai mult problema "simtirii cuplului "ar trebui sa se puna in acest interval de turatii pentru ca aici e maxim.In rest chiar daca acceleram el scade .Numai ca in acest interval ,chiar daca am cuplu mare ..nu am viteza ,ca atare nu prea am ce sa simt.La turatii mari ,dupa cum releva datele coleg Orca am putere mare deci viteza mare ...cuplu nu asa de mare ...deci ce sa mai simt..
            pana la urma se pare ca chestia cu ,Cuplu e pentru cei care-si cumpara tractoare ,iar cea cu puterea pt cei cre-si cumpara autoturisme...!
            Nu am facut decat sa interpretez datele coleg Orca .Poate mai vor sa le interpreteze si altii ,nu e nici o suparare.

            vorba mea :
            frunza verde a bobului,
            pe deal pe la Cluj ma sui,
            si cu tractorul "cuplat"
            ma apucai de arat.
            m-apucai sa-l ambalez,
            sa simt cuplul cel obez,
            n-apucai s-ajung la paie ,
            ca-mi cazu avansu-n baie,
            ambalai pan la mijloc,
            si facu tractorul "clonk"
            ca nu mai avea moment,
            depasii plaja la cent.
            eu crezui ca de-l turez ,
            oi fi eu mai titirez,
            iar tractorul suparat ,
            s-a oprit si sa'necat.

            track poems
            by Steen
            Last edited by steen; 04-06-2008, 19:35 PM.

            Comment


            • #66
              Nu era rau sa faci observatiile practic. Nu de alta dar o masina nu are o singura treapta de viteza iar ca sa ajungi in ultima trebuie sa treci prin celelalte. Asadar cand accelerezi si ajungi in zona de turatii in care cuplul scade (dar nu dispare, ca doar nu pica in nas masina) schimbi treapta de viteza si iar cazi in zona de cuplu maxim iar accelerezi si uite-asa ajungi (mai devreme sau mai tarziu) in ultima treapta de viteza si in final in zona rosie in care simti puterea atat de draga tie...

              Am vazut autoturisme cu un cuplu anemic si plasat la cucurigu' dar nu vreau sa le mai vad (exemple motoare coreene de 1.4 16v de 90-100CP/6200rpm si cu un cuplu anemic de 100-110NM la 4600rpm)...eu unul nu ti-as dori asa ceva sa-ti treaca prin mana. Prin comparatie, un motor TSI 1.4 122CP mananca pe paine astfel de pocnitori si nu pt cei 20CP in plus ci pt ca turbina atasata ii da un cuplu maxim de 210NM incepand cu 1500rpm.
              Daca si motorul asta e de tractor...atunci prefer sa nu-mi cumpar autoturism.
              Last edited by Diesel; 04-06-2008, 21:07 PM.

              Comment


              • #67
                Interesant ce s-a spus aicea, sunt curios daca a fost cineva cu un model de audi pe benzina care dezvola cuplu surprinzator la turatii de la 1500 incepand, cel putin noul a4, acolo cred ca se simte cuplul cel mai bine, incepand de la o turatie joasa mai ales la un benzinar. de la 1500 pana la 3600 rot/min cuplu 230 Nm.
                Negru`s everywhere

                Comment


                • #68
                  O alta abordare in problema asta a cuplului ar fi una cu care eu ma confrunt zilnic. si anume motoarele de camion.
                  Daca luam spre comparatie o masina mica cu motor de 430 cp o sa vedem ca e suficient sa miste masina de maxim 2 tone si va atinge o viteza maxima mare. Acelasi motor de 430 cp pus pe un camion (Iveco Stralis de exemplu, cu care am mers) misca 44 tone cu o viteza maxima acceptabila (120-130 kmh). Ambele au aceeasi putere. Dar motorul de autoturism n-ar putea niciodata sa faca treaba celuilalt. Diferenta o face cuplul, care la camion este undeva la 1900 Nm intre 1000-1600rpm, adica foarte jos. Iar acest cuplu urias se obtine (la aceeasi putere) din cilindree mare (10.300 cmc la camion).
                  Cand bagi in viteza, iei piciorul de pe ambreiaj si pleaca tirul incarcat la relanti de pe loc........aia o face cuplul mare......si ala e obtinut din cilindreea imensa a motorului. De aia la aceeasi masina benzina/diesel cu cea diesel veti putea pleca la relanti de pe loc in treapta a 2-a fara sa moara motorul si la benzina da in nas si se opreste........pt. ca dieselul are cuplu mult mai mare

                  Nu e cea mai corecta explicatie dar e cea mai la indemana
                  Last edited by VLADD; 04-07-2008, 21:57 PM.

