Banuiesc ca ai 7G Tronic Plus avand in vedere ca masina este dupa 2011. Schimbul se face la 125k KM sau la 5 ani, deci daca nu ai km astia si service-ul s-a facut la dealer, cam acum ar veni momentul sa-l schimbi. Din ce am inteles masina genereaza un cod de revizie iar dupa acel cod se fac mentenantele printre care si schimbul de ulei la CVA.
Ca si cantitate ai nevoie de 9 litri, ulei albastru cu norma 236.15. Procedura ar fi cam urmatoarea:
1 - se desface busonul de la baia de ulei a cutiei si se scurge uleiul.
2 - se da baia de ulei jos si se schimba filtrul
3 - pentru a goli convertizorul, se da jos pompa auxiliara electrica si se mai desface pe acolo cate ceva (nu am vazut foarte clar ce si cum)
5 - se schimba garnitura de la baie, se monteaza baia inapoi si se pun suruburi noi care am impresia ca se strang la 6nm dupa care inca 90 grade.
6 - se pompeaza cei 9 litri de ulei in cutie pe la busonul de la baie
7 - pornesti masina cu Star-ul conectat si astepti ca temperatura uleiului sa ajuga la ~ 40 C
8 - desfaci din nou busonul de la baie si lasi sa curga ulei pana nu mai vine cu presiune, jetul de ulei e cumva cu intreruperi dupa care se pune busonul inapoi.
Daca am gresit / omis ceva, rog pe cei care se pricep mai bine sa ma corecteze
Daca cauti pe Google pe forumuri din strainatate o sa gasesti ceva info, deasemenea si pe Youtube. Insa dupa cum ti-am zis si mai sus, merita sa faci schimbul la reprezentata, nu e chiar o avere (~ 1300 lei, poti cere oferta pe mail la dealer) iar daca pui ulei necorespunzator sau procedura nu se urmareste cu siguranta o sa ai probleme.
Cheers!
Ca si cantitate ai nevoie de 9 litri, ulei albastru cu norma 236.15. Procedura ar fi cam urmatoarea:
1 - se desface busonul de la baia de ulei a cutiei si se scurge uleiul.
2 - se da baia de ulei jos si se schimba filtrul
3 - pentru a goli convertizorul, se da jos pompa auxiliara electrica si se mai desface pe acolo cate ceva (nu am vazut foarte clar ce si cum)
5 - se schimba garnitura de la baie, se monteaza baia inapoi si se pun suruburi noi care am impresia ca se strang la 6nm dupa care inca 90 grade.
6 - se pompeaza cei 9 litri de ulei in cutie pe la busonul de la baie
7 - pornesti masina cu Star-ul conectat si astepti ca temperatura uleiului sa ajuga la ~ 40 C
8 - desfaci din nou busonul de la baie si lasi sa curga ulei pana nu mai vine cu presiune, jetul de ulei e cumva cu intreruperi dupa care se pune busonul inapoi.
Daca am gresit / omis ceva, rog pe cei care se pricep mai bine sa ma corecteze

Daca cauti pe Google pe forumuri din strainatate o sa gasesti ceva info, deasemenea si pe Youtube. Insa dupa cum ti-am zis si mai sus, merita sa faci schimbul la reprezentata, nu e chiar o avere (~ 1300 lei, poti cere oferta pe mail la dealer) iar daca pui ulei necorespunzator sau procedura nu se urmareste cu siguranta o sa ai probleme.
Cheers!
Comment