Pe mai toate forumurile, indiferent de marca, cand se vorbeste despre o achizitie, se ajunge inevitabil la disputa dintre diesel si benzina. In general mai toate deciziile luate, se bazeaza pe consumul mai redus ai motorului pe compresie, dar oare acest calcul este corect, sau se bazeaza pe o opinie profesionala.
MOTORUL DIESEL :
Pro
1) consum redus
2) cuplu mai mare
3) durata de functionare mai mare
si cam atat
Contra
1) pret de achizitie mai mare
2) cost de intretinere mai mare
3) poluare mai mare
4) confort mai scazut
5) demaraj mai mic
6) sensibilitate marita la calitatea conbustibilului
7) sensibilitate la consumabile (pot reduce drastic viata motorului)
8) defectarea mai rapida a transmisiei datorata cuplului
9) taxe mai mari
MOTORUL PE BENZINA :
Pro
1) logic - tot ce este contra la diesel
Contra
1) consum marit
2) durata de viata mai scurta
3)cuplu mai mic
Sa detailam putin. Multi nu stiu, fara sa doresc sa jignesc pe cineva, cum se utilizeaza un motor diesel. "Moartea" lor este adusa de plimbatul prin oras, vizite scurte pana la mall, bar, sa iau prietena, etc. Motorul trebuie sa ajunga la temperatura optima ca sa puteti pornii. Ungerea este defectuasa, se infunda mai repede DPF-ul, traseul turbo se infunda mai repede, turbina deteriorata prematur, defectarea EGR. Aceste lucruri nu exista la benzina, cu o singura exceptie, iarna se lasa putin sa se incalzeasca uleiul. La fel la oprire, in mod normal se lasa masina 2-3 min. la relanti sa se raceasca turbo. Sunt putini cei care fac lucrurile astea, mai ales ca duce la un consum mai marit. E jenanta ideea care umbla pe internet, ca merg sportiv ca sa protejez (curat) turbo. Pai daca uleiul nu este in parametrii de vascozitate, motorul sufera doar de dragul turbine ?!!! O alta vorba, ca dac nu faci 30tkm pe an, nu se justifica; partial adevarat. Daca faci 30tkm in oras, o sa fii cel mai bun prieten cu baietii din service. Cuplul, este o chestie de mareting, fiind folositoare doar la greutate, permitandu-i motorului sa care o sarcina mai mare, dar nu mai rapede, cum este conceptia universal. Concluzia mea este ca motorul diesel, in timp ajunge mai scump decat benzina, costul pieselor in general fiind mult mai mare, alaturi de, pretul de achizitie, impozite si intretinere, facandul rentabil doar in cazul persoanelor juridice. Cel mai mare minus al benzinei este durata de viata, care dupa 200tkm, incepe sa piarda din compresie, ducand la o revizie destul de costisitoare.
Lista de mai sus este deschisa, si da, stiu ca multi, adica majoritarii sunt posesorii de diesel, asa ca va rog nu aruncati cu pietre, ci doar aduce-ti argume solide, sa avem o discutie frumoasa si decenta.
MOTORUL DIESEL :
Pro
1) consum redus
2) cuplu mai mare
3) durata de functionare mai mare
si cam atat
Contra
1) pret de achizitie mai mare
2) cost de intretinere mai mare
3) poluare mai mare
4) confort mai scazut
5) demaraj mai mic
6) sensibilitate marita la calitatea conbustibilului
7) sensibilitate la consumabile (pot reduce drastic viata motorului)
8) defectarea mai rapida a transmisiei datorata cuplului
9) taxe mai mari
MOTORUL PE BENZINA :
Pro
1) logic - tot ce este contra la diesel
Contra
1) consum marit
2) durata de viata mai scurta
3)cuplu mai mic
Sa detailam putin. Multi nu stiu, fara sa doresc sa jignesc pe cineva, cum se utilizeaza un motor diesel. "Moartea" lor este adusa de plimbatul prin oras, vizite scurte pana la mall, bar, sa iau prietena, etc. Motorul trebuie sa ajunga la temperatura optima ca sa puteti pornii. Ungerea este defectuasa, se infunda mai repede DPF-ul, traseul turbo se infunda mai repede, turbina deteriorata prematur, defectarea EGR. Aceste lucruri nu exista la benzina, cu o singura exceptie, iarna se lasa putin sa se incalzeasca uleiul. La fel la oprire, in mod normal se lasa masina 2-3 min. la relanti sa se raceasca turbo. Sunt putini cei care fac lucrurile astea, mai ales ca duce la un consum mai marit. E jenanta ideea care umbla pe internet, ca merg sportiv ca sa protejez (curat) turbo. Pai daca uleiul nu este in parametrii de vascozitate, motorul sufera doar de dragul turbine ?!!! O alta vorba, ca dac nu faci 30tkm pe an, nu se justifica; partial adevarat. Daca faci 30tkm in oras, o sa fii cel mai bun prieten cu baietii din service. Cuplul, este o chestie de mareting, fiind folositoare doar la greutate, permitandu-i motorului sa care o sarcina mai mare, dar nu mai rapede, cum este conceptia universal. Concluzia mea este ca motorul diesel, in timp ajunge mai scump decat benzina, costul pieselor in general fiind mult mai mare, alaturi de, pretul de achizitie, impozite si intretinere, facandul rentabil doar in cazul persoanelor juridice. Cel mai mare minus al benzinei este durata de viata, care dupa 200tkm, incepe sa piarda din compresie, ducand la o revizie destul de costisitoare.
Lista de mai sus este deschisa, si da, stiu ca multi, adica majoritarii sunt posesorii de diesel, asa ca va rog nu aruncati cu pietre, ci doar aduce-ti argume solide, sa avem o discutie frumoasa si decenta.
Comment