Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mda, hi-fi, pasiune veche, ex-meserie, etc.


    Display-ul poate fi comandat in diverse versiuni. Temperatura in + temperatura out, temperatura out + voltmetru, temperatura in sau out + temperatura apa motor, temperatura apa motor + voltmetru, etc.


    De aici am gasit treaba:






    Omul e foarte de bun simt si corect. La acea vreme am luat doua display-uri, ambele cu temperatura in si out. O sa mai iau unul sau doua cu combinatia temperatura out + voltmetru, ca masini mai am...




    Dragos

    Comment


    • Buna seara !




      Azi am vrut sa muncesc la partea de frane spate si la identificarea scartaitului. Cu scartaitul s-a rezolvat in sensul ca azi a plouat si a ajuns apa peste tot, deci nu s-a mai auzit nimic.


      Franele spate... Ieri observasem diferente intre gradul de uzura al placutelor spate, dreapta mai uzate decat stanga. Initial am banuit etrier cu tendinte de blocare pe ambele pistoane, pentru ca pe dreapta, ambele placute erau intre 5 si 20% din grosimea de noi, pe cand pe stanga erau ambele la circa 50%.


      Dupa detensionarea etrierilor, la demontarea placutelor cele de pe stanga au iesit lejer, iar cele de pe dreapta foarte greu, semn ca tind sa se gripeze pe ghidajele lor. Am curatat ghidajele cu o pila pe masura, am suflat rugina depusa, am sanfrenat noile placute.



      Placute frana spate.jpg



      Inainte de montarea lor, am facut cateva pedale/curse in gol cu ambii etrieri, ca sa vad cat de uniform se misca pistoanele in alezajele lor, totul fiind OK la acest capitol. Au urmat montajul si cateva pedale pentru readucerea pistoanelor in pozitia de referinta si treaba a fost gata.


      Maine am ceva drumuri de facut si in afara orasului, poate se duce pana atunci apa de pe drum si mai vad si de eventualele scartaieli.







      Dragos

      Comment


      • Buna ziua !




        Am observat zilele trecute ca luminile de pozitie spate tind sa palpaie a.k.a. flickering. Desfac acolo treaba, ma uit la ce se intampla si observ ca virgula cateva din led chip-urile becului palpaie, altele moarte. Verific pe ambele parti, binenteles, aceeasi problema.


        Deci a venit vremea de becuri noi. La becuri noi, experimente noi. Pana ieri am folosit becuri cu lumina alba. De azi au intrat in proba cele cu lumina rosie, comandate in doua variante din punctul de vedere al numarului de cipuri led per bec. Like this:


        Becuri pozitie 3.jpg



        Din stanga incepand, ordinea este urmatoarea:


        - bec cu 13 SMD-uri BA15S, lumina alba, adica cele folosite pana ieri
        - bec cu 13 SMD-uri BA15S, lumina rosie, adica cele actuale
        - bec cu 27 SMD-uri BA15S, lumina rosie, testate, dar prea puternice pentru pozitie.



        Recomand oricui modificarea, intensitatea/culoarea luminii este superba, rosu inflacarat, ca sa zic asa. Si cum pe frana am aceesi treaba (CREE high power tot pe rosu), rezultatul este excelent. Becurile sunt tot din Romania luate, good stuff.


        La treaba cu scartaitul inca mai lucrez...



        Dragos

        Comment


        • Salutam!
          In legatura cu scartaitul, verifica si bucsele de pe fuzeta, cele ,,scartaitoare"(bascula). De obicei acelea fac ,,galagie".
          Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

          Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

          Comment


          • Buna seara !



            Desi ploua de vreo doua zile si masina nu mai scartaie, azi am urcat-o iar pe elevator sa studiez mai atent ce se intampla cu suspensia spate. Cum tot jugul l-am avut demontat de cativa ani ca sa-i schimb bucsile precum si toate bratele spate si bucsile oscilante, nu credeam sa fie de acolo. Si n-a fost. Din pacate...



            SC1.jpg SC1.1.jpg



            Deci am purces la treaba. Dupa circa doua ore de munca efectiva, un tinichigiu iscusit cu mine alaturi a creat asta:


            SC2.jpg SC3.jpg SC4.jpg SC5.jpg



            In operatia asta au fost implicate doua flex-uri, doua discuri de taiat, unul de polizat, o ruleta, un marker negru, un carton ca sablon, un abkant, un MIG de 250A, o dalta medie, vreo patru tipodimensiuni de ciocane, o nicovala, un sabar, un cutit, ceva degresant, niste spray de zinc, vreo trei linguri de mastic pensulabil si o sticla de Borsec carbogazos.


            Actiunea a implicat demontarea rotilor spate si coborarea jugului cu circa 100mm, ceea ce a inclus demontarea bieletelor barii stabilizatoare spate si a telescoapelor spate din prinderea lor de jos. S-au luat repere, s-a masurat, s-a polizat, s-a sudat, s-a terminat. Nimic nu mai scartaie. Deocamdata...







            Dragos
            Last edited by Heavy D.; 06-28-2018, 22:47 PM.

            Comment


            • Buna treaba, daca mai pulverizezi si ceara de cavitati in zona din interiorul suportului nu vei avea probleme foarte mult timp. Acum doi ani si G meu a primit un astfel de tratament dar extins la toata caroseria si inca nu a aparut nici un punct de rugina.

              Comment


              • Scut termic toba 1, uscator clima.

                Buna ziua !



                Dupa faza cu jugul spate si bucata din caroserie aproape lipsa, am mai adaugat un drum de 1600km, la sfarsitul caruia am auzit ceva zgomot de tabla frecand de alta tabla. Din pozitia in genunchi privind pe sub masina, am observat o tabla cu functie de scut termic desprinsa din partea din fata si atarnand in jos, facand contact cu evacuarea/toba intermediara.


                Cum mecanicul firmei e in concediu iar astazi e si ziua nationala a Frantei, oricum n-ar fi fost la lucru si sa ma lase sa accesez canalul din atelier, asa ca m-am descurcat singur cu ce am avut la indemana. Adica masina pe cric de spate stanga, asigurata cu o cala la roata fata si cu alte doua cale sub prag, cautat prin containerul de gunoi dupa ceva cartoane mari pe post de pat si din pozitia intins pe spate am dat jos tabla in doua minute, ca in zona desprinsa nu aveam acces ca sa o reprind in pozitia corecta.



                Asta e tabla cu pricina:


                Tabla protectie termica 3.jpg




                Si pentru ca urmeaza sa pun in functiune clima de pe un alt W124 de-al meu, preventiv am cumparat uscatorul, ca nu e scump si nu se stie niciodata ce si cum. Adica piesa asta:



                Uscator clima 4.jpg Uscator clima 5.jpg





                Weekend placut !





                Dragos

                Comment


                • Semnalizarea dreapta nu vrea...

                  Buna seara !



                  Sunt la baza si azi m-am dat cu Benz-ul. Desi nu e chiar racoare, semnalizarea catre dreapta n-a vrut deloc, desi pana acum la cald nu erau probleme. Dar probabil e inceput de sfarsit...


                  Si m-am apucat de treaba. Am schimbat releul de semnalizare cu unul OEM la mana a doua. Fara efect... Am schimbat si butonul de avarii cu unul nou, tot fara efect. Avand inca doua butoane de avarii, unul nou si unul nu, am incercat si cu ele. Tot fara efect.


                  Deci catre stanga totul e OK, catre dreapta doar bazaiala de releu si afara nimic. A ramas doar maneta de semnalizare de schimbat. Maneta pe care o am acasa noua. Cum pana acasa sunt circa 1600 km in acest moment, ramane schimbarea pe mijlocul lui septembrie.


                  M-ar tenta totusi sa mai incerc sa vad in ce stare sunt contactele in mufa a actualei manete de semnalizare. Banuiesc ca mufa asta e undeva in stanga jos, sub bord, ca i-as da cu ceva spray de contacte electrice.


                  Daca aveti careva o imagine sau un desen/o schema cu locul clar al mufei asteia, m-ar ajuta oarecum la cautari. Sau daca aveti alte idei despre ce ar cauza semnalizarea sa nu vrea decat intr-o parte, astept si alte eventuale variante.






                  Dragos

                  Comment


                  • Am gasit informatia dorita, poate mai ajuta pe cineva:



                    Mufa maneta semnalizare W124.png Mufa maneta semnalizare W124 2.jpg





                    Dragos

                    Comment


                    • Buna ziua !



                      Am desfacut partea de sub volan a bordului ca sa am acces la mufa manetei de semnalizare. Treaba acolo arata asa:


                      Mufa maneta 1.jpg Mufa maneta 2.jpg



                      In zona mai este mufa X87/1, la care vine doar un fir si este prima pe care o vezi cand desfaci partea de sub volan a bordului. Cea a manetei se cheama S4x1 si este situata in spatele ei, mai adanc sub bord dar tot accesibil. Iar in cazul meu, nu prezenta urme de oxidare/coroziune.



                      Mufa X87/1:


                      Mufa langa mufa maneta.jpg



                      Ca idee, releul de semnalizare arata asa, codul se vede clar:


                      Releu semnalizare 1.jpg




                      Preventiv, am dat cu spray de contacte pe ambele bucati ale mufei (tata/mama), dar nu s-a schimbat nimic, releul bazaind cand semnalizezi dreapta. Urmeaza schimbarea manetei cand ajung acasa...






                      Dragos

                      Comment


                      • Buna seara !



                        Pentru ca nu indraznesc sa fac un drum de 1600km fara semnalizare dreapta, am miscat putin lucrurile in directia pozitiva. Adica am organizat o maneta de semnalizare din dezmembrari, dupa ce toate tentativele anterioare de rezolvare a problemei au esuat.



                        La circa 30km distanta de baza mea din Franta mi-am facut acum cativa ani un prieten care are propria lui afacere cu dezmembrari. Majoritatea masinilor maruntite sunt frantuzisme, ocazional nemtesti sau japoneze/coreene marunte. Cum in parcul rece exista un W124 cu OM602 aspirat si cu cutie automata folosit la tractiune inaintea aparitiei unui Ducato plus platforma noi, am intrebat daca masina in cauza mi-ar dona maneta de semnalizare. Raspunsul a fost afirmativ si am purces la treaba.


                        Masina donatoare nu era dotata cu airbag-uri si era model pre-1990. Maneta de semnalizare arata asa:


                        Maneta noua 2.jpg Maneta noua 4.jpg



                        La masina mea, maneta arata asa, avand piese in plus:


                        Maneta veche 3.jpg Maneta veche 4.jpg



                        Piesa de aluminiu are rolul de a tine in pozitie senzorul unghiului de virare, care arata asa:


                        Maneta veche 6.jpg Steering angle sensor.jpg


                        Pe langa faptul ca piesa de aluminiu nu potriveste de pe maneta veche pe cea "noua", codurile OEM ale manetelor difera, vezi zonele incadrate cu rosu. In plus, doar doua din cele trei prinderi ale manetei "noi" au putut fi folosite, a treia prindere nu, fiind in alta pozitie, vezi zonele incadrate cu verde. In zonele incadrate cu albastru ale piesei de aluminiu se prinde senzorul unghiului de virare.


                        Idei, idei... Am prins maneta "noua" in cele doua prinderi posibile, piesa de aluminiu a iesit din joc deocamdata, dar senzorul de unghi de virare are ceva chestii in spate care il fac compatibil cu maneta "noua", doar ca nu si ramane in pozitia dorita, dar nici nu iese de tot daca montezi volanul.


                        Ca atare, asa a ramas treaba, mi-a recastigat semnalizarea pe dreapta, dar si un zgomot usor de frecus plastic pe plastic/aluminiu. Pana ajung acasa o sa suport situatia, si odata ajuns o sa caut maneta nou-nouta cumparata anterior si o sa vad atunci cum stau lucrurile cu compatibilitatea.


                        Ca si costuri si timp de manopera, maneta din dezmembrari m-a costat 15 Euro, iar task-ul a durat doua ore (o demontare/montare de airbag, doua demontari/remontari de volane, doua demontari/montari de manete, doua demontari/remontari a carenajului de sub volan, etc.).


                        Ca si chestie pozitiva neasteptata, in atelier amicului cu dezmembrarile astepta un BMW E60 M5 la dezmembrat, ala cu V10 de 5.0 aspirat de 507HP (155000km la bord...)





                        Weekend placut !






                        Dragos

                        Comment


                        • Incuietoare capota portbagaj

                          Buna ziua !



                          Incepand de ieri, capota portbagajului nu mai sta inchisa, nemaifiind retinuta de mecanismul incuietorii.



                          Este ceva servisabil/sudabil/lipibil acolo sau trebuie alta incuietoare ?



                          Masina este berlina (nu break) si are inchidere centralizata OEM, aia cu vacuum. Daca aveti careva incuietoare (preferabil cu cheie cu tot), dati de veste aici.






                          Dragos

                          Comment


                          • Tot incuietoarea...

                            Buna seara !



                            Azi, courtesy of dezmembrarile de pe centura orasului Alba Iulia (multumesc), m-am ales cu o incuietoare de capota portbagaj functionala, verificata in prezenta mea inainte de demontarea de pe masina donatoare. Din pacate, venita fara cheie proprie.


                            Odata ajuns inapoi la masina mea, demontarea incuietoarei defecte mi-a luat cam zece minute. Asta daca pricepi logica celui care a conceput-o, celui care a montat-o si a celui care a legat-o la actuatorul de vacuum al inchiderii centralizate. Daca nu, ia mai mult, dupa om... Montarea celei "noi" ia tot cam atat, plus inca vreo cinci minute reglajul mecanic si cel al cursei tijei actuatorului.


                            Per total, dupa vreo 45 de minute, multe povesti, telefoane cu tinichigii si o golire a motorinei dintr-un Cielo, m-am ales cu o capota de portbagaj care se inchide, sta inchisa, se incuie din inchiderea centralizata, dar nu are cheie proprie.


                            Fiind deja murdar pe maini si cu mintea in viteza, am studiat incuietoarea de pana azi ca sa vad ce s-a dus dracu' si eventual din vina cui. Si am vazut asta:

                            Piesa care trebuia sa arate asa:


                            Intreg 1.jpg



                            Arata asa:


                            Bucati 1.jpg




                            Bucata mica s-a amestecat unde nu era treaba ei si mi-a blocat incuietoarea in pozitia "buton apasat", ceea ce nu mai permitea retinerea capotei. Un fel de "trunk lid always open"... Am hotarat s-o lipesc, deci maine organizez ceva adeziv epoxy si o s-o las doua zile la uscat, dupa care o montez la loc. Dar daca porcaria aia mica a stricat ceva in interiorul incuietoarei ? Let's have a look inside the lock:


                            Siguranta.jpg Componente.jpg Mai multe componente.jpg



                            Deci demontat incuietorea bucati, scos la lumina intestinele mecanismului, curatate piesele de cocleli si vaseline intarite, rumegate daca-s intregi sau nu, daca ceva e deformat sau nu, uzat sau nu, etc. Si dupa brainstormingul asta, am montat componentele inapoi si treaba functioneaza perfect minus piesa aia alba rupta si nelipita inca.


                            Cum mintea o ia uneori la vale, m-am intrebat daca nu cumva as putea muta butonul (cilindrul in care intra cheia) din vechea incuietoare in cea obtinuta azi, dar fara cheie. Pentru asta trebuia demontata de pe masina incuietoarea functionala de azi, si din motive de doua beri reci aflate la indemana, n-am mai avut chef. Dar o sa am maine sau poimaine si o sa pun info aici...








                            Dragos

                            Comment


                            • Vă salut!
                              Incercați la băiatul ăsta pe FB poate va aduce piesa. Eu am luat de la el cleme pentru macarale de gram facute din fibră nu din plastic - intrați in folderul Mercedes Benz :
                              Kit reparatie macara geam a adăugat o fotografie nouă în albumul MERCEDES BENZ.
                              Last edited by dog; 09-05-2018, 08:09 AM.
                              Stefan

                              Comment


                              • Incuietoare

                                Buna seara !



                                Multumesc pentru varianta oferita !


                                Intre timp am organizat Bison Epoxy Bicomponent si piesa rupta a revenit la forma initiala. Pusa la uscat arata asa:


                                Lipitura.jpg



                                Iar incuietoarea de capota portbagaj a unui W124 berlina arata asa:


                                Broasca veche 1.jpg Broasca veche 2.jpg Broasca veche 3.jpg




                                In prima poza din seria de trei se observa o zona incercuita cu rosu. Acolo trebuia sa se afle piesa aia rupta, care acum e pe cale de a se reintregi.







                                Dragos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF