Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Jante-roti modificari Cobra

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Multumesc Zang pentru raspuns. Acum inteleg, cand zic oamenii "coboara garda" se refera defapt la talonul (balonul) cauciucului. Tot am vazut expresia nu reuseam sa inteleg. Stiu cum se calculeaza dimensiunile si ce reprezinta. Doar ca aveam dilema cu garda respectiva.

    Cat despre cauciucuri mai late sau mai inguste, din cate vad eu, un cauciuc mai lat iti ofera aderenta mai buna (amprenta la sol e are suprafata mai mare), deci mai putine sanse sa ti se invarta rotile in gol, si probabil franarea ceva mai eficienta. Totodata s-ar putea sa poti lua curbele cu viteza mai mare deoarece scate probabilitatea pierderii aderentei (in general pe rotile din spate la MB, pentru ca alea sunt rotile motoare). Nu stiu cum e cu consumul dar teoretic ar trebui sa creasca putin datorita unei forte de frecare mai mare intre cauciuc si asfalt. Dar la diferente mici (eu am avut 195/70R15 si 205/65R15 - diferenta de latime fiind sub 1 cm) nu stiu cat de mult sunt sesizabile diferentele.

    Din cate am mai citit (cautati site-ul michelin, acolo sunt o gramada de informatii utile) foarte mult conteaza talonul (balonul - distanta intre janta si asfalt). Cu cat talonul e mai mic, cu atat creste controlul in curbe si stabilitatea masinii, dar se modifica gradul de confort.

    Tot ca informatie interesanta, site-ul michelin da recomandarea ca intotdeauna cauciucurile noi sa fie puse pe puntea spate iar cele de pe spate sa fie trecute pe fata (in cazul in care se cumpara doar 2 cauciucuri, recomandarea generala fiind sa se schimbe toate 5 odata - inclusiv roata de rezerva). Exista acolo si cateva filmari interesante - ce se intampla in caz de explozie pe fata vs spate atat la masinile cu tractiune fata, cat si la cele cu tractiune spate. Tot ei zic, pentru a mari durata de viata a unui cauciuc, la intervale regulate trebuie "rotite" folosind in permanenta si roata de rezerva la operatiunile de rotire. Exista mai multe scheme in sensul asta in functie de tipurile de cauciuc daca e cineva interesat o sa caut si o sa le postez.

    Comment


    • #17
      O diferenta de 2 cm este enorma. chiar se simte atat la consum cat si la demaraj. Frica mea este ca in viraje sa nu apara surprize... ceea ce cred ca s-ar intampla. Credeti ca ar trebui incercat?
      http://www.caesaralexandru.wordpress.com

      Comment


      • #18
        Mergi linistit cu viteze mari nu vei avea probleme !
        decat cu militia , insectele si idiotii din trafic !

        Comment


        • #19
          Cauciucuri mai late ajuta la aspect si poate la aderenta vara, iarna in schimb, ma refer la zapada, mai bine cu cauciucuri inguste.
          Apropo in talon am 195/65/14, deci 14........se uita urat maimutoi de la magazin cand ma duc sa cer asa ceva.....
          Last edited by claub79; 10-30-2008, 12:59 PM.
          Exista doua tipuri de masini :
          1. care au fost lovite
          2. care vor fi lovite

          Comment


          • #20
            Doktore tu ce zici? Chiar atat de stupida e problema care am ridicat-o, incat nu merita nici un raspuns?
            http://www.caesaralexandru.wordpress.com

            Comment


            • #21
              Demiurgos, acu fie vorba intre noi. Nu e nimeni obligat sa iti raspunda la intrebari. Cu atat mai putin o persoana anume. Daca doresti raspuns de la dok, da-i un mesaj privat. Cu siguranta... te va ajuta. Cu prietenie.
              Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita.

              Comment


              • #22
                xDemiurgos,daca vrei sfatul lui dottore,gaseshti datele de contact pe forum....bafta...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Demiurgos View Post
                  Acum vin si eu cu o intrebare de incepator: Daca pun cauciucuri mai inguste (sub 175) si jante mai mari astfel incat sa ajung la acelasi diamentru, nu voi avea un consum? Adica frecarea e mai mica si demarajul trebuie sa fie mai bun. (Cel putin la cursiera am verificat treaba: roti mai inguste efort mai mic) Sunt foarte curios ce e de zis despre asta.
                  Deci un sfat - consulta calculatorul asta:

                  Te va lamuri de toate problemele legate de pneuri. Cat despre consum, normal ca vei avea un consum.
                  O anvelopa mai ingusta e mai buna pe zone unde te afunzi (zapada, noroi), deoarece shtim de la fizica: presiunea P=F/S. In cazul unei mashini masa/suprafatza de rulare a pneurilor. Normal ca daca ai o suprafatza mai mica a pneurilor, la aceeashi masa, presiunea va creshte.
                  Dar un pneu mai lat va oferi mai multa aderentza datorita suprafetzei de contact cu un asfalt aderent, ce sa mai: creshte fortza de frecare, deci nu mai rupi aderentza la plecare. Ala e un bun demaraj - fara derapare. Normal ca va sta bine shi pe curbe.
                  La cursiera aveai un mai bun mers deoarece aveai o frecare mai mica, un pneu mai ushor, ceea ce itzi solicita un efort mai mic. Dar un om nu merge cu benzina shi oboseshte, pe cand motorul aproape ca nu oboseshte niciodata.

                  Dar oricum sa nu uitam ca la constructzia unui model de mashina lucreaza pt proiectarea ei o armata de ingineri, iar pt calcularea unei rotzi (janta +pneu) se aloca probabil mii de ore. Noi ceilaltzi, ne dam cu presupusu'.
                  Last edited by zang; 11-18-2008, 16:36 PM.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by zang View Post
                    O anvelopa mai ingusta e mai buna pe zone unde te afunzi (zapada, noroi), deoarece shtim de la fizica: presiunea P=F/S. In cazul unei mashini masa/suprafatza de rulare a pneurilor. Normal ca daca ai o suprafatza mai mica a pneurilor, la aceeashi masa, presiunea va creshte.
                    Prietene ai mare dreptate. Ce nu inteleg este de ce spui ca cele inguste sunt bune pe zapada si noroi. E logic ca presiunea va creste! Deci ma voi scufunda mai tare in noroi sau zapada datorita presiunii ridicate. Mi se pare normal ca pe conditii de genu' sa pui pneuri mai late, tocmai pentru a nu te scufunda asa tare. Pana si la desene animate il vedem pe BugsBunny cu rachete de tenis prinse pe picioare. Tocmai din motivul pe care il aminteam. Te rog sa reconsideri daca sunt mai bune sau mai putin bune in conditiile mentionate de tine.
                    http://www.caesaralexandru.wordpress.com

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Demiurgos View Post
                      Prietene ai mare dreptate. Ce nu inteleg este de ce spui ca cele inguste sunt bune pe zapada si noroi. E logic ca presiunea va creste! Deci ma voi scufunda mai tare in noroi sau zapada datorita presiunii ridicate. Mi se pare normal ca pe conditii de genu' sa pui pneuri mai late, tocmai pentru a nu te scufunda asa tare. Pana si la desene animate il vedem pe BugsBunny cu rachete de tenis prinse pe picioare. Tocmai din motivul pe care il aminteam. Te rog sa reconsideri daca sunt mai bune sau mai putin bune in conditiile mentionate de tine.
                      Da, ai dreptate: pt a nu te scufunda in zapada, noroi, etc, se folosesc in picioare acele rachete. De ce? Pt a distribui masa pe o suprafatza mai mare, iar atunci vei merge pe zapada fara sa te afunzi.
                      Clar ca (pt auto) intr-o zapada de 1-2 metri inaltzime e mai bine sa calci pe ea (poate doar cu shenile foarte late), decat sa te afunzi. Chiar de ai avea aderentza, ar fi rezistentza mare la inaintare.
                      Dar, pe o shosea, chiar shi in Romania, e greu sa gaseshti asha zapada de inalta.
                      Deci: vei folosi un pneu ingust pt a apasa mai tare pe sol, iar mashina se va afunda tot mai mult, de fapt pana unde va gasi sol tare sau zapada tasata, adica aderentza. Aia vrea un cauciuc: aderentza. Iar pt asta trebuie sa sape sau sa fie apasat dincolo de suprafatza moale de contact.

                      In mod cert exista o limita, ceva un calcul, pt cat de ingust poate fi un pneu de zapada, adica prea ingust se afunda atat de tare incat intampina rezistentza la inaintare. Eu fac ceva-ceva off-road shi shtiu ca un pneu mai ingust shi cu un profil mare la crampoane, dar shi distantzate este alegerea ideala pt noroi, zapada.
                      Last edited by zang; 11-18-2008, 16:38 PM.

                      Comment


                      • #26
                        Pneuri inguste pentru zapada si noroi.

                        Cred ca pe forumurile 4x4 cu masini de teren veti observa ca aceste pneuri sunt cele indicate. Sa nu confundam masinile de teren cu mercedes ML sau bmw X5 care au rotile late.

                        Cat despre rachetele alea de mers PE zapada - nu comparati mere cu pere. Cauciucuri cu senile.

                        O baba shenila.
                        Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita.

                        Comment


                        • #27
                          Exact asta vreau sa zic. ML, X5, Q7, etc, sunt construite cu pneuri late pt aspect, dar shi pt o aderentza buna pe un asfalt cu un coeficient de frecare ridicat. Pe astea daca le bagi in teren in varianta de fabrica, acolo raman.
                          Cat despre rachete, shenile..., am incercat nishte exemple, duse la extrem pt a se intzelege mai ushor.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by zang View Post
                            P=F/S. In cazul unei mashini masa/suprafatza de rulare a pneurilor. Normal ca daca ai o suprafatza mai mica a pneurilor, la aceeashi masa, presiunea va creshte.
                            Masa nu e forta,greutatea e o forta.G=mg
                            Pe suprafete moi (zapada,noroi,etc.)se folosesc cauciucuri late,cu presiune scazuta.Cu cat sunt mai late, cu atat se distribuie greutatea pe o suprafata mai mare.Cand e vorba sa "tai" zapada,atunci e de preferat un cauciuc cat mai ingust ca sa "impingi" cu roata o sectiune cat mai mica.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by bulgaru View Post
                              Masa nu e forta,greutatea e o forta.G=mg
                              Pe suprafete moi (zapada,noroi,etc.)se folosesc cauciucuri late,cu presiune scazuta.Cu cat sunt mai late, cu atat se distribuie greutatea pe o suprafata mai mare.Cand e vorba sa "tai" zapada,atunci e de preferat un cauciuc cat mai ingust ca sa "impingi" cu roata o sectiune cat mai mica.
                              Ai dreptate. Din punct de vedere fizic, greutatea e cea care apasa. Eu ma refeream la fortza de apasare, am facut o confuzie.
                              Despre ce zici tu, pneuri foarte late shi cu 0,5 atm, se folosesc pe gheatza, zapada foarte bine tasata, sau pe rauri unde pneul trebuie sa se modeleze dupa pietre, etc, etc.
                              In schimb, pe zapada afanata, noroi, se folosesc pneuri inguste, profil adanc shi rar. Ex: Simex, Swamper, Superswamper, etc.
                              Imi sustzin afirmatzia... shi nu de dragul contrazicerii. Dar sa lasam teoria. De ce oare pneurile de zapada sunt mai inguste, profil mai adanc shi mai rar? Oare o armata de ingineri au fost nishte imbecili cand au conceput pneul pt zapada?

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by zang View Post
                                Ai dreptate. Din punct de vedere fizic, greutatea e cea care apasa. Eu ma refeream la fortza de apasare, am facut o confuzie.
                                Despre ce zici tu, pneuri foarte late shi cu 0,5 atm, se folosesc pe gheatza, zapada foarte bine tasata, sau pe rauri unde pneul trebuie sa se modeleze dupa pietre, etc, etc.
                                In schimb, pe zapada afanata, noroi, se folosesc pneuri inguste, profil adanc shi rar. Ex: Simex, Swamper, Superswamper, etc.
                                Imi sustzin afirmatzia... shi nu de dragul contrazicerii. Dar sa lasam teoria. De ce oare pneurile de zapada sunt mai inguste, profil mai adanc shi mai rar? Oare o armata de ingineri au fost nishte imbecili cand au conceput pneul pt zapada?
                                Cum spuneam,pentru a merge prin zapada se recomanda profilul ingust,pentru a expune o sectiune cat mai mica stratului de zapada afanata care trebuie impins.Pe zapada si alte suprafete moi- de exemplu,in Canada,in mlastinile de acolo,se folosesc un fel de TAB-uri cu 6-8 roti, cu pneuri foarte groase ,cu presiune mica - asa cum vorbea cineva de rachetele pe care le folosesc nordicii,e nevoie de distributia greutatii pe o suprafata cat mai mare,ajungandu-se astfel ca un vehicul de 3 tone sa exercite o presiune asupra solului de doar cateva kilograme pe centimetru patrat,mai mica decat un om,care in mod normal s-ar afunda.Pe acelas principiu se bazeaza si senilatele,un tanc de 20 de tone ajungand astfel sa intre in zone unde o masina de 1 tona se afunda.
                                Din punct de vedere fizic,forta de apasare e chiar greutatea.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF