Sunt destul de vechi pe acest forum, dar din pacate nu am detinut decat stelute de munca (autovehicule comerciale - in special Mercedes Vito).
Dupa multe cautari, am gasit ceea ce am cautat. Mi-am dorit mult acest model W210 Facelift, inca de cand a aparut. Imi aduc si acum aminte revistele disponibile la acea vreme - AutoMondial, Autoshow, AutoMotor&Sport cum descriau acest model.
Asadar samanta dorintei fusese sadita inca de prin 1999.
Intamplarea face ca in anul 2004, nasul meu de cununie si-a achizitionat asa ceva din Germania - un Mercedes E200 cdi din anul 2001. Am ramas mut de uimire cand am vazut-o sau dupa ce m-am plimbat cu ea. Ca idee, dupa atatia ani, respectiva masina "presteaza" zi de zi, are peste 350,000 km fara nicio intervenite la motor si cutie.
Masina mea a fost adusa pe trailer din Germania si a apartinut unui cleric catolic. Extrem de bine intretinuta, mereu in garaj. Avea la momentul achizitiei, Oct. 2015, 128000 km.
O sa incep acum cu aspectele mai putin placute: am platit un pret maaaare pentru aceasta masina. Din acest motiv nu va voi divulga suma. Sunt perfect constient ca imi achizitionam un W211 bine dotat si muuult mai nou, dar am avut ambitia sa-mi satisfac un mic vis din tinerete.
Taxele de inmatriculare pentru acest model, deasemenea, au dimensiuni balistice; motoarele sunt EURO3, emisiile mari. Recunosc, eram pregatit sa merg pana la E280 (am cautat exclusiv benzina), dar ratiunea din acest mic punct de vedere a castigat. Mi-am focusat asadar eforturile de timp pentru E200 Kompressor si/sau E240.
Continui cu alte aspecte pentru care nu multi sunt pregatiti - consumul. Nu ma plang, departe de mine acest lucru, dar daca tot este forum, macar sa va impartasesc informatii. Am detinut exclusiv motoare pe benzina, recunosc si din ratiuni ce tin de comoditate, sound. Mare majoritate a prietenilor mei sunt excitati emotional cand interogheaza computerul de bord. Eu mereu am avut temeri
In aceasta iarna, am apelat de 2 ori la computerul de bord. De fiecare data, m-am tinut bine. O data am vazut la AVERAGE 18 (frig afara si distante relativ scurte parcurse, trafic mare), alta data am vazut 20. Mi-am promis ca o sa mai vizionez computerul de bord mai pe la Primavara. Zis si facut - odata cu caldura si aparitia ghioceilor am ajuns la consumuri mai umane: urban 13/14 litri, extraurban: 8/9 depinde de greutatea pantofului.
Un alt aspect care nu ma face sa ma simt confortabil sunt asigurarile.
CASCO- am fost refuzat chiar si la asiguratorii mei de casa, acolo unde am valori de multe sute de mii de euro in evidenta (cladiri, echipamente, diverse riscuri); Am fost refuzat politicos. Am abordat apoi, cu multa rabdare pe marea majoritate a brokerilor/asiguratorilor; toti m-au refuzat, desi eram dispus sa accept si valori indecente. La RCA, porinind de la B0, valorile sunt intre 1200 - 1500 lei/an sau chiar mai mari.
Rugina - acest model a avut multe probleme cu acest "virus devorator"; a mea masina este o privilegiata intrucat a avut garaj. Totusi varsta isi spune cuvantul; momentan, doar pe la portierele spate vad inceputuri de rugina, pe care intentionez sa le abordez cat de curand posibil.
Sa incepem cu aspectele cele mai frumoase, care imi dau cea mai mare satisfactie.
Masina este exact ceea ce mi-am dorit - extrem de comoda. Un drum rapid pana la Bucuresti nu ma mai oboseste. Ajung fresh la intalniri.
Deasemena spatiul interior este unul foarte generos.
Motorul - o capodopera pentru vremea respectiva: compresorul mecanic. In utilizarea de zi cu zi - extrem de silentios, dar si viguros. Cuplul este omniprezent in orice treapta, la orice miscare a pedalei (as putea face o comparatie cu un diesel). Degeaba inchizi muzica sa auzi compresorul in actiune. Nu vei auzi niciodata nimic. Deasemenea, iti livreaza puterea liniar, nu tip "boost".
Tinuta de drum - orientare mult pentru confort. Face fata cu brio la bruscari/schimbari rapide de banda, dar se vede ca nu este "in apele ei" in acele momente.
Dimensiuni - iti ia ceva timp sa te obisnuiesti cu dimensiunile la parcare. Locuiesc in centrul orasului, detin loc de parcare inchiriat, intr-un loc relativ retras, iar asta ma face sa fiu mai relaxat (nu sunt nevoit s-o las la bulevard sau in parcari inghesuite). Dimensiunile mari inseamna stabilitate.
Asa cum spuneam in titlu, modelul este un 200 Kompressor, nivel de echipare Classic. Am exclus din start Avantgarde, datorita suspensiilor si a lemnului inchis la culoare. Imi doream un interior inchis la culoare, negru sau anthrazit - am copil mic si caine de companie; de cele mai multe ori plimbarile sunt in formula completa.
Asadar am preferat sa achizitionez Classic, dar sa-i dau acel "touch" pe care mi l-am dorit.
- am cautat jantele Elegance de 16" originale (multumesc clubmercedes.ro, le-am gasit aici, la un "forumist"), pe care am montat pneurile de vara (jantele Classic au ramas pentru iarna)
- am schimbat grila radiatorului cu una Avantgarde.
Cam aici se opresc modificarile, intentionez sa o tin cat mai stock si cat mai aproape de original. Exclud din start tuning motor, modificari de faruri, jante AMG/elemente AMG sau altele din acelasi tipar.
Am inregistrat o singura problema tehnica. Datorita varstei, un furtun a "tradat" cauza. Era furtunul de la pompa de servo. Pana mi-am dat seama, pret de o zi doua prin oras, deja am stricat si pompa propriu-zisa.
Sertizat furtun + pompa servo m-au dat in spate de vreo 2000 lei cu tva.
Urmatorul proiect: intentionez sa restaurez un automobil care a apartinut bunicului meu. Un Moskwitch 408 din 1974 vernil metalizat cu ajutorul caruia am invatat prima data sa conduc.
Pana atunci atasez o fotografie a masinii, la momentul achizitiei. Prafuita si de abia descarcata de pe trailer.
Promit sa-i revin cu fotografii de indata ce vremea se va ameliora.
Dupa multe cautari, am gasit ceea ce am cautat. Mi-am dorit mult acest model W210 Facelift, inca de cand a aparut. Imi aduc si acum aminte revistele disponibile la acea vreme - AutoMondial, Autoshow, AutoMotor&Sport cum descriau acest model.
Asadar samanta dorintei fusese sadita inca de prin 1999.
Intamplarea face ca in anul 2004, nasul meu de cununie si-a achizitionat asa ceva din Germania - un Mercedes E200 cdi din anul 2001. Am ramas mut de uimire cand am vazut-o sau dupa ce m-am plimbat cu ea. Ca idee, dupa atatia ani, respectiva masina "presteaza" zi de zi, are peste 350,000 km fara nicio intervenite la motor si cutie.
Masina mea a fost adusa pe trailer din Germania si a apartinut unui cleric catolic. Extrem de bine intretinuta, mereu in garaj. Avea la momentul achizitiei, Oct. 2015, 128000 km.
O sa incep acum cu aspectele mai putin placute: am platit un pret maaaare pentru aceasta masina. Din acest motiv nu va voi divulga suma. Sunt perfect constient ca imi achizitionam un W211 bine dotat si muuult mai nou, dar am avut ambitia sa-mi satisfac un mic vis din tinerete.
Taxele de inmatriculare pentru acest model, deasemenea, au dimensiuni balistice; motoarele sunt EURO3, emisiile mari. Recunosc, eram pregatit sa merg pana la E280 (am cautat exclusiv benzina), dar ratiunea din acest mic punct de vedere a castigat. Mi-am focusat asadar eforturile de timp pentru E200 Kompressor si/sau E240.
Continui cu alte aspecte pentru care nu multi sunt pregatiti - consumul. Nu ma plang, departe de mine acest lucru, dar daca tot este forum, macar sa va impartasesc informatii. Am detinut exclusiv motoare pe benzina, recunosc si din ratiuni ce tin de comoditate, sound. Mare majoritate a prietenilor mei sunt excitati emotional cand interogheaza computerul de bord. Eu mereu am avut temeri

In aceasta iarna, am apelat de 2 ori la computerul de bord. De fiecare data, m-am tinut bine. O data am vazut la AVERAGE 18 (frig afara si distante relativ scurte parcurse, trafic mare), alta data am vazut 20. Mi-am promis ca o sa mai vizionez computerul de bord mai pe la Primavara. Zis si facut - odata cu caldura si aparitia ghioceilor am ajuns la consumuri mai umane: urban 13/14 litri, extraurban: 8/9 depinde de greutatea pantofului.
Un alt aspect care nu ma face sa ma simt confortabil sunt asigurarile.
CASCO- am fost refuzat chiar si la asiguratorii mei de casa, acolo unde am valori de multe sute de mii de euro in evidenta (cladiri, echipamente, diverse riscuri); Am fost refuzat politicos. Am abordat apoi, cu multa rabdare pe marea majoritate a brokerilor/asiguratorilor; toti m-au refuzat, desi eram dispus sa accept si valori indecente. La RCA, porinind de la B0, valorile sunt intre 1200 - 1500 lei/an sau chiar mai mari.
Rugina - acest model a avut multe probleme cu acest "virus devorator"; a mea masina este o privilegiata intrucat a avut garaj. Totusi varsta isi spune cuvantul; momentan, doar pe la portierele spate vad inceputuri de rugina, pe care intentionez sa le abordez cat de curand posibil.
Sa incepem cu aspectele cele mai frumoase, care imi dau cea mai mare satisfactie.
Masina este exact ceea ce mi-am dorit - extrem de comoda. Un drum rapid pana la Bucuresti nu ma mai oboseste. Ajung fresh la intalniri.
Deasemena spatiul interior este unul foarte generos.
Motorul - o capodopera pentru vremea respectiva: compresorul mecanic. In utilizarea de zi cu zi - extrem de silentios, dar si viguros. Cuplul este omniprezent in orice treapta, la orice miscare a pedalei (as putea face o comparatie cu un diesel). Degeaba inchizi muzica sa auzi compresorul in actiune. Nu vei auzi niciodata nimic. Deasemenea, iti livreaza puterea liniar, nu tip "boost".
Tinuta de drum - orientare mult pentru confort. Face fata cu brio la bruscari/schimbari rapide de banda, dar se vede ca nu este "in apele ei" in acele momente.
Dimensiuni - iti ia ceva timp sa te obisnuiesti cu dimensiunile la parcare. Locuiesc in centrul orasului, detin loc de parcare inchiriat, intr-un loc relativ retras, iar asta ma face sa fiu mai relaxat (nu sunt nevoit s-o las la bulevard sau in parcari inghesuite). Dimensiunile mari inseamna stabilitate.
Asa cum spuneam in titlu, modelul este un 200 Kompressor, nivel de echipare Classic. Am exclus din start Avantgarde, datorita suspensiilor si a lemnului inchis la culoare. Imi doream un interior inchis la culoare, negru sau anthrazit - am copil mic si caine de companie; de cele mai multe ori plimbarile sunt in formula completa.
Asadar am preferat sa achizitionez Classic, dar sa-i dau acel "touch" pe care mi l-am dorit.
- am cautat jantele Elegance de 16" originale (multumesc clubmercedes.ro, le-am gasit aici, la un "forumist"), pe care am montat pneurile de vara (jantele Classic au ramas pentru iarna)
- am schimbat grila radiatorului cu una Avantgarde.
Cam aici se opresc modificarile, intentionez sa o tin cat mai stock si cat mai aproape de original. Exclud din start tuning motor, modificari de faruri, jante AMG/elemente AMG sau altele din acelasi tipar.
Am inregistrat o singura problema tehnica. Datorita varstei, un furtun a "tradat" cauza. Era furtunul de la pompa de servo. Pana mi-am dat seama, pret de o zi doua prin oras, deja am stricat si pompa propriu-zisa.
Sertizat furtun + pompa servo m-au dat in spate de vreo 2000 lei cu tva.
Urmatorul proiect: intentionez sa restaurez un automobil care a apartinut bunicului meu. Un Moskwitch 408 din 1974 vernil metalizat cu ajutorul caruia am invatat prima data sa conduc.
Pana atunci atasez o fotografie a masinii, la momentul achizitiei. Prafuita si de abia descarcata de pe trailer.
Promit sa-i revin cu fotografii de indata ce vremea se va ameliora.
Comment