Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Unde gasesc semnal pentru semnalizatoare sub bord ?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Unde gasesc semnal pentru semnalizatoare sub bord ?

    Dupa ce acum cateva luni mi-am montat un modul de inchidere centralizata cu telecomanda briceag langa pompa de vacuum, si anume in portbagaj, m-am hotarat sa mut modulul sub bord, pentru ca nu-mi placea montajul in portbagaj.
    Zis si facut: din usa soferului am scos firul albastru care duce in spate la pompa de servo si pe el m-am legat cu modulul telecomenzii.

    Totul merge ok, masina se incuie/descuie atat din telecomanda cat si din oricare butuc. Si ca treaba sa fie un pic mai eleganta, mi-am comandat un stecker pentru consola de extra-optiuni: A013 545 32 28, de unde se poate lua cu usurinta un plus continuu, plus pe contact si masa:

    Firul pentru claxon (avertizare acustica diferentiata pt inchidere/deschidere) l-am putut scoate usor in compartimentul motor, si am iesit cu el direct in tabloul de sigurante, unde m-am putut lega la firul unuia dintre claxoane. Singura problema ramasa inca nerezolvata ramane semnalul pentru semnalizatoare. Imi poate da cineva un sfat unde gasesc firele pentru a ma lega la ele ? Ma intereseaza varianta cea mai eleganta in zona de sub volan.
    In spate a fost simplu, pentru ca acolo se ajunge usor la stopuri.

    Am ales sa mut modulul in fata in ideea in care il voi putea lega la alarma masinii, ca atunci cand inchid masina din telecomanda, sa se armeze si alarma. Urmeaza o discutie noua pe aceasta tema, pentru ca o sa am nevoie de un releu care nu stiu daca exista si imi prin putin urechile aici. Mentionez ca alarma este una montata in 1988 si functioneaza impecabil, singurul inconvenient care pe mine ma cam deranjeaza este modul de armare, si anume cu o cheie separata, al carei butuc se afla pe usa soferului (vezi poza de mai jos):


    PS: Voi reveni cu poze mai clare cand e gata operatiunea. Legaturile de mai sus sunt doar de proba, de aceea se vede si banda de izolat. Pentru varianta finala lucrez cu lipitura cu cositor, apoi banda, apoi cablu termocontractabil iar unde trebuie sa adun mai multe fire la un loc cu furtun spiralat negru pentru bujii.

    Multumesc si toate cele bune !

  • #2
    Cel mai elegant loc de montare pentru alarma ii la picioarele pasagerului, ca ai acolo loc berechet de tot felu de releuri si computere sub plasticul ala negru. Firele de la semnalizare le gasesti sub volan pentru ca ies din blocul de lumini, si stinga si dreapta.Acolo vezi ca-i o chichita , ca tre sa pui niste diode de sens ca firele care ies din modulul alarmei is la masa cind nu semnalizeaza, si tu cind mergi cu masina si semnalizezi ii dai masa pe semnalizare si arzi siguranta.Nu tre sa te legi pe pompa de vacum, ai in usa din dreapta toate firele ce-ti trebuie, ca si de acol poti inchide/deschide masina.Stiu ca si eu mi-am montat cheie briceag pe a mea, plus modul confort de inchidere geamuri din telecomanda.
    Toate cele bune.

    Comment


    • #3
      Originally posted by butonu
      Firele de la semnalizare le gasesti sub volan pentru ca ies din blocul de lumini, si stinga si dreapta.
      Ok, multumesc de sfat, o sa mai caut. Am luat cateva la rand cu lampa de control, dar nu le-am nimerit. Dar mai caut.
      Originally posted by butonu
      Acolo vezi ca-i o chichita , ca tre sa pui niste diode de sens ca firele care ies din modulul alarmei is la masa cind nu semnalizeaza, si tu cind mergi cu masina si semnalizezi ii dai masa pe semnalizare si arzi siguranta.
      Pai fara diode de sens n-aveam cum sa leg nici avertizarea sonora. Mi-am pus diode si pe firele de semnalizari si pe plusul de claxon.
      Originally posted by butonu
      Nu tre sa te legi pe pompa de vacum, ai in usa din dreapta toate firele ce-ti trebuie, ca si de acol poti inchide/deschide masina.
      Daca nu faci alte montaje cu module de confort sau alarme, cel mai comod este sa te legi direct de pompa din spate, dupa cum spuneam, acolo l-am avut legat, dar am decis sa-l demontez si remontez in fata, pentru a cupla si alarma.

