Buna ziua,
De ceva vreme incerc sa gasesc o solutie cat mai fiabila la problema filtrului de particule. Inca din capul locului vreau sa mentionez ca link-urile pe care urmeaza sa le postez nu au nici un scop comercial, nu ma identific cu nici una dintre firme, ele sunt doar rezultatele cautarilor mele.
Acestea fiind zise, sa va dau cateva detalii despre masina din dotare:
W211, E220 CDI, 150cp, 2004, ~210.000 KM
Masina are un soft de putere TCM Turbo, efectuat destul de bine conform diagnozelor de pana acum, adica cu minim de erori in softul masinii. Masina avea deja remaparea facuta si e ceva la care ma gandesc sa renunt in favoarea softului original.
Diagnoza tuturor parametrilor motorului (facuta regulat) arata ca motorul functioneaza perfect. Masina a fost si este o masina intretinuta cu toate reviziile la zi (ba chiar facute mai devreme) si consumabile de calitate.
Pana acum am circulat cu masina in proportie de 80% in Bucuresti, restul de 20% pe drumurile patriei, in afara localitatii, iar ultima oara cand s-a aprins becul galben ("check engine") din cauza filtrului de particule prea plin a fost in urma unui drum de aproape 5000 KM, efectuat in proportie de 90% pe autostrada.
Prima data cand am avut filtrul de particule plin, iar regenerarea nu mai era declansata automat (chiar daca am mers pe distanta lunga - Bucuresti-Ploiesti Autostrada - la aprox. 2500 rpm si cu rezervorul plin), am considerat ca trebuie curatat.
Curatarea s-a efectuat intr-un atelier pe care nu il recomand, nu din cauza solutiilor folosite, ci mai mult din cauza celor care detin atelierul si a angajatilor (nu are rost sa intru in detalii). Procedeul a fost fara demontare, doar cu injectarea de solutii cu o pompa prin orificiul unuia dintre senzori presupun, pretul la vremea respectiva, destul de piperat - 800 RON.
Am plecat cu masina in limp mode (nu se mai tura peste 2000 rpm) si conform instructiunilor, am lasat-o sa stea 24 de ore inainte sa ma deplasez la diagnoza si/sau drum lung pentru regenerare. Dupa 24 de ore, in urma diagnozei, filtrul aparea gol, iar regenerarea fortata prin Star nu a fost necesara. Masina a mers in parametri aproximativ 1 an si jumatate si aproximativ 20000 KM.
Acum ma aflu din nou in aceeasi situatie, filtrul de particule plin, regenerarea aparent nu se mai declanseaza sau daca se declanseaza nu reuseste sa termine. Am incercat si varianta regenerarii fortate prin Star, dar nu reuseste sa termine.
Imi cer scuze pentru ditamai povestea, dar am vrut sa ofer un cadru, ca sa intelegeti ce am incercat si in ce conditii.
Am inceput sa ma documentez apropos de posibilele solutii pe care le-as avea sa rezolv aceasta problema. Am inceput cu principiul de functionare al filtrului de particule de pe acest model si rog pe oricine are alte informatii sa ma corecteze daca gresesc:
Filtru acumuleaza funinginea neagra emisa de motorul diesel, cand senzorii de pe filtru detecteaza (prin presiune/contrapresiune, temperatura gazelor etc.) ca acesta e plin, iar parametrii pentru o regenerare sunt indepliniti, regenerarea este declansata. Modelul acesta neavand sistemul cu lichid separat (vezi Renault), regenerarea este pornita cu ajutorul post-injectiei aducand astfel gazele de evacuarea pana la o temperatura de aproximativ 400-500 de grade in regenerare normala si aproximativ 600 de grade in regenerare fortata.
Daca regenerarea functioneaza normal, aceasta funingine este transformata in cenusa, cenusa care fie se depune, fie este evacuata din filtru.
In momentul in care nivelul de cenusa depaseste o anumita limita, nici macar o regenerare fortata nu mai poate curata filtrul de particule.
In concluzie, un filtru poate fii incarcat/infundat fie de funingine, fie de cenusa, aceasta din urma insa nu reactioneaza la regenerare fortata sau chimicale de curatare.
Cu toate astea am descoperit cateva metode de curatare:
1. Folosind un dispozitiv special (nu stiu daca se gaseste in Romania) care sufla cu presiune si incalzeste filtru de particule). Gasiti aici procedura completa:
http://www.aem.dinex.dk/da/downloads...08E27958C.ashx
2. Folosind diverse chimicale, fie prin demontare si "inmuiere" in acestea, fie prin injectare. Desi nu cred ca aceste metoda vor curata filtrul de cenusa ci doar de funingine.
Cateva exemple de solutii de curatare pe care le consider a fi bune:
- pentru intretinere periodica sau curatare prin injectie directa, sistemul Liqui Moly:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...cument&land=GB
Chiar am achizitionat un bidon de DPF Clean si urmeaza sa il folosesc sa vad ce efecte are.
- o solutie pe care as folosi-o pentru imersia filtrului si lasat la "inmuiat", fiindca mi se pare o cantitate buna la acest pret
http://www.daciashop.ro/Protec-5L-DPF-flush
- iar in cele din urma cateva metode mai "traditionale", precum spalarea cu apa in sens invers circularii gazelor, lucru care pare sa scoata o parte din cenusa respectiva - poate ceva ce merita incercat dupa folosirea solutiilor de mai sus
Exemplu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWVW_Q4wyWU
Cam atat despre curatare, iar in lipsa unui cuptor industrial, cele mai la indemana solutii se pare ca raman tot cele folosind solutii chimice si apa cu presiune.
A doua solutie este inlocuirea fizica. Recunoastem (desi greu de acceptat) ca filtrul de particule a ajuns la sfarsitul vietii si ne despartim de el cu mare regret in buzunar. Aici am gasit urmatoarele solutii:
- inlocuirea cu piesa originala noua - cost exorbitant, din ce am inteles peste 1500 Euro
- inlocuirea cu piese originala SH - o solutie nerecomandata fiindca nu stim gradul de incarcare si e posibil ca in scurt timp sa ajungem inapoi de unde am plecat
- inlocuirea cu piesa aftermarket - nu am experienta cu asta, nu stiu cat de durabile sunt, pretul este atractiv
Exemplu:
http://www.filtruparticule.ro/filtru...del=445&kw=126 620 EUR
- inlocuirea cu filtru de particule "sport", nici cu acestea nu am experienta
Exemplu:
http://www.pilotauto.ro/tuning-magaz...-de-particule/
- inlocuirea cartusului (elementului filtrant) in situatiile in care filtrul de particule permite deschiderea fara flex presupun. Nu am reusit sa gasesc un exemplu la noi, dar poate are cineva experienta cu asa ceva
Cam acestea sunt solutiile de inlocuire pe care le-am gasit dar mi-e greu sa socotesc care e cea optima din toate punctele de vedere - pret/performanta
Ultima solutie pe care vreau sa o aduc in discutie, ultima fiindca mi se pare o solutie oarecum disperata, este cea a anularii fizice.
In Romania unde durerile oamenilor sunt speculate la maxim, au aparut diversi meseriasi care executa aceasta anulare, atat fizica cat si software. Bineinteles ca este foarte greu sa diferentiezi intre ei, mai ales in lipsa unui feedback documentat si cu experienta inregistrata in timp.
La prima vedere se pare ca anularea software a DPF la Mercedes nu e asa simpla pe cum pare, iar rezultatele sunt departe de ideal.
Sunt curios sa impartasiti experientele voastre cu filtrele de particule, sa ajutati cu alte variante mai bune daca aveti altele decat cele de mai sus sau bineinteles daca puteti sa recomandati una sau alta.
Va multumesc anticipat!
De ceva vreme incerc sa gasesc o solutie cat mai fiabila la problema filtrului de particule. Inca din capul locului vreau sa mentionez ca link-urile pe care urmeaza sa le postez nu au nici un scop comercial, nu ma identific cu nici una dintre firme, ele sunt doar rezultatele cautarilor mele.
Acestea fiind zise, sa va dau cateva detalii despre masina din dotare:
W211, E220 CDI, 150cp, 2004, ~210.000 KM
Masina are un soft de putere TCM Turbo, efectuat destul de bine conform diagnozelor de pana acum, adica cu minim de erori in softul masinii. Masina avea deja remaparea facuta si e ceva la care ma gandesc sa renunt in favoarea softului original.
Diagnoza tuturor parametrilor motorului (facuta regulat) arata ca motorul functioneaza perfect. Masina a fost si este o masina intretinuta cu toate reviziile la zi (ba chiar facute mai devreme) si consumabile de calitate.
Pana acum am circulat cu masina in proportie de 80% in Bucuresti, restul de 20% pe drumurile patriei, in afara localitatii, iar ultima oara cand s-a aprins becul galben ("check engine") din cauza filtrului de particule prea plin a fost in urma unui drum de aproape 5000 KM, efectuat in proportie de 90% pe autostrada.
Prima data cand am avut filtrul de particule plin, iar regenerarea nu mai era declansata automat (chiar daca am mers pe distanta lunga - Bucuresti-Ploiesti Autostrada - la aprox. 2500 rpm si cu rezervorul plin), am considerat ca trebuie curatat.
Curatarea s-a efectuat intr-un atelier pe care nu il recomand, nu din cauza solutiilor folosite, ci mai mult din cauza celor care detin atelierul si a angajatilor (nu are rost sa intru in detalii). Procedeul a fost fara demontare, doar cu injectarea de solutii cu o pompa prin orificiul unuia dintre senzori presupun, pretul la vremea respectiva, destul de piperat - 800 RON.
Am plecat cu masina in limp mode (nu se mai tura peste 2000 rpm) si conform instructiunilor, am lasat-o sa stea 24 de ore inainte sa ma deplasez la diagnoza si/sau drum lung pentru regenerare. Dupa 24 de ore, in urma diagnozei, filtrul aparea gol, iar regenerarea fortata prin Star nu a fost necesara. Masina a mers in parametri aproximativ 1 an si jumatate si aproximativ 20000 KM.
Acum ma aflu din nou in aceeasi situatie, filtrul de particule plin, regenerarea aparent nu se mai declanseaza sau daca se declanseaza nu reuseste sa termine. Am incercat si varianta regenerarii fortate prin Star, dar nu reuseste sa termine.
Imi cer scuze pentru ditamai povestea, dar am vrut sa ofer un cadru, ca sa intelegeti ce am incercat si in ce conditii.
Am inceput sa ma documentez apropos de posibilele solutii pe care le-as avea sa rezolv aceasta problema. Am inceput cu principiul de functionare al filtrului de particule de pe acest model si rog pe oricine are alte informatii sa ma corecteze daca gresesc:
Filtru acumuleaza funinginea neagra emisa de motorul diesel, cand senzorii de pe filtru detecteaza (prin presiune/contrapresiune, temperatura gazelor etc.) ca acesta e plin, iar parametrii pentru o regenerare sunt indepliniti, regenerarea este declansata. Modelul acesta neavand sistemul cu lichid separat (vezi Renault), regenerarea este pornita cu ajutorul post-injectiei aducand astfel gazele de evacuarea pana la o temperatura de aproximativ 400-500 de grade in regenerare normala si aproximativ 600 de grade in regenerare fortata.
Daca regenerarea functioneaza normal, aceasta funingine este transformata in cenusa, cenusa care fie se depune, fie este evacuata din filtru.
In momentul in care nivelul de cenusa depaseste o anumita limita, nici macar o regenerare fortata nu mai poate curata filtrul de particule.
In concluzie, un filtru poate fii incarcat/infundat fie de funingine, fie de cenusa, aceasta din urma insa nu reactioneaza la regenerare fortata sau chimicale de curatare.
Cu toate astea am descoperit cateva metode de curatare:
1. Folosind un dispozitiv special (nu stiu daca se gaseste in Romania) care sufla cu presiune si incalzeste filtru de particule). Gasiti aici procedura completa:
http://www.aem.dinex.dk/da/downloads...08E27958C.ashx
2. Folosind diverse chimicale, fie prin demontare si "inmuiere" in acestea, fie prin injectare. Desi nu cred ca aceste metoda vor curata filtrul de cenusa ci doar de funingine.
Cateva exemple de solutii de curatare pe care le consider a fi bune:
- pentru intretinere periodica sau curatare prin injectie directa, sistemul Liqui Moly:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...cument&land=GB
Chiar am achizitionat un bidon de DPF Clean si urmeaza sa il folosesc sa vad ce efecte are.
- o solutie pe care as folosi-o pentru imersia filtrului si lasat la "inmuiat", fiindca mi se pare o cantitate buna la acest pret
http://www.daciashop.ro/Protec-5L-DPF-flush
- iar in cele din urma cateva metode mai "traditionale", precum spalarea cu apa in sens invers circularii gazelor, lucru care pare sa scoata o parte din cenusa respectiva - poate ceva ce merita incercat dupa folosirea solutiilor de mai sus
Exemplu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWVW_Q4wyWU
Cam atat despre curatare, iar in lipsa unui cuptor industrial, cele mai la indemana solutii se pare ca raman tot cele folosind solutii chimice si apa cu presiune.
A doua solutie este inlocuirea fizica. Recunoastem (desi greu de acceptat) ca filtrul de particule a ajuns la sfarsitul vietii si ne despartim de el cu mare regret in buzunar. Aici am gasit urmatoarele solutii:
- inlocuirea cu piesa originala noua - cost exorbitant, din ce am inteles peste 1500 Euro
- inlocuirea cu piese originala SH - o solutie nerecomandata fiindca nu stim gradul de incarcare si e posibil ca in scurt timp sa ajungem inapoi de unde am plecat
- inlocuirea cu piesa aftermarket - nu am experienta cu asta, nu stiu cat de durabile sunt, pretul este atractiv
Exemplu:
http://www.filtruparticule.ro/filtru...del=445&kw=126 620 EUR
- inlocuirea cu filtru de particule "sport", nici cu acestea nu am experienta
Exemplu:
http://www.pilotauto.ro/tuning-magaz...-de-particule/
- inlocuirea cartusului (elementului filtrant) in situatiile in care filtrul de particule permite deschiderea fara flex presupun. Nu am reusit sa gasesc un exemplu la noi, dar poate are cineva experienta cu asa ceva
Cam acestea sunt solutiile de inlocuire pe care le-am gasit dar mi-e greu sa socotesc care e cea optima din toate punctele de vedere - pret/performanta
Ultima solutie pe care vreau sa o aduc in discutie, ultima fiindca mi se pare o solutie oarecum disperata, este cea a anularii fizice.
In Romania unde durerile oamenilor sunt speculate la maxim, au aparut diversi meseriasi care executa aceasta anulare, atat fizica cat si software. Bineinteles ca este foarte greu sa diferentiezi intre ei, mai ales in lipsa unui feedback documentat si cu experienta inregistrata in timp.
La prima vedere se pare ca anularea software a DPF la Mercedes nu e asa simpla pe cum pare, iar rezultatele sunt departe de ideal.
Sunt curios sa impartasiti experientele voastre cu filtrele de particule, sa ajutati cu alte variante mai bune daca aveti altele decat cele de mai sus sau bineinteles daca puteti sa recomandati una sau alta.
Va multumesc anticipat!
Comment