Buna seara dragi colegi, doresc sa va impartasesc patania mea...poate pe viitor va fi de folos cuiva .
Weekendul trecut am fost intr-o mini vacanta in Turcia cu masina , un E class 2007, CVA, motor 280 CDI...am mers continu 700km de la Bucuresti pana la Istanbul...totul perfect , petrec weekendul , duminica dimineata o iau spre casa, alimentez in Turcia pe autostrada...intru in Bulgaria, trec de Stara Zagora ,ajung in zona muntoasa pe serpentine...toate bune si frumoasa pana atunci in ceea ce priveste comportamentul masinii , ajung in spatele unui camion si incerc sa-l depasesc la fel cum depasisem zeci pana atunci dar cu stupoare observ ca apas pedala de acceleratie degeaba masina nu accelera deloc....o las mai usor gandindu-ma ca e posibil sa fie masina mai grea (cumparaturi multe, 4 persoane in masina) , zona muntoasa in urcare, nici un martor aprins in bord.... poate obosise , ajung la zona de campie apas pedala de acceleratie ...degeaba abia accelera ca o gloaba obosita. Trec cutia de viteza pe schimbare manuala a treptelor si observ o schimbare in bine a accelerarii dar in acelasi timp turometrul nu sarea de 3000 rotatii
Opresc la un peco in Romania, pun masina in P apasa acceleratia .....fara probleme se accelera pana la 5000 rotatii.
Imi dau seama ca ceva este in neregula cu masina dar nu puteam stii ce deoarece nu aveam nici o eroare in bord. Ajung acasa, ninge,viscoleste 2 zile , eu aveam cauciucuri de vara ...nu am mai circulat cu masina. Dupa vreo4 zile pornesc masina si instantaneu martorul de motor se aprinde in bord.
Ajung la un tester apare un mesaj ce spunea ceva de admisie...aer turbina....etc
Mecanicul imi explica din prima ca motorul ce il am eu pe masina (2987 cm3 v6) este pus si pe Sprinter dar cu o alta "configuratie" si din experienta motorasul care comanda tija de la clapetele de aer ale admisiei , fiind plasat sub intrarea tubulaturii in turbina este plin de ulei ce s-a scurs din turbina, probabil de la o garnitura si mai mult ca sigur s-a defectat si trebuie inlocuit. , dar ca o sa dureze....nu atat de mult motorasul cat garnitura care vine doar pe original. Dintr-un mare noroc am gasit motorasul pe stocul Autonet din localitatea unde era service-ul cu acelasi cod / model/marca ca si cel original defect (pierburg parca...nu stiu denumirea exacta) , deasemenea si garnitura aceia rosie si mare de la intrarea in turbina am gasit-o pe stoc la un magazin de piese (cineva o comandase dar nu o ridicase la timp) si dintr-un mare noroc am ajuns cu masina in service la 8 dimineata cu ea defecta fara a stii cineva defectul si la ora 14 (pauzele de tigara si cea de masa incluse) am plecat cu garnitura de la turbina si motorasul ce actioneaza tija clapetelor de la admisie schimbate noi si originale. Deasemenea toata admisia curatata cu spray si diluant ....ca noua arata.
Test cu masina....zbura....toate bune si frumoase .... 150 lei Garnitura de la care a plecat totul pentru ca daca nu se rupea nenorocita nu mai curgea ulei pe motoras ca sa-l defecteze....(l-am desfacut si motorasul era plin de ulei...inclusiv placa electronica din interior) 570 lei motorasul ....100 lei manopera la mecanic + diluant si spray (vreo 2-3 tuburi)...80 lei = 900 lei tot deranjul.
Cum credeti ca este ....mult? putin?
Weekendul trecut am fost intr-o mini vacanta in Turcia cu masina , un E class 2007, CVA, motor 280 CDI...am mers continu 700km de la Bucuresti pana la Istanbul...totul perfect , petrec weekendul , duminica dimineata o iau spre casa, alimentez in Turcia pe autostrada...intru in Bulgaria, trec de Stara Zagora ,ajung in zona muntoasa pe serpentine...toate bune si frumoasa pana atunci in ceea ce priveste comportamentul masinii , ajung in spatele unui camion si incerc sa-l depasesc la fel cum depasisem zeci pana atunci dar cu stupoare observ ca apas pedala de acceleratie degeaba masina nu accelera deloc....o las mai usor gandindu-ma ca e posibil sa fie masina mai grea (cumparaturi multe, 4 persoane in masina) , zona muntoasa in urcare, nici un martor aprins in bord.... poate obosise , ajung la zona de campie apas pedala de acceleratie ...degeaba abia accelera ca o gloaba obosita. Trec cutia de viteza pe schimbare manuala a treptelor si observ o schimbare in bine a accelerarii dar in acelasi timp turometrul nu sarea de 3000 rotatii
Opresc la un peco in Romania, pun masina in P apasa acceleratia .....fara probleme se accelera pana la 5000 rotatii.
Imi dau seama ca ceva este in neregula cu masina dar nu puteam stii ce deoarece nu aveam nici o eroare in bord. Ajung acasa, ninge,viscoleste 2 zile , eu aveam cauciucuri de vara ...nu am mai circulat cu masina. Dupa vreo4 zile pornesc masina si instantaneu martorul de motor se aprinde in bord.
Ajung la un tester apare un mesaj ce spunea ceva de admisie...aer turbina....etc
Mecanicul imi explica din prima ca motorul ce il am eu pe masina (2987 cm3 v6) este pus si pe Sprinter dar cu o alta "configuratie" si din experienta motorasul care comanda tija de la clapetele de aer ale admisiei , fiind plasat sub intrarea tubulaturii in turbina este plin de ulei ce s-a scurs din turbina, probabil de la o garnitura si mai mult ca sigur s-a defectat si trebuie inlocuit. , dar ca o sa dureze....nu atat de mult motorasul cat garnitura care vine doar pe original. Dintr-un mare noroc am gasit motorasul pe stocul Autonet din localitatea unde era service-ul cu acelasi cod / model/marca ca si cel original defect (pierburg parca...nu stiu denumirea exacta) , deasemenea si garnitura aceia rosie si mare de la intrarea in turbina am gasit-o pe stoc la un magazin de piese (cineva o comandase dar nu o ridicase la timp) si dintr-un mare noroc am ajuns cu masina in service la 8 dimineata cu ea defecta fara a stii cineva defectul si la ora 14 (pauzele de tigara si cea de masa incluse) am plecat cu garnitura de la turbina si motorasul ce actioneaza tija clapetelor de la admisie schimbate noi si originale. Deasemenea toata admisia curatata cu spray si diluant ....ca noua arata.
Test cu masina....zbura....toate bune si frumoase .... 150 lei Garnitura de la care a plecat totul pentru ca daca nu se rupea nenorocita nu mai curgea ulei pe motoras ca sa-l defecteze....(l-am desfacut si motorasul era plin de ulei...inclusiv placa electronica din interior) 570 lei motorasul ....100 lei manopera la mecanic + diluant si spray (vreo 2-3 tuburi)...80 lei = 900 lei tot deranjul.
Cum credeti ca este ....mult? putin?
Comment