Uite ca si batranii stiau despre ce e vorba.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Cum simtzi diferentza de cuplu?
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
-
Hehe, acum chiar ca am inteles, tot!
Multumim pentru ultima etapa de iluminare in ale marimilor fizice caracteristice motoarelor. Parerea mea este ca toti stim ce e cuplul, ce e puterea, ce e turatia, ce e demarajul, cine ce efecte are insa ce nu stim este sa ne exprimam, sa amestecam cu succes cunostintele de fizica cu cele de logica si astea doua cu cele de limba romana.Unless I'm very much mistaken...
Comment
-
Tare topicul, sunt multe de invatat din el
Eu sunt de parere ca atat cuplul cat si puterea sunt importante si se simt
Exemplul dat de mine nu stiu cat este de concludent sau de corect
Cu al meu W202, C200,100kw, benzina,din 1995,nu reusesc sa "ma bag in scaun" cum reusesc cu BMW-ul lui varume-o 520 diesel,touring,100Kw din 2001 cei drept,
-nu stiu care ce cuplu au, dar se simte diferenta de "apasat in scaun" adica de cuplu
-insa la w202 ai senzatia de masina turata si puternica cand esti in zona rosie a turometrului
off topic: eu nu sunt prea multumit de motorul benzinar( 1998 cm cubi) pus pe W202 pentru ca daca nu mergi turat tot timpul,nu are nici o vlaga in el,cel putin al meu sub 3000rot/min parca este mort, iar in oras nu prea iti convine sa mergi tot cu viteza 1 sau 2 sa poti tine motorul peste 3000 ture
Sper sa nu imi sariti in cap, daca am zis ceva gresit.
Toate cele bune.W202..C 200, 100Kw,benzinar din `95
http://www.clubmercedes.ro/my-w202-c...51.html?t=8551
Comment
-
Si un raspuns,ca sa inteleaga si o doamna ca mine,ce tocmai am lasat andrelele jos,si sa raspund,cuplu se intampla la o turatie mica a pistoanelor (off-road)si sa miste cotetul,si puterea se intampla catre viteza mare,unde ne avantam catre primul gard!Gresit?
Comment
-
Vai de andrele... mai bine nu le lasai.
Incearca si tu ce au mai incercat si alti baieti sa inteleaga: PUTEREA dezvoltata de motorul tau este ca un produs aritmetic, ca o inmultire a doi factori:
1 - numarul de ture ale arborelui cotit (la care sunt atasate pistoanele cum bine stii)
2- forta cu care pistonul apasa asupra arborelui cotit.
La locomotivele cu abur puteam vedea acest proces interesant. Locomotiva avea o roata la care era atasata o chestie luuuuunga de fier (se numeste biela). Chestia asta era atasata la roata intr-un punct apropiat de marginea ei exterioara. La celelalt capat al acestei chestii obsevam ca era prinsa in asa fel incat se misca asa: du-te - vino (de la stanga la dreapta si inapoi) http://www.todomonografias.com/image.../02/100305.gif
Cum stim ce face numarul de ture pentru locomotiva cu aburi? Pai ne uitam la ea in mers si vedem ca atunci cand locomotiva merge repede-repede-repede, si biela se miiiiisca repede-repede-repede? Ce inseamna asta? Ca numarul de ture ajuta locomotiva sa se deplaseze cat de repede vrea mecanicul conductor si sa mentina aceasta deplasare pentru cat de mult timp vrea mecanicul.
Cum stim ce face forta cu care biela (pistonul) apasa asupra rotii locomotivei (sau asupra arborelui cotit)? Pai ne uitam la locomotiva cand sta pe loc si atunci stim ca asupra rotilor nu actioneaza nimeni, nici o bucatica de forta. DAR cand vrea sa se puna in miscare, muuult abur iese pentru ca trenul e greu si forta vrea sa il puna in miscare impingand roata locomotivei. Si forta impinge roata locomotivei cat de tare poate ea pana ca incepe sa o invarta, sa o roteasca. Daca luam ca reper centrul rotii locomotivei, aflam ca ea suporta efectul unei forte care isi sichimba mereu directia de actiune: vrea sa actioneze doar in punctul in care chestia luuunga este prinsa de roata. Dar punctul acela se plimba odata cu roata, in jurul centrului ei. De aceea forta care isi tot schimba directia o denumim... cuplu.
Deci, inmultind aritmetic doi factori, obtinem putere.
Unul din factori, ne misca de pe loc si ne trimite pe traiectorie, pe unii mai rapid, pe unii mai lent.
Celalalt factor, luat separat ne face sa ne miscam pe traiectorie cu o viteza sustinuta pentru cat timp vrea soferul.
Nu am pretentia ca voi fi inteles si de necombatut dar pentru starea mea de plictiseala de la ora 18:26, a meritat...Unless I'm very much mistaken...
Comment
-
Nu exista ca un factor face una altul aia, pt ca nu-s diferiti in sensul asta. Sunt 2 chestii foarte diferite, dar totusi cuplul e o componenta a puterii. Cand incerci sa te pui in miscare actionezi cu o forta, ea nefiind inmultita cu nici o turatie. In momentul in care roata se pune in miscare e deja vorba de o anumita putere folosita pt asta. Deci in orice moment al miscarii folosesti putere. De-aia orice motor, masina, utilaj, are data puterea nu cuplul. Pt ca aia conteazaLast edited by STEFAN V8; 06-09-2009, 18:03 PM.BENZ G, altceva ce ?
Comment
-
Originally posted by STEFAN V8 View PostDe-aia orice motor, masina, utilaj, are data puterea nu cuplul. Pt ca aia conteaza
Orice motor, masina ...au date atat puterea in cai putere cat si cuplul in Nm.
Daca ai doua motoare de putere identica dar cu o diferenta de cuplu de 80Nm in favoarea unuia dintre ele, pe care l-ai prefera?
Comment
-
Nu e atat de simplu pe cat pare sa alegi unul din motoare.
Fabricantii ofera date atat despre cuplu cat si despre putere dar ambele sunt marimi fizice ce implica miscarea arborelui cotit, adica avem de-a face cu o turatie.
Nu trebuie sa luam cuplul separat de numarul rotatiilor, cum bine s-a spus mai devreme.
Legat de alegere, ar trebui sa stim si cat de repede urca in turatie motorul cu 80 Nm in plus comparativ cu celalalt. Daca cei 80 Nm se fac simtiti la 30 de secunde dupa ce pedala de acceleratie e lipita de podea.... mai bine aleg celalalt motor.
Na...Unless I'm very much mistaken...
Comment
-
Originally posted by pianosso View Post
Na...
Pedala lipita de podea este echivalentul unui kickdown. Daca vb de scenarii de 30 de secunde la kickdown pana la cuplul maxim (in ce treapta de viteza?) deja o dam in balarii (sunt deja prea multe necunoscute printre care masa masinii, cutia de viteza etc). E logic ca ma refeream la un cuplu mai mare in aceeasi plaja de turatii a celor doua motoare.
Atat puterea maxima cat si cuplul maxim sunt specificate la numarul de rotatii la care acestea se realizeaza. La cuplu se poate preciza o plaja de turatii in care valoarea acestuia isi mentine valoarea maxima, sau pur si simplu turatia la care se obtine cuplu maxim (daca e un cuplu maxim cu valoare de varf (peak). Desigur stim acest lucru cu totii.
Ideea era ca, caracacteristica de cuplu a unui motor este cel putin la fel de importanta ca si puterea (bineinteles corelata cu numarul rotatiilor), pentru ca pana la urma, cuplul e ceea ce conduci zi de zi, ca doar nu mergi zilnic cu turometrul in zona rosie a turatiilor...Last edited by Diesel; 06-10-2009, 21:56 PM.
Comment
-
Ok, e logic la ce te refereai dar nu ai scris explicit. Comentariul meu era valabil in cazul in care omiteam turatia. De-aia am incheiat cu "Na...", pentru ca se complica treaba pe cand noi intentionam sa keep it simple.
E clar acum.Unless I'm very much mistaken...
Comment
-
DIESEL dar ce-ai zice de o diferenta de 400Nm ? Adica o diferenta enorma nu? Cati dintre noi avem asa ceva disponibil? Faaaarte putini. Si acea diferenta de forta nu face nimic in plus daca cealalta masina are aceeasi putere, pt ca puterea e ceea ce folosesti. Adica o forta in rotatie. Nimeni nu foloseste cuplul pt ca toti acceleram cu motoarele pornite. Sa-mi zica mie ala care a facut 0-300 in 22 sec cu motorul oprit din cuplu.... aaaahh l-a pornit si blanit de numa ? Aia e putere.
Comparatie e intre ML 63 525CP 630Nm 0-100 in 5.0 sec
si Q7 V12 500CP si 1000Nm 0-100 5.5 sec
obs ca q7 e mai lent ca ML 63 cu 5 zecimi, care la niste timpi 0-100 de sub 6 sec inseamna foarte mult. Diferenta e data de greutatea mai mare a lui Q7 si de putere ceva mai mica. Dar cei 1000 de Nm ce fac? nu pot compensa la masini de 2tone jumate 300kg ?BENZ G, altceva ce ?
Comment
-
Eu cred ca daca motoarele ar antrena direct rotile motoare, Q7-le ar fi mai rapid iar cuplul in plus ar compensa masa mai mare. Sa nu ignoram transmisiile.
Zici ca puterea e ceea ce folosesti. Pentru ca lucram cu doua marimi fizice variabile si nu ne putem da seama la prima vedere ce face fiecare, propun sa blocam una, sa zicem - cuplul si sa variem puterea. Asa ca avem un motor cu 200 Nm @ 3500 rpm dar arborele cotit poate atinge 20.000 rpm. Zi-mi si mie ce putere ar avea motorul asta? L-ar ajuta turatia enorma sa accelereze mai rapid?
Sau sa luam cazul motoarelor electrice care au cuplu constant pe toata plaja de turatii. Sa zicem 100 kW si 400 Nm. Dintre cei 100 kW si cei 400 Nm, care crezi ca efectueaza de fapt acceleratia mobilului? Eu tind sa cred ca cei 400 Nm.
Sau... pistonul din motor e forta. La arbore, forta devine cuplu. In cutie ramane cuplu. In roti ajunge tot cuplu. Din roti devine iar forta, in zona de contact cu solul. Forta asta misca o masa. Masa capata acceleratie. De unde a pornit tot? De la piston. Deci astia ne zapacesc cu cuplul motor cand de fapt ar trebui sa ne spuna forta maxima per piston...Last edited by pianosso; 06-11-2009, 09:26 AM.Unless I'm very much mistaken...
Comment
-
Cum sa antrenezi direct rotile motoare ? Si atunci de ce se mai chinuie mii de ingineri sa faca cutii. Iti dai seama ca pui la indoiala chiar rostl existentei firmelor care numai asta fac ZF, DANA, BORG-WARNER.
Oricum Q7 nu poate fi mai rapid din cauza diferentei de greutate, puterea fiind comparabila. Cutiile de viteze sunt si ele cu rapoarte foarte apropiate asa ca de-acolo nu provin diferente.
Putere folosesti in orice moment. Asta e marimea care ajunge la roti nemodificata. Sunt binenteles pierderi, randamentul unei transmisii 4x4 plus cutia de viteze fiind ~84%
Gandeste-te si la forta daca vrei, dar ca sa fie corect tre sa iei in considerare si turatia. Q7 diesel funcioneaza la acceleratii intre 3000 si 4000 de ture, pe cand ML63AMG intre 5500 si 7200, deci o diferenta de 3000 de ture in medie. Ei aceasta inseamna ca Audi tre sa foloseasca trepte mult mai lungi pentru a ajunge la aceleasi viteze ca ML si tot momentul ala in plus se imparte la mai mult si ajunge la roti o forta(moment) mai mica decat la Benz cu cuplu motor mai mic.
N-ai cum sa blochezi una sau alta. Puterea e o marime calculata care iti ofera cuantificarea performantei motorului
Poti calcula puterea DOAR daca ai cele 2 marimi: forta si turatia la care ai obtinut-o.
200Nm la 3500rpm e simplu le inmultesti si imparti la constanta 7025 pt puterea in Cai putere deci P3500=200*3500/7025 P=100CP
Daca si la 20000rpm motorul ar da 200Nm ar avea 570CP.
Motoarele electrice nu au cuplu constant, eventual puterea. Curba de cuplu e o curba cu maximul la turatia 0 si minim la turatia maxima. Daca suprapui aia peste curba turatiei vei vedea ca Puterea e constanta. S-apoi eu nu tind sa cred nimic, calculez si stiu exact ce si cum.BENZ G, altceva ce ?
Comment
-
Am gasit niste grafice de putere si a-si face o comparatie intre 2 motoare V8 Benz. C63 aspirat si CLS 55 KOMPRESSOR
--P ------C63---CLS55 K
2500----157------221 +64
3000----197------268 +70
3500----243------327 +84
4000----293------360 +67
4500----330------405 +75
5000----369------424 +55
5500----388------440 +52
6000----400------450 +50
6300----406------447 +41
6500----407
prima coloana - turatia
ultima coloana - diferenta de putere
Se vede cum motorul cu compresor este net superior celui aspirat desi la puterea maxima diferenta e doar 19CP, datorita cuplului mai mare pe toata plaja in realitate ai 50-80 de cai in plus. Si un diesel are avantajul fortei dar din cauza turatiilor mici la care o dezvolta nu se poate compara, adica trece intr-o treapta superioara si pierde mult.Last edited by STEFAN V8; 06-11-2009, 14:32 PM.BENZ G, altceva ce ?
Comment
-
Eu dau o explicatie vizuala mai simpla si sper eu mai atotcuprinzatoare asupra aspectelor de cuplu si putere: Cuplul la roti rupe aderenta, dar puterea mentine patinarea acestora continua
Pt a va face o idee mai buna asupra aspectului de putere si cuplu stiati ca o masina de
F1 de 900CP are doar 350Nm?? Si anume cam cat noul Passat de 2.0TDI
De ce nu prinde Passat-ul ala mai mult de 210kmph reali, ca doar are cuplu cat o masina de F1 care prinde lejer 300kmph, iar viteza maxima e undeva la 360kmph???
Hai sa dau alt exemplu: Smartul cu motor de Suzuki Hayabusa de 178cai si 120Nm asa-i ca merge "de pffoaiaiaia" pe langa cel de serie cu motor de 86 cai si 140Nm !!!!!!!!!!!!!! DECI ACEEASI MASINA CU MOTOR CU CULPU MAI MIC DAR PUTERE MAI MARE MERGE MULT MAI BINE!!!!Nu o sa cumpar masina noua in veci atata timp cat ne mai mintiti cu poluarea motoarelor termice...pai atunci faceti masini electrice ieftine, si nu mai veniti cu povesti pt pesti ca nu merita sau nu tin sau blah blah ca de aia ies scumpe!!!
Comment
Comment