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by vladruse View Post
                    O alta abordare in problema asta a cuplului ar fi una cu care eu ma confrunt zilnic. si anume motoarele de camion.
                    Daca luam spre comparatie o masina mica cu motor de 430 cp o sa vedem ca e suficient sa miste masina de maxim 2 tone si va atinge o viteza maxima mare. Acelasi motor de 430 cp pus pe un camion (Iveco Stralis de exemplu, cu care am mers) misca 44 tone cu o viteza maxima acceptabila (120-130 kmh). Ambele au aceeasi putere. Dar motorul de autoturism n-ar putea niciodata sa faca treaba celuilalt. Diferenta o face cuplul, care la camion este undeva la 1900 Nm intre 1000-1600rpm, adica foarte jos. Iar acest cuplu urias se obtine (la aceeasi putere) din cilindree mare (10.300 cmc la camion).
                    Cand bagi in viteza, iei piciorul de pe ambreiaj si pleaca tirul incarcat la relanti de pe loc........aia o face cuplul mare......si ala e obtinut din cilindreea imensa a motorului. De aia la ceeasi masina benzina/diesel cu cea diesel veti putea pleca la relanti de pe loc in treapta a 2-a fara sa moara motorul si la benzina da in nas si se opreste........pt. ca dieselul are cuplu mult mai mare
                    Nu e cea mai corecta explicatie dar e cea mai la indemana

                    Beton aceasta explicatie, si un mare adevar!!
                    Negru`s everywhere

                    Comment


                    • #70
                      diferenta de cuplu

                      Originally posted by vladruse View Post
                      O alta abordare in problema asta a cuplului ar fi una cu care eu ma confrunt zilnic. si anume motoarele de camion.
                      Daca luam spre comparatie o masina mica cu motor de 430 cp o sa vedem ca e suficient sa miste masina de maxim 2 tone si va atinge o viteza maxima mare. Acelasi motor de 430 cp pus pe un camion (Iveco Stralis de exemplu, cu care am mers) misca 44 tone cu o viteza maxima acceptabila (120-130 kmh). Ambele au aceeasi putere. Dar motorul de autoturism n-ar putea niciodata sa faca treaba celuilalt. Diferenta o face cuplul, care la camion este undeva la 1900 Nm intre 1000-1600rpm, adica foarte jos. Iar acest cuplu urias se obtine (la aceeasi putere) din cilindree mare (10.300 cmc la camion).
                      Cand bagi in viteza, iei piciorul de pe ambreiaj si pleaca tirul incarcat la relanti de pe loc........aia o face cuplul mare......si ala e obtinut din cilindreea imensa a motorului. De aia la ceeasi masina benzina/diesel cu cea diesel veti putea pleca la relanti de pe loc in treapta a 2-a fara sa moara motorul si la benzina da in nas si se opreste........pt. ca dieselul are cuplu mult mai mare
                      Nu e cea mai corecta explicatie dar e cea mai la indemana
                      Vladruse fii atent ca sant cateva elemente pe care le ai neclare:
                      Daca plecam de la constatarea generala ca,doua cauze identice produc efecte identice ,atunci este clar ca doua masini la care motorul are aceiasi putere ,accelasi convertor de cuplu ,si acelasi diametru la rotile motoare
                      ,vor produce acelasi cuplu maxim la o anumita turatie sau plaje de turatii. E gresita ideea ta ca motorul de pe auto nu ar face ce poate sa faca cel de pe Iveco.
                      faptul ca nu poate sa faca nu se datoreaza cilindreei ,ci convertizorului de cuplu care are alt raport de demultiplicare.La iveco e gandit sa traga iar turism sa te plimbe ca "vantul".
                      In al doilea rand Dieselul nu are cuplu mult mai mare ca benzinarul ,ci are cuplu mai mare la turatii mici,iar benzinarul are cuplu mare la turatii mari.
                      Asa ca constatarea d-lui Negru ca e "beton" ar trebui nitel revizuita.
                      cu respect
                      steen

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by steen View Post
                        In al doilea rand Dieselul nu are cuplu mult mai mare ca benzinarul ,ci are cuplu mai mare la turatii mici,iar benzinarul are cuplu mare la turatii mari.
                        Pai daca ne uitam la exemplul dat de orca, cu mororizarile pe benzina si diesel, lucrurile sunt evidente: la acceasi cilindree ai un cuplu maxim mult mai mare la diesel, exceptiei facand doar motoarele benzina cu kompressor.

                        Comment


                        • #72
                          D-aia l-am rugat sa bage datele alea... au fost puse cu un scop, sa constatam cum simtzim...

                          Comment


                          • #73
                            Pai cum simtim in ce sens ? Vorbim de un sentiment sau de sentimentul dat de acceleratie, reprize ?

                            Daca vorbim de sentimentul dat de acceleratie atunci vorbim de performante, iar daca vorbim de performante (0-100 sa zicem) cum este mai bine sa schimbam ? In turatia in care avem cuplu maxim sau in turatia in care avem maxim de cp ?

                            Daca nu am inteles discutia cum trebuie va rog sa ma corectati
                            C 200 CDI
                            ML 63 AMG
                            S 55 AMG Long
                            SL 55 AMG
                            Yamaha R1
                            Yamaha R6

                            Comment


                            • #74
                              E simplu. Cind bate o bucsha, o simtzi. Nu e o traire intima, da-o dracu, da o simtzi. Vrem sa aflam daca se poate simtzi cuplul cum se simte bucsha aia cordita cind bate. Atita tot.

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Baracuda View Post
                                Pai cum simtim in ce sens ? Vorbim de un sentiment sau de sentimentul dat de acceleratie, reprize ?

                                Daca vorbim de sentimentul dat de acceleratie atunci vorbim de performante, iar daca vorbim de performante (0-100 sa zicem) cum este mai bine sa schimbam ? In turatia in care avem cuplu maxim sau in turatia in care avem maxim de cp ?

                                Daca nu am inteles discutia cum trebuie va rog sa ma corectati
                                Cand accelerezi de la 0 -100km/h schimbi la zona rosie in fiecare treapta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF