Eu conduc mercedes de cand ma stiu si intr-o iarna cand am luat megane-ul mamei, jucarie la deal prin zapada si cu caciucuri bune tinand cont ca e foarte inalta si cauciucurile micute de 195 era sa o patesc la o coborare unde am lasat-o linistic cu avant si frana de motor pana cand am simtit la un moment dat ca a luat-o catre margine... Deci tine de obisnuinta si cunoasterea masinii, cum se spunea si mai sus. Eu nu ma voi feri niciodata de tractiune spate tinand cont ca cu cauciucuri bune nu va fi nici un drum pe unde sa treaca multe alte masini si eu sa raman. Pana acum nu am ramas impotmolit niciodata in zapada pe un drum public si am umblat si fara ASR si alte chitibusuri cu w 123 si nici acela nu mi-a facut probleme.
Multi spun ca cu cutia automata e mai greu iarna. Eu tin sa ii contrazic deoarece tot ce e Mercedes cu cutie automata are frana de motor arhisuficienta in special pe manual la motoarele mai mici, asta la coborare si la urcare cu automat vs manual ai avantajul ca ai continuitate la roti in cazul in care e nevoie de schimbat treapta pe cand la manual cand ai schimbat treapta, acolo ai ramas daca nu esti iute de mana si stapan pe ambreiaj.
Un alt avantaj al automatei pe zapada in pataniile mele a fost pe gheata unde am inaintat 70-80% din rampa/deal si am inceput sa o iau la propriu inapoi de la polei pana s-a oprit masina pe marginea drumului in zapada inghetata, noroc cu ea. M-am coborat din masina lasand-o pe Drive sa vad unde si cum patina, era w 123 cu motor de 2800 cmc de semisprinter si o cutie automata dezmembrata de pe un fost taxi 250 d, patina o roata pana cand topea gheata, apoi patina cealalta si pe cand ma miram mai bine masina a luat-o singura cu viteza melcului la deal rotile invartindu-se undeva la 2-3 km/h si am urcat dealul pe D in relanti. Cu cutia manuala sunt aproape sigur ca nu era posibil asa ceva deoarece cum lasi ambreiajul cum invarti rotile cu viteza mai mare si e gata aderenta. Chestia cu lasatul la relanti am probat-o si la w 211 in zapada si a iesit tot asa singura dar trageau ambele roti cand stabilizam turatia indiferent ca era la relanti sau nu.
Multi spun ca cu cutia automata e mai greu iarna. Eu tin sa ii contrazic deoarece tot ce e Mercedes cu cutie automata are frana de motor arhisuficienta in special pe manual la motoarele mai mici, asta la coborare si la urcare cu automat vs manual ai avantajul ca ai continuitate la roti in cazul in care e nevoie de schimbat treapta pe cand la manual cand ai schimbat treapta, acolo ai ramas daca nu esti iute de mana si stapan pe ambreiaj.
Un alt avantaj al automatei pe zapada in pataniile mele a fost pe gheata unde am inaintat 70-80% din rampa/deal si am inceput sa o iau la propriu inapoi de la polei pana s-a oprit masina pe marginea drumului in zapada inghetata, noroc cu ea. M-am coborat din masina lasand-o pe Drive sa vad unde si cum patina, era w 123 cu motor de 2800 cmc de semisprinter si o cutie automata dezmembrata de pe un fost taxi 250 d, patina o roata pana cand topea gheata, apoi patina cealalta si pe cand ma miram mai bine masina a luat-o singura cu viteza melcului la deal rotile invartindu-se undeva la 2-3 km/h si am urcat dealul pe D in relanti. Cu cutia manuala sunt aproape sigur ca nu era posibil asa ceva deoarece cum lasi ambreiajul cum invarti rotile cu viteza mai mare si e gata aderenta. Chestia cu lasatul la relanti am probat-o si la w 211 in zapada si a iesit tot asa singura dar trageau ambele roti cand stabilizam turatia indiferent ca era la relanti sau nu.
Comment