Originally posted by cj66hun
View Post
Amestecul aer motorina (la motoarele DIESEL) se formeaza in camera de ardere din capul pistonului.
Galeria cu clapetele aferente controleaza numai masa de aer aspirata.Toate cele 4-6 clapete, in mod liber,avarie sau motor oprit sunt deschise.
Motorasul actuator are un arc care le tine in pozitie permanent deschis daca galeria este defecta.
Cand porneste motorul clapetele se inchid. Ele de fapt inchid un circuit auxiliar de aer. Dupa ce incepe sa lucreze turbosuflanta si baga mai mult aer pe admisie, caculatoru ECU (EDC) comanda motorasul sa deschida clapetele.
Cand turatia motorului scade si turbosulanta nu mai lucreaza, ECU comanda inchiderea clapetelor. Precizez ca in cazul in care clapetele nu au o cursa perfecta inchis/deschis si de exemplu raman undeva la 95% din cursa, calculatorul percepe acest lucru datorita limitatorilor de cursa si comanda modul de AVARIE, adica motorul nu se mai tureaza peste 3000 RPM.
Sper ca am fost suficient de explicit...
Daca mai ai nelamuriri poti sa ma suni la 0749562999.
Cu respect, Cristian C.
Comment