Multumesc Zang pentru raspuns. Acum inteleg, cand zic oamenii "coboara garda" se refera defapt la talonul (balonul) cauciucului. Tot am vazut expresia nu reuseam sa inteleg. Stiu cum se calculeaza dimensiunile si ce reprezinta. Doar ca aveam dilema cu garda respectiva.
Cat despre cauciucuri mai late sau mai inguste, din cate vad eu, un cauciuc mai lat iti ofera aderenta mai buna (amprenta la sol e are suprafata mai mare), deci mai putine sanse sa ti se invarta rotile in gol, si probabil franarea ceva mai eficienta. Totodata s-ar putea sa poti lua curbele cu viteza mai mare deoarece scate probabilitatea pierderii aderentei (in general pe rotile din spate la MB, pentru ca alea sunt rotile motoare). Nu stiu cum e cu consumul dar teoretic ar trebui sa creasca putin datorita unei forte de frecare mai mare intre cauciuc si asfalt. Dar la diferente mici (eu am avut 195/70R15 si 205/65R15 - diferenta de latime fiind sub 1 cm) nu stiu cat de mult sunt sesizabile diferentele.
Din cate am mai citit (cautati site-ul michelin, acolo sunt o gramada de informatii utile) foarte mult conteaza talonul (balonul - distanta intre janta si asfalt). Cu cat talonul e mai mic, cu atat creste controlul in curbe si stabilitatea masinii, dar se modifica gradul de confort.
Tot ca informatie interesanta, site-ul michelin da recomandarea ca intotdeauna cauciucurile noi sa fie puse pe puntea spate iar cele de pe spate sa fie trecute pe fata (in cazul in care se cumpara doar 2 cauciucuri, recomandarea generala fiind sa se schimbe toate 5 odata - inclusiv roata de rezerva). Exista acolo si cateva filmari interesante - ce se intampla in caz de explozie pe fata vs spate atat la masinile cu tractiune fata, cat si la cele cu tractiune spate. Tot ei zic, pentru a mari durata de viata a unui cauciuc, la intervale regulate trebuie "rotite" folosind in permanenta si roata de rezerva la operatiunile de rotire. Exista mai multe scheme in sensul asta in functie de tipurile de cauciuc daca e cineva interesat o sa caut si o sa le postez.
Cat despre cauciucuri mai late sau mai inguste, din cate vad eu, un cauciuc mai lat iti ofera aderenta mai buna (amprenta la sol e are suprafata mai mare), deci mai putine sanse sa ti se invarta rotile in gol, si probabil franarea ceva mai eficienta. Totodata s-ar putea sa poti lua curbele cu viteza mai mare deoarece scate probabilitatea pierderii aderentei (in general pe rotile din spate la MB, pentru ca alea sunt rotile motoare). Nu stiu cum e cu consumul dar teoretic ar trebui sa creasca putin datorita unei forte de frecare mai mare intre cauciuc si asfalt. Dar la diferente mici (eu am avut 195/70R15 si 205/65R15 - diferenta de latime fiind sub 1 cm) nu stiu cat de mult sunt sesizabile diferentele.
Din cate am mai citit (cautati site-ul michelin, acolo sunt o gramada de informatii utile) foarte mult conteaza talonul (balonul - distanta intre janta si asfalt). Cu cat talonul e mai mic, cu atat creste controlul in curbe si stabilitatea masinii, dar se modifica gradul de confort.
Tot ca informatie interesanta, site-ul michelin da recomandarea ca intotdeauna cauciucurile noi sa fie puse pe puntea spate iar cele de pe spate sa fie trecute pe fata (in cazul in care se cumpara doar 2 cauciucuri, recomandarea generala fiind sa se schimbe toate 5 odata - inclusiv roata de rezerva). Exista acolo si cateva filmari interesante - ce se intampla in caz de explozie pe fata vs spate atat la masinile cu tractiune fata, cat si la cele cu tractiune spate. Tot ei zic, pentru a mari durata de viata a unui cauciuc, la intervale regulate trebuie "rotite" folosind in permanenta si roata de rezerva la operatiunile de rotire. Exista mai multe scheme in sensul asta in functie de tipurile de cauciuc daca e cineva interesat o sa caut si o sa le postez.
Comment