2009 Mercedes-Benz BlueZERO E-CELL , F-CELL
Conceptul BlueZero E-Cell Plus construit de Mercedes-Benz combina motorul electric pe baza de baterii, prietenos cu mediul mai ales in oras, cu un motor cu combustie interna. Acest lucru ii ofera lui BlueZero o autonomie de 600 de km, dintre care 100 de km pot fi realizati numai pe baza bateriilor si astfel fara emisii poluante.
Conceptul face parte dintr-o familie de 3 masini electrice care va permite celor de la Mercedes-Benz sa satisfaca toate cerintele clientilor pentru o mobilitate durabila in viitor. In aceasta varianta, motorul electric alimentat de baterii este combinat cu un motor in 3 cilindrii pe benzina, turbo. Oferind o putere de 50 kw (68 CP) motorul cu combustie interna este plasat in zona puntii spate si poate sa incarce bateriile in timp ce masina este condusa. Datorita motorului electric nepoluant, conceptul reduce emisiile poluante la doar 32 grame CO2 pe kilometru.
Astfel BlueZero este pe deplin adecvat pentru treburile de zi cu zi si asigura cumparatorul ca acesta va ajunge la destinatie chiar si cu bateria epuizata. La urma urmei masina poate fi alimentata imediat de la orice benzinarie.
In timpul unei incarcari cu o capacitate de 20 kW, bateriile litiu-ion de 18 kWh ale lui BlueZero E-cell Plus pot sa stocheze in 30 de minute energia necesara pentru 50 de kilometrii in regim de croasiera. Pentru a se putea incarca complet bateriile necesita un timp de incarcare ce depaseste cu putin o ora. Timpul de incarcare de la o priza standard de casa de 3,3 kW este de aproximativ 6 ore. Suportul electronic incorporat in masina asigura o incarcare inteligenta a bateriilor. Avantajele bateriilor litiu-ion comparate cu alte baterii includ dimensiunile compacte, highput si densitate de energie mare, eficienta mare la incarcare si durata lunga de viata.
Mercedes-Benz arata calea pentru mobilitatea electrica in modelele, aproape de serie, Concept BlueZERO. Arhitectura inteligenta a conceptului permite utilizarea acestuia in 3 variante diferite in ceea ce priveste modul de propulsie.
Prima varianta prezentata la Detroit Motor Show la inceputul anului 2009 era propulsata exclusiv de un motor electric ce ii permitea masinii sa parcurga 200 km cu o singura incarcare a bateriilor ceea ce insemna 0 emisii.
A treia varianta este BlueZERO F-CELL pe baza de pilule de combustie ce ii asigura masinii o autonomie de 400 de km si aceasta la randul ei fiind nepoluanta.
Toate cele 3 modele au tractiune fata, ceea ce este tipic acestei clase de masini. Componentele de propulsie au fost aranjate in asa fel incat sa poate fii combinate in orice fel. Aceastea includ bateriile litiu-ion cu racire lichida cu o capacitate de 35 kwh, si un motor electric compact cu o putere maxima de 100 kW (70 kW puterea de iesire). Cuplul maxim de 320 de Nm este valabil de la prima revolutie a motorului si depaseste valuarea obtinuta astazi de motoarele V6 la 2.500 rpm. Ca si fratii/surorile sai/sale, BlueZERO E-CELL si BlueZERO F-CELL, BlueZERO E-CELL PLUS poate sa accelereze de la 0 la 100 km in mai putin de 11 secunde. Pentru a asigura o eficienta optima de putere si energie, viteza maxima este limitata electronic la 150 km/h.
„Conceptul BlueZERO ofera o tripla demonstratie a maturitatii tehnice pe care inginerii de la Mercedes o detine in ceea ce priveste metodele de propulsie alternativa. Masinile electrice cu baterii sau sistemele cu pilule de combustie nu vor putea fi la egalitate cu motoarele cu combustie interna din ziua de astazi pana cand clientii nu sunt suficienti de increzatori ca exista o infrastructura bine definita a statiilor de electricitate si hidrogen”a spus Prof. Herbert Kohler, Seful E-Drive si Future Mobility si Directorul Departamentului Ecologic.
Cele trei modele BlueZERO au fost elaborate pe baza sistemului sandwich-floor cunoscut de pe clasa A si B Class. Avantajele acestui sistem se bazeaza pe faptul ca elementele principale de propuslie sunt instalate sub caroseria vehiculelor. Acestea sunt asezate in asa fel incar sa ocupe putin spatiu, sa ofere un centru de gravitatie bun si maximilizeze protectia ocupantilor. Astfel modelele difera considerabil de celelalte masini electrice, ce au o greutate mare si la care depozitarea bateriilor ocupa un spatiu important, fie in spatele banchetei fie in portbagaj. Toate cele trei masini impart aceleasi componente tehnologice avand design-ul si dimensiunile identice. Chiar daca are dimensiuni exterioare compacte, conceptul de 4.22 metrii ofera un interior spatios si un spatiu de depozitare mare. Vehiculul are 5 locuri, ofera o sarcina utila de 450 kg, si o capacitatea de incarcare de peste 500 de litrii ceea ce il face potrivit pentru o masina de familie.
„Sistemele noastre modulare permite configuratii diferite de propulsie in functie de cererea clientului” spune Dr. Thomas Weber, Membru al Daimler Board of Management responsabil pentru Group Research and Mercedes-Benz Cars Development. „Platforma Sandwich-Floor imbunatatita serveste ca baza perfecta pentru diferite variante de vehicule cu propulsie electrica. Suntem in curs de dezvoltare a unei noi platforme pentru modelele compacte ce au sisteme de propulsie pe baza motoarelor cu combustie interna. Imbinarea inteligenta a celor doua arhitecturi ne va permita sa extindem productia de modele intr-o maniera extrem de flexibila si eficienta. In acest an (2009), vom incepe sa construim un lot de masini Mercedes-Benz pe baza de pilule de combustie. In 2010 vor fi urmate de un lot mic de masini ce vor rula exclusiv pe baza de curent electric. Multumita acestor masuri, suntem foarte bine positionati si pregatiti pentru viitor.
Vehiculele Mercedes-Benz vor continua sa combine precautiile ecologice cu placerea de a conduce si in viitor. Un mod in care design-erii Mercedes-Benz au captat aceasta aspiratie a fost de introduce trei culori ALU-BEAM noi. Fiecare dintre cele trei variante are insemnul sau individual.
ALU-BEAM Yellow - BlueZERO E-CELL
ALU-BEAM Coper - BlueZERO E-CELL PLUS
ALU-BEAM Green - BlueZERO F-CELL
Mercedes-Benz considera, insa, ca o singura tehnologie nu va fi de ajuns sa paveze drumul catre mobilitate nepoluanta si durabila, in viitor. In schimb, compania raspunde cu solutii la fel de variate ca si cererile. Anumite tehnologii sunt folosite in aplicatii specifice unde acestea pot furniza cel mai mare avantaj in raport cu consumul optim si valorile de emisie. Mercedes-Benz priveste dezvoltare masinilor electrice cu baterie si cele cu pilule de combustie ca un mijloc de completare a tehnologiei extrem de curata si economica BlueEFFICIENCY cat si a hybridelor disponibile astăzi. Cu toate acestea, functionarea fara restrictii si convenabila a masinilor electrice se confrunta cu o serie de provocari, incluzand costurile mari ale acestor sisteme, infrastructura insuficienta si distantele scurte de mers. Motoarele pe benzina si diesel avansate vor ramane principala metoda de propulsie a autovehiculelor pentru o lunga perioada de timp – nu numai pentru mobilitatea individuala (in special pe distante mari), dar, si mai important, pentru transportul de marfa la camioane. In ciuda progreselor pe care Mercedes-Benz le-a implementat in conceptul BlueZERO, masinile electrice nu vor inlocui masinile cu motoare cu combustie interna intr-un timp apropiat. Electrificarea motoarelor moderne joaca, totusi, un rol important in combinarea sistemelor de propulsie a autovehiculelor.
