Buna seara dragi colegi, doresc sa va impartasesc patania mea...poate pe viitor va fi de folos cuiva .
Weekendul trecut am fost intr-o mini vacanta in Turcia cu masina , un E class 2007, CVA, motor 280 CDI...am mers continu 700km de la Bucuresti pana la Istanbul...totul perfect , petrec weekendul , duminica dimineata o iau spre casa, alimentez in Turcia pe autostrada...intru in Bulgaria, trec de Stara Zagora ,ajung in zona muntoasa pe serpentine...toate bune si frumoasa pana atunci in ceea ce priveste comportamentul masinii , ajung in spatele unui camion si incerc sa-l depasesc la fel cum depasisem zeci pana atunci dar cu stupoare observ ca apas pedala de acceleratie degeaba masina nu accelera deloc....o las mai usor gandindu-ma ca e posibil sa fie masina mai grea (cumparaturi multe, 4 persoane in masina) , zona muntoasa in urcare, nici un martor aprins in bord.... poate obosise , ajung la zona de campie apas pedala de acceleratie ...degeaba abia accelera ca o gloaba obosita. Trec cutia de viteza pe schimbare manuala a treptelor si observ o schimbare in bine a accelerarii dar in acelasi timp turometrul nu sarea de 3000 rotatii
Opresc la un peco in Romania, pun masina in P apasa acceleratia .....fara probleme se accelera pana la 5000 rotatii.
Imi dau seama ca ceva este in neregula cu masina dar nu puteam stii ce deoarece nu aveam nici o eroare in bord. Ajung acasa, ninge,viscoleste 2 zile , eu aveam cauciucuri de vara ...nu am mai circulat cu masina. Dupa vreo4 zile pornesc masina si instantaneu martorul de motor se aprinde in bord.
Ajung la un tester apare un mesaj ce spunea ceva de admisie...aer turbina....etc
Mecanicul imi explica din prima ca motorul ce il am eu pe masina (2987 cm3 v6) este pus si pe Sprinter dar cu o alta "configuratie" si din experienta motorasul care comanda tija de la clapetele de aer ale admisiei , fiind plasat sub intrarea tubulaturii in turbina este plin de ulei ce s-a scurs din turbina, probabil de la o garnitura si mai mult ca sigur s-a defectat si trebuie inlocuit. , dar ca o sa dureze....nu atat de mult motorasul cat garnitura care vine doar pe original. Dintr-un mare noroc am gasit motorasul pe stocul Autonet din localitatea unde era service-ul cu acelasi cod / model/marca ca si cel original defect (pierburg parca...nu stiu denumirea exacta) , deasemenea si garnitura aceia rosie si mare de la intrarea in turbina am gasit-o pe stoc la un magazin de piese (cineva o comandase dar nu o ridicase la timp) si dintr-un mare noroc am ajuns cu masina in service la 8 dimineata cu ea defecta fara a stii cineva defectul si la ora 14 (pauzele de tigara si cea de masa incluse) am plecat cu garnitura de la turbina si motorasul ce actioneaza tija clapetelor de la admisie schimbate noi si originale. Deasemenea toata admisia curatata cu spray si diluant ....ca noua arata.
Test cu masina....zbura....toate bune si frumoase .... 150 lei Garnitura de la care a plecat totul pentru ca daca nu se rupea nenorocita nu mai curgea ulei pe motoras ca sa-l defecteze....(l-am desfacut si motorasul era plin de ulei...inclusiv placa electronica din interior) 570 lei motorasul ....100 lei manopera la mecanic + diluant si spray (vreo 2-3 tuburi)...80 lei = 900 lei tot deranjul.
Cum credeti ca este ....mult? putin?
Weekendul trecut am fost intr-o mini vacanta in Turcia cu masina , un E class 2007, CVA, motor 280 CDI...am mers continu 700km de la Bucuresti pana la Istanbul...totul perfect , petrec weekendul , duminica dimineata o iau spre casa, alimentez in Turcia pe autostrada...intru in Bulgaria, trec de Stara Zagora ,ajung in zona muntoasa pe serpentine...toate bune si frumoasa pana atunci in ceea ce priveste comportamentul masinii , ajung in spatele unui camion si incerc sa-l depasesc la fel cum depasisem zeci pana atunci dar cu stupoare observ ca apas pedala de acceleratie degeaba masina nu accelera deloc....o las mai usor gandindu-ma ca e posibil sa fie masina mai grea (cumparaturi multe, 4 persoane in masina) , zona muntoasa in urcare, nici un martor aprins in bord.... poate obosise , ajung la zona de campie apas pedala de acceleratie ...degeaba abia accelera ca o gloaba obosita. Trec cutia de viteza pe schimbare manuala a treptelor si observ o schimbare in bine a accelerarii dar in acelasi timp turometrul nu sarea de 3000 rotatii
Opresc la un peco in Romania, pun masina in P apasa acceleratia .....fara probleme se accelera pana la 5000 rotatii.
Imi dau seama ca ceva este in neregula cu masina dar nu puteam stii ce deoarece nu aveam nici o eroare in bord. Ajung acasa, ninge,viscoleste 2 zile , eu aveam cauciucuri de vara ...nu am mai circulat cu masina. Dupa vreo4 zile pornesc masina si instantaneu martorul de motor se aprinde in bord.
Ajung la un tester apare un mesaj ce spunea ceva de admisie...aer turbina....etc
Mecanicul imi explica din prima ca motorul ce il am eu pe masina (2987 cm3 v6) este pus si pe Sprinter dar cu o alta "configuratie" si din experienta motorasul care comanda tija de la clapetele de aer ale admisiei , fiind plasat sub intrarea tubulaturii in turbina este plin de ulei ce s-a scurs din turbina, probabil de la o garnitura si mai mult ca sigur s-a defectat si trebuie inlocuit. , dar ca o sa dureze....nu atat de mult motorasul cat garnitura care vine doar pe original. Dintr-un mare noroc am gasit motorasul pe stocul Autonet din localitatea unde era service-ul cu acelasi cod / model/marca ca si cel original defect (pierburg parca...nu stiu denumirea exacta) , deasemenea si garnitura aceia rosie si mare de la intrarea in turbina am gasit-o pe stoc la un magazin de piese (cineva o comandase dar nu o ridicase la timp) si dintr-un mare noroc am ajuns cu masina in service la 8 dimineata cu ea defecta fara a stii cineva defectul si la ora 14 (pauzele de tigara si cea de masa incluse) am plecat cu garnitura de la turbina si motorasul ce actioneaza tija clapetelor de la admisie schimbate noi si originale. Deasemenea toata admisia curatata cu spray si diluant ....ca noua arata.
Test cu masina....zbura....toate bune si frumoase .... 150 lei Garnitura de la care a plecat totul pentru ca daca nu se rupea nenorocita nu mai curgea ulei pe motoras ca sa-l defecteze....(l-am desfacut si motorasul era plin de ulei...inclusiv placa electronica din interior) 570 lei motorasul ....100 lei manopera la mecanic + diluant si spray (vreo 2-3 tuburi)...80 lei = 900 lei tot deranjul.
Cum credeti ca este ....mult? putin?

) are aceleasi simtome ca si cea uzata ( nu mai trage si motorul se tureaza max la 3000rot/min doar ca nu mai scoate fum). Opresc motorul, il las 10 secunde, il pornesc si totul este in regula pentru cateva minute. De aici trag concluzia ca ar trebui curatata noua turbina.
ornesc masina(e220 cdi w211 din 2003 cu 250000km)si totul pare sa fie ok.Dau sa plec de pe loc si un nor de fum negru la accelerare si doar cand urca in ture in rest fara fum si fara fum la relantiu.Urc pe autostrada totul pare ok si dupa vreo 10 minute limitare la 3000 si fara nici o putere(limp mode).Opresc pe dreapta speriat dupa care repornesc si totul ok vreo 50 km dar la intoarcere patesc la fel.Locuiesc in Dublin si nu cunosc mecanici asa ca fac programare la reprezentanta ca ei rezolva orice chiar daca e mai scump zic eu.Ajung cu masina la service si totul ok in afara de acel fum negru in accelerare.Dupa o ora de diagnosticare au gasit o eroare stocata si anume 2346-002 check system"Exhaust gas recirculation control".the air mass too large diagnoza facuta cu DAS.Au zis ca au verificat tot ce era de verificat si ca totul pare in regula pe langa asta au dat update la ECU si ceva aditiv care cica curata egr si admisia si-mi zic sa merg sa ma plimb dar odata ajuns pe autostrada dupa vreo 10 min de viteza constanta problema apare adica limp mode si dupa ce opresc si repornesc totul ok.Va rog sa ma ajutati daca stiti cumva care ar fi problema sau ce sa fac.Am cateva zile libere saptamana asta si m-am gandit sa curat egr sa vad cum se comporta dupa.Va mai dau si valorile la injectoare daca va ajuta acestea fiind la 2,44 la nr1,051 la nr2,-1,86 la nr3 si-1,10 la nr4 si presiunea la rampa de316 bar.Domnii de la service mi-au zis ca injectoarele sunt ok si ca acel cod (2346-002)ar fi de la Egr si ca motorul primeste aer care nu este masurat si cica ar veni cu intarziere si in felul asta arderea este incompleta si acel fum ar fi motorina nearsa.Daca a avut cineva problema asemanatoare sau ma poate ajuta as fi foarte recunoscator.Va multumesc anticipat
Comment