Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Din ce motiv scoate fum negru la schimbari de treapta +/-?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din ce motiv scoate fum negru la schimbari de treapta +/-?

    De mult timp ma macina chestiunea asta...si pot spune ca am vaut-o la multe CDI-uri tiptronic ( in special cele cu km - taxi).
    Desii se merge lejer, atunci cand cutia hotareste sa schimbe intr-o treapta superioara, pe evacuare iese un damf de fum de motorina nearsa, aceeasi chestiune se intampla si la retrogradare, iar spre uimirea mea, este mai consistent fumul la retrogradare decat in trecerea intr-o treapta superioara...
    Aveti idee care ar fii cauzele acestei defectiuni? Pentru ca nu cred ca este normal sa se comporta asa....chiar daca are un anumit rulaj motorul ala.
    MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

  • #2
    Motorina nearsa inseamna fum alb. Fum negru inseamna prea multa motorina.
    Deci ce culoare are fumul?
    Originally posted by flavius89 View Post
    De mult timp ma macina chestiunea asta...si pot spune ca am vaut-o la multe CDI-uri tiptronic ( in special cele cu km - taxi).
    Desii se merge lejer, atunci cand cutia hotareste sa schimbe intr-o treapta superioara, pe evacuare iese un damf de fum de motorina nearsa, aceeasi chestiune se intampla si la retrogradare, iar spre uimirea mea, este mai consistent fumul la retrogradare decat in trecerea intr-o treapta superioara...
    Aveti idee care ar fii cauzele acestei defectiuni? Pentru ca nu cred ca este normal sa se comporta asa....chiar daca are un anumit rulaj motorul ala.

    Comment


    • #3
      Parerea mea,pot fi mai multe motive,am si eu problema asta si mai nou la o testare am aflat ca parametri la un injector nu ar fi ok si ca si asta ar putea fi un motiv, un injector dus.Mai sunt insa si altele cel mai costisitor ar fi turbina daca e dusa.

      Comment


      • #4
        Ne intilnim ii fac o setare la injectoare si nu mai scote asa mult fum.
        Acum depinde si de uzura injectorului.
        Dupa setare o mai duci 20-30 de mii km
        Originally posted by salceanu View Post
        Parerea mea,pot fi mai multe motive,am si eu problema asta si mai nou la o testare am aflat ca parametri la un injector nu ar fi ok si ca si asta ar putea fi un motiv, un injector dus.Mai sunt insa si altele cel mai costisitor ar fi turbina daca e dusa.

        Comment


        • #5
          Fumul este negru, si intr-adevar injectoarele nu se afla printre parametrii cei mai ok.
          MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mercedes-cdi View Post
            Motorina nearsa inseamna fum alb. Fum negru inseamna prea multa motorina.
            Deci ce culoare are fumul?
            Nu voi inceta sa citez atat din carte tehnica de reparatii, cat si din experienta proprie :
            -fum alb -avans prea mare sau prea mic la aprindere,respectiv la injectie.
            -fum albastru-consum de ulei.
            -fum negru-consum exagerat de combustibil; problema este la injectoare, pompa de injectie, filtrul de aer,etc.

            Comment


            • #7
              OK, multumesc de clarificare, problema o am la injectoare ( se invart in medie undeva la valori de +/-1.0). Ma temeam sa nu fie ceva din cutie....
              MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

              Comment


              • #8
                Daca nu ma insel, valorea aceea trebuie sa fie cat mai aproape de zero. Daca unu din injectoare nu mai functioneaza cum trebuie, valoarea creste, iar cand ajunge la +4 sau +5 trebuie schimbat injectorul.

                Valorile cu minus sunt acolo pentru ca ECU incearca sa echilibreze motorul, astfel incat acesta sa mearga cat mai rotund. Astfel pentru fiecare injectorul ce are valoare +1, trebuie sa mai existe unul cu aceaiasi valoare cu minus, adica -1.
                ...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Luxian View Post
                  Daca nu ma insel, valorea aceea trebuie sa fie cat mai aproape de zero. Daca unu din injectoare nu mai functioneaza cum trebuie, valoarea creste, iar cand ajunge la +4 sau +5 trebuie schimbat injectorul.

                  Valorile cu minus sunt acolo pentru ca ECU incearca sa echilibreze motorul, astfel incat acesta sa mearga cat mai rotund. Astfel pentru fiecare injectorul ce are valoare +1, trebuie sa mai existe unul cu aceaiasi valoare cu minus, adica -1.
                  Luxian, care ar fii de exemplu un injector mai problematic, cele cu + ? Sau cu - ?
                  Implicit ce inseamna acest lucru? Unul baga mai multa motorina, iar altul compenseaza cu mai putina?
                  MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

                  Comment


                  • #10
                    Nu ştiu să-ţi explic exact, pentru că nici eu nu ştiu exact cum funcţionează. Ideea e că un injector papă ceva mai multă motorină (cel cu +), iar unul este forţat de calculator să folosească mai puţină ca să compenseze (cel cu -).

                    De asemenea, valoarea la care se schimbă este 5, sau 4 dacă vrei. Până atunci cică nu se prea merită, şi influenţează mai mult mersul la relantiu (când mergi cu ea probabil debitul este mai mare, şi nu se simte).

                    Metoda tradiţională de verificat injectoare era să scoţi pe rând returul să vezi care injector îţi bagă mai multă motorină pe retur. De aici indind să cred că debitul acela indică debitul de motorină pe retur sau ce intră în injector. Poate să-mi zică şi mie cineva dacă greşesc?

                    Dacă ştie cineva de pe aici mai multe îl rog să ne lumineze şi pe noi!
                    ...

                    Comment


                    • #11
                      Perfect spus, daca este sa ne luam dupa manualul de reparatie.
                      Insa din practica iti zic ca la valori de 3 poti sa-l arunci.
                      La 5 deja este hentz. Cylindrul respectev ori intra in detonatie la turatii mari ori este apsent.
                      Exista injectoare care au timpii de deschidere mai mari si dau mai multa motorina pe retur, asta nu inseamna ca injectorul este prost sau scapa.
                      Originally posted by Luxian View Post
                      Nu ştiu să-ţi explic exact, pentru că nici eu nu ştiu exact cum funcţionează. Ideea e că un injector papă ceva mai multă motorină (cel cu +), iar unul este forţat de calculator să folosească mai puţină ca să compenseze (cel cu -).

                      De asemenea, valoarea la care se schimbă este 5, sau 4 dacă vrei. Până atunci cică nu se prea merită, şi influenţează mai mult mersul la relantiu (când mergi cu ea probabil debitul este mai mare, şi nu se simte).

                      Metoda tradiţională de verificat injectoare era să scoţi pe rând returul să vezi care injector îţi bagă mai multă motorină pe retur. De aici indind să cred că debitul acela indică debitul de motorină pe retur sau ce intră în injector. Poate să-mi zică şi mie cineva dacă greşesc?

                      Dacă ştie cineva de pe aici mai multe îl rog să ne lumineze şi pe noi!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Luxian View Post
                        De aici indind să cred că debitul acela indică debitul de motorină pe retur sau ce intră în injector. Poate să-mi zică şi mie cineva dacă greşesc?
                        Ok...asta inseamna ca cele care sunt pe + sunt mai problematice? Adica cele care ofera mai multa motorina pe retur? Sau gresesc?
                        MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

                        Comment


                        • #13
                          Nu exista regula la + sau - si de multe ori acolo te mai duce si in error. Daca nu sti sa talmacesti valorile astea determini clientul sa cumpere injectoare degeaba.
                          Daca ai tester de MERCEDES adevarat, ai vazut ca acolo la rubrica pierderi pe retur la injector, nici pomeneala de valori + sau - / te pune sa verifici manual dupa cele trei tipuri de epruvete standard/ deconectezi senzorul de la axa cu came si dai la automat pina se umple bara de pe ecran, apoi specifici cantitatea de motorina acumulata si testerul iti spune la fix care injector este de vina. Exista o toleranta.

                          Valorile cu + si - sint determinate de clasificarea injectoarelor.
                          Astia sint timpi de deschidere in urma arderi unde intra in calcul si o cantitate de aer pe ciclu motor.
                          Asa ca daca pui pe un banc un injector nou si ii citesti valorile si dupa aceea il pui pe un motor uzat te trezesti ca valorile nu mai corespund. Si trebuie sai mai adaptezi valorile, astfel motorul va merge mai echilibrat.
                          Oricum corectia acestor valori o mai face si calculatorul motorului automat. Dar si aici exista o toleranta, iar cind uzurile sint mai pronuntate, corectia nu mai are nici un efect. (vorbesc de euro3) unde mai poti sa faci si anumite reglaje care sa te duca mult timp. La euro4 nu poti face nici o smecherie (cel putin pina in ziua de azi/ poate mai tirziu/ daca mai evolueaza technica)
                          Iii introduci seria si basta.
                          Originally posted by flavius89 View Post
                          Ok...asta inseamna ca cele care sunt pe + sunt mai problematice? Adica cele care ofera mai multa motorina pe retur? Sau gresesc?

                          Comment


                          • #14
                            Salut,
                            am aceeasi problema, de curand am achizitionat un c200 cdi tiptronic - 2002, si in accelarari, la turatii sub 2000t/min scoate un fum negru destul de mult cat sa-l observ in oglinda retrovizoare....
                            daca accelerez foarte usor si trec de 2000t/min chiar daca ajung la turatii de 3800t/min nu mai scoate fum deloc.
                            ma puteti ajuta cu un sfat sau o diagnoza?
                            un contact sau un numar de tel?
                            multumesc mult!

                            Comment


                            • #15
                              Nui o problema, se rezolva.
                              Originally posted by opapa View Post
                              Salut,
                              am aceeasi problema, de curand am achizitionat un c200 cdi tiptronic - 2002, si in accelarari, la turatii sub 2000t/min scoate un fum negru destul de mult cat sa-l observ in oglinda retrovizoare....
                              daca accelerez foarte usor si trec de 2000t/min chiar daca ajung la turatii de 3800t/min nu mai scoate fum deloc.
                              ma puteti ajuta cu un sfat sau o diagnoza?
                              un contact sau un numar de tel?
                              multumesc mult!

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF