Salutare
Ca sa poti circula mai bine iarna, cea mai la indemana solutie este sa iti incarci portbagajul. E fizica elementara: creste apasarea (greutatea) pe spate-creste si forta de frecare intre cauciuc si calea de rulare; frecare mai mare=aderenta mai buna...
Asta nu rezolva toate problemele. E nevoie si de cauciucuri bune-coeficient de frecare ridicat...
Din pacate masinile cu tractiune pe spate au acest inconvenient in marea lor majoritate - partea usoara impinge partea grea a masinii. Ca model dinamic sunt superioare celor cu tractiune pe fata, dar ...ne impotmolim usor.
Asta cu presiunea scazuta in roti nu e cea mai indicata: daca e presiune mica, iti creste pata de contact cu solul, dar apasarea ramane tot aia, ba inca distribuita pe o suprafata mai mare. Functioneaza la tractoare, pentru ca alea au crampoane si nu ruleaza pe asfalt.
Ca sa poti circula mai bine iarna, cea mai la indemana solutie este sa iti incarci portbagajul. E fizica elementara: creste apasarea (greutatea) pe spate-creste si forta de frecare intre cauciuc si calea de rulare; frecare mai mare=aderenta mai buna...
Asta nu rezolva toate problemele. E nevoie si de cauciucuri bune-coeficient de frecare ridicat...
Din pacate masinile cu tractiune pe spate au acest inconvenient in marea lor majoritate - partea usoara impinge partea grea a masinii. Ca model dinamic sunt superioare celor cu tractiune pe fata, dar ...ne impotmolim usor.
Asta cu presiunea scazuta in roti nu e cea mai indicata: daca e presiune mica, iti creste pata de contact cu solul, dar apasarea ramane tot aia, ba inca distribuita pe o suprafata mai mare. Functioneaza la tractoare, pentru ca alea au crampoane si nu ruleaza pe asfalt.
Comment