      Multumesc de sfaturi !

      Comment


      • #4
        Originally posted by Orvo View Post
        Singura problema ramasa inca nerezolvata ramane semnalul pentru semnalizatoare. Imi poate da cineva un sfat unde gasesc firele pentru a ma lega la ele ? Ma intereseaza varianta cea mai eleganta in zona de sub volan.
        Ce doreşti să facă semnalizatoarele? Să dea mesaj că maşina s-a încuiat/descuiat? Dacă asta urmăreşti, du-te cu impulsul de la alarmă direct la firele care alimentează becurile (diode!). Consideră că maneta de semnalizare este pe poziţia mediană atunci când o încui sau descui şi releul de semnalizare este nealimentat. Dacă alimentezi releul pentru scurtă durată cu impulsul de la alarmă, nu vei obţine nimic, pentru că circuitul spre becuri este deschis. De aceea cred că trebuie să cauţi ieşirile spre becuri, direct, sau mai bine printr-un releu clasic alimentat pe contactul 30 cu plus permanent, 85, 86 cu impuls de la alarmă şi masă, şi iesi cu două diode pe contactul 87 spre fire. În felul acesta, releul de semnalizare nu mai joacă nici un rol şi vei obţine o aprindere pentru încuiat şi două aprinderi pentru descuiat. Dar şi asta depinde de ce "scoate" alarma, impuls scurt pentru încuiat şi impuls lung pentru descuiat, sau impuls scurt pentru încuiat şi două impulsuri pentru descuiat. Oricum, cel mai bine este să injectezi semnal pe ieşirile de la butonul de avarii. Releul de semnalizare era (la mine) în spatele tabloului de bord, dar toate firele, până la soclul lui, erau matisate cu bandă izolatoare pe suport textil, şi legate cu fire foarte greu de desfăcut.
        Succes!

        Comment


        • #5
          Multumesc Nelu !
          De la tine intotdeauna vin sfaturi foarte documentate !
          Da, exact asta doresc sa fac, modulul de inchidere centralizata transmite un impuls la inchidere si 2 impulsuri la deschidere (plusuri). Modulul are o singura iesire pentru acest impuls, pe care eu insa am impartit-o in trei: 2 fire pentru semnalizari si 1 fir pentru semnalul acustic (claxon sau sirena), pentru a avea atat avertizare sonora cat si optica (cu diode pe fiecare fir).
          Conform sfatului tau, ma voi lega cu modulul direct la firele de semnalizare, dar dupa releul de semnalizare, direct pe firele care duc din releu in semnalizatoarele din fata.

          Multumesc si toate cele bune !

          Comment


          • #6
            Ai grijă că la claxonul maşinii, din câte-mi amintesc, capacul volanului la apăsare, dă minus!! La una din bornele lui, pare-mi-se vine plus prin contact. Mai bine pui încă un claxon sau sirenă.
            Nu te va deranja -în anumite condiţii- că nu poţi descuia maşina în mod silenţios, în cazul impulsurilor nediferenţiate ale modulului?

            Comment


            • #7
              Multumesc pt. lamurire.
              Inca sunt nehotarat. Am si o sirena nu foarte puternica de 12V pe care as putea s-o leg pentru semnalizare acustica ... Dar poate ai dreptate, si vor exista situatii in care aceaista semnalizare poate deranja. Mai rumeg putin ideea. Timp am pentru ca sunt in curs de renovare a instrumentelor de bord, si pana termin cu acestea am timp sa inchei si capitolul "telecomanda".

              Toate cele bune si multumesc de sfaturi !

              Comment


              • #8
                imi zici si mie te rog cum ai legat modulu cheie briceag la pompa de vacum multumesc id remus_andrea_darius multumesc

                Comment


                • #9
                  Originally posted by gavrisremus View Post
                  imi zici si mie te rog cum ai legat modulu cheie briceag la pompa de vacum multumesc id remus_andrea_darius multumesc
                  Citeste regulamentul, litera mare, punctuatie!

                  https://www.clubmercedes.ro/forum/ha...676-regulament

                  Pentru functionarea corespunzatoare a conturilor si pentru evitarea blocarii acestora, va rugam sa NU mai folositi adrese de email yahoo.
                  Va rugam sa le schimbati din User Settings.

                  Comment

                  Working...
                  Logan | Dacia Logan |Anulare DPF