Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Corespondenta J janta/ latime anvelopa

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Corespondenta J janta/ latime anvelopa

    Stie cineva daca pot monta anvelope 205/60/R16 pe jante 7,5 J ET 42 R 16?

  • #2
    DA, poți, e la limita inferioară. J-ul n-are treabă cu ET-ul.
    Attached Files
    Lord W126 500SE -> 2.5D
    Lady W123 230C -> 240D
    W124 -> 200D
    W208 CLK200 -> 2.0

    W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
    Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
    Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

    Comment


    • #3
      Multumesc mult de ajutor! E vre-o problema daca e la limita?

      Comment


      • #4
        Normal nu e problema, doar ca anvelopa nu va proteja suficient janta (balonul anvelopei va fi intr-un drept cu janta)...asa ca bordurile trebuiesc evitate!
        Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

        W126 280SE
        W123 280CE
        W126 500SEC
        W220 500L

        'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

        Comment


        • #5
          Merge fara probleme. Vorbesc din experienta.
          https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

          Comment


          • #6
            Se pot folosi anvelope cu protectie pentru buza jantei.
            Anvelopa fara protectie:
            Anvelopa cu protectie:
            Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

            Comment


            • #7
              Eu tot nu stiu ce inseamna J ul si ET ul...scuzati-ma,parca mai era un topic,dar nu il gasesc.

              Comment


              • #8
                Off-topic
                "J" este tipul buzei jantei iar "ET" distanta de la sistemul de prindere la centrul jantei. Un ET mare va duce janta sub aripa iar un ET mic o scoate in afara.
                Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                Comment


                • #9
                  Din cate stiam eu, J-ul este latimea jantei in inch.. se poate sa ma insel, pentru ET insa subcriu.

                  Comment


                  • #10
                    Buna ziua !


                    @LauLaur: afirmatie pe jumatate eronata.



                    Cifra asociata cu "J"-ul este latimea jantei intre flancuri, deci la interior, masurata in inch (toli), un inch echivaland cu 25.4mm. Mai jos ai o janta lata de 9 inch, adica J9 sau 9J.

                    Latime janta.jpg



                    Cifra asociata ET-ului da gradul de excentricitate al jantei raportat la planul ei de asezare pe masina, masurat in milimetri si putand fi pozitiv, negativ sau zero.

                    ET.gif



                    Forma bazei flancului are si ea anumite coduri, vezi mai jos:

                    Forma.JPG



                    A nu se confunda una cu alta, ca iti va da cu virgula la montaj...



                    Dragos

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc...abia acum am inteles ce si cum

                      Comment


                      • #12
                        Salutam!
                        @HeavyD
                        Cifra asociata cu "J"-ul este latimea jantei intre flancuri, deci la interior, masurata in inch (toli), un inch echivaland cu 25.4mm. Mai jos ai o janta lata de 9 inch, adica J9 sau 9J.
                        Cu tot respectul, m-am referit strict la litera "J" dupa cum se poate observa:
                        "J" este tipul buzei jantei
                        , care din cate stiu eu, reprezinta litera caracteristica pentru forma bordurii(buzei) jantei. "Cifra asociata" cu "J" stiu bine ce reprezinta.
                        Sincer, nu vad cu ce am indus in eroare, ce este eronat in afirmatia mea. Cat despre virgula, n-am avut niciodata rezultate de genul acesta .
                        Toate cele bune!
                        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                        Comment


                        • #13
                          Buna ziua !


                          @LauLaur:

                          Constructiv, buza unei jantei are o forma pe care stim cu totii. Asocierea acestei forme cu litera J este pur intamplatoare, dar omul are nevoie de termeni de comparatie pentru a descrie ceva. Forma buzei nu e marcata pe nici o janta, dealtfel, deci este irelevanta in acest caz.

                          Iar intrebarea pusa in nici un caz nu a fost despre forma buzei, ci despre ce inseamna marcajele regasite pe jante, care marcaje nu au nimic de-a face cu forma buzei.

                          Deci, ori n-ai inteles intrebarea colegului ediskan, ori tocmai incerci sa revii asupra raspunsului tau initial, incorect pe jumatate. Pentru ca marcajul "J" nu are de-a face cu buza jantei, ceea ce ar trebui sa intelegi.

                          Treaba cu virgula era de interes general, nu la adresa cuiva anume. Si daca pana acum nu ti-a dat cu virgula vreun rezultat, considera ca tocmai ai facut inceputul.


                          Dragos
                          Last edited by Heavy D.; 10-13-2013, 13:17 PM.

                          Comment


                          • #14
                            Am revenit cu informatii suplimentare.

                            Din datele furnizate de Standards Manual of the European Tyre and Rim Technical Organisation, sunt 64 de pagini care prescriu caracteristicile flancului si conturului unei jante in functie de aplicabilitatea sa:

                            Astfel, pe langa J, care nu e o forma, ci un cod care insumeaza un ansamblul de raze, unghiuri si dimensiuni, mai avem si altele:

                            - JJ
                            - K
                            - JK
                            - B
                            - P
                            - D
                            - L
                            - A
                            - S
                            - T
                            - V
                            - W
                            - E
                            - F
                            - G
                            - H

                            Pentru edificare, o janta cu marcajul "J", care e cel mai comun la autoturisme, trebuie sa intruneasca urmatorii parametri:

                            Janta J.jpg


                            Ca idee generala, ca sa ne abureasca si mai mult la cap, cei cu standardele citati mai sus indica codurile "A" si "D" ca fiind destinate bicicletelor, scuterelor si motocicletelor, dar si vehiculelor industriale si motostivuitoarelor. Simplu, nu ?

                            Iar daca vorbim de baza flancului jantei, aia notata cu H2, de exemplu, nici acolo nu e vorba de forma, ci tot de un ansamblu de caracteristici tehnice. Si putem avea pe langa H2 si altceva:

                            - H
                            - FH
                            - FH2
                            - CH
                            - EH
                            - EH2
                            - EH2+

                            Un H clasic arata asa:

                            Janta H.JPG


                            Iar descrierile pentru fiecare cod in parte sunt aici:

                            Forme baza flanc.JPG



                            Acum, sper ca am lamurit-o cu jantele. Ca fapt divers, jantele de pe masina mea de weekend au gaurile de prezoane de forma unei piste de atletism, aia din jurul unui teren de fotbal. Deci nu rotunde. Cine ghiceste de ce au fost gandite asa si ce fel de piulite folosesc ?



                            Dragos

                            Comment


                            • #15
                              Daca tot ne-ati starnit curiozitatea...spuneti-ne si de ce ... Oare sa fie vreo treaba cu stransul jantei mai bine? zic si eu...nu stiu,nu ma duce mintea,dar nu imi pot imagina nici cum se strang acele piulite pe jantele respective

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF