Buna seara.
Incep prin a va spune ca in intr-un sfarsit am reusit sa schimb toata cutia la masina, convertizorul, tampoanele motor, tampon cutie de viteze si un injector.
In continuare din pacate nu mi-am schimbat deloc imaginea despre service-urile romanesti. Oameni lipsiti de pregatire, care nu au ce cauta intr-un service fara un training minim. Pot sa va spun ca am stat langa masina de dimineata de la 8:00 pana seara la 18:00 si am mancat un sandvis toata ziua. Dar am aflat lucruri interesante.
1. Turbinele si pompele din rezervor ( ? ) sunt facute in Romania la TurboMecanica. Nu ca ar avea vreo importanta. Doar ca idee.
2. Starul respectiv, pentru un om care stie ce sa faca cu el mi se pare mura-n gura. Dar exista posibilitatea ca cei de acolo sa nu stie limba engleza. Nu cred ca este corect ca toti mecanicii de-acolo sa lucreze cu starul . Consider ca munca ar trebui divizata in mecanici, tichinigii, si oameni care intr-adevar se pricep la soft.
3. Modelele noi de C-Klasse sunt cele mai multe in service.
4. Nu exista nici o urma de grija pentru masina. Ex: Un mecanic lucra la un ML, a tras de nu stiu ce pe acolo si s-a ranit la mana. A inceput sa dea cu picioarele in masina, desi eu eram acolo si ma uitam la el.
5. Aceeasi problema a avut-o si persoana care a schimbat cutia. Desi era un super om, foarte amabil, omul se pricepea numai la mecanica si atat. Nu avea nici o treaba cu partea de soft, si din nu stiu ce motive ii era foarte rusine sa recunoasca acest lucru.
Ideea era ca atunci cand a scos cutia de pe masina, si a lasat-o jos s-a taiat la deget destul de urat. A injurat ca orice om normal, dar tare m-am bucurat ca eram langa masina. Poate si-ar fi varsat nervii sau nu pe masina mea la fel ca, colegul lui.
Atmosfera generala. Urata . Un tip masiv in jur de 40 de ani facea ordine pe acolo remarcandu-se prin atitudinea grosolana, lipsa de cunostinte ( Din cand in cand venea pe la masina mea, inspecta, il intreba cate ceva pe mecanicul care lucra in tihna, incerca sa se faca remarcat , dar niciodata prin experienta sau sfaturi utile ) etc.
Si acum....Am sa incerc sa fiu scurt.
Am schimbat cutia. Uleiul s-a schimbat cam asa. Maneta in N. Pus 4-5 l, apoi pornit motorul ajuns la temperatura de 40grade si cu maneta in P. Inainte de toate astea parca s-a curatat restul de ulei cu o "incercare " de pompa care avea ca scop sa traga ulei pe o parte si sa scoata pe alta. Apoi a fost pusa diferenta de 4 l.
Apoi toate ABS-urile, ESP , defecte plus altele .
Acum incepea greul .Trebuiau sa o conecteze online la server in germania si sa ii faca o calibrare. Cum ziceam mura-n gura. "Engage P, engage R, engage N, engage D............." . Nu au reusit din prima deoarece incompetentul de la volan era un pusti de maxim 20 de ani care nu nimerea prea bine P,R,N,D. Apoi a urmat o calibrare in mers. Din cate am vazut Starul l-a pus sa tina masina pe treapta a 6-a si in timp ce mergea ii zicea sa schimbe. 5, 4, 3 si invers .
Am pus in cutie un ulei de culoare rosie.
Per total, masina acum se comporta normal si merge ca atare.
Totul s-a desfasurat la Autoklass Splai Bucuresti.
Sfat : In orice service v-ati duce cu masina, cereti sa stati langa masina. Chiar daca nu stiti prea multe , macar veti pune o presiune minima pe persoana care lucreaza la masina. Macar de ochii dumneavoastra va incerca sa "exceleze" un pic, sa isi faca treaba asa cum ar trebui.
In plus sigur mai aflati ceva interesant.
Incep prin a va spune ca in intr-un sfarsit am reusit sa schimb toata cutia la masina, convertizorul, tampoanele motor, tampon cutie de viteze si un injector.
In continuare din pacate nu mi-am schimbat deloc imaginea despre service-urile romanesti. Oameni lipsiti de pregatire, care nu au ce cauta intr-un service fara un training minim. Pot sa va spun ca am stat langa masina de dimineata de la 8:00 pana seara la 18:00 si am mancat un sandvis toata ziua. Dar am aflat lucruri interesante.
1. Turbinele si pompele din rezervor ( ? ) sunt facute in Romania la TurboMecanica. Nu ca ar avea vreo importanta. Doar ca idee.
2. Starul respectiv, pentru un om care stie ce sa faca cu el mi se pare mura-n gura. Dar exista posibilitatea ca cei de acolo sa nu stie limba engleza. Nu cred ca este corect ca toti mecanicii de-acolo sa lucreze cu starul . Consider ca munca ar trebui divizata in mecanici, tichinigii, si oameni care intr-adevar se pricep la soft.
3. Modelele noi de C-Klasse sunt cele mai multe in service.
4. Nu exista nici o urma de grija pentru masina. Ex: Un mecanic lucra la un ML, a tras de nu stiu ce pe acolo si s-a ranit la mana. A inceput sa dea cu picioarele in masina, desi eu eram acolo si ma uitam la el.
5. Aceeasi problema a avut-o si persoana care a schimbat cutia. Desi era un super om, foarte amabil, omul se pricepea numai la mecanica si atat. Nu avea nici o treaba cu partea de soft, si din nu stiu ce motive ii era foarte rusine sa recunoasca acest lucru.
Ideea era ca atunci cand a scos cutia de pe masina, si a lasat-o jos s-a taiat la deget destul de urat. A injurat ca orice om normal, dar tare m-am bucurat ca eram langa masina. Poate si-ar fi varsat nervii sau nu pe masina mea la fel ca, colegul lui.
Atmosfera generala. Urata . Un tip masiv in jur de 40 de ani facea ordine pe acolo remarcandu-se prin atitudinea grosolana, lipsa de cunostinte ( Din cand in cand venea pe la masina mea, inspecta, il intreba cate ceva pe mecanicul care lucra in tihna, incerca sa se faca remarcat , dar niciodata prin experienta sau sfaturi utile ) etc.
Si acum....Am sa incerc sa fiu scurt.
Am schimbat cutia. Uleiul s-a schimbat cam asa. Maneta in N. Pus 4-5 l, apoi pornit motorul ajuns la temperatura de 40grade si cu maneta in P. Inainte de toate astea parca s-a curatat restul de ulei cu o "incercare " de pompa care avea ca scop sa traga ulei pe o parte si sa scoata pe alta. Apoi a fost pusa diferenta de 4 l.
Apoi toate ABS-urile, ESP , defecte plus altele .
Acum incepea greul .Trebuiau sa o conecteze online la server in germania si sa ii faca o calibrare. Cum ziceam mura-n gura. "Engage P, engage R, engage N, engage D............." . Nu au reusit din prima deoarece incompetentul de la volan era un pusti de maxim 20 de ani care nu nimerea prea bine P,R,N,D. Apoi a urmat o calibrare in mers. Din cate am vazut Starul l-a pus sa tina masina pe treapta a 6-a si in timp ce mergea ii zicea sa schimbe. 5, 4, 3 si invers .
Am pus in cutie un ulei de culoare rosie.
Per total, masina acum se comporta normal si merge ca atare.
Totul s-a desfasurat la Autoklass Splai Bucuresti.
Sfat : In orice service v-ati duce cu masina, cereti sa stati langa masina. Chiar daca nu stiti prea multe , macar veti pune o presiune minima pe persoana care lucreaza la masina. Macar de ochii dumneavoastra va incerca sa "exceleze" un pic, sa isi faca treaba asa cum ar trebui.
In plus sigur mai aflati ceva interesant.
Comment