Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Moare motorul la frana pe GPL

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by shadow View Post
    Adica vrei sa zici ca intra aerul prea usor si trebuie un cot ca sa-l mai obtureze?
    Asta inseamna ca filtrul de aer sport, care lasa aerul sa treaca foarte usor, face treaba pe dos decat ar trebui.
    Este cumva posibil ca filtrul original de aer sa fi fost trecut pe "iarna", adica sa traga aer de pe langa galerie, si de aceea sa creeze dezechilibru?
    Aproximativ, ai inteles bine ce-i de facut. Totusi, as vrea sa intelegi fenomenul ce se produce, care duce la oprirea motorului: Functionarea alimentarii cu gaz la tipul de instalatie care il ai se bazeaza pe absortia aerului de catre motor, pe vacuumul creat de la intrarea in filtrul de aer pana la clapeta de acceleratie, nivelul vacuumului creste (liniar) odata cu cresterea volumului de aer absorbit de motor, respectiv cu cresterea turatiei motorului. De regula, intrarea in filtru de aer este dirijata de constructor inspre partea din fata a masinii, astfel in mers, din cauza curentilor de aer, de la intrarea in filtru si pana la clapeta de acceleratie se va crea presiune ( e drept, nivelul presiunii este scazut) ceea ce contravine principiului de functionare a instalatiei de gaz si duce la inchiderea completa a valvei regulator de gaz din vaporizator.
    Filtrul de aer sport, de-aia e "sport"(creste puterea) ca restrictioneaza mai putin intrarea aerului in galerie, cu atat mai mult favorizeaza fenomenul descris mai sus si... DA, a avut efect invers decat te asteptai tu.
    Eu sper ca ai inteles ce se intampla si in cazul asta sa-ti raspunzi singur la ultima intrebare studiind amplasarea conductelor/filtrului de aer la motorul tau.

    Originally posted by kama3 View Post
    Incearca sa obturezi gaura de admisie cu un dop caruia ii faci o gaura. Gaura o largesti putin cate putin. Nu trebuie sa fie nici prea mult nici prea putin aer. Pe gaz ii trebuie mult mai putin aer decat pe benzina.
    Una din principalele preocupari a proiectantilor de motoare termice este o admisie cat mai buna a aerului in motor, o umplere cat mai buna a cilindrilor cu aer, prin tot felul de inginerii, galerii sofisticate cu lungime variabila, chiuloase multisupapa,turbo, compresoare, sa scoata cat mai multa putere si... vii tu ( si multi, multi altii)si-i tragi un DOP la intrarea in filtru de aer ca sa anulezi efectele unui fenomen banal care se pot rezolva la fel de banal printr-un simplu cot sau , mai inteligent, printr-o clapeta care inchide (nu de tot) intrarea in filtru de aer cand clapeta de acceleratie este pe minim (relanti).
    Motorul are nevoie de aer !!! Este mult mai complicat de optimizat traseul admisiei de aer decat alimentarea cu combustibil pentru a se obtine performante cat mai bune din motor, ii dai cat combustibil are nevoie dupa ce ai rezolvat cu alimentarea cat mai buna cu aer !!!
    Uitati dopurile !!! Altii se streseaza sa va faca motoarele cat mai puternice si voi le puneti dopuri ? gaura aia de care spunea kama3 trebuie sa aiba diametru cel putin la fel de mare cat este diametrul galeriei de admisie in dreptul clapetei de acceleratie !!! Normal ca multi spun ca un motor transformat sa mearga si pe gaz pierde mult din putere, daca nu respira in voie n-are cum sa fie altfel !
    Raportul aer/gaz este egal cu raportul aer/benzina.
    Last edited by ic252; 08-30-2008, 00:55 AM.
    MB 380SE 2.6

    Comment


    • #17
      Sunt perfect de acord cu tine ic252, dar daca nici cu cot si nici cu clapeta nu rezolvi atunci ce faci?
      Sunt de acord ca toti producatorii cauta cresterea puterii, scaderea consumului etc, dar motorul asa cum a fost conceput a fost conceput sa mearga pe benzina si traseul aerului, galeria de admisie, diametrele, debitele etc au fost calculate sa mearga pt anumiti parametri.
      In momentul cand tu vii cu instalatia de gaz ii dai pe cap toti parametrii de functionare inclusiv functionarea pe benzina.
      Sa exemplific cu masina mea. E pe injectie si i-am pus instalatie de gaz cu mixer.
      Din start admisia de aer este gatuita cu mixerul.
      Injectoarele de benzina sunt aproape de chiulasa pe cand gazul trebuie sa treaca prin toata galeria de admisie.
      Avand in vedere ca instalatia e gandita doar la modul general ca si putere intre x si y kw, ea nu poate sa respecte particularitatile fiecarei masini. Pe scurt este o improvizatie si un compromis. Deci nu putem cere sa mearga masina la fel si sa traga la fel de bine ca si cu circuitul de alimentare pentru care masina a fost conceputa. Probabil ca instalatia secventiala mai rezolva din diferente dar tot nu cred ca le rezolva pe toate.
      Personal am incercat si cu cot sa nu mai traga aer din fata ci din lateral, am incercat sa obturez jumatate din gaura de admisie si tot se oprea motorul.
      Singura rezolvare a fost dopul. LA mine a functionat asa, am dat acest sfat din experienta. Daca vrea cineva sa expuna o alta rezolvare e binevenit.
      Stop accidentelor!
      Viata are prioritate!

      Comment


      • #18
        Si eu am avut aceasta problema si am rezolvat-o reorientand gura de admisie a aerului.Problema a disparut pe vecie!

        Comment


        • #19
          Clapeta obturatoare de la intrarea in filtru are rol de "dop" doar in regimul de functionare in care apare fenomenul descris, adica masina in mers, clapeta de acceleratie inchisa(pozitie de relanti). In rest ea se deschide neobstructionand traseul aerului. Clar ca si mixerul gatuie admisia aerului, dar mult mai putin. Adevarat ca instalatia de gaz e un compromis, dar nu sunt de acord cu ideea de a pierde foarte multa putere printr-o chestie banala cand se poate rezolva la fel de usor fara a crea pierderi.
          Si eu am instalatie cu mixer pe un m103/2,6L, injectie ke-jetronic si nu simt chiar nicio pierdere de putere, dimpotriva fata de mers cu benzina normala trage chiar mai bine, inclusiv la turatii mari (peste 5000rpm).
          MB 380SE 2.6

          Comment


          • #20
            Mai pe intelesul tuturor...

            Din cauza ca: gura de admisie a aerului de la filtru( in speta mercedes) este indreptata catre inainte, forta aerului care se acumuleaza in filtru invinge forta gazului(care este aspirat nu injectat)....ok?

            Aceasta problema nu este de notorietate la alte masini, care gura filtrului nu este indreptata catre inainte, ci in lateral sau in spate....

            Comment


            • #21
              Da, e mai pe intelesul tuturor... dar nu e corect ce spui
              MB 380SE 2.6

              Comment


              • #22
                Revin cu o ipoteza noua...
                Am fost la atelierul de GPL sa-mi schimbe pipa de alama care intra in vaporizator, ca mi se parea ca e crapata, si le-am explicat si lor fenomenul. Ei au zis ca daca se intampla treaba asta numai cand pun frana, s-ar putea sa fie defecta o supapa la sistemul de servo. Eu am observat ca daca stau pe loc cu motorul pornit si apas pe pedala de frana, variaza putin turatia la ralanti.
                Voi incerca sa verific si sistemul de servo.

                Comment


                • #23
                  E normal sa varieze turatia cand apesi frana, incearca sa apesi de mai multe ori, la interval scurt de timp si o sa vezi ca turatia o sa varieze mai mult.
                  MB 380SE 2.6

                  Comment


                  • #24
                    Se dovedeste ca nu este servo-ul de vina.
                    Este ultima masina la care mai apelez la GPL ...

                    Comment


                    • #25
                      Incearca sa apelezi la un meseriash... Gepeleul nu are nici o vina. Dar cind va trimite omul, va ducetzi tot unde vretzi voi... Iar eu sa toc de zece ori pentru baba surda nu prestez, ca e pierdere de timp, iar timpul meu costa. Si asha, fac mai mult decit ar fi cazul pentru forumul asta...

                      Comment


                      • #26
                        Pai am fost la meseriash. Si mi-a zis ca n-are nimic sistemul de servo, ca poate fi ori de la cilindrul ala din carburator care ar putea sa aiba joc in ax si sa nu mai culiseze cum trebuie, sau temperatura din mixer sa fie prea mare si atunci vaporii de gaz sa nu se mai amestece cum trebuie, sau sa fie vreo supapa care functioneaza gresit in instalatia de GPL. Avand in vedere ca aia de la GPL se jura de fiecare data ca nu e de la instalatie, si faptul ca am mai avut probleme cu carburatorul si in trecut, tind sa cred ca e de la cilindru. Dar cum pot eu sa verific treaba asta? Zi-mi de unde sa cumpar carburator la un pret non-nesimtit si fac ...

                        Comment


                        • #27
                          Gaseste meseriasul care stie cum functioneaza instalatia de gaz, nu unu' care iti spune ca e "vreo supapa care functioneaza gresit in instalatia de GPL" si alte povesti... Nu prea are ce sa functioneze gresit. Sau citeste ce scrie pe topic si fa-o singur. La un motor pe carburator trebuie sa mearga perfect, instalatia este foarte simpla si daca e montata bine, inclusiv eliminata posibilitatea de a se crea presiune in filtru si mixer, eu zic ca o sa-ti schimbi parerea despre ea .
                          MB 380SE 2.6

                          Comment


                          • #28
                            De acord cu voi, dar eu nu prea am timp sa alerg dupa meseriasi pentru ca lucrez la program fix, nu sunt liber intreprinzator. Si nu imi place chitibusareala, carpeala si gadileala. Eu vreau sa fac un lucru bine de la inceput si dupa aia sa nu mai revin. Si mi se parea normal sa rezolve firma unde l-am montat, nu sa le dau lor bani si dupa aia sa caut alti meseriasi sa le dau si lor alti bani.

                            Comment


                            • #29
                              Aceiasi problema am avut-o si eu. La mine era mixerul nasol. L-am schimbat si nu am mai avut probleme. Mentionez ca a inceput sa se opreasca la frane, dupa 3-4 luni dupa ce am montat instalatia de gpl

                              Comment


                              • #30
                                Cred ca o sa renunt la toata tigania si vand masina.
                                Totul are o limita...

                                Comment

                                Working...
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF