Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Cutie viteza SPRINT-SHIFT sprinter 308 CDI

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cutie viteza SPRINT-SHIFT sprinter 308 CDI

    Va salut. Am de 5 ani un sprinter din 2001 cu 165000 km. rulati, din care 3/4 facuti de mine, numai in parcurs lung. Masina mai mult "se odihneste", pana de curand "am tras" de alta. De cand o folosesc n-am avut nici o problema cat de mica. I-am schimbat consumabilele la timp ("in fata blocului") si atat. Merge super, desi cei 82 CP sunt uneori cam putini cand esti incarcat.
    Iarna trecuta, deci la temperatura scazuta, mi-a facut de 2-3 ori urmatoarea "figura":dupa pornirea motorului, mutand maneta de pe N pe A sau R nu se intampla nimic.Daca mai las motorul sa se incalzeasca (si cu ajutorul incalzirii suplimentare), dupa 5, 10 -15 minute totul revine la normal. Alteori "fenomenul" nu se manifesta. In afara sezonului rece nu mi-a facut "figura" niciodata. Cum a venit iarna aceasta, a inceput din nou sa-mi faca (uneori).A mai patit cineva asa? Poate cineva sa-mi dea un sfat, o informatie utila? Va multumesc.

  • #2
    Sprinter cu cutie automata?De marfa?

    Comment


    • #3
      salut

      Originally posted by edwardmihail View Post
      Sprinter cu cutie automata?De marfa?
      Da,exista! !!!

      Pt.Dorin:Eu am 411 cu Springsift si am aceleasi simptome la frig,ori nu cupleaza,ori dau pe A si imi arata 1 pe bord si daca vreau sa urc in viteze merge doar pana la a 3a.
      Cand face asa,trag pe dreapta,opresc motorul,repornesc si gata.
      La mine pana se incalzeste putinschimbarea de la 1 la 2 se face cu putin zgomot.
      Am venit din Suceava ieri,era -23 ziua si a mers cutia fara probleme.
      Eu oricum las motorul 15-20 minute dimineata pe ger extrem ca sa se incalzeasca.

      Comment


      • #4
        Multumesc ptr. raspunsuri. M-am mai interesat de problema ridicata de mine si vin cu cateva completari. In primul rand masina nu mi-a mai facut "figuri" indiferent de cat de frig a fost in ultima vreme.
        Cutia de viteze sprint schift este o cutie mecanica semiautomata, la care actionarea ambreiajului cat si schimbarea propriuzisa a vitezelor este facuta de un mecanism mecanico-hidraulic actionat de o pompa ce se afla pe carcasa cutiei de viteza. In cazul semnalat de mine se pare ca in proportie de 99% problema este aici, adica:
        -uleiul si-a pierdut proprietatile;
        -pompa de ulei despre care am scris mai sus nu "baga" destula presiune.
        Pentru sprinterul model pana in anul 2006 specificatiile la cutia de viteze pe care le-am obtinut sunt:
        -sprint schift (semiautomatic) cod cutie 716.643/1
        -capacitatea cutiei este de 1,5 litri de ulei (ex. Titan Sintofluid FE 75W) si are intervalul de schimb al uleiului la 300 000 Km
        -capacitatea sistemului hidraulic (de ambreiere-debraiere si schimbarea efectiva a vitezelor) este de 0,5 litri (ex. Titan ZH 4300 B).
        M-am interesat la reprezentanta din Sibiu si financiar ar suna cam asa:
        -1 litru ulei hidraulic = 104 ron
        -2 litrii ulei de cutie = 260 ron
        - manopera = 225 ron.
        Va multumesc inca odata si tinem legatura.
        P.S. pentru EDWARDMIHAIL:
        In ultimii ani aproape toate, daca nu chiar toate cap-tractoarele (TIRURI-le) au cutiile de viteza automate, asa ca nu trebuie sa te mire ca sunt si sprintere echipate asa.

        Comment


        • #5
          salut,detin un spriter 313,an 2001,cutie SPRING-SHIFT si am aceeasi problema.Te rog spune-mi daca ai rezolvat problema si cum.Daca schib uleiul din cutie ,poate fi o solutie.Multumesc.0740585975.te rog da-mi un apel.

          Comment


          • #6
            salut in legatura cu uleiu hidraulic.. 104 ron pt 1 litru mi se pare exagerat de mult.Dute la orice magazin si ai sa vezi ca nu trece de 20 25 lei. cu stima

            Comment


            • #7
              Atentie !!! Uleiul folosit de sistemul Sprint Shift este Pentosin. Se foloseste din ce in ce mai mult la camioane in loc de lichid de frana.
              Sistemul Sprint Shift are o mica baie de ulei (intr-adevar de aprox. 0.5 l) cu doua busoane : unul lateral si altul inferior. Pentru a completa uleiul se introduce cu un recipient cu furtun pe orificiul lateral pana curge pe cel inferior; acesta din urma nu corespunde cu fundul baii de ulei ci cu un bosaj inaltat peste acesta, care stabileste si nivelul corect.
              Nu este indicat sa se lucreze la acest sistem fara tester, intrucat se pot observa parametri importanti (cum ar fi presiunea din sistem care poate ajunge la 60 bar !!!).
              De asemenea cu testerul se pot efectua si operatiunile de "invatare" a ambreiajului (obligatoriu cand se inlocuieste discul de ambreiaj) sau a vitezelor.
              Daca doriti mai multe amanunte, ma puteti contacta la 0744346119

              Comment


              • #8
                Originally posted by yomismo View Post
                salut,detin un spriter 313,an 2001,cutie SPRING-SHIFT si am aceeasi problema.Te rog spune-mi daca ai rezolvat problema si cum.Daca schib uleiul din cutie ,poate fi o solutie.Multumesc.0740585975.te rog da-mi un apel.
                Mai sunat pe mine si am vb.
                Sper sa rezolvi .

                Sa ne tii la curent !!!

                Comment


                • #9
                  Eu de ceva timp am impresia ca ambreiajul incepe sa patineze.
                  A schimbat cineva ambreiaj la SpringSfift ????

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bleahu Dorin View Post
                    Va salut. Am de 5 ani un sprinter din 2001 cu 165000 km. rulati, din care 3/4 facuti de mine, numai in parcurs lung. Masina mai mult "se odihneste", pana de curand "am tras" de alta. De cand o folosesc n-am avut nici o problema cat de mica. I-am schimbat consumabilele la timp ("in fata blocului") si atat. Merge super, desi cei 82 CP sunt uneori cam putini cand esti incarcat.
                    Iarna trecuta, deci la temperatura scazuta, mi-a facut de 2-3 ori urmatoarea "figura":dupa pornirea motorului, mutand maneta de pe N pe A sau R nu se intampla nimic.Daca mai las motorul sa se incalzeasca (si cu ajutorul incalzirii suplimentare), dupa 5, 10 -15 minute totul revine la normal. Alteori "fenomenul" nu se manifesta. In afara sezonului rece nu mi-a facut "figura" niciodata. Cum a venit iarna aceasta, a inceput din nou sa-mi faca (uneori).A mai patit cineva asa? Poate cineva sa-mi dea un sfat, o informatie utila? Va multumesc.
                    salut. am avut si eu problemele astea, dar am schimbat cutia de viteza, cu una manuala cu ambreiaj. nu mai am probleme.

                    Comment


                    • #11
                      Stiu ca nu e vorba de Mercedes, dar m-am confruntat si eu cu o problema asemanatoare. Am avut un Transit de marfa, cu transmisie semiautomata - nu avea maneta, doar butoane pe bord cu N, D, R, P, si setari in functie de vreme si incarcatura. Daca lasam masina pornita mai mult de 5 min in P sau N, cand treceam pe D pornea ca si cum nu as fi calcat ambreiajul. Verdict - pompa de ambreiaj, de vreo 1000E, asa ca am pus cutie manuala, plus ambreiaj, etc.. Toti au spus ca aceasta combinatie , automata - duba de marfa nu tine mult.

                      Comment


                      • #12
                        Cand am avut primele probleme cu SpringShiftul,ma gandeam sa pun manuala,dar deja apucasem sa iau o cutie de rezerva,rulment presiune,maneta,calculator,relee la un pret de 1500 ron,rulata vreo 160.000 km.

                        Cutia manuala+pedalier+timonerie+montaj e in jur de 800--1000 Euro,problema mare este ca nu stii ce cutie iti pune,cati km are...etc....sunt masini destul de vechi si majoritatea de la dezmembrari au multi km.
                        Se poate gasi si mai noua dar e chestie de timp si alergatura,tre sa stii si ce sa cauti,ce rapoarte....etc...SP are 6 trepte.
                        Trebuie umblat si in softul masinii.

                        Marea problema la SP este pompa de pe cutie(cade la vreo 160-180.000 km-se tocesc carbunii),noua e 1500 ron,dar eu le-am reconditionat pe amandoua,una are vreo 30.000 de cand am pus-o si merge fara probleme,cealanta o am de rezerva la mine cu uleiul aferent sa o schimb pe drum la nevoie.

                        De curand am schimbat si kit-ul de ambreiaj(placa presiune +disc),incepuse se patineze in sarcina mai mare,discul era foarte uzat,exact cum banuiam cand am luat masina,ea a fost folosita mult pe local la DHS in Olanda,dupa care a ajuns la mine.
                        Costul total vreo 1100 ron(kit LUK-montaj la Bucovina Bus in Suceava,foarte profesionisti+pret bun
                        La MB era vreo 3000 ron si daca era necasar sa schimb si volanta+rulment presiune ajungea la 9000 ron,adica 2000 euro ! !
                        La banii astia imi luam motor si cutie de la dezmembrari.

                        Eu raman la SP deocamdata,totusi nu au fost probleme mari,ambreiajul poate cadea si la manuala,pompa am rezolvat-o ieftin.

                        PS:::Cand am schimbat ambreiajul,calculatorul cutiei nu a mai vrut sa recunoasca noul ambreiaj,am pus calculatorul de rezerva si sa rezolvat,cu toate ca era de 311 CDI,alta serie pe el.
                        Dupa ce sa rezolvat cu "invatarea"noului ambreiaj,a trebuit "invatata si puntea spate.
                        Last edited by cruiser; 01-27-2013, 14:44 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Salutare! Eu am aceasta cutie pe un C230 Sport Coupe, iar problema este ca nu vrea sa-mi ia mai deloc treapata a 5 si a 6 si ma scoate in Neutral, nu vrea nici pe mod impulsuri nici pe Automat... vre-un sfat?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Mihai Iulian View Post
                            Salutare! Eu am aceasta cutie pe un C230 Sport Coupe, iar problema este ca nu vrea sa-mi ia mai deloc treapata a 5 si a 6 si ma scoate in Neutral, nu vrea nici pe mod impulsuri nici pe Automat... vre-un sfat?
                            Du -te si pune-o pe tester......

                            Comment


                            • #15
                              Pune un star pe ea sa ti reinvete cursa ambreiajului, vitezele si punctul de patinare urca l la 90(nu 80 cum cere star), verifica i uleiul hidraulic(pentosin sau ulei servo verde) si trebuie sa mearga brici!(daca tot pui tester vezi si presiunea care o face pompa aprox 40 bari, pompele de presiune omoara carbunii dar la tine pare a fii lipsa ulei)
                              Toate literele lipsa le-am mâncat de foame. Toate greselile le-am facut cu rea intentie!

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF