Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Volanul si-a schimbat pozitia dupa ce am luat o groapa

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volanul si-a schimbat pozitia dupa ce am luat o groapa

    Am luat un crater pe roata stranga fata in timp de luam curba spre dreapta. Viteza era mare.
    Masina a lovit bine in groapa, volanul s-a strambat spre stanga cam cu 20-30 grade.

    Am oprit masina, am analizat toti pivotii sunt ok, bucsele par ok, nu trancane nimic cand invart de volan sau cand dau prin gropi.
    Am ridicat pe cric, nici un joc, nici cand cineva da cu piciorul in roata, nu misca nimic.
    Surpsinzator rotile/jantele arata bine, fara boalfe, nu-s ovalizate, nu bat la viteza.

    Masina e f stabila, atata ca volanul era rotit spre stanga.
    Am lungit bara de directie din stanga (am dat + o tura pana l-am facut sa stea drept) si am ajuns cu bine acasa de la granita.
    In mod sigur inainte nu era bine reglat ca il simteam usor altfel.
    Pe gume nu am vazut uzura, dar am facut doar 260km.

    Eu suspectez ca s-a indoit capatul de bara/bieleta si a scurtat tija de directie.
    Ce sa mai verific?
    Ce credeti ca s-a intamplat?
    Voi verifica masina mai in detaliu ca-s tare curios.
    AStept orice sugestie.
    Vineri ma astepata un drum pana la Praga, as vrea sa o rezolv cat de repede.

  • #2
    Am patit fix la fel si vreau sa spun ca am crapat bascula... Si am constatat tarziu asta, pentru ca pe elevator isi revenea si nu se vedea nimic...

    https://www.clubmercedes.ro/forum/ha...676-regulament

    Pentru functionarea corespunzatoare a conturilor si pentru evitarea blocarii acestora, va rugam sa NU mai folositi adrese de email yahoo.
    Va rugam sa le schimbati din User Settings.

    Comment


    • #3
      Eu am 2 brate, nu am triunghi ca si tine.
      MA uit azi la ele, le masor concret sa vad daca nu cumva s-au indoit.

      Comment


      • #4
        Unul din brate cred ca s-a indoit. Am mai auzit treaba asta.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment


        • #5
          O geometrie va stabili ce anume e dereglat .

          Comment


          • #6
            O geometrie e buna pentru verificare, dar chiar si cu geometria perfecta masina poate trage stanga sau dreapta sau sa aiba volanul stramb.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Ma interesa ce sa incerc practic.
              M-am uitat din nou, nici un joc, nimic suspect!
              Capatul de bara a ramas mai lung ca cel original care l-am schimbat de vreun an si ceva, deci sigur nu s-a indoit.

              Bieleta nu pot sa o vad calumea de burduf. dar cat am pipait-o pare dreapta.

              Daca bratele s-ar fi indoit, in opinia mea, volanul s-ar fi rasucit pe dreapta nu spre stanga. Bratul transversal e din fier gros, plus bucsa elastica, ma indoiesc ca se indoaie prea usor.

              Rotile sunt bine centrate, masurate fata de lonjeroane. Nu e vreuna mai in spate sau mai in fata. Distanta dintre centrele rotilor, fata-spate e egala si ea.

              Daca e sa rotesc volanul intre centru si pozitia in care a ajuns dupa impact capatul de bara misca maxim 2mm. Asadar deformarea poate trece neobservata, mai ales la pipait.
              Nu dau jos burduful pt atat.

              Cremaliera din caseta joaca f putin sus-jos, asa cum suna si inainte. E prea groasa ca sa se deformeze.

              Am rotit gumele, dar degeaba, nu au vreo influenta.
              Plus ca pana la 150 n-am avut nici o bataie, deci exclus gume/jante deformate.
              Le-am masurat cu un subler, diametrul e destul de constant, iar la ochi nu bat.

              Cred ca asa ramane deocamdata, pare safe to drive, dau din capete pana cand indrept volanul si oi mai vedea restul cand ma intorc de la Praga.
              La geometrie m-oi duce cand va apuc sa pun directia la punct. Momentan mi se invarte volanul dupa inclinatia drumului si nu stiu exact de ce, dar e clar ca mai terbuie sa schimb ceva.
              Timp si chef sa imi fac.
              Pana acum n-a uzat gumele si nici nu bate ceva, asa ca prefer sa ma bucur de vremea faina.

              Comment


              • #8
                Salut, amortizorul l-ai verificat ,mai ales prinderea de jos ?
                W124 260E 4Matic automat '88 - fosta (2002-2011)
                W211 E280 cdi automat '06

                Comment


                • #9
                  DA!
                  Amortizorul nu e curs sau cel putin nu curge inca, masina nu se inclina la franare, sta la aceeasi inaltime in ambele parti.
                  De la granita pana in Cluj am mers ceva, ar fi trebuit sa zemuiasca daca era tija stramba.

                  Nu am remarcat nereguli la prinderea/bucsa de jos in care intra furca amortizorului.
                  O sa mai trag azi cu ranga de ea, si ma uit comparativ cu cea de pe dreapta.

                  Caseta nu se pare sa se fi miscat de la locul ei, iar bucsele ei sunt inca solide.
                  Cred ca roata fiind virata si masina se sprijinea in ea, cand am prins groapa a strambat bieleta de directie.
                  Bratele sunt totusi mult mai groase.

                  ASta e, schimb filtrul de gaz ca am ajuns la aproape 10mii km si voi vedea cand ma intorc de la Praga daca am uzura anormala.

                  La reglaj directie va urma sa ma duc, dar mai intai sa mai schimb altele.
                  Momentan stiu sigur ca doar stanga e afectata, iar volanul s-a rotit => DAca lungesc stanga la loc pana cand volanul sta drept voi avea acelasi reglaj de convergenta ca si inainte.
                  Practic compensez indoitura.
                  Restul bratelor nu par sa fie indoite si ma indoiesc ca sunt asa sensibile.
                  Sper sa nu ma insel. Time will tell.

                  Comment


                  • #10
                    Am prins loc la un reglaj de directie fix inainte de plecarea din tara.
                    Totul era ok, semn clar ca se strambase fie bieleta, fie capatul de bara.
                    Asadar eu am compensat din filet indoitura.
                    1300km parcursi pana acum, nu am remarcat uzura anormala. Totul e ok.

                    Comment


                    • #11
                      Daca la un test de directie totul e normal ,cum poate fi stramba bieleta sau capatul de bara ?Bieleta daca e stramba se poate observa si la ochi iar capat de bara indoit cam rar.

                      Comment


                      • #12
                        Am scris ca am invartit de bieleta pana cand volanul s-a pus in pozitia normala.
                        Dupa 2300km totul e ok, fara uzura pe gume.

                        Nu am idee ce s-a schimbat, 1mm e greu de observat.

                        Comment

                        Working...
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF