As dori sa va prezint o interventie executata asupra blocului de valve ce apartine unei cutii 722.6. Cutia respectiva apartine unui E220 CDI din 2003 si avea urmatoarele manifestari anormale:
-la rece: in D dupa 300m parcursi manifesta variatia turatiei (cca 200 rotatii) concomitent cu socuri resimtite in masina. La viteza constanta (setata cu pilotul automat), turometru varia la fel (200 rotatii/min) masina deplasandu-se neregulat. Schimbul de viteze se realiza cu mici socuri, uneori schimband subturat resimtind un huruit in habitaclu. La plecarea de pe loc simteam o lipsa a puterii.
Asadar am hotarat sa demontez cutia si sa verific blocul de valve.
Am desfacut busonul de la ulei, am scos uleiul, am demontat baia si filtrul si apoi am scos cele 10 suruburi torx 30 ce prind blocul hidraulic de cutia propriu zisa (sunt 5 bucati spre fata masinii si 5 spre spate). Asa arata blocul de valve demontat (poza 1).
Am demontat apoi placa electronica. Atentie ca aceasta este prinsa cu doua clipsuri diagonal opuse (poza 2). Am demontat apoi cei 6 solenoizi.
Am desfacut apoi cele 28 de suruburi torx 30 si am despartit cele 2 corpuri separate de placa de metal (poza 3).
-la rece: in D dupa 300m parcursi manifesta variatia turatiei (cca 200 rotatii) concomitent cu socuri resimtite in masina. La viteza constanta (setata cu pilotul automat), turometru varia la fel (200 rotatii/min) masina deplasandu-se neregulat. Schimbul de viteze se realiza cu mici socuri, uneori schimband subturat resimtind un huruit in habitaclu. La plecarea de pe loc simteam o lipsa a puterii.
Asadar am hotarat sa demontez cutia si sa verific blocul de valve.
Am desfacut busonul de la ulei, am scos uleiul, am demontat baia si filtrul si apoi am scos cele 10 suruburi torx 30 ce prind blocul hidraulic de cutia propriu zisa (sunt 5 bucati spre fata masinii si 5 spre spate). Asa arata blocul de valve demontat (poza 1).
Am demontat apoi placa electronica. Atentie ca aceasta este prinsa cu doua clipsuri diagonal opuse (poza 2). Am demontat apoi cei 6 solenoizi.
Am desfacut apoi cele 28 de suruburi torx 30 si am despartit cele 2 corpuri separate de placa de metal (poza 3).
Comment