Company press release, last updated on 09 / 07 / 2009
Conceptul BlueZero E-Cell Plus construit de Mercedes-Benz combina motorul electric pe baza de baterii, prietenos cu mediul mai ales in oras, cu un motor cu combustie interna. Acest lucru ii ofera lui BlueZero o autonomie de 600 de km, dintre care 100 de km pot fi realizati numai pe baza bateriilor si astfel fara emisii poluante.
Conceptul face parte dintr-o familie de 3 masini electrice care va permite celor de la Mercedes-Benz sa satisfaca toate cerintele clientilor pentru o mobilitate durabila in viitor. In aceasta varianta, motorul electric alimentat de baterii este combinat cu un motor in 3 cilindrii pe benzina, turbo. Oferind o putere de 50 kw (68 CP) motorul cu combustie interna este plasat in zona puntii spate si poate sa incarce bateriile in timp ce masina este condusa. Datorita motorului electric nepoluant, conceptul reduce emisiile poluante la doar 32 grame CO2 pe kilometru.
Astfel BlueZero este pe deplin adecvat pentru treburile de zi cu zi si asigura cumparatorul ca acesta va ajunge la destinatie chiar si cu bateria epuizata. La urma urmei masina poate fi alimentata imediat de la orice benzinarie.
In timpul unei incarcari cu o capacitate de 20 kW, bateriile litiu-ion de 18 kWh ale lui BlueZero E-cell Plus pot sa stocheze in 30 de minute energia necesara pentru 50 de kilometrii in regim de croasiera. Pentru a se putea incarca complet bateriile necesita un timp de incarcare ce depaseste cu putin o ora. Timpul de incarcare de la o priza standard de casa de 3,3 kW este de aproximativ 6 ore. Suportul electronic incorporat in masina asigura o incarcare inteligenta a bateriilor. Avantajele bateriilor litiu-ion comparate cu alte baterii includ dimensiunile compacte, highput si densitate de energie mare, eficienta mare la incarcare si durata lunga de viata.
Mercedes-Benz arata calea pentru mobilitatea electrica in modelele, aproape de serie, Concept BlueZERO. Arhitectura inteligenta a conceptului permite utilizarea acestuia in 3 variante diferite in ceea ce priveste modul de propulsie.
Prima varianta prezentata la Detroit Motor Show la inceputul anului 2009 era propulsata exclusiv de un motor electric ce ii permitea masinii sa parcurga 200 km cu o singura incarcare a bateriilor ceea ce insemna 0 emisii.
A treia varianta este BlueZERO F-CELL pe baza de pilule de combustie ce ii asigura masinii o autonomie de 400 de km si aceasta la randul ei fiind nepoluanta.
Toate cele 3 modele au tractiune fata, ceea ce este tipic acestei clase de masini. Componentele de propulsie au fost aranjate in asa fel incat sa poate fii combinate in orice fel. Aceastea includ bateriile litiu-ion cu racire lichida cu o capacitate de 35 kwh, si un motor electric compact cu o putere maxima de 100 kW (70 kW puterea de iesire). Cuplul maxim de 320 de Nm este valabil de la prima revolutie a motorului si depaseste valuarea obtinuta astazi de motoarele V6 la 2.500 rpm. Ca si fratii/surorile sai/sale, BlueZERO E-CELL si BlueZERO F-CELL, BlueZERO E-CELL PLUS poate sa accelereze de la 0 la 100 km in mai putin de 11 secunde. Pentru a asigura o eficienta optima de putere si energie, viteza maxima este limitata electronic la 150 km/h.
„Conceptul BlueZERO ofera o tripla demonstratie a maturitatii tehnice pe care inginerii de la Mercedes o detine in ceea ce priveste metodele de propulsie alternativa. Masinile electrice cu baterii sau sistemele cu pilule de combustie nu vor putea fi la egalitate cu motoarele cu combustie interna din ziua de astazi pana cand clientii nu sunt suficienti de increzatori ca exista o infrastructura bine definita a statiilor de electricitate si hidrogen”a spus Prof. Herbert Kohler, Seful E-Drive si Future Mobility si Directorul Departamentului Ecologic.
Cele trei modele BlueZERO au fost elaborate pe baza sistemului sandwich-floor cunoscut de pe clasa A si B Class. Avantajele acestui sistem se bazeaza pe faptul ca elementele principale de propuslie sunt instalate sub caroseria vehiculelor. Acestea sunt asezate in asa fel incar sa ocupe putin spatiu, sa ofere un centru de gravitatie bun si maximilizeze protectia ocupantilor. Astfel modelele difera considerabil de celelalte masini electrice, ce au o greutate mare si la care depozitarea bateriilor ocupa un spatiu important, fie in spatele banchetei fie in portbagaj. Toate cele trei masini impart aceleasi componente tehnologice avand design-ul si dimensiunile identice. Chiar daca are dimensiuni exterioare compacte, conceptul de 4.22 metrii ofera un interior spatios si un spatiu de depozitare mare. Vehiculul are 5 locuri, ofera o sarcina utila de 450 kg, si o capacitatea de incarcare de peste 500 de litrii ceea ce il face potrivit pentru o masina de familie.
„Sistemele noastre modulare permite configuratii diferite de propulsie in functie de cererea clientului” spune Dr. Thomas Weber, Membru al Daimler Board of Management responsabil pentru Group Research and Mercedes-Benz Cars Development. „Platforma Sandwich-Floor imbunatatita serveste ca baza perfecta pentru diferite variante de vehicule cu propulsie electrica. Suntem in curs de dezvoltare a unei noi platforme pentru modelele compacte ce au sisteme de propulsie pe baza motoarelor cu combustie interna. Imbinarea inteligenta a celor doua arhitecturi ne va permita sa extindem productia de modele intr-o maniera extrem de flexibila si eficienta. In acest an (2009), vom incepe sa construim un lot de masini Mercedes-Benz pe baza de pilule de combustie. In 2010 vor fi urmate de un lot mic de masini ce vor rula exclusiv pe baza de curent electric. Multumita acestor masuri, suntem foarte bine positionati si pregatiti pentru viitor.
Vehiculele Mercedes-Benz vor continua sa combine precautiile ecologice cu placerea de a conduce si in viitor. Un mod in care design-erii Mercedes-Benz au captat aceasta aspiratie a fost de introduce trei culori ALU-BEAM noi. Fiecare dintre cele trei variante are insemnul sau individual.
ALU-BEAM Yellow - BlueZERO E-CELL
ALU-BEAM Coper - BlueZERO E-CELL PLUS
ALU-BEAM Green - BlueZERO F-CELL
Mercedes-Benz considera, insa, ca o singura tehnologie nu va fi de ajuns sa paveze drumul catre mobilitate nepoluanta si durabila, in viitor. In schimb, compania raspunde cu solutii la fel de variate ca si cererile. Anumite tehnologii sunt folosite in aplicatii specifice unde acestea pot furniza cel mai mare avantaj in raport cu consumul optim si valorile de emisie. Mercedes-Benz priveste dezvoltare masinilor electrice cu baterie si cele cu pilule de combustie ca un mijloc de completare a tehnologiei extrem de curata si economica BlueEFFICIENCY cat si a hybridelor disponibile astăzi. Cu toate acestea, functionarea fara restrictii si convenabila a masinilor electrice se confrunta cu o serie de provocari, incluzand costurile mari ale acestor sisteme, infrastructura insuficienta si distantele scurte de mers. Motoarele pe benzina si diesel avansate vor ramane principala metoda de propulsie a autovehiculelor pentru o lunga perioada de timp – nu numai pentru mobilitatea individuala (in special pe distante mari), dar, si mai important, pentru transportul de marfa la camioane. In ciuda progreselor pe care Mercedes-Benz le-a implementat in conceptul BlueZERO, masinile electrice nu vor inlocui masinile cu motoare cu combustie interna intr-un timp apropiat. Electrificarea motoarelor moderne joaca, totusi, un rol important in combinarea sistemelor de propulsie a autovehiculelor.
Company press release, last updated on 09 / 07 / 2009
Comment