Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Pornire 300 TDT!

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    "IC 252:
    Ce zicea svobl1 ca sa pui ulei 20w ca o sa ajute la compresie nu este adevarat, cum draq sa tina uleiul compresia ! "
    svobl1: Aici gresesti! Incearca la un motor uzat...chiar te rog sa faci un test de compresie fara ulei si dupa aceea cu ulei. Vorbim de sutimi/zecimi de mm!!!

    "Ba dimpotriva la temperaturi sub zero se va invarti mai greu motorul... "

    svobl1: Asa este dar asta se compenseaza la un rotor cu 9V si dupa citeva secunde de invartire fara succes presiunea va fi prezenta...deci peanuts!

    Termoplonjoane se pot cumpara inca noi la WAECO sau DEFA si costa 106 Euro pt. modelul tau. Anumite modele se pot integra in furtunul de apa.

    Comment


    • #47
      Originally posted by svobl1 View Post
      "IC 252:
      Termoplonjoane se pot cumpara inca noi la WAECO sau DEFA si costa 106 Euro pt. modelul tau. Anumite modele se pot integra in furtunul de apa.
      De banii astia cumpar un piston...Prefer apa fiarta, e aproape gratis. Masina nu sunt obligat sa o pornesc, circul cu passatul. Nu ma grabesc, o pornesc o data pe saptamana si o las sa mearga cam 20 de minute. Sta in batatura si nu ma deranjeaza.
      http://www.caesaralexandru.wordpress.com

      Comment


      • #48
        De dimineata am incercat sa o pornesc, la temperatura de aprox 5 grade. NU a vrut nu am insistat. M-am asezat tacticos si in 3 ore am reusit sa reglez culbutorii. Pe pistoanele 1 si 2 admisiile arau atat de stranse incat a trebuit un efort suplimentar pentru a le slabi... Dupa ce am terminat, cu motorul rece i-am dat o cheie. A pornit ca o fecioara!!! Am asteptat sa se incalzeasca bine. Pana in prima jumate de ora de mers motorul nu torcea rotund. Parca mergea galopand. E posibil sa se modifice reglajul dupa pornire? Mentionez ca am strans bine cele doua piulite, le-am contrat, iar apoi am verificat iar cu spionul tolerantza, ca sa ma asigur.
        Last edited by Demiurgos; 12-20-2008, 23:38 PM.
        http://www.caesaralexandru.wordpress.com

        Comment


        • #49
          Ma bucur ca ti-a pornit batrinica dupa ce ai reglat culbutorii. Acuma ar trebui sa repeti testul de compresie.
          Inainte de asta sa circuli ceva mai mult cu masina, pt. ca sa se curete resturile aprinderilor ratate si ale uleiului nears din cilindru/piston/supape care altfel ar putea falsifica din nou rezultatele.
          Joaca asta cu pornitul tot la doua saptamini si mersul in relanti mai mult dauneaza decit ajuta. Daca chiar vrei sa faci ceva pozitiv, ai putea sa invirti motorul cu cheia de 27 de 2x cite 360°C din cind in cind. Si sa scoti bateria din masina.
          Motorul odata pornit, trebuie utilizat intr-un regim de turatie medie si la temperatura optima de ardere (ca. 80°C) - sa zicem pt. 50km cel putin.
          Last edited by svobl1; 12-21-2008, 00:55 AM.

          Comment


          • #50
            Am lasat si bateria la incarcat 24 de ore fiindca se descarcase. Dupa ce am montat-o la -6 grade a pornit la sfert. Rece motorul merge destul de frumos, dar dupa ce am facut 20 km cu ea motorul a inceput sa mearga intrerupt! Aveti voi idee de ce nu toarce sincronizat, si ce as putea sa ii fac?
            Poate fi de la injectoare? Dupa cum vi-am zis la turatii mici injectoarele nu pulverizeaza...cu toate astea pompagiul a zis sa le las asa.
            http://www.caesaralexandru.wordpress.com

            Comment


            • #51
              Hai sa recapitulam ce stim, ca sa nu ne impiedicam de basme:
              -motor 300 turbo diesel W123 cu 125CP
              -compresia masurata cu diferentze enorme intre cilindri: 22 <-> 35 bari!
              -nu pornea la rece
              -motorul maninca mult ulei
              -baia de ulei sparta
              -suspensia hidraulica terminata - ulei de motor in borcan (doar ca fapt divers, aici excludem orice efect)
              -injectoarele nu pulverizeaza la turatii mici (nu se poate lua in considerare fara masuratoare concreta -> trebuie controlate pe banc)
              -starea bujiilor incandescente necunoscuta
              -kilometrajul motorului necunoscut
              -combustibilul este motorina curata (nu bio-diesel sau alte porcarii)
              -despre cele doua filtre de motorina nu stim nimic (se pare ca nu sunt astupate)
              -turbo-ul este uzat mecanic (stadiu avansat)
              -starea bateriei necunoscuta
              -presiunea uleiului la motorul cald/rece in relanti necunoscuta(ceas manometru de bord)

              Dupa asta ai reglat culbutorii - 0,10 si 0,30mm la motorul rece?
              Bateria a fost incarcata
              Altceva nu ai mai modificat.

              Efectul este ca porneste perfect la rece acuma si merge "frumos" cit este rece motorul.
              Cu motorul cald merge intrerupt.

              Ai putea sa mai controlezi o data culbutorii - poate s-a schimbat ceva la valori si sa masori compresia.
              Te rog sa mai spui cite ceva referitor la necunoscutele enumerate mai sus.

              SIncer sa fiu, daca ma uit la lista nu ma mir ca nu merge bine la gradul de uzura la care se pare sa fie motorul si periferia sa.
              Cu astfel de compresie nu te poti astepta la mai mult. De aceea nu are rost sa-ti mai pierzi prea mult timp cu motorul asta, zic eu.

              Una dintre teorii este ca la temperatura stabila de functionare a motorului la aprox. 80°C uleiul are o viscozitate mult mai mica decit la -6°C si prin asta nu mai poate prelua functia de etansare intre segmenti si cilindru - prin asta ai pierderi de compresie pe la segmenti cind motorul este cald. Acesta este cam ultimul stadiu in ciclul de exploatare...

              Comment


              • #52
                Originally posted by svobl1 View Post
                Hai sa recapitulam ce stim, ca sa nu ne impiedicam de basme:
                -motor 300 turbo diesel W123 cu 125CP
                -compresia masurata cu diferentze enorme intre cilindri: 22 <-> 35 bari!
                -nu pornea la rece
                -motorul maninca mult ulei
                -baia de ulei sparta
                -suspensia hidraulica terminata - ulei de motor in borcan (doar ca fapt divers, aici excludem orice efect)
                -injectoarele nu pulverizeaza la turatii mici (nu se poate lua in considerare fara masuratoare concreta -> trebuie controlate pe banc)
                -starea bujiilor incandescente necunoscuta
                -kilometrajul motorului necunoscut
                -combustibilul este motorina curata (nu bio-diesel sau alte porcarii)
                -despre cele doua filtre de motorina nu stim nimic (se pare ca nu sunt astupate)
                -turbo-ul este uzat mecanic (stadiu avansat)
                -starea bateriei necunoscuta
                -presiunea uleiului la motorul cald/rece in relanti necunoscuta(ceas manometru de bord)

                Dupa asta ai reglat culbutorii - 0,10 si 0,30mm la motorul rece?
                Bateria a fost incarcata
                Altceva nu ai mai modificat.

                Efectul este ca porneste perfect la rece acuma si merge "frumos" cit este rece motorul.
                Cu motorul cald merge intrerupt.

                Ai putea sa mai controlezi o data culbutorii - poate s-a schimbat ceva la valori si sa masori compresia.
                Te rog sa mai spui cite ceva referitor la necunoscutele enumerate mai sus.

                SIncer sa fiu, daca ma uit la lista nu ma mir ca nu merge bine la gradul de uzura la care se pare sa fie motorul si periferia sa.
                Cu astfel de compresie nu te poti astepta la mai mult. De aceea nu are rost sa-ti mai pierzi prea mult timp cu motorul asta, zic eu.

                Una dintre teorii este ca la temperatura stabila de functionare a motorului la aprox. 80°C uleiul are o viscozitate mult mai mica decit la -6°C si prin asta nu mai poate prelua functia de etansare intre segmenti si cilindru - prin asta ai pierderi de compresie pe la segmenti cind motorul este cald. Acesta este cam ultimul stadiu in ciclul de exploatare...
                Avem:
                1.se pare ca mananca ulei dar nu atat de mult cum am vazut la alte motoare. Nu stiu daca il mananca sau este trimis pe instalatia suspensiilor. Pe acea instalatzie uleiul este negru si nivelul in permanenta peste maxim chiar daca curge din borcan pe la capac!
                2. valorile compresiei pentru mine sunt irelevante. Instrumentul de masurare avea un cadran de hartie care se misca. Omul respectiv era dubios... Totusi masina porneste la multe grade sub zero. Asta spune multe.
                3. acelasi om dubios a pus injectoarele pe banc a zis ca sunt reglate la 135 si ca la turatzii mici nu pulverizeaza. Nu stia de la ce turatzii in sus incep sa functzioneze bine injectoarele. Pulverizau doar cand dadea mai tare la manivela!
                4. bujiile se aprind foarte frumos. Am verificat personal!
                5. Kilometrajul real bate catre 500.000 de km.
                6. Motorina e curata dar am senzatia ca pe fundul rezervorului zace un volum de 15l de mizerie, deoarece raman fara motorina cand ceasul arata 15-20l iar in rezorvor nu intra mai mult de 55 de litri. Starea filtrelor o deducem...
                7. Axul turbo are joc dar nu fluiera asa cum am auzit la alte masini. Nu arunca ulei!!!
                8. Baterie corespunzatoare Bosh reincarcata complet. Merge bine, electromotorul invarte foarte bine chiar si cu ulei 20w la -6, -8 cum e pe aici.
                9. Presiunea la ulei este de 1.7 in relanti iar la turatii putzin mai mari sta la 3!
                10. 10mm pentru admisie si 35 pentru evacuare. La aceste valori am reglat culbutorii.
                Am mai depistat ca la drum intins mers constant 90-100 Km/h dupa aproximativ o ora de rulaj temperatura creste la aproape 100 de grade. La drumuri scurte temperatura indica 90-95. Asta pana sa reglez culbutorii. Acum pentru drumuri <100km temperatura e la 85-90. Trasee mai lungi nu am avut ocazia sa mai fac.

                Motorul merge oarecum infundat si nu e cadentzat. Daca pun urechea in gura filtrului de aer se aude o bataie precum un tropot. Asta inca de cand am cumparat-o!
                Last edited by Demiurgos; 12-29-2008, 17:19 PM.
                http://www.caesaralexandru.wordpress.com

                Comment


                • #53
                  Salut,

                  2) compresie: instrumentul despre care pomenesti este standard de multzi ani in domeniu si de regula da rezultate foarte bune. Ce cauza si efect are o eventuala utilizare gresita in cazul tau nu-mi pot da seama.
                  Un motor in 5 pistoane porneste si cu 4 destul de bine, pe cand unul doar cu 4 pistoane porneste destul de greu cu 3, mai ales pe frig.
                  Masuratoarea corecta si rezultatul sunt absolut relevante.

                  3) injectoare: nu stiu despre ce povesteste omul - pulverizarea trebuie sa fie la fel la toate turatziile(partea exterioara a conului mai fina, iar in interior particule de motorina ceva mai mari). Cantitatea de motorina si timpul injectarii/ pulverizarii depind de turatzia motorului si de pozitzia pedalei de acceleratie. In relanti asta se intimpla de 400 de ori pe minut, deci cu o frecventza de 6-7Hz. Cum simulezi tu pe bancul acela turatiile astea exact?

                  7) Fluieratul unei turbine nu este neaparat un indicator al uzurii -> unele motoare TDI de pe VW, AUDI, SKODA fluiera si fara sa fie defecte.

                  9) Presiunea de ulei la relanti este 1,7 bari la 90°C?

                  10) Culbutorii: Care le-a fost problema initziala - erau prea tare stransi sau aveau un joc prea mare? Care dintre cilindrii erau in afara tolerantzei(I si II?)? La un joc de 0 sau mai putzin s-ar putea sa fi falsificat rezulatatul masuratorii de compresie.

                  Ai controlat culbutorii inca o data dupa ultima tura?
                  Last edited by svobl1; 12-29-2008, 22:38 PM.

                  Comment


                  • #54
                    Presiunea este de 3 la rece si scade pana la 1.7 chiar si la temperatura de 100 grade. Injectoarele au fost verificate pe un banc cu o maneta actionata mecanic. Omul nu stia sa imi spuna la ce turatzii verifica sau de la ce turatzie incep sa puverizeze. A spus ca trebuie pus pe masina si vazut cum merge in relanti si mai ales la pornire. Deci pe ce banc se verifica exact si cu precizie?
                    Pistoanele 1 si 2 aveau admisiile intzepenite. Evacuarile aveau o tolerantza enorma. Restul cam tot asa... valori inexacte. Admisiile au fost toate fara joc. Si unele evacuari.
                    Voi desface din nou capacul sa verific culbutorii cand va veni caldura (inca nu am terminat garajul) si voi afla unde sa duc injectoarele pentru reglaj adecvat.
                    Cert este ca sunetul de care povesteam se auzea si inainte de reglaj!
                    http://www.caesaralexandru.wordpress.com

                    Comment


                    • #55
                      Daca pui injectoare ok pe motor cu pompa obosita poti avea surpriza sa faci mai mult rau decat bine, ele nedeschizindu-se acum la injectia slaba din pompa, rezultand un mers dezordonat si cu batai urate. Multi i-am auzit dupa schimbare de duze si reglare pe banc, ca nu le mai merge motorul asa rotund ca inainte. Normal. Injectoarele slabite rau pot ajunge sa deschida la 70-80 bar, dar pe o injectie ametzita din pompa scuipa cat sa mearga agregatul. Dar iarna e alta poveste. La motorul diesel e un lant intreg al slabiciunilor, o veriga slaba si salut fericire. De cateva zile, noaptea aici e minus 14 minus 15. Vad dimineata dieseluri fabricatie dupa 2000 care refuza sa porneasca. Daramite la king khooooobraa 76 toamna. Dar se poate rezolva. A mea dupa o capitala la motor vara asta, mi-a pornit acuma brici pe orice ger. Ti-e mai mare placerea sa auzi un diesel pornind la -15. La masina ta, dupa cate vad pana acuma, treaba e un pic neagra si cu par pe ea si topicul asta se va lungi la plus infinit. Sau bagi niste bani in ea (dar nu te grabi pana nu gasesti un meserias adevarat) sau o vinzi ori varianta horror, rematizarea... 300 tdt automatic a fost varf de gama la vremea ei, dar luxul costa si poti avea surpriza sa investesti o suma serioasa si sa nu fi multumit fiindca mecanici care stiu cu ce se haleste w123 sunt tot mai putini ..

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by TomJones View Post
                        Sau bagi niste bani in ea (dar nu te grabi pana nu gasesti un meserias adevarat) sau o vinzi ori varianta horror, rematizarea... 300 tdt automatic a fost varf de gama la vremea ei, dar luxul costa si poti avea surpriza sa investesti o suma serioasa si sa nu fi multumit fiindca mecanici care stiu cu ce se haleste w123 sunt tot mai putini ..
                        Momentan nu am asa mult timp. Nu o vand fiindca am vazut ce cumpar si totusi am cumparat-o fiindca sunt forte rare aceste modele. Daca nu gasesc meseriasi aici gasesc afara. Daca nu am bani sa o fac acum o fac peste catziva ani. Pana atunci voi invatza sa fac multe lucruri singur. Cred ca e mai bine sa invatz eu pe masina mea decat alt mecanic pe banii si bunul meu.
                        Totusi e bine ca inca nu trebuie sa fac motorul. Insa va veni si clipa aceea...fiindca vreau sa fac din ea o masina mai buna decat atunci cand a fost noua! Indiferent de costuri, capitol la care am alte prioritatzi momentan. Trag totusi sperantza ca voi construi mai mult!
                        http://www.caesaralexandru.wordpress.com

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF