Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Reparatie bloc valve 722.6

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparatie bloc valve 722.6

    As dori sa va prezint o interventie executata asupra blocului de valve ce apartine unei cutii 722.6. Cutia respectiva apartine unui E220 CDI din 2003 si avea urmatoarele manifestari anormale:
    -la rece: in D dupa 300m parcursi manifesta variatia turatiei (cca 200 rotatii) concomitent cu socuri resimtite in masina. La viteza constanta (setata cu pilotul automat), turometru varia la fel (200 rotatii/min) masina deplasandu-se neregulat. Schimbul de viteze se realiza cu mici socuri, uneori schimband subturat resimtind un huruit in habitaclu. La plecarea de pe loc simteam o lipsa a puterii.
    Asadar am hotarat sa demontez cutia si sa verific blocul de valve.
    Am desfacut busonul de la ulei, am scos uleiul, am demontat baia si filtrul si apoi am scos cele 10 suruburi torx 30 ce prind blocul hidraulic de cutia propriu zisa (sunt 5 bucati spre fata masinii si 5 spre spate). Asa arata blocul de valve demontat (poza 1).
    Am demontat apoi placa electronica. Atentie ca aceasta este prinsa cu doua clipsuri diagonal opuse (poza 2). Am demontat apoi cei 6 solenoizi.
    Am desfacut apoi cele 28 de suruburi torx 30 si am despartit cele 2 corpuri separate de placa de metal (poza 3).
    Attached Files
    Last edited by priest; 12-19-2016, 14:08 PM.

  • #2
    Asta gasim in blocul hidraulic (poza 1 de aici).
    Am spalat apoi filtrele si canalele blocului de valve. Am folosit spray ptr curatarea dicurilor de frana. Am pus toate bilele si restul la loc si am reasamblat corpul. In pozele urmatoare vedeti locul fiecarei bile sau filtru marcat cu culori.
    Attached Files
    Last edited by priest; 12-19-2016, 14:15 PM.

    Comment


    • #3
      Responsabil pentru variatia de presiune este solenoidul TCC. Am hotarat sa il inlocuiesc cu unul nou, original. In poza se afla in cutie, cel vechi fiind dedesubt.
      Attached Files
      Last edited by priest; 12-19-2016, 14:28 PM.

      Comment


      • #4
        Am scos apoi oringurile de pe cei 3 solenoizi ce au acelasi cod (sunt pentru treptele de viteza), am masurat dimensiunile si i-am inlocuit.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Am pus la loc solenoizii (atentie la cele 2 filtre ce se afla in capatul valvelor negre), am strans suruburile e la sigurante la 8Nm cuplu. Cand asamblati cele 2 corpuri ale blocului, strangeti suruburile din centru spre exterior cu 8 Nm cuplu (cele 28 de suruburi).
          Attached Files
          Last edited by priest; 12-19-2016, 14:35 PM.

          Comment


          • #6
            Asamblati apoi corpul hidraulic pe cutie, puneti filtrul, spalati baia de ulei cu spray, inlocuiti magnetul. Montati baia si trangeti suruburile cu 10 Nm. Puneti apoi ulei si faceti nivelul. Cam asta e tot. In prezent masina functioneaza perfect atat la rece cat si la cald. Schimba perfect, fara socuri si nu mai prezinta variatii de turatie in mers.

            Comment


            • #7
              si au disparut toate simptomele? am aceeasi problema cind e rece. sa inteleg ca ai inlocuit doar solenoidul TCC.

              Comment


              • #8
                Puteti verifica solenoizii conform urmatoarei scheme. Prin intermediul unui ohm metru.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Originally posted by igaryoc View Post
                  si au disparut toate simptomele? am aceeasi problema cind e rece. sa inteleg ca ai inlocuit doar solenoidul TCC.
                  Da, au disparut toate simptomele. Solenoidul costa 320 ron (Augsburg- a durat 2 saptamani pana a sosit). Am schimbat solenoidul si oringurile ...am scris mai sus.
                  Attached Files
                  Last edited by priest; 12-19-2016, 14:52 PM.

                  Comment


                  • #10
                    Am uitat sa spun ceva foarte important: pe tester cutia nu avea nici o eroare. Nici pe testerul meu si nici pe al lui Mastermario71 (Marian).

                    Comment


                    • #11
                      oringourile se vind si ele aparte?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by igaryoc View Post
                        oringourile se vind si ele aparte?
                        Am luat un set de 500 de oringuri, rezistente la ulei, carburant, temperatura. Daca nu iei un set complet, cel mai bine ar fi sa cumperi pe dimensiuni (vezi ca am masurat cu sublerul...ai in foto). Eu nu demontasem cutia sa iau dimensiunile.A trebuit sa iau un set intreg. Am gasit la 60 ron plus transport.
                        Last edited by priest; 12-19-2016, 15:24 PM.

                        Comment


                        • #13
                          si totusi care este lamurirea, de ce anume la rece face asa ceva

                          Comment


                          • #14
                            Felicitari pentru tutorial!Mai rar asa ceva si detaliat si cu poze si tot!
                            Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by igaryoc View Post
                              si totusi care este lamurirea, de ce anume la rece face asa ceva
                              Pentru ca uleiul este mai vascos la rece, piesa are uzura. Dupa cum ai vazut trebuie ca rezistenta ohmica sa fie intre 2.35-2.65 ohmi. Nu am verificat-o la rece si cald. Am preferat sa o inlocuiesc...pretul fiind relativ mic.TCC solenoid controleaza presiunea catre convectorul de cuplu. Asa am banuit ca e vorba de piesa asta. Asa a fost. Poate trebuia schimbat doar oring-ul...nu stiu. Eu am schimbat piesa cu totul.

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF