Scuze de titlu dar am o mare problema cu circulatia pe zapada.Nu stiu ce sa fac.c.Am un mbw124 250d cu suspensiile spare mai ridicate putin,am cauciucuri de iarna bune.Am circulat ieri pe drumurile Timisoarei necuratate fara probleme majore dar astazi derapam si se bloca masina mai ales in zonele necirculate frecvent.Ce ma sfatuiti sa fac sa pot circula?Am nevoie de asta.Sa incarc portbagajul cu ceva greu sa apese pe puntea spate?Va rog sugestii.Scuze de topic.Daca considerati mutati-l in alt loc.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
sfat circulatie zapada
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
-
Am un w123 cobra tractiune spate( normal ) circul pe zapada fara probleme , fara
sa am mai nimic in porbagaj !
Poate pe unde ai circulat exista un strat de gheata sub zapada,atunci intradevar aluneca ( nu are aderenta ) plus ca ai un motor destul de puternic ( se simte la roti )! Ideea e sa folosest frina de motor ( vitezele 2 ; 3 ) si foarte putin frina ! La plecare din loc nu ambala prera tare cu viteza 1 -a doar misti masina si treci la a doua sa fie un pic subturata ! Poti pleca de pe loc cu viteza a doua !
La oprire apesi frina cu simt si schimbi in viteza inferioara fara a brusca ambreajul sau volanul ! Daca totusi incepe sa alunece spatele poti corecta din volan ( tragi fix in directia in care aluneca masina ) si concomitent lasi pedala de acceleratie creeand frina de motor !
Sper sa ajute la ceva ce am scris mai sus !
Poti pune si greutati pe spate ( in porbagaj ) ajuta la aderenta iarna !
Bafta la circulat !
Ps. Verifica rotiile sa fie echilibrate si unflate exact cum scrie la rezervor pe usita ( de regula acolo scrie ). Poti sa mai lasi un pic din presiune dar nu prea mult !Last edited by zistok; 02-05-2012, 10:34 AM.Omul invata pina la moarte si cind.............
Comment
-
Pe carosabil alunecos, nu brusca nici o comanda si nici nu incerca sa iesi cu a 1-a din portiuni in care patinezi. De fapt evita sa patinezi. De ce ieri ai mers fara probleme si azi nu, poate ca ti-au ramas cauciucurile pline cu zapada si a inghetat, iar azi ai mers cu zapada pe zapada, sau ai nimerit zone cu zapada ,,lustruita'' de altii. O problema sunt si rotile late, chiar echipate cu cauciucuri de iarna, pot derapa mai usor decat cele inguste.Si o suspensie defecta sau modificata, poate crea probleme. Greutatea pusa in portbagaj e legenda urbana, la fel si cauciucurile dezumflate.
Comment
-
ElCid nu cred ca e legenda urbana treaba cu rotile mai moi. Am observat ca fac asta pana si cei cu tot felu de Masini de teren in competitii pe drumuri inzapezite. La fel si treaba cu greutatea in portbagaj este buna... pe asta nu o aplic in schimb.
Totul tine in schimb in special de sofer. Nu trebuie bruscate comenzile masinii... si cand pornesti o faci din ambreiaj mai mult, usurel sa nu incepe sa patineze si sa faca ghetzus sub roata. Tind sa cred ca daca ieri ai putut merge si azi nu este doar din cauza ca a inghetat drumul...
Comment
-
Salutam!
Originally posted by ElCid View PostGreutatea pusa in portbagaj e legenda urbana, la fel si cauciucurile dezumflate.
La plecarea de pe loc: intotdeauna incerc sa parchez masina cu spatele, ca la plecare, in fata rotilor spate nu este zapada(nu ninge sub masina) si aderenta este buna. Cu cat roata se invarte mai incet cu atat aderenta este mai buna, daca roata se invarte prea repede(patinare) cauciucul se incalzeste,topeste zapada de sub el formandu-se acea "cioscofala"(masina se afunda mai tare).
Pe gheata sau polei deja sunt alte probleme, multe 4X4 nu mai fac fata, dar astea ale noastre.
Numai bine va doresc!Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!
Comment
-
In competitii sportive e vorba de altceva, la masinile civile nimeni nu recomanda dezumflarea rotilor. Nici in cartea tehnica de la Mercedes nu se specifica asa ceva. La mersul pe zapada conteaza nu o aderenta in plus, ca oricum fiecare masina are aderenta ei specifica, in functie de greutate si tipul cauciucurilor, ci sa nu piarda aderenta ( sa nu o rupa ). Aderenta o pot pierde mai repede masinile cu motoare puternice si roti late. O masina in stare tehnica adecvata si echipata cu cauciucuri de iarna, condusa cu simt de raspundere, nu creaza probleme, pana la un punct. Dar daca drumurile nu sunt curatate, apare polei sau zapada ,,lustruita'' de trafic, atunci nici cu tractiune integrala nu esti scutit de probleme. Deci cauciucuri bune, masina asa cum a facut-o ,,mama'' ei, condus cu grija si bunavointa de la drumari si totul ar trebuii sa fie OK.
Comment
-
Eu am circulat vineri și sâmbătă fără probleme cu W210 prin Timișoara (peste 150km în două zile). Am cauciucuri de SH de iarnă, șanțurile de pe ele sunt la limită (4-5mm), umflate la presiunea minimă trecută pe portbagaj (pentru 1-2 persoane cu puțin bagaj). Roțile sunt și puțin mai late față de originale (225 față de 215).
M-am descurcat fără probleme cam peste tot pe unde am umblat. Nu trebuie forțat (evită cu orice preț să patinezi). De câteva ori am crezut că rămân blocat, dar dacă plec cu viteza melcului de pe loc nu patinez și mașina merge bine. Când vezi că te afunzi încearcă manevre față-spate fără să patinezi, doar cât să ai ceva inerție să treci peste dâmburi. Iar când te bagi prin zăpadă, încearcă să mergi mai hotărât (20-30km/h), să ai inerție în caz că dai de vreo zonă mai alunecoasă.
Cu persoanele pe bancheta din spate mă descurc ceva mai bine la trecerile peste mormanele de zăpadă lăsate de pluguri. Singur trebuie să vin ceva mai hotărât (puțină viteză) ca să trec, însă n-aș umbla cu greutăți după mine. Mai bine faci plinul)
Acum văd că au mai curățat străzile, nu cred că mai e așa crunt, dar sper să-ți fie de folos sfaturile.
Referitor la ce a zis @tumar, eu parchez tot cu spatele, și după ce parchez, mai fac vreo 5-6 manevre față spate cât să bătătoresc bine zăpada din față roților (pe unde o să ies). Până acum am "curățat" vreo 4 locuri din parcare, și văd că sunt la mare căutare. Nu prind niciodată un loc curățat de mine...
Comment
-
Greutatea in portbagaj ajuta enorm la plecarea de pe loc si accelerare. In schimb la decelerare in curbe spatele poate derapa, iar pentru redresare trebuie decelerat usor. Aici e o problema pt ca la decelerarea in trepte mici 1-2 forta la roata e mare si derapajul se poate chiar accentua. Daca vrei sa redresezi si e grav tre apasat ambreiajul. Daca e automata nu tre lasat de tot gazul. De-aia cutiile automate iarna merg de la treptele 2 in sus.
Acuma mai este o tactica de plecare daca nicicum nu vrea... la TOPIRE adica dai blana apoi treptele 3, 4, cate duce si atunci nu exista. Am urcat asa o rampa de peste 25 de grade dar tre benzina multa. Asa-i cu diesel n-ai ce sa te apuci ca nu are putere sa invarta. La prima vedere metoda pare sa nu functioneze dar e extrema, trebuie turatie cat mai mare: 6000 de ture cu a 3-a macar!Last edited by STEFAN V8; 02-07-2012, 00:35 AM.BENZ G, altceva ce ?
Comment
-
Am si eu o intrebare cu privire la derapaj. Am si un Opel si cu el daca imi fugea spatele putin, il redresam prin accelerare si mentinerea directiei.
Intrebarea e cum fac la Merc daca fuge spatele? Am masina de putin timp si n-am incercat pe zapada fenomenul
Merci!
Comment
-
În principiu faci la fel. Tragi foarte ușor de volan în partea în care-ți fuge spatele și încerci să o accelerezi foarte ușor cât să nu patineze. La tracțiune spate poate să-ți fugă spatele și când o patinezi (accelerezi prea tare), de aia e bine să nu o forțezi.
Recomand să experimentezi puțin derapajele și redresarea într-un loc necirculat și preferabil mai larg (parcările de la supermarketuri, Iveco, stadion etc)....
Comment
-
Virezi in sensul in care pleaca spatele, preferabil fara (multa) frana si fara sa bruschezi acceleratia. Asta daca ai tractiune si nu e gheata... Pe uscat te poti juca putin cu acceleratia, insa nu in trafic si cu ESP OFF.
Revenind, eu prefer sa merg cu plinul facut, insa clar ca greutatea pe puntea spate ajuta (am patit-o acum vreo doua ierni in fata blocului, pana nu s-au apasat doi insi pe portbagaj, n-am iesit; insa atunci aveam niste junghiuri de Pirelli Snowsport).
De cand am Continental TS830 n-am avut nici o problema. ESP-ul (si ce mai are in el), m-a scos si din troiene pana la praguri; te tii de volan si apesi acceleratia, ESP-ul stie ce-are de facut.
Topic clasic pentru greutate in portbagaj: http://www.clubmercedes.ro/ceva-greu...tate+portbagajhttps://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament
Comment
-
In primul rand presiunea in gume o poti lasa mai mica, si chiar mult mai mica in conditii extreme, dar nu sub 0.5bar si asta numai in cazul in care ramai impotmolit, o sa vezi ca e mare diferenta cu orice tip de gume si scosul de juma de bar din roata....dar si la consum o sa fie o diferenta in sensul cresterii ce-i drept, dar decat sa ramai blocat si sa patinezi roata deageaba sigur tot e mai ieftin
Singura problema poate sa fie in rest la urcatul pantelor in curba unde masina va avea tendinta sa se rasuceasca, sa supravirese mai mult fara sa o poti indrepta prin lasat din gaz ca risti sa te opresti si pe urma pierzi avantul si la o noua pornire risti sa rupi aderenta, de aceea in situatiile respective e de preferat tractiunea integrala :PLast edited by NinjaV12; 02-07-2012, 12:41 PM.Nu o sa cumpar masina noua in veci atata timp cat ne mai mintiti cu poluarea motoarelor termice...pai atunci faceti masini electrice ieftine, si nu mai veniti cu povesti pt pesti ca nu merita sau nu tin sau blah blah ca de aia ies scumpe!!!
Comment
-
Originally posted by NinjaV12 View PostSingura problema poate sa fie in rest la urcatul pantelor in curba unde masina va avea tendinta sa se rasuceasca, sa supravirese mai mult fara sa o poti indrepta prin lasat din gaz ca risti sa te opresti si pe urma pierzi avantul si la o noua pornire risti sa rupi aderenta, de aceea in situatiile respective e de preferat tractiunea integrala :P
@Luxian, postaram simultan si constat ca parca ne-am vorbit ce sa scriem!https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament
Comment
Comment