Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Filtru particule - DPF (anulare, curatare, inlocuire)

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Filtru particule - DPF (anulare, curatare, inlocuire)

    Buna ziua,

    De ceva vreme incerc sa gasesc o solutie cat mai fiabila la problema filtrului de particule. Inca din capul locului vreau sa mentionez ca link-urile pe care urmeaza sa le postez nu au nici un scop comercial, nu ma identific cu nici una dintre firme, ele sunt doar rezultatele cautarilor mele.

    Acestea fiind zise, sa va dau cateva detalii despre masina din dotare:
    W211, E220 CDI, 150cp, 2004, ~210.000 KM

    Masina are un soft de putere TCM Turbo, efectuat destul de bine conform diagnozelor de pana acum, adica cu minim de erori in softul masinii. Masina avea deja remaparea facuta si e ceva la care ma gandesc sa renunt in favoarea softului original.

    Diagnoza tuturor parametrilor motorului (facuta regulat) arata ca motorul functioneaza perfect. Masina a fost si este o masina intretinuta cu toate reviziile la zi (ba chiar facute mai devreme) si consumabile de calitate.

    Pana acum am circulat cu masina in proportie de 80% in Bucuresti, restul de 20% pe drumurile patriei, in afara localitatii, iar ultima oara cand s-a aprins becul galben ("check engine") din cauza filtrului de particule prea plin a fost in urma unui drum de aproape 5000 KM, efectuat in proportie de 90% pe autostrada.

    Prima data cand am avut filtrul de particule plin, iar regenerarea nu mai era declansata automat (chiar daca am mers pe distanta lunga - Bucuresti-Ploiesti Autostrada - la aprox. 2500 rpm si cu rezervorul plin), am considerat ca trebuie curatat.

    Curatarea s-a efectuat intr-un atelier pe care nu il recomand, nu din cauza solutiilor folosite, ci mai mult din cauza celor care detin atelierul si a angajatilor (nu are rost sa intru in detalii). Procedeul a fost fara demontare, doar cu injectarea de solutii cu o pompa prin orificiul unuia dintre senzori presupun, pretul la vremea respectiva, destul de piperat - 800 RON.

    Am plecat cu masina in limp mode (nu se mai tura peste 2000 rpm) si conform instructiunilor, am lasat-o sa stea 24 de ore inainte sa ma deplasez la diagnoza si/sau drum lung pentru regenerare. Dupa 24 de ore, in urma diagnozei, filtrul aparea gol, iar regenerarea fortata prin Star nu a fost necesara. Masina a mers in parametri aproximativ 1 an si jumatate si aproximativ 20000 KM.

    Acum ma aflu din nou in aceeasi situatie, filtrul de particule plin, regenerarea aparent nu se mai declanseaza sau daca se declanseaza nu reuseste sa termine. Am incercat si varianta regenerarii fortate prin Star, dar nu reuseste sa termine.

    Imi cer scuze pentru ditamai povestea, dar am vrut sa ofer un cadru, ca sa intelegeti ce am incercat si in ce conditii.

    Am inceput sa ma documentez apropos de posibilele solutii pe care le-as avea sa rezolv aceasta problema. Am inceput cu principiul de functionare al filtrului de particule de pe acest model si rog pe oricine are alte informatii sa ma corecteze daca gresesc:

    Filtru acumuleaza funinginea neagra emisa de motorul diesel, cand senzorii de pe filtru detecteaza (prin presiune/contrapresiune, temperatura gazelor etc.) ca acesta e plin, iar parametrii pentru o regenerare sunt indepliniti, regenerarea este declansata. Modelul acesta neavand sistemul cu lichid separat (vezi Renault), regenerarea este pornita cu ajutorul post-injectiei aducand astfel gazele de evacuarea pana la o temperatura de aproximativ 400-500 de grade in regenerare normala si aproximativ 600 de grade in regenerare fortata.

    Daca regenerarea functioneaza normal, aceasta funingine este transformata in cenusa, cenusa care fie se depune, fie este evacuata din filtru.
    In momentul in care nivelul de cenusa depaseste o anumita limita, nici macar o regenerare fortata nu mai poate curata filtrul de particule.
    In concluzie, un filtru poate fii incarcat/infundat fie de funingine, fie de cenusa, aceasta din urma insa nu reactioneaza la regenerare fortata sau chimicale de curatare.

    Cu toate astea am descoperit cateva metode de curatare:

    1. Folosind un dispozitiv special (nu stiu daca se gaseste in Romania) care sufla cu presiune si incalzeste filtru de particule). Gasiti aici procedura completa:
    http://www.aem.dinex.dk/da/downloads...08E27958C.ashx

    2. Folosind diverse chimicale, fie prin demontare si "inmuiere" in acestea, fie prin injectare. Desi nu cred ca aceste metoda vor curata filtrul de cenusa ci doar de funingine.

    Cateva exemple de solutii de curatare pe care le consider a fi bune:

    - pentru intretinere periodica sau curatare prin injectie directa, sistemul Liqui Moly:

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...cument&land=GB

    Chiar am achizitionat un bidon de DPF Clean si urmeaza sa il folosesc sa vad ce efecte are.

    - o solutie pe care as folosi-o pentru imersia filtrului si lasat la "inmuiat", fiindca mi se pare o cantitate buna la acest pret

    http://www.daciashop.ro/Protec-5L-DPF-flush

    - iar in cele din urma cateva metode mai "traditionale", precum spalarea cu apa in sens invers circularii gazelor, lucru care pare sa scoata o parte din cenusa respectiva - poate ceva ce merita incercat dupa folosirea solutiilor de mai sus

    Exemplu:
    https://www.youtube.com/watch?v=uWVW_Q4wyWU

    Cam atat despre curatare, iar in lipsa unui cuptor industrial, cele mai la indemana solutii se pare ca raman tot cele folosind solutii chimice si apa cu presiune.

    A doua solutie este inlocuirea fizica. Recunoastem (desi greu de acceptat) ca filtrul de particule a ajuns la sfarsitul vietii si ne despartim de el cu mare regret in buzunar. Aici am gasit urmatoarele solutii:

    - inlocuirea cu piesa originala noua - cost exorbitant, din ce am inteles peste 1500 Euro

    - inlocuirea cu piese originala SH - o solutie nerecomandata fiindca nu stim gradul de incarcare si e posibil ca in scurt timp sa ajungem inapoi de unde am plecat

    - inlocuirea cu piesa aftermarket - nu am experienta cu asta, nu stiu cat de durabile sunt, pretul este atractiv

    Exemplu:
    http://www.filtruparticule.ro/filtru...del=445&kw=126 620 EUR

    - inlocuirea cu filtru de particule "sport", nici cu acestea nu am experienta

    Exemplu:
    http://www.pilotauto.ro/tuning-magaz...-de-particule/

    - inlocuirea cartusului (elementului filtrant) in situatiile in care filtrul de particule permite deschiderea fara flex presupun. Nu am reusit sa gasesc un exemplu la noi, dar poate are cineva experienta cu asa ceva

    Cam acestea sunt solutiile de inlocuire pe care le-am gasit dar mi-e greu sa socotesc care e cea optima din toate punctele de vedere - pret/performanta

    Ultima solutie pe care vreau sa o aduc in discutie, ultima fiindca mi se pare o solutie oarecum disperata, este cea a anularii fizice.
    In Romania unde durerile oamenilor sunt speculate la maxim, au aparut diversi meseriasi care executa aceasta anulare, atat fizica cat si software. Bineinteles ca este foarte greu sa diferentiezi intre ei, mai ales in lipsa unui feedback documentat si cu experienta inregistrata in timp.
    La prima vedere se pare ca anularea software a DPF la Mercedes nu e asa simpla pe cum pare, iar rezultatele sunt departe de ideal.

    Sunt curios sa impartasiti experientele voastre cu filtrele de particule, sa ajutati cu alte variante mai bune daca aveti altele decat cele de mai sus sau bineinteles daca puteti sa recomandati una sau alta.

    Va multumesc anticipat!
    Last edited by VENOX; 12-19-2014, 11:24 AM.

  • #2
    ....si cea mai ieftina solutie, sa repari cauza care genereaza infundarea.

    Cand ai o gaura in acoperis si cand ploua uda pardoseala, este mai ieftin sa repari acoperisul decat sa pui pardoseala de salcam si cu drenaj automatizat cu senzori de umezeala si monitorizare pe Iphone...
    Last edited by cl600; 12-19-2014, 21:43 PM.
    http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


    www.mbretrofit.ro

    Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

    Comment


    • #3
      Ei bine, avand in vedere ca masina nu are absolut nici o problema, banuiesc ca cea mai buna solutie e sa nu mai circul cu masina.

      Apreciez in continuare raspunsuri pertinente...

      Comment


      • #4
        La km astia , filtrul trebuie inlocuit , dar daca softul nu este original este posibil ca in scurt timp sa se infunde si cel nou.

        Comment


        • #5
          Salutare, din cate am citit si auzit pana acuma de acest filtru de particule, care face multe batai de cap, este anularea fizica urmand si anularea din soft.

          Ca nu multa lume stie sa faca treaba asta e altceva, dar sunt persoane care stiu sa faca, dar cu un pret pe masura.

          Problema e ca daca o anulezi, nu iti mai ies noxele la RAR, si intodeauna cand te duci sa faci ITP-ul trebuie sa apelez la o cunostinta.
          Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
          Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

          Comment


          • #6
            Originally posted by VENOX View Post
            Ei bine, avand in vedere ca masina nu are absolut nici o problema, banuiesc ca cea mai buna solutie e sa nu mai circul cu masina.

            Apreciez in continuare raspunsuri pertinente...
            Filtrul se poate infunda cu particule de negru de fum daca masina fumega mai mult decat poate retine el si daca mai scapa turbina ulei peste masura atunci amestecul de cenusa cu ulei se transforma in smoala, care nu se mai arde la regenerare.
            Cu ce altceva se poate infunda, nu stiu si nu cred ca un motor fara probleme poate infunda un DPF.

            Ma rog, daca filtrul este turtit, lovit, etc, adica ceva daune mecanice atunci iar are toate motivele sa faca probleme.

            Daca vrei, postez valori ale continutului de cenusa sau mai ales ale diferentei de presiune de la cateva MB cu peste 300K km.

            P.S. Am avut zilele trecute un client cu un W204 superb, care avea ultimele 30 de regenerari consecutive nereusite din cauza nivelului redus de motorina din rezervor!!! Adica de cateva luni bune, omul nu alimenta mai mult de beculetul galben.
            MB calculeaza cata motorina consuma pe timpul regenerarii, iar daca nu ii ajunge, amana regenerarea.
            http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


            www.mbretrofit.ro

            Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

            Comment


            • #7
              Anulat direct . masina merge mai bine consuma mai putin rezista turbina mai mult timp se prelungeste viata ei , numai avantaje .

              Nu trebuie sa anulezi si catalizatorul daca vrei sa pastrezi norma de poluare
              eu fac zilnic anulari si toti clienti sunt foarte multumiti de rezultate
              http://ugodcustoms.com
              https://www.facebook.com/ugod.customs

              Comment


              • #8
                Originally posted by ugod View Post
                Anulat direct . masina merge mai bine consuma mai putin rezista turbina mai mult timp se prelungeste viata ei , numai avantaje .

                Nu trebuie sa anulezi si catalizatorul daca vrei sa pastrezi norma de poluare
                eu fac zilnic anulari si toti clienti sunt foarte multumiti de rezultate
                Sant perfect deacord cu tine. Afara cu filtrele de particule, sa punem si tablite la EGR-uri (care sant la fel de inutile), sa alimentam cu motorina si ulei ars in proportie de 1:1 sa fie tot romanul fericit ca a plecat de la service cu mototrul mergand iar la 6000 rpm si ca ii "baga turbina".Si as mai propune sa facem un memoriu sa ii dam afara pe acei ingineri care proiecteaza asemenea componente menite sa ne saraceasca pe noi cei din estul Europei.
                Diagnoza Star, reparatii mecanica si electrica pentru auto fabricate dupa 1995.

                Comment


                • #9
                  De acord cu sarcasmul lui popeye.
                  Chiar mai mult, cred ca tot in acelasi decor se incadreaza si inmatriculatul pe Bulgaria.

                  Comment


                  • #10
                    Bosu putina istorie auto nu ar strica sa studiezi .
                    Nu incurajez pe nimeni sa mearga cu ulei pt ca nu este un combustibil 100 % ok . stiu masini care merg de 3-4 ani cu ulei auto ars 100 % fara gram de motorina , si merg zilnic dar trebuie pragatit acel ulei , prin cateva etape , nu se baga direct de la galeata .

                    Toate normele de poluare sunt inutile si pleaca din Franta.
                    CO2 e dat de motor nu de filtru si cat .
                    cu ce te ajuta pe tine ca ai EGR si recircula o parte din gazele arse le introduce inapoi in admisie ? cu nimik creste doar consumul .
                    Gazele reintroduse in adimisie eu minimul 90 de grade ca mai jos nu se pot raci din cauza apei din instalatie , deci un aer cald in admisie scade randamentul motorului si creste consumul .
                    Catalizatorul + filtru incetineste evacurea deci retine temperatura in turbina , presiune mare pe palete deci rezulta o viata scazula la turbina .
                    Regenerarea filtrului necesita combustibil = mai multa polulare deloc o reducere .
                    Deci sa nu ne mai spunem ca daca aia au pus au pus de prosti . nu au pus de prosti au pus pt ca asta e lumea in care traim e o lume de consum daca nu se strica masina mai repede macar sa se strice componenetele pe ea .
                    Eu am testat ani de zile chestile astea ata pe masinile mele cat si pe ale clientilor si am o gramada de clienti care vin sa imi multumeasca pt ce am facut , mai ales la motoare mari anuland prostiile inventate de franceji si bagate cu japca ca o norma de poluare , dece scade consumul unei masini cu pana la 4-5 litri ?
                    si testa de mine caz concret acum 2 saptamani Toyota LAnd Cruiser motor de 4,2 D euro 3 anulat tot ce am scris si la RAR la gaze a iesit in parametri . dece ? pt ca motorul merge cum trebuie nu e influentat de aceste norme , CO2 iasa in functie de AFR scos de motor .
                    Si sa nu mai comparam normele europene cu cele din state si din Asia care sunt total diferite si fara nici o legatura .
                    si ca un Ex cam orice Japoneza pana in 2006 este euro 3 pe cand la europa euro se faceau deja euro 4-5 .
                    Deci nu mai credeti tot ce zboara ca e ok .si tot ce se spune la TV e si adevarat .
                    Sper ca am fost cat de cat pe intelesul tuturor , si nu vreau sa ma dau mare , dar macar sa explicam unora care nu inteleg anumite treburi .
                    http://ugodcustoms.com
                    https://www.facebook.com/ugod.customs

                    Comment


                    • #11
                      Probabil experienta ta este legata de constructorii 'franceji', insa normele de poluare nu cred ca sunt o prostie.

                      O prostie poate fi sa te bucuri ca poluezi.

                      Faptul ca EGR reduce performanta motorului, se numeste progres si absolut toti producatorii folosesc aceasta solutie.

                      Reducerea performantelor unui motor puternic asigura un consum mic si bineinteles o poluare mult mai mica, atunci cand nu te urci pe acceleratie.

                      Sa nu mai vorbim ca (la majoritatea MB ), catalizatorul este in aceeasi toba cu DPF si a fost calculat astfel incat sa creeze acea turbionare esentiala pt excitarea corecta a turbinei. Cu DPF scos, mare parte din presiunea necesara partii calde a turbinei pleaca pe tobe...

                      Scoaterea DPF este doar un business, care obliga clientul credul sa monteze minciunele pe sondele lambda, sa puna alte evacuari, sa schimbe turbina si sa cheltuiasca pana se plictiseste.

                      Noi facem un venit constant din scoaterea tuningului, montarea dpf.

                      Ca si business, noi salutam pe cei care conving clientii sa nu repare defectiunea care duce la infundarea dpf, astfel orice imbecilitate montata sau demontata asigura propagarea in continuare a defectiunii.
                      Last edited by cl600; 01-25-2015, 11:03 AM.
                      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                      www.mbretrofit.ro

                      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                      Comment


                      • #12
                        Atunci daca se anuleaza DPF-ul nu se anuleaza cu el si catalizatorul?
                        Sau se poate anula separat?
                        Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
                        Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jacob View Post
                          Atunci daca se anuleaza DPF-ul nu se anuleaza cu el si catalizatorul?
                          Sau se poate anula separat?
                          Salut.
                          Daca ai incinta in care se gasesc catalizatorul si dpf-ul demontabila pe sectiune transversala prin suruburi atuci poti scoate doar dpf-ul . Asa am avut la C-ul meu.
                          Am atasat o poza.
                          Bafta.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            La mine apare gradul de incarcare cu cenusa de doar 1 Gram... Acum nu stiu daca citesc bine senzorii. Ca nu s-a schimbat nici in jos nici in sus de vreo 3000 km.
                            In schimb sunt ingrijorat de regenerari, care se fac la intervale de 400-600 km. Asa e normal? Mentionez ca folosesc masina in toate conditiile, oras-extern, drumuri extrem de scrute sau lungi, folosesc doar motorina Evo Diesel de la MOL, de peste 80.000 de km, ulei si consumabile de la reprezentanta...

                            Comment


                            • #15
                              Si cand tragi linia la cat combustibil ai consumat la 1000 km nu iesii prea bine .
                              http://ugodcustoms.com
                              https://www.facebook.com/ugod.customs

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF