Schimbare grup/planetare/cardan. Plus ceva neplanificat...
Buna seara !
Azi a fost loc de intors pe elevator. S-au schimbat grup/ulei in grup/planetare/cardan plus o anvelopa Dunlop WinterSport 3D made in Germany deformata pe mijloc (cocoasa de dromader pe toata circumferinta...).
Probleme prevazute si rezolvate din timp, comentarii pe tema:
- grupurile din aceasta generatie au diferite diametre de flanse catre planetare. Cele combinate cu motorizari slabe, vin cu flanse cu diametru de 90mm. Cele asociate motorizarilor medii, au flanse de 100mm diametru. Si, daca mai tin eu minte corect, ca treaba asta am studiat-o acu' vreun an, parca ar fi si cu flanse de 110mm diametru, dar nu garantez.
- tot legat de grupuri, cele care vin cu ASR au distanta dintre planurile flanselor mai mare cu circa 60-70mm. Cand faci o conversie de la non-ASR la ASR, chiar daca nu te intereseaza functionalitatea ASR-ului, tot iti trebuie planetare mai scurte.
- in continuare despre grupuri: prinderea la flansa Hardy (de cauciuc) are si aici variante de diametre de cerc de surub in tripoda. Tot in jurul valorii de 100 - 120mm oscileaza valorile, flansele Hardy trebuind sa fie pereche cu tripodele la care trebuie montate.
- tot legat de planetare, pe partea de diametru si numar de caneluri la capatul dinspre roata, intre planetare de W124 300D din 1986 si W124 E200D din 1995 nu au fost diferente. Poate daca diferentele intre performantele motoarelor sunt mai mari, sa difere si aceste caracteristici.
- cardane: lungimea cardanului unui 300D cu automata din 1986 este mai mare cu circa 30 - 35mm decat cea a cardanului unui E200D din 1995, in ambele situatii discutam de cutii 722.4. Ca solutie de moment, pentru circa 4000km (adica trei zile si ceva...), dupa conversia de la 601 la 603 s-a mers cu cardanul cel scurt, dar fara eroisme rutiere, ca dintr-o culisanta de vreo 85mm, doar circa 50mm mai erau angrenati. Si prea putina angrenare poate genera dezechilibre, mai ales daca culisanta nu este chiar noua.
- tot cardane: numarul de caneluri si diametrul culisantei difera de la un cardan la altul in situatiile mai sus mentionate, deci nu poti combina bucati de cardan asa cum ti-ar place. N-a fost cazul, dar tot e bine de stiut. Si iar nu a fost cazul meu, dar parca am citit pe undeva ca nu e obligatoriu ca flansele Hardy sa fie identice la capete aceluiasi cardan. Nu garantez aceasta ultima informatie, dar pentru siguranta, de luat in calcul la conversie. Atentie la montarea in faza a bucatilor de cardan ! De verificat neaparat, chiar daca nu ati separat bucatile, ca poate au lucrat altii pe acolo...
Incepand de azi, vitezometrul si contorul de kilometri vor indica realitatea. Cu grupul 3.07, viteza reala era cu circa 10 - 13 km/h mai mare decat cea indicata de ac, iar kilometri inregistrati cu circa 10% mai putini. Atentie, indicatia este corecta doar daca iei si cutia cu care a venit OEM combinatia motor/grup, ca in cutie, pinionul care da informatia catre cablul de vitezometru poate avea numar diferit de dinti de la o anumita combinatie motor/grup la alta.
Grup cu flansa mica.jpg Grup cu flansa mare.jpg Planetare cu flansa mica si mare.jpg
Partea neplanificata este legata de anvelopa deformata. Avea DOT 1911, Luata de mine de noua din Germania cu inca trei bucati, acum vreo trei ani. Am simtit ceva zguduituri/sarituri de spate pe drumul de intoarcere din Franta acum vreo patru zile, ca virgula cocoasa de dromader nu era perfect uniforma pe toata circumferinta anvelopei. Azi am primit cadou ceva Continental uzat cam la fel cu cele trei Dunlop-uri inca intacte, pe masura corecta 195/65R15 si tot made in Germany dar cu DOT 3812. Montat, echilibrat, job done.
Tot circul descris mai sus a luat trei ore si jumatate, fara hei-rup, cu scurte pauze vorbit la telefon.
Dragos
Buna seara !
Azi a fost loc de intors pe elevator. S-au schimbat grup/ulei in grup/planetare/cardan plus o anvelopa Dunlop WinterSport 3D made in Germany deformata pe mijloc (cocoasa de dromader pe toata circumferinta...).
Probleme prevazute si rezolvate din timp, comentarii pe tema:
- grupurile din aceasta generatie au diferite diametre de flanse catre planetare. Cele combinate cu motorizari slabe, vin cu flanse cu diametru de 90mm. Cele asociate motorizarilor medii, au flanse de 100mm diametru. Si, daca mai tin eu minte corect, ca treaba asta am studiat-o acu' vreun an, parca ar fi si cu flanse de 110mm diametru, dar nu garantez.
- tot legat de grupuri, cele care vin cu ASR au distanta dintre planurile flanselor mai mare cu circa 60-70mm. Cand faci o conversie de la non-ASR la ASR, chiar daca nu te intereseaza functionalitatea ASR-ului, tot iti trebuie planetare mai scurte.
- in continuare despre grupuri: prinderea la flansa Hardy (de cauciuc) are si aici variante de diametre de cerc de surub in tripoda. Tot in jurul valorii de 100 - 120mm oscileaza valorile, flansele Hardy trebuind sa fie pereche cu tripodele la care trebuie montate.
- tot legat de planetare, pe partea de diametru si numar de caneluri la capatul dinspre roata, intre planetare de W124 300D din 1986 si W124 E200D din 1995 nu au fost diferente. Poate daca diferentele intre performantele motoarelor sunt mai mari, sa difere si aceste caracteristici.
- cardane: lungimea cardanului unui 300D cu automata din 1986 este mai mare cu circa 30 - 35mm decat cea a cardanului unui E200D din 1995, in ambele situatii discutam de cutii 722.4. Ca solutie de moment, pentru circa 4000km (adica trei zile si ceva...), dupa conversia de la 601 la 603 s-a mers cu cardanul cel scurt, dar fara eroisme rutiere, ca dintr-o culisanta de vreo 85mm, doar circa 50mm mai erau angrenati. Si prea putina angrenare poate genera dezechilibre, mai ales daca culisanta nu este chiar noua.
- tot cardane: numarul de caneluri si diametrul culisantei difera de la un cardan la altul in situatiile mai sus mentionate, deci nu poti combina bucati de cardan asa cum ti-ar place. N-a fost cazul, dar tot e bine de stiut. Si iar nu a fost cazul meu, dar parca am citit pe undeva ca nu e obligatoriu ca flansele Hardy sa fie identice la capete aceluiasi cardan. Nu garantez aceasta ultima informatie, dar pentru siguranta, de luat in calcul la conversie. Atentie la montarea in faza a bucatilor de cardan ! De verificat neaparat, chiar daca nu ati separat bucatile, ca poate au lucrat altii pe acolo...
Incepand de azi, vitezometrul si contorul de kilometri vor indica realitatea. Cu grupul 3.07, viteza reala era cu circa 10 - 13 km/h mai mare decat cea indicata de ac, iar kilometri inregistrati cu circa 10% mai putini. Atentie, indicatia este corecta doar daca iei si cutia cu care a venit OEM combinatia motor/grup, ca in cutie, pinionul care da informatia catre cablul de vitezometru poate avea numar diferit de dinti de la o anumita combinatie motor/grup la alta.
Grup cu flansa mica.jpg Grup cu flansa mare.jpg Planetare cu flansa mica si mare.jpg
Partea neplanificata este legata de anvelopa deformata. Avea DOT 1911, Luata de mine de noua din Germania cu inca trei bucati, acum vreo trei ani. Am simtit ceva zguduituri/sarituri de spate pe drumul de intoarcere din Franta acum vreo patru zile, ca virgula cocoasa de dromader nu era perfect uniforma pe toata circumferinta anvelopei. Azi am primit cadou ceva Continental uzat cam la fel cu cele trei Dunlop-uri inca intacte, pe masura corecta 195/65R15 si tot made in Germany dar cu DOT 3812. Montat, echilibrat, job done.
Tot circul descris mai sus a luat trei ore si jumatate, fara hei-rup, cu scurte pauze vorbit la telefon.
Dragos
Comment